Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: De pot op! maar welke? - het (grote) Vouwwagen toiletpottentopic  (gelezen 22357 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
De pot op! maar welke? - het (grote) Vouwwagen toiletpottentopic
« Gepost op: juli 10, 2012, 12:56:41 am »

Ik heb een beetje rondgezocht maar kan geen echt topic over campingtoiletten vinden. Wel iets wat in de buurt komt maar toch...

In de caravan hadden wij een portapotti (thetford) Hoewel wel makkelijk had ik ook best wel een hekel aan dat ding.  ik vond het met een volle tank best een gesleep en ook het klaar voor gebruik maken was toch wel een beetje een geknoei. Nou was het ook nog een hoge en daar konden we met de vouwwagen niets mee dus heb ik dat dig meeverkocht met de caravan.

Maar nu dan?

Dat 's nachts mijn dochtertjes niet met de blote voeten door het natte gras hoeven, dat is toch wel prettig, dus ik heb eens zitten kijken wat er zoal op de markt is. Vandaar ook dit topic, want wellicht dat anderen er ook wat aan hebben.

1 De klassieke en bekende (Curver) emmer

Voordeel: compact en makkelijk te legen
nadeel: instabiel en voor kinderen misschien niet echt heel handig

2 De luggable loo

voordeel: licht, makkelijk te legen, "echte" wcbril iets stabieler dan een gewone emmer
Nadeel de afmeting (hoogte 37 cm) maakt dat hij niet zonder meer in de wagenbak kan staan en je een ruime disselbak nodig hebt.

3 De Optitoil

Voordeel: bestaat uit twee delen (losse emmer met deksel) vrij stabiel, lijkt op een echt toilet (kind vriendelijk), makkelijk te legen
Nadeel: best fors - bXdXh 40X48X33cm

4 portapotti e.a.

voordeel: meest stabiel, afgesloten afvaltank. compact (335hdk) hxbxd: 31,5 x 34,2 x 38,2 cm, tweedelig.
Nadeel: zwaarste oplossing, volle afvaltank is erg zwaar, legen en spoelen niet altijd even gemakkelijk.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat het meest uit naar de optitoil met op de tweede plek de compactse portapotti. Dat omdat de eerste licht en simpel is en de tweede een prettig formaat heeft en daardoor ook in de wagenbak wel een plekje kan krijgen. Ik heb geen extreem grote disselbak.

Welke gebruiken jullie? zijn er nog toevoegingen? ook in voor en nadelen? 


edit1 maten optitoil aangepast aan de werkelijkheid en topictitel iets aangepast.
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2012, 10:52:20 pm door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

Muilwijk

  • Gast
Re: De pot op! maar welke? - toilet in de Vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: juli 10, 2012, 10:16:35 am »

Wij hebben de porta potti, volgens mij ook de 335, het kleinste model.
Er zit een 10 liter afvaltank in, dus niet al te groot. Bovendien wordt hij vaak geleegd.
Deze hebben we pas sinds vorig jaar, maar ik wil niet meer zonder!
Hiervoor hadden we geen emmer oid, dus moesten we inderdaad 's nachts naar het toilet lopen.
Maar een emmer met 3 kleine kinderen vond ik een te groot risico.
Ze zijn toch altijd eerder wakker, en dan is de emmer waarschijnlijk nog niet geleegd...
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: De pot op! maar welke? - toilet in de Vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: juli 10, 2012, 10:57:46 am »

Hier hetzelfde dilemma en ook ik twijfel tussen die 2. Dus erg benieuwd naar ervaringen van anderen.

Voor mezelf vind ik het nog geen probleem om 's nachts de camping over te moeten (komt ook zelden voor), maar voor ons zoontje van bijna 6 wil ik gewoon een makkelijke oplossing.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: De pot op! maar welke? - toilet in de Vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: juli 10, 2012, 11:48:35 am »

Wij hebben een porta potti, het grote model. Die hebben we aangeschaft in 2000 omdat we toen in een huis, wat we aan het verbouwen waren, helemaal geen wc hadden.

Vanaf toen is hij ook ieder jaar meegeweest op vakantie, in de tent, in de klapper en in de caravan.
Ook toen we nog geen kinderen hadden, het ding stond er toch dus waarom niet meenemen.

Ik/wij zou niet meer zonder willen, vooral met de kinderen handig maar ook voor nood voor ons.
Hoewel ik zelf altijd naar het sanitairgebouw loop ook in de nacht, loopt mijn vrouw liever niet midden in de nacht over de camping. Maar ik gebruik hem wel als het erg hard regent.
Onze kleinste heeft nogal last van alles vast willen pakken en ik vind de portapotti toch wat frisser dan menig openbaar toilet.
Op reis naar zuid frankrijk staat hij ook klaar dus iedere stop (ca. 2 uur) even naar de wc dan krijgen we ook nooit 'ik moet plassen' als we net 10 minuten onderweg zijn.

De kwaliteit van de portapotti is volgens mij wel het beste, andere merken zijn toch wat wiebeliger of met andere materialen gemaakt. Het sluit systeem is gewoon heel goed, sterk en handig.
Wij doen er nu dus al ruim 12 jaar mee en hoewel je kunt zien dat ie niet meer nieuw is zal hij nog lang meegaan.

Het schoonmaken is ook goed te doen, we hebben standaard van die glorixdoekjes voor de bovenkant.
Het leegmaken is een klus voor papa  :>  ::)
Omdat deze de grote tank heeft zou hij zwaar zijn maar ik ga als hij halfvol is al een wandelingetje maken met mijn 'plaskoffertje'.
Je moet handig worden met het leegmaken dan is er niets aan de hand en hoef je ook echt niet te knoeien.
Maar het blijft iedere keer een bijzondere ervaring als je op de ontluchtingsknop drukt.
Ik merk wel dat ik meestal ga wandelen met het ding als het rustig is op de camping  :#

Groot voordeel ten opzichte van 'open' emmers is dat de porta potti geen luchtje vrijgeeft van alles wat je er in opgeborgen hebt  :O.

Op een camping in Frankrijk was een keer de stroom uitgevallen waardoor ook de waterpompen en dus de toiletten niet meer werkten, wij hadden onze eigen dus geen probleem :J ik heb toen wel heel wat mensen met gespannen koppies heen en weer zien lopen naar het saitairblok om te kijken of de boel alweer open was.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Pila79

  • Gast
Re: De pot op! maar welke? - toilet in de Vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: juli 10, 2012, 11:54:19 am »

Wij hebben ook een portaporti (345 volgens mij) maar die kan op zn kant prima in de wagenbak. Onderweg gebruiken we m dus niet zul je begrijpen  ;)  Hartstikke fijn dat ik 's nachts alleen maar ff mn slaaptent uit hoef en niet de halve camping over waardoor ik ook meteen echt wakker ben. En onze dochter zit er ook prima ook. Ook wij gebruiken van die glorix doekjes om m schoon te houden en mijn man is de schone taak toegedeeld om het ding te legen/vullen. Ik zit er over na te denken om dit jaar een opvouwbaar karretje mee te nemen zodat je je niet een bult tilt als je niet naast t toiletgebouw staat. Leek me ook wel handig voor de watervoorraad, je tilt je altijd een breuk aan die dingen.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: De pot op! maar welke? - toilet in de Vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: juli 10, 2012, 12:02:53 pm »

Wij hebben een portapotti!

Wij gebruiken hem alleen voor de kleine boodschap, en vooral 's nachts is het een uitkomst. Voordeel is dat die geen vieze luchtjes afgeeft. Verder wordt onze kleine meid zindelijk en dan lijkt me de portapotti toch ook wel een uitkomst.

Overdag loop ik wel gewoon naar het toilet, wij zoeken vaak ook een plaats uit dat we niet te ver hoeven lopen.

ohja het hele geval past precies met onze koelkast in de disselbak!!  :)

Groeten!
Gelogd

wezenveld

  • Gast
Re: De pot op! maar welke? - toilet in de Vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: juli 10, 2012, 12:15:03 pm »

Wij zijn, na enkele ongelukjes met een toiletemmmer,  :H overgegaan tot de aanschaf van een pp. Nooit meer ongelukjes :>, prima maat, iedereen kan er makkelijk op. Schoonmaken geen probleem. glorixdoekjes (of hygienische doekjes van het eigen merk). Niet te vol laten worden inderdaad :J. Paste al goed in de disselbak van de trigano en ook nu we een jametdisselbak hebben is meenemen geen probleem. Aan te bevelen! :K
Gelogd

Myl?ne

  • Gast
Re: De pot op! maar welke? - toilet in de Vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: juli 10, 2012, 12:58:44 pm »

Ik heb nog niet zo veel kampeer ervaring. 1 weekje in het voorjaar, maar in die week gebruikte ik gewoon een oude luieremmer van mijn dochter.
Mijn man en ik liepen 's nachts gewoon naar de toiletgebouwen, mijn zoon heeft nog een luier (is soms dus toch wel makkelijk haha)  maar mijn dochter van 4 ging op de emmer. Wel even helpen want het is idd niet echt stabiel.

Als we in augustus 3 weken naar Luxemburg gaan doen we het ook zo.

Ik zou zoiezo niet weten waar ik een PP moet laten want voor dat ene weekje waren we al helemaal volgeladen. Maar misschien krijg ik daar door ervaring wel wat meer handigheid in. om iets efficienter in te pakken.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: De pot op! maar welke? - toilet in de Vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: juli 10, 2012, 01:47:39 pm »

Wij zijn, na enkele ongelukjes met een toiletemmmer,  :H overgegaan tot de aanschaf van een pp. Nooit meer ongelukjes

Dat lijkt me ook verschrikkelijk een ongelukje met een toiletemmer, je zou het maar hebben in je mooie klapper met vaste kuip  :I :I

Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: De pot op! maar welke? - toilet in de Vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: juli 10, 2012, 02:04:44 pm »

3 De Optitoil

Voordeel: bestaat uit twee delen (losse emmer met deksel) vrij stabiel, lijkt op een echt toilet (kind vriendelijk), makkelijk te legen
Nadeel: best fors - hXbXd 35 X 35 X 43 cm

Waar koop je deze dan??

Wij hebben een porta nu maar die past niet in zijn geheel in de bak dus zou het in tweeen moeten en dat neemt weer erg veel ruimte in zeker omdat wij met ons vijfjes zijn. Dus hij gaan nu dus maar niet mee en ik haat het om midden in de nacht te moeten lopen.. Maar goed me man loopt wel gezellig mee gigi
Gelogd
Jevipro

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Gelogd
Adventure Awaits

Elisa

  • Gast
Re: De pot op! maar welke? - toilet in de Vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: juli 10, 2012, 03:02:45 pm »

Man en ik lopen ´s nachts naar het toiletgebouw, voor onze kinderen nemen we gewoon een simpel potje mee! Voor de ene keer dat zij ´s nachts moeten plassen is dit een prima oplossing! Een gevuld potje zetten we buiten onder de luifel en wordt ´s ochtends schoongemaakt.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: De pot op! maar welke? - toilet in de Vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: juli 10, 2012, 03:23:32 pm »

Ik loop 's nachts lekker even over de camping naar het toilet, Ineke gebruikt  een toilet emmertje, no problemo  ;)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

villeke

  • Gast
De pot op! maar welke? - toilet in de Vouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: juli 10, 2012, 04:36:21 pm »

Toen we de vw kochten op mp zat er een portapotti bij (type weet ik niet). Maar gebruiken hem niet. Lopen naar het toiletgebouw waar we redelijk bij in de buurt staan. Heb trouwens ook geen plaat er voor
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: De pot op! maar welke? - toilet in de Vouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: juli 10, 2012, 04:43:34 pm »

Wij gebruiken een porta potti. Alleen voor de nacht en noodgevallen.
Onze kids (9 en 4) kunnen het allebei zelfstandig en ik moet niet denken aan een omvallende emmer op mn kuipgrondzeil  :(

Afgelopen jaar 2 weken regen gehad en dan is midden in de nacht naar de toilet lopen niet fijn.
dan ben ik gelijk helemaal wakker inderdaad.

Merk wel dat hij met mooi weer minder gebruikt wordt omdat eenieder dan het loopje niet erg vind 'smorgens vroeg.

Legen doe ik al als hij half vol zit en is echt geen vieze klus ofzo.
Gewoon de uitgang boven het afvoergat houden en op de knop drukken. ff naspoelen en klaar.

De " grote boodschap" gaat bij ons niet in de PP, maar merk bij mn ouders dat, ookal gebeurt dat wel, het legen nog steeds simpel blijft en zonder vieze handen kan, echt waar.  :P

Voor het vervoer kun je hem trouwens ook op zn kant zetten, lekt niet.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal