Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe kachel  (gelezen 6056 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MvA

  • Gast
Nieuwe kachel
« Gepost op: januari 13, 2012, 07:56:43 pm »

Hallo,

Wij zijn bezig met onze "kampeer-uitzet". Naast een koelbox hebben we ook een kachel nodig. Ik ben een behoorlijke koukleum dus voor mij een noodzaak  :)
Maar dat is best lastig. Op gas, electra, olie, benzine, petroleum... wat moet je kiezen?
Stinken mag het niet, dat lijkt me niks. Ook niet een beetje. Wat we niet erg vinden is dat het eventjes stinkt, bijvoorbeeld alleen in het begin. En alleen op electra kan ook niet, want we willen niet afhankelijk zijn van electra. Soms moet een kampeerplek zonder electra ook kunnen. Onze tent is niet supergroot maar wel redelijk hoog.
Heeft iemand nog tips, ervaringen?

Alvast bedankt!

Groet,
MvA


Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Nieuwe kachel
« Reactie #1 Gepost op: januari 13, 2012, 08:04:26 pm »

Hoi,
altijd leuk je uizet bijelkaar zoeken :#

Ik adviseer een elektrisch kacheltje 2 standen 400 en 800 watt
en voor als de stroom uitvalt een kacheltje op gas...Neem aan dat je ook gaat BBQ op gas.
Dan is een gas kachel makkelijk en prima om koude nachten in het vroege voorjaar of late najaar te gebruiken...

succes
Gelogd

ton kegler

  • Gast
Re: Nieuwe kachel
« Reactie #3 Gepost op: januari 14, 2012, 01:15:59 pm »

Wij kochten een el.kachel met 2 Quarz buizen, zoals in een badkamenerkachel.Standen 400 en 800 watt. Merk You+ Travel. Gering gewicht400-500 gram, schat ik. Gekocht bij Hendriks (Ermelo) onder de ? 10. Bevalt heel goed. Als kachel omvalt onderbreekt veligheidsschakelaar aan de onderzijde de stroom. Veiliger dan gas m.i. Grote reflector hoek voor brede straling. Bevalt
 ons goed. Ook thuis te gebruiken.'Goede jacht gewenst.
Joke en Ton Kegler
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Nieuwe kachel
« Reactie #4 Gepost op: januari 14, 2012, 02:54:07 pm »

of deze????
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Nieuwe kachel
« Reactie #5 Gepost op: januari 14, 2012, 03:01:38 pm »

@retteketed

Dan weet sinterklaas ook jullie schoorsteen te vinden in de winter :H :H :H
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Nieuwe kachel
« Reactie #6 Gepost op: januari 15, 2012, 01:44:54 pm »

Ik heb net een advertentie geplaatst op het te kooptopic, ik heb nog een goeie, mooie gaskachel staan die weg mag.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,8426.msg96042.html#msg96042
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

MvA

  • Gast
Re: Nieuwe kachel
« Reactie #7 Gepost op: januari 15, 2012, 07:16:11 pm »

Hoi Bensi,

Dank voor je aanbod maar voor ons veel te groot, wij hebben maar een kleine leefruimte.
Wat hebben jullie gekozen voor in de nieuwe?

Wij denken erover deze te kopen:
http://shop.3dogcamping.eu/product_info.php/info/p44_petroleumofen.html
Hij schijnt onze tenttrailer makkelijk warm te houden (zeggen de mensen van 3dog) en op petroleum of lampolie lijkt ons wel praktisch en hij is niet zo groot.

Ik merk wel dat iedereen zo zijn voorkeur heeft. Sommigen hebben zelfs 2 kacheltjes mee. Bij ons moet alles in de trailer passen, omdat we ook naar Schiermonnikoog willen en dan kan de auto niet mee. Dus 1 moet genoeg zijn. Verder past zo'n ronde makkelijk in een hoekje in de tent. En verder zal de ervaring ons leren.  :)
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Nieuwe kachel
« Reactie #8 Gepost op: januari 15, 2012, 08:52:51 pm »

Hoi Bensi,

Dank voor je aanbod maar voor ons veel te groot, wij hebben maar een kleine leefruimte.
Wat hebben jullie gekozen voor in de nieuwe?
ook voor onze leefruimte was ie te groot, we hebben nu een kleine elektrische met 3 standen, zo uit m'n hoofd 300, 600 en 800 watt, kan ook meer zijn  :?
Dat kacheltje kan zwenken en er zit een omval beveiliging op. En, belangrijk, hij krijgt de leefruimte in de Smitveld lekker aangenaam.

Het is zoiets als op de foto hieronder, niet precies deze maar zo'n soort.

groeten
Ben
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Nieuwe kachel
« Reactie #9 Gepost op: januari 15, 2012, 09:09:34 pm »

die hebben wij nu ook, bevalt op zich prima maar we zitten nu toch te denken aan een Zibro gezien de grote ruimte die verwarmd moet worden...
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Qwaqa

  • Gast
Re: Nieuwe kachel
« Reactie #10 Gepost op: januari 15, 2012, 09:50:06 pm »

Wij hebben afgelopen 'zomer' ons heel goed kunnen redden met dat kacheltje. We zetten het op het opstapje zodat de warmte heerlijk tegen je aan komt waaien.
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2012, 09:51:55 pm door Qwaqa »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Nieuwe kachel
« Reactie #11 Gepost op: januari 15, 2012, 10:14:28 pm »

Hoi Bensi,

Dank voor je aanbod maar voor ons veel te groot, wij hebben maar een kleine leefruimte.
Wat hebben jullie gekozen voor in de nieuwe?

Wij denken erover deze te kopen:
http://shop.3dogcamping.eu/product_info.php/info/p44_petroleumofen.html
Hij schijnt onze tenttrailer makkelijk warm te houden (zeggen de mensen van 3dog) en op petroleum of lampolie lijkt ons wel praktisch en hij is niet zo groot.

Ik merk wel dat iedereen zo zijn voorkeur heeft. Sommigen hebben zelfs 2 kacheltjes mee. Bij ons moet alles in de trailer passen, omdat we ook naar Schiermonnikoog willen en dan kan de auto niet mee. Dus 1 moet genoeg zijn. Verder past zo'n ronde makkelijk in een hoekje in de tent. En verder zal de ervaring ons leren.  :)
Die hebben wij ook, maar heet dan Foetsie. Ruikt in het begin wat. En even zoeken naar de juiste stand. In onze Jametic verwarmde deze het tot zo'n 10 graden boven de buitentemp vorig voorjaar. De kachel moet je niet in een hoekje zetten i.v.m brandgevaar. Beetje ruimte rondom houden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Nieuwe kachel
« Reactie #12 Gepost op: januari 15, 2012, 10:56:16 pm »

Die hebben wij ook, maar heet dan Foetsie. Ruikt in het begin wat. En even zoeken naar de juiste stand. In onze Jametic verwarmde deze het tot zo'n 10 graden boven de buitentemp vorig voorjaar. De kachel moet je niet in een hoekje zetten i.v.m brandgevaar. Beetje ruimte rondom houden.

Lijkt een mooi compact model voor een erg leuke prijs.
Op die site staat een verbruik van 0,25 l per uur, is dat realistisch of is het in praktijk meer?
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Nieuwe kachel
« Reactie #13 Gepost op: januari 16, 2012, 06:33:02 am »

Lijkt een mooi compact model voor een erg leuke prijs.
Op die site staat een verbruik van 0,25 l per uur, is dat realistisch of is het in praktijk meer?
Weet het niet precies, maar geschat is het verbruik ietsjes meer, maar niet buitensporig. De brandstof is wel vrij duur. Heb net zolang op internet gezocht afgelopen voorjaar tot ik 20 liter had voor 41 Euro. Overal was het aardig duurder. Heb afgelopen zomer een gasstralertje erbij gekocht. Moet zeggen dat die een stuk meer warmte afgeeft. En Theo Stet had een volle, nieuwe 5kg fles voor Euro 29,95 in de aanbieding.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal