Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Wie heeft ervaring met een oventje op de camping?  (gelezen 21506 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Wie heeft ervaring met een oventje op de camping?
« Gepost op: april 29, 2012, 09:26:40 am »

Ik kwam dit oventje tegen op de site van de vrijbuiter. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een camping oventje?

Ik heb net aan de ontbijttafel samen met mijn vrouw even zitten te rekenen wat we anders kwijt zijn aan broodjes en croissants in een vakantie. En dan is de simpele conclusie dat het absoluut goedkoper is om zelf je broodjes/croissants af te bakken.

Wat wel jammer is, dat je dan het sociale loopje naar de winkel mist 's ochtends en het kamperen wordt er wel erg luxe van. Kamperen is natuurlijk vooral beleven. Als fietsvakanist heb ik echt back to basic leren kamperen en dan is het nog wel eens een innerlijke strijd gezien de luxe die je hebt met je klapper en spulletjes  ::) Maar goed dat is een andere discussie natuurlijk.

Iemand ervaring met een camping oventje?

Groeten Jeroen
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Wie heeft ervaring met een oventje op de camping?
« Reactie #1 Gepost op: april 29, 2012, 10:07:47 am »

Daar kan Alex wel iets over vertellen..die heeft er eentje waar we wel eens gebruik van maken tijdens het klapweekend :K
Gelogd

buzz

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: holtkamper flyer
Re: Wie heeft ervaring met een oventje op de camping?
« Reactie #2 Gepost op: april 29, 2012, 10:32:16 am »

toen wij nog een cara*** hadden, hadden we ook zo'n oventje! beviel goed, lekker 's ochtends afgebakken broodjes!!!
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Wie heeft ervaring met een oventje op de camping?
« Reactie #3 Gepost op: april 29, 2012, 11:10:24 am »

toen wij nog een cara*** hadden, hadden we ook zo'n oventje! beviel goed, lekker 's ochtends afgebakken broodjes!!!
Hier hetzelfde, toen hadden wij ook zo'n oventje en 's morgens heerlijk warme broodjes uit eigen oven  :J
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Wie heeft ervaring met een oventje op de camping?
« Reactie #4 Gepost op: april 29, 2012, 11:11:34 am »

Wil het gaan proberen op de Cadac waar ik inmiddels een deksel voor heb, staan diverse tips over op Skottel fora, dus dat zou moeten werken.

Weet natuurlijk niet of je een skottel hebt? En ik heb er over 3 weken ervaring mee opgedaan, dus dan zal ik eens posten of het werkt op de skottel.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Wie heeft ervaring met een oventje op de camping?
« Reactie #5 Gepost op: april 29, 2012, 11:43:18 am »

Gewoon doen.
Als we zeggen dat we weer naar de camping gaan roepen de kinderen ja lekkerrrrrrr warme broodjes.
Dus die luxe staat gelijk aan kamperen omdat we dit thuis eigenlijk nooit doen.

Wij waren eigenlijk flauw van het loopje naar de kampwinkel en dan heb je niet echt warme broodjes.
En ik moet ook wel eerlijk zijn de kosten waren een mooie bijkomstigheid.


Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Wie heeft ervaring met een oventje op de camping?
« Reactie #6 Gepost op: april 29, 2012, 11:44:25 am »

Daar kan Alex wel iets over vertellen..die heeft er eentje waar we wel eens gebruik van maken tijdens het klapweekend :K
Tja en maar roepen wij doen niet aan die luxe.
Maar langzamerhand hebben we alle kids wel een keer bij ons gehad om een lekker warm broodje te eten. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Wie heeft ervaring met een oventje op de camping?
« Reactie #7 Gepost op: april 29, 2012, 12:27:51 pm »

@ Klavertjes: We hebben de skottel al verkocht. We maakten er weinig gebruik van en nam ons daarom ook teveel plek in. Maar i.d. als je hem gebruikt is het natuurlijk ideaal als je er ook je broodjes mee kan afbakken.

@ Alex: Dat zijn i.d. veel goede argumenten!  :)
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Wie heeft ervaring met een oventje op de camping?
« Reactie #8 Gepost op: april 29, 2012, 12:28:15 pm »

Tja en maar roepen wij doen niet aan die luxe.
Maar langzamerhand hebben we alle kids wel een keer bij ons gehad om een lekker warm broodje te eten. ;)

 :H  1-0
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: Wie heeft ervaring met een oventje op de camping?
« Reactie #9 Gepost op: april 29, 2012, 05:21:31 pm »

Wij hebben "al jaren" zo'n klein oventje van de kruidvat uit de aanbieding (komen jaarlijks terug) en bevalt prima! Wij halen in Frankrijk meestal wel gewoon de broodjes bij de franse bakker maar alle weken hier in Nederland op de camping wordt inderdaad wat duur. :-)
Daarnaast is het ons ook nog wel eens overkomen dat er geen bakker in de buurt te vinden was in Frankrijk. Hebben dus altijd een voorraadje afbakbroodjes "in huis".
Maar ook halve pizza's, bakken lasagne, croque monsieurs en 's avonds vers stokbroodje bij de bbq.....ideaal! Ons oventje past in zijn doos achteraan onder het bankje in de wagenbak dus staat onderweg ook niet in de weg.
Gelogd

wegbaas

  • Gast
Re: Wie heeft ervaring met een oventje op de camping?
« Reactie #10 Gepost op: mei 05, 2012, 12:29:39 pm »

Het is idd erg makkelijk, zo`n oventje, maar ik heb hem net verkocht op de Koninginnedag vrijmarkt  :nl omdat het "kamperen" gevoel er een beetje af gaat... :N
Wel hebben we, in de tijd dat we caravanners waren, er een hoop plezier van gehad.
Maar ik vind het loopje naar de "bakker op de camping" toch ook wel leuk...
En het financiele gedeelte?...ach de vakantie kost geld, dat is nou eenmaal zo...
Als ik voor goedkoop zou gaan, dan kan ik wel van alles meeslepen, terwijl er vaak in de buurt van de camping prima winkels zijn waar ze alles verkopen.
(en het scheelt weer ruimte en gewicht ;))
gr.
Gelogd

Dammetje

  • Gast
Wie heeft ervaring met een oventje op de camping?
« Reactie #11 Gepost op: mei 05, 2012, 12:56:42 pm »

Ik maak al iets van 8 jaar gebruik van een Cobb. Dit is een klein allround BBQ wat werk op 5 a 6 brikketjes of een ronde snel brikket.
Je kunt hier afbakbroodjes in klaarmaken. Verse pizzas van Lidl passen er zo in zijn met 10 min knapperig heet. Ook een hele kip wil er perfect op. Leuk is dat je niet afhankelijk bent van gas of electra, dat hoort toch een beetje bij camperen. Mogelijkheden zijn legio, ik kan hier wel een blad vol over schrijven. Oh ja heb ik al gezegd dat je er ook heerlijk vis op kunt (warm) roken.
Kijk maar eens op www.cobb.nl
Gelogd

wegbaas

  • Gast
Re: Wie heeft ervaring met een oventje op de camping?
« Reactie #12 Gepost op: mei 05, 2012, 01:37:09 pm »

Leuk ding zo`n Cobb, maar is wel een beetje duurder dan een oventje...
gr.
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Wie heeft ervaring met een oventje op de camping?
« Reactie #13 Gepost op: mei 05, 2012, 01:45:27 pm »

toen wij nog een cara*** hadden, hadden we ook zo'n oventje! beviel goed, lekker 's ochtends afgebakken broodjes!!!

Hadden wij ook! En omdat het zo lekker was, hebben we er nu ook weer eentje aangeschaft !!  :J
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Wie heeft ervaring met een oventje op de camping?
« Reactie #14 Gepost op: mei 05, 2012, 02:05:44 pm »

Ik maak al iets van 8 jaar gebruik van een Cobb. Dit is een klein allround BBQ wat werk op 5 a 6 brikketjes of een ronde snel brikket.
Je kunt hier afbakbroodjes in klaarmaken. Verse pizzas van Lidl passen er zo in zijn met 10 min knapperig heet. Ook een hele kip wil er perfect op. Leuk is dat je niet afhankelijk bent van gas of electra, dat hoort toch een beetje bij camperen. Mogelijkheden zijn legio, ik kan hier wel een blad vol over schrijven. Oh ja heb ik al gezegd dat je er ook heerlijk vis op kunt (warm) roken.
Kijk maar eens op www.cobb.nl

Jeetje wat een mooi ding is dat zeg!! Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. De aanschaf is i.d. even wat duurder dan een oventje, ik zal eens aan het speuren of ik een aanbieding of een 2e hands kan vinden. Leuke tip!!
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal