Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: TIP: Koelkast Blokker  (gelezen 30502 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #15 Gepost op: april 21, 2012, 07:45:30 pm »

Een verkoper van kampeerartikelen meldde mij eens dat die fannetjes allemaal op een kunststof asje zitten, dat asje gaat slijten en dat leidt tot meer geluid. Het klinkt heel aannemelijk, maar het is natuurlijk ook prima verkoopargument voor een duurdere compressorkoelkast.

In Spanje heb ik wel meegemaakt dat je bij de camping gewoon een echte koelkast kon huren, die werd gewoon bij je tent gezet door een bedrijf. Kun je dat niet doen in Italië, dan ben je meteen van alle kopzorgen af!
Zou ik ook zeggen als mijn koelkasten 3 keer zo duur zijn.

Maar net wat ik zeg het geluid  valt reuze mee hij koelt voor ons meer dan genoeg.
Met het kopen van vlees houden wij rekening want die willen we niet te lang in de koeling houden maar voor de rest voldoet hij goed.
En voor die prijs moet je gewoon concessies doen
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #16 Gepost op: april 21, 2012, 09:23:26 pm »

Ff een tip/opmerking over de koelkast.

Als je deze koelkast met deur gebruikt verlies je teveel kou in een keer (telkens als de deur opengaat verwijnt er veel koude lucht en moet de koelkast hard werken. Bij een kist met deksel is dit een stuk minder.
Koude lucht zakt en warme lucht stijgt op..dus minder koude lucht verlies....

Leg je hem toch op zijn rug.... :X
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #17 Gepost op: april 21, 2012, 09:30:01 pm »

Leg je hem toch op zijn rug.... :X
met een goede judoworp :H :H :H
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #18 Gepost op: april 22, 2012, 01:53:07 pm »

Dat van op z'n rug leggen is een grapje hoop ik.

Wat ik zo gek vind dat is als je een koelkast koopt de verkoper altijd zegt dat je een ijskast na vervoer minstens 24u moet laten stilstaan voor je hem in het stopcontact steekt. Heeft iets te maken met de koelvloeistof/gas in het toestel. Als dit een gewoon tafelmodel koelkast is voor huis en keukengebruik en je gebruikt die dan voor op de camping laten jullie die dan ook 24u stilstaan alvorens in gebruik te nemen?
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #19 Gepost op: april 22, 2012, 02:03:39 pm »

Hij hoeft volgens mij niet zozeer stil te staan. Als hij maar (min of meer) horizontaal staat. Maar dat hoeft uiteraard alleen maar als hij op z'n zij, rug of kop gelegen heeft. En dat is bij transport natuurlijk al snel het geval. Of het is onbekend of dat het geval is (geweest) en dan is het uit voorzorg.
« Laatst bewerkt op: april 22, 2012, 02:41:04 pm door Frankie »
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #20 Gepost op: april 22, 2012, 02:03:05 pm »

Dat van op z'n rug leggen is een grapje hoop ik.

Wat ik zo gek vind dat is als je een koelkast koopt de verkoper altijd zegt dat je een ijskast na vervoer minstens 24u moet laten stilstaan voor je hem in het stopcontact steekt. Heeft iets te maken met de koelvloeistof/gas in het toestel. Als dit een gewoon tafelmodel koelkast is voor huis en keukengebruik en je gebruikt die dan voor op de camping laten jullie die dan ook 24u stilstaan alvorens in gebruik te nemen?

De koelkast staat bij ons met het vervoer, recht op in de disselbak. Zodra onze vouwwagen staat zetten we de koelkast meteen aan. Daar hebben we verder ook geen problemen mee gehad.

Het is een hele fijne koelkast voor weinig geld, met ruim 30 graden koelt die nog prima. Natuurlijk houd je het niet zo koel als thuis, maar het is kamperen. Als je voor 2 dagen een stukje vlees kan bewaren en de boter en kaas in vorm kan houden is dat voor ons prima.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #21 Gepost op: april 22, 2012, 02:33:22 pm »

Dat van op z'n rug leggen is een grapje hoop ik.

Wat ik zo gek vind dat is als je een koelkast koopt de verkoper altijd zegt dat je een ijskast na vervoer minstens 24u moet laten stilstaan voor je hem in het stopcontact steekt. Heeft iets te maken met de koelvloeistof/gas in het toestel. Als dit een gewoon tafelmodel koelkast is voor huis en keukengebruik en je gebruikt die dan voor op de camping laten jullie die dan ook 24u stilstaan alvorens in gebruik te nemen?

Hij gaat rechtop mee en als we op de camping zijn gaat die gewoon meteen aan. Die wij hebben koelt enorm goed wij zouden hem niet meer kwijt willen maar... Als we echt gaan trekken zoals vorig jaar dan gaat deze niet mee. We zitten er wel aan te denken om eventueel nog zo koelkast met klep extra mee te nemen
Gelogd
Jevipro

Mieke

  • Gast
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #22 Gepost op: april 22, 2012, 06:41:08 pm »

Ok dan snap ik het, rechtop vervoeren is de boodschap.
Gelogd

faba

  • Gast
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #23 Gepost op: april 23, 2012, 12:26:16 pm »

Het rechtop staan en dat van die kolevloeistof is vooral van toepassing op de compressorkoelkast (zelfde als die grote die thuis in je keuken staat).
Dat dingetje van BLOKKer is een Peltier (Thermo electrisch) geval. Het ventilatorreke moet ervoor zorgen dat de toestand binnenin afgekoeld geraakt. (dus bij warm heet, heter heetst weer werkt dat ding ook niet zo denderend meer om echt nog veel af te koelen, koud houden gaat nog net lukkken dan)
1 Wij gaan een reguliere compressorkoelkast barmodel kopen met vriesvak voor alles wat echt koud moet blijven. Dat wordt waarschijnlijk een tristar met enkel een 230V aansluiting (109 Eurokes BOL.com)
2 Wij hebben laatst in de ALDI (België) een peltier geval frigobox gekocht (54 Eurokes) (Quigg met 230 V en 12V aansluiting) om onze drank redelijk fris te houden onderweg en op de camping. Bij te warme toestanden en voor onderweg eerst aansluiten op 230v voor vertrek, zodat ie op z'n koudst mogelijk is en aanvulllen met ice packs uit diepvriesbakje van koelkast. 

En dat ZAL MOETEN volstaan  :K KK
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #24 Gepost op: april 23, 2012, 12:43:15 pm »

Dat dingetje van BLOKKer is een Peltier (Thermo electrisch) geval.
Ah... Dan moet je er met wat slimme aanpassingen (don't try this if you don't know what you're doing)  een verwarmde kast van kunnen maken. Om de afhaalmaaltijd warm te houden bijvoorbeeld. Of de pyama voor te verwarmen.  :#
« Laatst bewerkt op: april 23, 2012, 02:35:44 pm door Frankie »
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #25 Gepost op: april 23, 2012, 01:18:19 pm »

 :H Die pyama verwarmen vind ik super
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #26 Gepost op: april 23, 2012, 02:44:32 pm »

Aanvulling (ook weer voor degenen die goed weten wat ze doen):

Vanwege het feit dat het (kennelijk) gaat om koeling met een peltier element, moet het ding vrijwel zeker uiteindelijk op 12-15V gelijkspanning werken, waarmee hij dus ook als koelkast voor onderweg danwel op accu los van 230V geschikt gemaakt zou moeten kunnen worden, door simpelweg een dubbelpolige breek-voor-maak wisselschakelaar tussen de gelijkrichter en het element te zetten en het element via die schakelaar aan de 12 V te hangen....  I:
« Laatst bewerkt op: april 23, 2012, 02:47:45 pm door Frankie »
Gelogd

scheepsmast

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana 2004
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #27 Gepost op: april 23, 2012, 10:05:48 pm »

Zouden dit soort koelkasten http://link.marktplaats.nl/546890471 het een beetje doen op de camping na een lange rit in de vouwwagen? Ben ook op zoek naar een beter koelende koelkast als mijn Aldi koelbox.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #28 Gepost op: april 24, 2012, 12:29:37 am »

Lijkt me niets mis mee.

Koelt op dezelfde manier zoals de koelkast in je keuken thuis, zolang je hem niet plat legt zal het weinig problemen opleveren.

Eventueel op de camping eerst de boel opzetten plastsen en inrichten voordat je hem aanzet, dan heeft ie toch nog even rust gehad.

Wat vaak goed werkt (omdat je hem onderweg niet kunt laten draaien) is om er reeds gekoelde spullen in te doen met nog een paar bevroren koelelementen.
Zelfs na een rit van een halve dag is de boel nog steeds koel en hoeft de koelkast niet zo hard te werken.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

swapevent

  • Gast
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #29 Gepost op: april 24, 2012, 07:07:17 am »

wij hebben het "blokker" kasjte sinds vorig jaar toen aanbieding van 50 piek

Voordelen
stil , zuinig en stabiel , heldere ledverlichting
nadeel ietwat klein
bij aankomst eerst verlengsnoer uitgerold koelkast aan. was lekker snel koud.

mits je voldoende ruimte heb kan je middels een omvormer hem in de auto al laten draaien onderweg .
is je biertje tenminste koud bij aankomst  :O
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal