Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Neuswiel raakt de drempel  (gelezen 16618 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bosi

  • Gast
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #30 Gepost op: april 28, 2012, 11:46:49 pm »

Vanwege dit probleem heb ik ook hulpveren van carsupport onder mijn Skoda Fabia laten zetten. Kosten inclusie montage was ? 180. Geen probleem meer gehad.

hmm, dit zijn al een heel stuk aantrekkelijkere prijzen ten opzichte van de MAD veren set daar kom ik op ca ?300,- inclusief montage. En voor de Fabia worden dan de bestaande veren vervangen door de MAD versie.
Vraagje: Bij wat voor een garage heb je de ombouw laten doen? Was dat een normale onderhoud garage (al dan niet Bovag) of een low budget zoals (euromaster etc.) of bij de skoda dealer?
(Ik heb trouwens een fab 1 combi)
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #31 Gepost op: april 29, 2012, 08:40:39 pm »

hmm, dit zijn al een heel stuk aantrekkelijkere prijzen ten opzichte van de MAD veren set daar kom ik op ca ?300,- inclusief montage. En voor de Fabia worden dan de bestaande veren vervangen door de MAD versie.
Vraagje: Bij wat voor een garage heb je de ombouw laten doen? Was dat een normale onderhoud garage (al dan niet Bovag) of een low budget zoals (euromaster etc.) of bij de skoda dealer?
(Ik heb trouwens een fab 1 combi)
Ik heb de Fabia Combi 2. Het zijn hulpveren, dus de originele zijn blijven zitten. Ik heb dit gewoon bij de Skoda dealer bij mij in de buurt laten doen.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #32 Gepost op: april 29, 2012, 09:27:08 pm »

Zoiets is altijd wel handig.

Wij hebben onze vw in maart 2011 gekocht en merkten bij thuiskomst dat we ook de drempel raakten. Dus extra hoog opgedraaid en opgehaald de volgende keer.

Bij de eerste kampeertocht zakte hij thuis al door zijn wiel toen ik hem wilde opdraaien om op de trekhaak te hangen. Misschien omdat de wagen vol was.
Eigenlijk het hele lange weekend verder geen probleem gehad.
Ik wil hem na de vakantie op de auto hangen en kreeg hem niet hoog genoeg, dacht dat dit aan de zachte ondergrond lag.
Kom ik bij de stalling, klapt hij helemaal naar beneden. Heb toen maar snel een nieuw wiel bij een aanhangerboer gekocht. (ik denk dat deze duurder was dan de caravanboer :( ).

Hierna nog 1 vakantie gehad en het wiel gewoon laten zitten.

Misschien een rare  vraag, maar wat is dat voor een ding en waar kun je dat kopen? De laatste keer dat de 4X4 op ging halen zakte ook de neus in zijn geheel naar beneden. Daarna het wieltje nog strakker gezet, maar misschien is dit ding ook een oplossing
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #33 Gepost op: april 29, 2012, 11:12:52 pm »

Dat ding op de foto is een klem ...

Het neuswiel is een pijp, al dan niet telescopisch uitdraaibaar, met onderaan een wiel. Die pijp gaat in deze klem. De klem kun je los en vast draaien, waarmee je de pijp variabel hoog en laag kunt zetten.

Erg handig.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #34 Gepost op: april 30, 2012, 06:30:54 am »

Misschien een rare  vraag, maar wat is dat voor een ding en waar kun je dat kopen? De laatste keer dat de 4X4 op ging halen zakte ook de neus in zijn geheel naar beneden. Daarna het wieltje nog strakker gezet, maar misschien is dit ding ook een oplossing
@Angel. Zit er niet een dergelijke klem op de Jametic 4x4? Vreemd, op onze Jametic 2010 wel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Angel

  • Gast
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #35 Gepost op: april 30, 2012, 07:01:11 am »

Ja die zit er inderdaad op, maar deze zat ook op onze arizona uit 2000. Dus dacht ik eigenlijk dat dit er standaard op zat en dit plaatje iets anders was. Maar mij is het nu duidelijk.
Gelogd

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #36 Gepost op: mei 06, 2012, 08:57:13 pm »

Afgelopen week gereden met de vouwwagen zonder neuswiel. Dit ging op zich prima. Alleen 2 keer bij een hele hoge drempel raakte de trekhaak de grond. We gaan er dus toch maar extra veren onder laten zetten.
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #37 Gepost op: mei 19, 2012, 10:25:42 pm »

Hallo,
nog wat ervaringen mbt hulpveren.
Had zelf een nieuwe/oude peugeot 306 aangeschaft. Bij de eerste de beste keer dat we met de vw weggingen lag bij de lokale verkeersdrempel in ons dorp het hele stopcontact er al af. Weer terug naar huis dus en eerst alles even repareren.
De vakantie verder heel, heel rustig de verkeersdrempels gepasseerd.
Het jaar daarop hulpveren laten monteren en alle problemen waren over. De wegligging werd ook beter. Het probleem treedt inderdaad vaak op bij combi's waar er een relatief grote oversteek is aan de achterkant.
Nadeel van hulpveren is wel dat het moeilijk wordt, zelfs voor garages, om de kwaliteit vd schokdempers te beoordelen.
Daarnaast kan er overmatige slijtage aan de achterbanden plaatsvinden. De combinatie van deze 2 heeft bij mij ertoe geleidt dat we een onverwacht avontuur langs de autoroute du soleil hebben meegemaakt ondanks dat de auto volledig ?? gecontroleerd was door een merk garage. Maw hulpveren werken maar blijf alert op de normale schokdempers bij servicebeurten.
groeten
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #38 Gepost op: mei 23, 2012, 10:42:02 am »

Jaaaaaaa die zit op mijn Jametic.

Deze kun je dus gewoon helemaal los maken en compleet de stang incl. zwengel en neuswiel erafhalen en tijdens lange ritten (of erg hobbelig) gewoon in de disselbak o.id. leggen. Heb je in ieder geval de zekerheid dat ie je niet meer stukloopt of beschadigd.

Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

bosi

  • Gast
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #39 Gepost op: mei 23, 2012, 12:28:46 pm »

Zoals al elders gemeld op het forum, ook bij ons gaan volgende week een setje hulpveren (van car support) onder de fabia combi. Alles ging goed, bij de terug rit vanaf de vouwagen meeting in Hengelo, tot de laatste drempel vlak voor ons huis, reed daar de stekker aan gort  :( en het besluit is toen gevallen.
De nadelen wegen niet op tegen de voordelen.  :J
Gelogd

Boes

  • Gast
Re: Neuswiel raakt de drempel
« Reactie #40 Gepost op: juni 02, 2012, 09:15:55 am »

dat lijkt me dan inderdaad wel handig ja..
zonde van je stekker maar wel mazzel dat het voor je huis gebeurd, moet er niet aan denken dat het 100km van huis gebeurd.

mijn koppel stekker was vorig jaar stuk gegaan onderweg naar kroatiƫ.
alles wekrte gewoon aleen het linker knipper licht deed het niet meer.
voor je gemoedstoestand is dat niet bevordelijk tijdens het in halen op de snelweg, moet je voor stellen hoe dat is met alles stuk..
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal