Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: De pot op! maar welke? - het (grote) Vouwwagen toiletpottentopic  (gelezen 22359 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wegbaas

  • Gast
Re: De pot op! maar welke? - het (grote) Vouwwagen toiletpottentopic
« Reactie #30 Gepost op: juli 29, 2012, 04:29:32 am »

Als je de geur van de chem vies vind, probeer dan eens een bekertje azijn en een drupje afwasmiddel....
Werkt prima, geurloos en veeeel goedkoper dan die dure bus chem!
gr.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: De pot op! maar welke? - toilet in de Vouwwagen
« Reactie #31 Gepost op: juli 29, 2012, 09:55:53 am »

Wij hebben 15 jaar lang gekampeerd met een piramide tent met kuipzeil en voor de nacht voor m'n beide dames een toilet emmer, nooit een ongelukje mee gehad. Nu het eerste jaar met de VW en de basis PP aangeschaft.

Zo, onze eerste vakantie met de PPQ 145 (de kleinste van de porta poties) en de dames zijn me erg dankbaar. De PP wordt bij ons alleen door de beide dames s'nachts gebruikt tot grote tevredenheid.
Legen en vullen gaat gemakkelijk zonder knoeien en 1 x per week was voldoende. Door zijn compactheid nam hij ook niet al te veel ruimte in.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: De pot op! maar welke? - het (grote) Vouwwagen toiletpottentopic
« Reactie #32 Gepost op: augustus 11, 2012, 12:52:50 am »

En hier ook ook de eerste ervaringen met de optitoil. Hij is ons heel goed bevallen. beter dan de portapotti die we eerst hadden.   we doen een scheutje aqua chem groen in de emmer en iedere ochtend legen we het ding. overdag werd ie niet gebruikt, totdat er op de camping een virus losbrak en iedereen buikloop kreeg. toen heb ik tegen mijn dochters gezegd: vanaf nu gaan jullie hier.   of het daar aan lach weet ik niet, maar zij zijn niet ziek geworden (wij wel) Het is echt een wc'tje waar dan een ruime emmer in hangt. De emmer er uit pakken is simpel en schoon. meer kan je er eigenlijk niet over zeggen.
Gelogd
Adventure Awaits

michielwoerden

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: De pot op! maar welke? - het (grote) Vouwwagen toiletpottentopic
« Reactie #33 Gepost op: september 16, 2012, 08:22:20 pm »

Wij hebben de lugable loo!!!

Vrouw lief wilde 's nachts niet over de camping en vond de hoogte juist prettig. Nu gebruiken we hem ook voor de kinderen (3,5 en 5,5) en dat gaat ook erg goed. De oudste kan zonder problemen en de jongste helpen we een beetje.

Wij doen er eerst een laagje water van 10cm in en een semi biologisch middeltje van Aquachem in. Fles is prijzig maar hier doen we nu al 3 jaar mee met gemiddeld 4 kampeerweken per jaar. Dus eigenlijk niet zo duur.

Nadeel, hij past niet in onze combi camp en moet dus mee in de auto. Even goed schoonmaken en vullen met vuile was ( op de terugweg) en anders met andere zaken.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal