Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: action, blokker en gifi afgestruind (België), shoppen voor de VW  (gelezen 4526 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

faba

  • Gast
action, blokker en gifi afgestruind (België), shoppen voor de VW
« Gepost op: maart 02, 2012, 03:20:06 pm »

De afgelopen dagen eens onverwacht de tijd gehad om te shoppen voor spullen om te gaan klappen in Frankrijk (nog maar 3 maandjes wachten  :>). Vooral voor het klein grut dan, de grotere zaken zullen we waarschijnlijk in Nederland kopen omdat het sommige dingen niet een beetje maar véééél duurder zijn bij ons.  :N
Aktion: fleece dekentjes gevonden 3,5 Eur, die ga ik dubbelplooien en dicht stikkken tot ongeveer halverwege, is het koud (gaan toch buiten seizoen) dan hebben de kids een warmer inschuifslaapzakje in hun dikke slaapzak en het is bovendien lekker zacht.  :) Superplat BBQ'tje gevonden ook en verder nog reserve haringen en piketten en scheerlijntjes gekocht daar. (Even daarna de DECATHLON ertegenover binnen gewandeld en daar naar de prijzen van laatste gekeken en tot mijn blijdschap heb ik per pakketje van 6 pikketten  of 8 haringen gemakkelijk 1 Eur uitgespaard  :>)Vond de klapstoelen aan 15 Eur en de ligzetels 25 Eur ook wel erg interessant.
Blokker: grondschroef gevonden voor parasol. Van duurzaam (hoop ik) plastiek met handige grijpers opzij om het ding bij het schroeven goed vast te pakken 5 Eur (ik wist zelfs niet dat dat bestond  :?)
Gifi: vacuumzakken door lucht eruit te duwen ipv stofzuigen, deze zullen dienen voor de stapels handdoeken en badlakens. Dan nog opzetrekjess gevonden, multigebruik, plat verpakt, kan je op een kast zetten om er schapjes bij te hebben, of op grond als schoenenrekje. Ik denk dat ik het ga gebruiken op de bermkeuken.
Ik ben lekker gaan shoppen en mijn man kan er niet teveel van zeggen, want
1 het zijn allemaal koopjes geweest
2 het is niet alleen voor mezelf
3 we hebben het nodig
En nog beter, ik heb bij gifi zelfs nog een waardebon gekregen van 10 Eur te gebruiken vanaf een bedrag van 40 Eur en het toeval wil dat ik daar nog aan het twijfelen was over een set van 3 kookpotten en 1 pan met afneembare steel, ik heb ze teruggezet want vond ze best prijzig, rond 50 Eur, maar nu heb ik weer een excuus om te gaan shoppen  :H
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: action, blokker en gifi afgestruind (België), shoppen voor de VW
« Reactie #1 Gepost op: maart 02, 2012, 03:32:06 pm »

Wat heerlijk hé shoppen voor een goed doel! en fijn dat het geslaagd is....
Ik kan niet meer shoppen, we hebben alles al voor de vouwwagen.... :I
Gelogd

faba

  • Gast
Re: action, blokker en gifi afgestruind (België), shoppen voor de VW
« Reactie #2 Gepost op: maart 02, 2012, 03:34:27 pm »

Je kan er toch altijd voor zorgen dat iets stuk gaat?  :#
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: action, blokker en gifi afgestruind (België), shoppen voor de VW
« Reactie #3 Gepost op: maart 02, 2012, 05:33:48 pm »

Die grondschroef voor de parasol heb ik in metaal en die kan zelfs niet vaak in de harde rots-steen ondergrond. Die plastic versie van jou zal waarschijnlijk alleen op het zandstrand te gebruiken zijn, maar dat is ook nuttig natuurlijk.
Heb je rotspennen gekocht? Die heb je in Frankrijk namelijk wel vaak nodig.
En inderdaad eens in Nederland gaan shoppen, wij gaan naar de Kampeermarkt in Eindhoven. Is voor ons maar 45 km en dan een beetje verder ook nog naar Ikea. Die is in Nederland ook goedkoper dan in Belgie. Niet voor alle artikelen, maar wel de moeite als je daar dan toch bent.
Je kan dus nog wat gaan shoppen en de Nederlandse economie sponseren  WW
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: action, blokker en gifi afgestruind (België), shoppen voor de VW
« Reactie #4 Gepost op: maart 02, 2012, 06:28:07 pm »

Die vacuümzakken vallen zwaar tegen. Zowel met als zonder stofzuiger.
Al meerdere malen meegemaakt dat ze tijdens de reis toch open gingen.
Had je langzaamaan steeds minder zicht in je binnenspiegel ;)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: action, blokker en gifi afgestruind (België), shoppen voor de VW
« Reactie #5 Gepost op: maart 02, 2012, 09:40:58 pm »

Pure fun he, al dat kijken, vergelijken en kopen. En ach als er achteraf iets tegenvalt is dat niet erg dan heb je terug een reden om terug te gaan shoppen :#

Ik heb eigenlijk alles maar ik kan het niet laten om dingen kopen om ander te vervangen of te verbeteren. Ik love kampeerspullen shoppen. Voor de rest ben ik eignelijk niet zo'n koper. mmm, verslaving ;)

Met piketten moet je oppassen daar zijn echt wel veel slechte tussen. Als je op de camping staat, moe van de reis, is het echt niet fijn dat je die dingen niet in de grond krijgt. Wij hebben al vaak buren uit de nood geholpen die de wanhoop nabij waren. Zoals Stori zegt in Frankrijk heb je vaak rotspennen nodig best 2 setjes in verschillende lengtes. Maar als ik me niet vergis gingen jullie op het strand staan daar heb je wel andere nodig.

Hou nog wat geld over voor zondag in de Nekkerhal :)
Gelogd

faba

  • Gast
Re: action, blokker en gifi afgestruind (België), shoppen voor de VW
« Reactie #6 Gepost op: maart 02, 2012, 10:43:43 pm »

Wel, wij gaan naar de Camargue regio in Frankrijk. Ik ben er vroeger heel vaak met de vw samen met de ouders geweest en daarna zelf ook met de tent. Heb nog nooit rotspennen nodig gehad daar.

We zijn 1x net iets zuidelijker gegaan en hadden daar die andere wind dan de mistral (de tramontane,,,, :?). Na enkele dagen gaan lopen van de kou, geen spat zon en voortdurend klepperen van de tent (was overigens gescheurd) en terug een camping gezocht in de camargue. :P
Daar zon en een lekkere gevoelstemperatuur. Geef mij maar zon, zee en strand en dan die leuke toeristisch badstadjes om rond te kuieren :** Hoho, ik heb er zo'n zin in  :>  O0 :> Dus eigenlijk ben ik ook niet van plan om de eerste jaren van mijn vaste bestemming af te stappen voor mijn groot verlof  :K. Natuurlijk, 1 keer we de uitrusting bij mekaar hebben, kan het wel eens zijn dat we er nog eens op uit trekken met de vw in juli/augustus

Ik heb die vacuumtrekkers eerder ook gehad en dat ging toch altijd goed.  :J
Heb datzelfde principe thuis ook al gedaan met een vuilniszak (wel stevige zak en niet die flutdingen van de gemeente) en dan zelf de lucht eruit gezogen, stevig ronddraaien aan de teut en een halve elastiek eromheen, omplooien, aandraaien en dan de rest van het elastiek erom winden. Werkte net zo goed.  ;)

Wat de stevigheid betreft van de grondschroef; ik heb de wokkel van de hond nog om eerst de ondergrond iets te brokkelen, enfin dat is de theorie  :#
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: action, blokker en gifi afgestruind (België), shoppen voor de VW
« Reactie #7 Gepost op: maart 02, 2012, 11:02:19 pm »

Wij zijn afgelopen zondag naar Frans de Witte in Houten geweest (ja, een nieuwe klapper is een mooi alibi).

Het was er belachelijk stil. Mogelijk omdat midden en noord net van vakantie terugkwamen en zuid net met vakantie ging.
Wat ik niet verwacht had: we zijn met lege handen teruggekeerd.  :N

Ik was van plan te kijken naar een pannensetje, maar het enige wat je in de kampeerwinkel vindt zijn pannen waarvan je met Vim en een groen sponsje dwars door de bodem heen gaat, zo lijkt het. Ik denk dat ik daarvoor dus toch maar naar de Blokker ga.
En verder kwamen we tot de conclusie dat plastic  bier- en  W:-glazen wel heel erg nep zijn. Dan maar gewoon liever echte glazen waarvan er zo nu en dan een breekt.  We hebben tenslotte niet voor niets ruimte zat. :P

Wel hele lieve één- en tweekops  KK -zetapparaatjes gezien. Leuk, maar volgens mij onhandig. Vraag me daardoor wel af hoe klappers in het algemeen koffie zetten op de camping. Wij zetten toen we met de tent gingen altijd gewoon snelfilter met de hand/keteltje water. Maar hoe doen anderen dat?  koffiezetapparaat? Pads?, Nespresso wellicht?  :# Of ook gewoon met een keteltje en een filterhouder boven een thermoskan?

Had ik daar eigenlijk een apart topic van moeten maken?
« Laatst bewerkt op: maart 02, 2012, 11:03:52 pm door Frankie »
Gelogd

faba

  • Gast
Re: action, blokker en gifi afgestruind (België), shoppen voor de VW
« Reactie #8 Gepost op: maart 02, 2012, 11:56:47 pm »

Kan de titel van het topic miss veranderen naar vw shoppen :#

Wij hebben een koffiezetje gekocht waar meteen een isoleerkan onder zit. Heb je gelijk net genoeg voor elk 2 goeie tassen koffie 's morgens om het  W: effect tegen te gaan.  :)
Hebben die wel gekocht bij TRAFIC (ik denk niet dat die winkel in Nederland bestaat. Het is een Franse keten. In Frankrijk heb je er natuurlijk wel redelijk wat. Is een beetje van het soort Blokker/Action/Kruidvat toestand. Maar iets uitgebreider.

En ben net aan het surfen om eens te kijken naar de prijzen van de pannensetjes die voor het kamperen bedoeld zijn of zoals die set van tefal, ook met afneembaar handvat.. In vergelijking met de pannenset die ik zag bij GIFI... De gifi'er zal waarschijnlijk niet kunnen tippen aan de hoge kwaliteit van de tefaller, maar dat kan de prijs ook niet  :P ::) rond de 50 Eur dacht ik bij gifi, tefaller is waarschijnlijk een pak duurder. Gifi'er in mijn handen laten ronddraaien, mooi afgewerkte potten en pannen, stevige zware potten, stevig handvat... En dan daar bovenop die bon van gifi die ik vandaag kreeg van -10Eur  :J :J :J We have a winner  :K :> WW
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: action, blokker en gifi afgestruind (België), shoppen voor de VW
« Reactie #9 Gepost op: maart 03, 2012, 10:35:26 am »

Nespresso wellicht?  :#
:J ;)

Er is  al een topic over koffiezetten op de camping.http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6311.0.html
« Laatst bewerkt op: maart 03, 2012, 10:37:30 am door Mieke »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal