Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40  (gelezen 21642 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hansvaessen

  • Gast
Re: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #45 Gepost op: november 12, 2014, 08:42:27 pm »

Heb meer reviews gelezen op internet

Yep, vooral in Duitsland zijn er een hoop. Eigenlijk amper negatieve; juist het omgekeerde. Maar dat geldt voor de mobicool ook. Bij de mobicool is er hier en daar de kanttekening van de thermostaat; voor beiden krijgen de handgrepen kritiek: te ondiep om het (gevulde) ding makkelijk op te tillen. Kan ik me inderdaad iets bij voorstellen want 'het ding' zelf is al niet licht.

Ik las ook ergens een opmerking over de mate van isolatie, en dan vooral het deksel. Dat kan ik inmiddels naar het land der fabelen verwijzen:

Ik heb vandaag wat lopen testen met een pak roomboter met daarin een digitale thermometer gestoken. Dat eerst op de bodem, dan op 1, dan op 3 wc rollen. Om te zien hoe consistent de meting is.

- De koeler stond ingesteld op doel temperatuur 5 graden
- het apparaat in omgeving van 20 graden - op de vloerverwarming
Mijn constateringen:
- gevuld met slechts één pak boter koelt hij in ca. een uur naar die 5 graden, hij slaat dan af maar de temperatuur schiet daarna toch nog door naar 2 graden op de display; dat komt overeen met wat de boter-thermometer aangeeft
- ook bovenop drie wc-rollen is de boter na enige uren nog steeds ca 2 graden
- drie uur later is de compressor nog geen moment opnieuw aangeslagen; toont de display 3 graden en de thermometer in de boter, vlak onder het deksel 2,5 graden

Het is geen wetenschappelijk onderzoek, maar mijn conclusie:
- de koeler schiet wat door in temperatuur. Zal daardoor eerder te koel dan de warm zijn; maar mede daardoor minder vaak 'aanslaan' (want meer temperatuur-reserve - is logisch: zou hij bij 5 graden stoppen zou hij kort erna weer aan moeten springen)
- de temperatuur is in de hele box behoorlijk constant; er is geen 'lekkage' door het bovendeksel
- de isolatie lijkt prima in orde.
- inschatting: in een nacht met omgevingstemp van 20 graden zal de condensator slechts één of twee maal enige minuten inschakelen (niet getest  :O)
« Laatst bewerkt op: november 12, 2014, 09:22:56 pm door hansvaessen »
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #46 Gepost op: november 12, 2014, 09:10:54 pm »

Wij zetten hem voor de nacht iets kouder, op een graad of 2. Dan kan hij vaak de hele nacht door zonder aan te slaan als je hem terugzet op 4 graden. Zeker als hij goed gevuld is blijft er veel 'kou opgeslagen' in de goed geisoleerde box.

Ps het 'doorslaan' van de temperatuur herken ik. Dit is bij ons ook zo, deels ook door ijsvorming als hij langer heeft gedraaid. Eenmaal weer op temp blijft de temperatuur behoorlijk constant op de ingestelde waarde. Hij slaat al aan als de temperatuur boven de ingestelde waarde dreigt te komen.
« Laatst bewerkt op: november 12, 2014, 09:16:10 pm door GJT »
Gelogd

hansvaessen

  • Gast
Re: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #47 Gepost op: november 12, 2014, 09:27:09 pm »

Kleine correctie: ik had staan vier uur, maar dat was een uur verrekend.

Bovendien constateer ik net, nog een half uur later, dat de compressor op 5 graden weer aangeslagen is. Ik vermoed echter dat één van de kids enkele minuten met de klep open verbaasd heeft staan kijken waarom Pa WC rollen aan het koelen was.... Om verdere imago-schade te voorkomen heb ik de stekker er maar uitgehaald.  :P
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #48 Gepost op: november 13, 2014, 12:15:46 pm »

Ik stel hem (de Waeco) in op de ideale   bier temperatuur.
Dan zie je inderdaad dat hij nog even door koelt.....
Aanslaan doet hij echt nauwelijks, ook niet als het zoals vorig jaar echt warm is.
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #49 Gepost op: november 14, 2014, 05:12:13 pm »

Waarschijnlijk wordt hij morgen al geleverd! Hebben we met de kerst ook geen ruimtegebrek meer in de koelkast.  :#
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #50 Gepost op: november 21, 2014, 09:48:19 pm »

De Waeco is binnen! Duurde even, maar we hadden geen haast. Morgen maar eens uitproberen!!
Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #51 Gepost op: november 21, 2014, 11:38:30 pm »

Ik vind het nog snel een weekje maargoed veelplezier met je waeco
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #52 Gepost op: november 22, 2014, 03:08:29 pm »

Ik had m 12 november besteld en de verwachte leverdatum was 15 november. Dat zou natuurlijk idioot snel zijn geweest, maar toch raar dat ze dat aangeven! Dit was snel zat hoor!
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #53 Gepost op: november 23, 2014, 10:19:27 am »

En hij koelt heel snel, al hebben we hem maar kort uitgeprobeerd. Heel handig zo'n display om de temperatuur in te stellen en af te lezen!
Nu nog sintpapier er omheen en wij hebben een prachtig cadeau voor onszelf voor 5 dec!  :s P:
Gelogd

TrailerFan

  • Gast
Re: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #54 Gepost op: december 10, 2014, 12:11:48 pm »

Correct. Ik had 'm van http://www.amazon.de/Waeco-9105303377-CoolFun-Kompressor--Thermoelektrische/dp/B004LQIHRW/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1415224641&sr=8-1&keywords=waeco+coolfun

Opmerkelijk: hij is weer iets goedkoper geworden.. Nu 214,99... Kan ook cookie-afhankelijk zijn.

Succes!
Hans

De prijs lijkt (tijdelijk) gekoppeld te zijn aan de olie prijs ( :+ ) : nu € 182,82
Gelogd

hansvaessen

  • Gast
Re: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #55 Gepost op: december 10, 2014, 12:47:09 pm »

Tsjonge jonge, nog even en je krijgt er geld bij!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal