Vouwwagenclub.info

(Openbaar)De vouwwagen => vouwwagenmerken informatie => Combi-camp => Topic gestart door: linda75 op januari 29, 2016, 10:16:39 pm

Titel: wat vragen
Bericht door: linda75 op januari 29, 2016, 10:16:39 pm
Na dagen zoeken valt mijn oog toch steeds op de combi camp valley of country, de aart kok livingstone of de holtkamper cocoon. holtkamper is vrij duur dus blijven de andere drie een beetje over. ik lees over jamet jameta en trigano alpha dat de kwaliteit minder is.... iig in het combi camp verhaal zoek ik de plussen en de minnen. het voordeel van de ccc tov de ccv is na mijn idee het op of onder het bed bagage plaatsen maar ik lees nu ook dat er ccv s zijn met verhoogd bed. heb je in dat geval dan evenveel ruimte onder het bed bij de ccc en kan dan ook nog de voortent en gastencabine mee ingeklapt worden en evt dekens op het bed of wordt dat te veel? in dat geval kies ik liever voor een ccc omdat ik graag zo min mogelijk bagage op het bed en tent wil maar wel graag de voortent en een gastencabine aangesloten wil laten zitten... heeft een ccv ook de mogelijkheid van een disselbak met gasfles en watertank met aanvoer naar de keuken onder de wagen door?? het bed van de ccv is groter dat spreekt mij weer aan tov de ccc.  is 300 kg bagage voldoende voor een gezien met 2 kinderen?? ik heb geen idee wat een standaard invertaris zal wegen ( incl stoelen en tafels etc) de kleding kan achter in de auto maar de basis wil ik graag in de vouwwagen hebben.. dan de laatste vraag. is het heel moeilijk om de klep vd bak knap neer te zetten op ongelijk terrein of hebben de scharnieren hier erg last van dat ze onder druk kunnen komen te staan... houtjes voor opvullen geen probleem maar wil dan niet dat de bak weer doorveert.... dan kies ik liever voor een kuipzeil ipv harde bak.. dan kies ik misschien weer voor de livingstone niet met xl bed... maar ik vind dat de ruimte in de voortent weer klein... of verbeeld ik me dat.... morgen gaan we bij aart kok kijken ik hoop dat we er een beetje uit kunnen komen maar hoor graag jullie ervaringen
Titel: wat vragen
Bericht door: Gait op januari 30, 2016, 12:18:13 am
Ik zou toch de Trigano Alpha nog eens bekijken. Als je CCC en Alpha naast elkaar ziet vallen de verschillen op ten voordele van de Alpha
- hogere doorgang naar deksel
- diepere keuken, meer ruimte en grotere koelbox
- stevige disselbak
- grotere bagageruimte
- lagere prijs
Ik heb geen verschillen in degelijkheid kunnen ontdekken. Zowel niet de gebruikte materialen, ontwerp als afwerking. Wel 2 dingen die minder slim zijn: plaats gaskranen en plaats koppeldoos elektra. Beiden zijn eenvoudig aan te passen.
Titel: wat vragen
Bericht door: Gait op januari 30, 2016, 12:23:57 am
Heel vroeger hadden wij Alpen Kreuzer met vast deksel. Dat was wel gepuzzel om het deksel vlak en dragend te krijgen. Dat kwam doordat de onderkant van het deksel gelijk was aan de onderkant van de banden en het deksel lag niet op een rek. Bij de CC, Alpha en anderen zorgt het zelfdragende rek voor stabiliteit van het deksel. Het enig wat je hoeft te doen is  6 keggen van 5 cm hoog en 40 cm lang mee nemen en die na het open klappen tussen de grond en het rek steken. Als die er aan alle zijden vast onderzitten is het deksel helemaal stabiel en kun je er de jive op dansen
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: nikkel1964 op januari 30, 2016, 12:46:10 am
De CCV's met een verhoogd bed zijn schaars, komt door het even niet kunnen leveren van de brede bedden. Standaard hebben de Country's, vanwege de grotere wielen en daaruit voortvloeiende wielkasten, een noodzaak voor het hogere bed. Bij een verhoogd bed kan nog steeds de luifel (voortent zonder wanden) en de gastencabine mee ingeklapt worden, ook als er twee forse slaapzakken op het bed liggen. Kwestie van even geduld bij het inklappen, de lucht moet tijd krijgen te ontsnappen. Wij hebben, ook gezin met twee kinderen, ruim voldoende aan laadruimte en -capaciteit van de Country. Eigenlijk alleen de tassen met kleding gaan in de auto, de rest staat continue startklaar voor een weekeind kamperen.

Het opzetten van elke wagen met vast deksel roept de vraag op of je horizontaal of evenwijdig aan de ondergrond wilt staan. Het eerste is vaak minder eenvoudig dan het tweede. Maar met een paar keggen ook heel goed te doen, ook als je zoals ik vaak in je eentje kampeert.  Voor een CC is het voldoende om het rooster op de hoekpunten te ondersteunen. Met mijn >120kg loop ik vervolgens zonder enige twijfel over het deksel, ook als de rest van mijn gezin daar al staat.

Over het verschil tussen de Alpha en de CC is al veel geschreven. De eerste is nog te kort op de markt tov de CC om echte conclusies te kunnen trekken over duurzaamheid en dat soort zaken. En een ieder zal het verschil tussen deze wagens op z'n eigen manier beleven. Voor mij was het bij de kennismaking in ieder geval wèl duidelijk: het origineel gaf mij aanmerkelijk mèèr vertrouwen. Maar voor de goede orde: dat is dus alleen mijn beleving.

Dit type wagen vind ik verder voornamelijk heerlijk vanwege de flexibiliteit: met hele gezin op pad bij wat minder weer staat zowel wagen als complete voortent en luifel plus gastencabine. Als het weer goed is gebruiken we delen van de voortent en luifel om de zon te weren terwijl we toch maximaal uitzicht hebben. Ben ik alleen op pad dan volstaat de luifel, met misschien een zijwand om de wind te keren. De vaste keuken is ideaal, geen gesleep maar direct na aankomst de klep open om òf een koud biertje te pakken òf een soepje of zo warm te maken.

Veel plezier morgen bij Aart Kok! :-)

Titel: Re: wat vragen
Bericht door: KenJo op januari 30, 2016, 04:34:21 am
Wat jij schreef over de kleine voortent van de Livingstone is voor ons nou juist de reden geweest om onze wagen (aart Kok Kavango) te kiezen. Wij reizen tot op heden altijd naar het zuiden en leven eigenlijk altijd buiten te tent. Alleen als het weer slecht is zitten we binnen als we niet weg zijn om lekker toeristisch aan de gang te zijn. Dus wat heb je aan een grote voortent als je er toch niet in zit? Nu hebben wij een iets kleine voortent maar daardoor een iets grotere leefruimte op de kampeerplek wat nou juist weer lekker is met 3 kinderen  :J

Keuzes keuzes... in ieder geval veel plezier bij Aart Kok morgen.

Wat betreft trouwens de vraag wat een "standaard inventaris" weegt is daar geen antwoord op te geven. Kampeerstoelen en tafels zijn er vanaf een paar kilo tot bijna 10 kilo per stuk en wat de een een noodzakelijkheid vind zal de ander niet meenemen. Ik neem bijvoorbeeld geen Senseo mee maar een potje instant koffie. En een luchtbed is zwaarder dan opblaasmatjes. De ene slaapzak is de andere niet en om een of andere reden is de kledingtas van mijn vrouw 2x zo zwaar dan die van mij  :H
Maar laat ik een schatting maken: ik denk dat je gerust uit kan gaan van ongeveer 20 kilo etenswaar/ keukengerei/ bestek en servies. Veel vliegtuigmaatschappijen rekenen ruim 30 kilo per kledingtas/ koffer en jullie zijn met z'n 4-en dus = 120 kilo. Een kampeerstoel en een tafel zullen ongeveer 5 kilo per stuk wegen dus 25 kilo totaal. Dan nog een ondergrondzeil, kudde haringen, gaststel, gastank, droogrek en andere bende zeg nog eens 50 kilo? Dan zit ik in totaal op zo'n 200 to 250 kilo. Als je dus geen schotelantene, televisie, oventje, laptop, vaatwassertje en dergelijke mee gaat sjouwen zal je aan 300 kilo "ruim" voldoende hebben, naast wat je nog in de auto weg stopt.... (en die is bij mij zo goed als leeg  sinds de kinderwagen weg is :> )
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: linda75 op januari 30, 2016, 09:40:49 am
Bedankt voor de reacties tot dusver. Ip zijn wij nu ook nog van het vnl naar het zuiden reizen en is nu een kleinere voortent niet eens zo gek echter ervaar ik op internet de voortent van de aart kok als erg schuin waardoor er naar mijn idee amper staruimte over is. ik lees ook in een test dat de stahoogte bij de keuken max 1.80 is???en je voor het bed een opstapje nodig heb?? mijn man meet 190 dus twijfel of dat voor hem lekker kookt.. en ik weet ook niet hoe hoog dat bij de ccv of ccc is.. heb je bij de livingstone veel losse stokken of valt dat mee?? Aart kok moet helaas een paar dagen op ons wachten ivm ziek geworden kind...  Wij zijn altijd van het zo min mogelijk meenemen dus ik denk dat 300 kg laadgewicht dan wel haalbaar moet zijn als ik jullie zo lees. in de caravan zit altijd een standaard invertarisch en proppen we alleen wat kleding en schoen en boodschappen bij en komen we nooit boven de max belading uit... al hadden de voortenten en stokken en scottelbraai  altijd in de auto liggen.
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: Koos op januari 30, 2016, 02:24:14 pm
We hebben als vijfpersoonsgezin met de combicamp Venezia altijd alles met gemak meegekregen, inclusief twee bijzet tenten.
De 2 tafels met de 5 stoelen en de matten gingen op de het rek en werden met spanbanden vastgemaakt. Vervolgens een netje eroverheen om te voldoen aan de wetgever. Daarnaast hadden we een grote waterdichte zak, waar we nog wat spullen in konden meenemen. Deze kon ook op het rek.
Op het bed hadden we voor elke persoon een kunststof box staan met kleren. Deze zijn hier gemakkelijker te plaatsen wegens de vlakke ondergrond dan bij de ccc. Daarnaast heb je de natte tent nooit op je beddegoed liggen.
alles ging in principe in de vouwwagen. In de auto hadden we een extra koelkast, schoenen, beddegoed, jassen en skottel.
Water haalde we meestal zoals we het nodig hebben met de waterkoker. Er zijn altijd wel tappunten aanwezig.
De kwaliteit van het deksel met scharnieren is goed. Enkele blokjes op de hoekpunten en klaar. In de afgelopen 10 jaar heb ik slechts eenmaal de vouwwagen hoeven te verplaatsen, omdat ik het deksel niet goed kreeg liggen op de ondergrond. We stonden hierbij tegen een helling.
Nu we nog met zijn tweeen camperen blijft het rek leeg.
Alles wat we op het bed hebben liggen hebben we die avond nodig (tafel, stoelen en kleding in boxen).
Onder het bed liggen de zware spullen zoals tentstokken, matten, etc.)

Veel wijsheid met je keuze.
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: Jerome op januari 30, 2016, 08:38:58 pm

echter ervaar ik op internet de voortent van de aart kok als erg schuin waardoor er naar mijn idee amper staruimte over is. ik lees ook in een test dat de stahoogte bij de keuken max 1.80 is???

en je voor het bed een opstapje nodig heb?? mijn man meet 190 dus twijfel of dat voor hem lekker kookt..

 heb je bij de livingstone veel losse stokken of valt dat mee??

Klopt de voortent is erg schuin. Maar biedt toch voldoende plek voor ons vijven om stoelen en tafel neer te zetten. Wij hebben afgelopen jaar onze stoelen met hoge rugleuning wel omgeruild voor stoelen met een lage rugleuning. Dit geeft veel meer plaats in de voortent.

De hoogte is ruim voldoende bij de kookplaat. Ook voor 1 meter 90. Bij de koelkast niet. Maar daar ga je toch geen uren staan. Je pakt hetgeen je wil hebben en gaat verder op het aanrecht of bij de kookplaat.

En ja, je hebt een opstapje nodig om in bed te komen. Maar dat is bij meerdere vouwwagens. We gebruiken hiervoor een kunststof klapkrukje.

Wat betreft de losse stokken, 2 voor de basistent en 3 voor de luifel/voortent. Ik denk niet dat dat veel is en het is ook geen puzzel.
Het kan minder, bijvoorbeeld bij een Cocoon zijn de stokken voor de basistent geïntegreerd. Maar het kan ook veel meer zijn ...

Titel: Re: wat vragen
Bericht door: linda75 op januari 31, 2016, 06:26:41 pm
weet iemand wat het verschil tussen de combi camp country en de combi camp country aniversity of 25 of 50 th aniversity is???
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: meeder op januari 31, 2016, 06:39:47 pm
De voortent  van de Livingstone is erg schuin. Wij hebben een Zambezi River Lodge gehad en die heeft dezelfde tent (eigenlijk andersom). Het schuine deel ziet er erg mooi uit maar de ruimte onder de schuine kant is niet heel nuttig te gebruiken. Bij nat weer is de ingang van de voortent niet prettig te gebruiken en wij gingen bij regen dus via de achterkant van de wagentent naar binnen en buiten. Het aantal stokken is vrij weinig, de voortent is eigenlijk een luifel met windhoeken en voorwanden en heeft maar 3 stokken.

Van wat ik er van gezien heb doet de Trigano Alpha zeker niet onder voor de CC Country.

De hogere doorloop naar de deksel is erg fijn en de te lage doorloop naar de deksel is voor ons toen doorslaggevend geweest om een River Lodge te kopen ipv de CC Country.

Bij de CC stootte ik een paar keer mijn hoofd bij het heen en weer lopen in de showroom.

Qua tent is de Alpha ook minstens net zo goed, de afwerking is ook netjes.
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: linda75 op januari 31, 2016, 07:16:14 pm
de trigano alpha is zeker ook een mooie wagen maar ik lees op internet toch wel regelmatig dat hij met jamet vergeleken wordt qua kwaliteit en met de franse slag is gemaakt. we rijden nu een hobby caravan en die heeft zijn naam eer gemaakt. iedere vakantie was er wel weer iets afgebroken. en dat willen we niet meer. we willen wel een goede kwaliteit. en tja aart kok en holtkamper blijken dan de mercedes onder de vouwwagens te zijn als ik internet moet geloven maar helaas zit daar ook het prijskaartje aan gekoppeld. en schuine voortent trekt mij minder vandaar dat ons oog eerder op een ccc of ccv valt..in de hoop dat dat een goede kwaliteit is.. het bed van een ccv trekt me meer maar ik wil graag de spullen onder het bed kwijt en dus dan zeggen we weer.. we kopen een ccc.. een holtkamper is erg mooi maar ik zie ook veel scheerlijntjes dus is dat echt zoveel makkelijker?? en wat ons tegenvalt aan bijv de cocoon is dat de meeste de dissel in de voortent hebben zitten.. zo zie je maar weer.. alle vouwwagens hebben wel wat...en dat maakt het zoeken er niet makkelijker op.. we hopen snel naar aart kok te kunnen gaan..
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: meeder op januari 31, 2016, 07:31:03 pm
Alle merken hebben wel wat. Wij hebben genoeg problemen met onze Zambezi gehad, ook qua afwerking. Wij hebben met eigen ogen de assemblage in België bekeken en toen werd ook duidelijk waarom de elektrische installatie in onze Zambezi zo'n drama was. Ik heb heel veel tijd moeten besteden om problemen op te lossen. De beste man die de Zambezi's assembleert heeft geen enkele notie van elektriciteit.

Over Combi Camps lees je genoeg problemen met tenten.
Je moet gewoon kopen waar je het beste gevoel bij hebt. Ik heb wel gezien dat Trigano echt wel een stapje hoger staat dan
Jamet. Ze komen uit dezelfde fabriek maar er is wel degelijk verschil.
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: linda75 op januari 31, 2016, 07:43:23 pm
wat volgens mij ook een verschil bij de trigano tov de ccc is dat je de ccc niet helemaal hoeft open te klappen om je vouwwagen te kunnen beladen toch?? en bij de trigano wel??? toevallig staat er nu wel een knappe mooie trigano op mp maar als ik de filmpjes op internet zo zie heb ik het idee dat de trigano alleen te beladen is als hij helemaal opgenklapt is.. volgens mij hoeft dat bij combi camp niet.... we moeten maar snel naar aart kok en andere zaken om de vouwwagens eens live te zien...
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: Dolfontour op januari 31, 2016, 07:47:38 pm
Bij alpha moet je hem openklappen klopt. :>  Wij hebben hier geen problemen mee... Wij wouden geen rommel in gangpad meer bij een nachtje staan en Alpha ziet er goed uit.
Wij hebben ook naar de kosten gekeken omdat je max 2 keer per jaar op vakantie gaat daarom hebben wij vorig jaar een Alpha uit 2012 aangeschaft...Kop er af en toch netjes....
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: sanneman op januari 31, 2016, 07:48:27 pm
Verschil tussen de country en de 50th anniversary is de uitrusting en de prijs. De 50th heeft een aantal zaken niet standaard (zoals de disselbak met water en gas-aansluiting) die wel standaard op de normale country zitten. Daarom is de 50th een stukje goedkoper. Als je alles er weer wel bijbesteld zit de prijs ook weer gelijk. Is dus vooral een kwestie van waar je behoefte aan hebt!
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: linda75 op januari 31, 2016, 07:52:06 pm
oke bedankt voor de antwoorden.. kan je bij de ccc wel makkelijk bij de bagageruimte ook als voortent en gastencabine mee ingeklapt zijn?? of moet je dan ook de basis open klappen om bij de bagageruimte te komen...
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: wijnand op januari 31, 2016, 08:16:04 pm
Het klapmechaniek van de Alpha en de CC is identiek. Ook de CC moet helemaal open om bij de bagageruimte te kunnen. Kost vrijwel geen tijd als je de ruimte hebt om de kar open te klappen. Er is door CC wel een pack en go systeem aangeboden, maar dat was een optie en zul je tweedehands vrijwel niet vinden. Qua duurzaamheid: wij gaan met onze Alpha het zesde seizoen in en die staat er nog net zo bij als in het eerste jaar, er is nog geen reparatie nodig geweest. En ik ben zeker bevooroordeeld, maar ik heb in die 5 jaar gebruik nog geen enkel argument gevonden waarom wij voor een CC hadden moeten kiezen.
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: spikehome op januari 31, 2016, 08:24:29 pm


.. een holtkamper is erg mooi maar ik zie ook veel scheerlijntjes dus is dat echt zoveel makkelijker?? en wat ons tegenvalt aan bijv de cocoon is dat de meeste de dissel in de voortent hebben zitten.. zo zie je maar weer.. alle vouwwagens hebben wel wat...en dat maakt het zoeken er niet makkelijker op.. we hopen snel naar aart kok te kunnen gaan..
Nou we hebben al enkele jaren een Holtkamper en nog nooit een scheerlijn gebruikt.
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: leeuw op januari 31, 2016, 08:30:54 pm
En via de mtt optie kan de dissel boj de cocoon uit de luifel , de wagenbak is dan omgedraaid. Wij hebben geen keuken en de dissel niet onder de luifel. En scheerlijnen tja hangt een beetje van de hoeveelheid windkracht af
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: linda75 op januari 31, 2016, 08:41:56 pm
dat van holtkamper omdraaien heb ik ook ergens gelezen.. maar holtkamper valt nog buiten ons budget ben ik bang.. op mp vind ik onderstaande advertentie

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1016857449-trigano-alpha-exclusive-line-2012.html?utm_source=systemmail&utm_medium=email&utm_campaign=CA_Buy_B_ASQ_Car_Private_Seller

ik weet niet of dit een reële prijs is???
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: meeder op januari 31, 2016, 08:45:24 pm
Prijs is een goed uitgangspunt. Stukje lager bieden :)
Op het oog ziet hij er goed uit maar altijd alles goed bekijken als de wagen volledig is opgezet.
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: linda75 op januari 31, 2016, 08:56:48 pm
we gaan toch maar eerst eens live naar alle merken en vormen kijken en dan eerst een keuze maken wat we willen... holtkamper aart kok ccc of ccv of trigano... merk dat ik me op deze manier een beetje gek aan het maken ben... ik ga er ook vanuit dat mp de komende maanden nog wel meer gevuld zullen worden met mooie wagens die uit de stalling gaan komen...bedankt voor de info tot dusver.. er is me al een hoop duidelijk geworden...
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: nikkel1964 op januari 31, 2016, 10:04:08 pm
... merk dat ik me op deze manier een beetje gek aan het maken ben...

Toen wij er uit waren dat onze kampeertoekomst niet meer in een tent maar in òf een carabah òf in een klapper lag heb ik heel even het internet afgespeurd. En kreeg dit zelfde gevoel. Zoveel mogelijkheden, zoveel keuzes, zoveel meningen... En allemaal even goed bedoeld, maar iedereen heeft nu eenmaal z'n eigen voorkeuren. Voor ons heeft een aantal bezoekjes aan dealers de oplossing gebracht. Gewoon kijken wat jòu aanspreekt. En daar hebben wij nog geen seconde spijt van gehad  :J
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: muis op januari 31, 2016, 11:33:04 pm
Helemaal mee eens Niels :J
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: Dolfontour op februari 01, 2016, 07:55:23 am
dat van holtkamper omdraaien heb ik ook ergens gelezen.. maar holtkamper valt nog buiten ons budget ben ik bang.. op mp vind ik onderstaande advertentie

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1016857449-trigano-alpha-exclusive-line-2012.html?utm_source=systemmail&utm_medium=email&utm_campaign=CA_Buy_B_ASQ_Car_Private_Seller

ik weet niet of dit een reële prijs is???

Alpha`s zijn er weinig tweede hands  wij hebben er vorig jaar ook een best aardig bedrag voor neergelegd maar goed scheelt toch paar duizend op een nieuwe .
Ik zou ook wat lager bieden hun willen er vanaf.....
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: Dolfontour op februari 01, 2016, 07:59:45 am
Die alpha van de advertentie is waarschijnlijk bouwjaar 2011 .... Hun zetten erbij 2012 in gebruik genomen maar dat maakt niets uit..
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: wijnand op februari 01, 2016, 12:20:21 pm
Kijk wel even of de kar op de foto's inderdaad de kar is die wordt aangeboden. In het rijtje foto's kom ik namelijk een foto van onze Alpha tegen op de camping in Italie (foto met de achtertent en de groene kast ernaast). De aanbieder is dus op internet aan het shoppen geweest naar foto's... :I
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: nikkel1964 op februari 01, 2016, 12:52:35 pm
Kijk wel even of de kar op de foto's inderdaad de kar is die wordt aangeboden. In het rijtje foto's kom ik namelijk een foto van onze Alpha tegen op de camping in Italie (foto met de achtertent en de groene kast ernaast). De aanbieder is dus op internet aan het shoppen geweest naar foto's... :I

..en leest blijkbaar ook mee hier want die foto kom ik nu niet meer tegen. Of ik kijk niet goed?
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: wijnand op februari 01, 2016, 01:00:22 pm
..en leest blijkbaar ook mee hier want die foto kom ik nu niet meer tegen. Of ik kijk niet goed?
Ik heb op de advertentie gereageerd door aan te geven dat ik verbaasd was een foto van onze Alpha aan te treffen bij zijn advertentie. En dat ik er op zich geen moeite mee heb als foto's van internet worden gekopieerd (ik heb ze er immers zelf opgezet), maar dat het dan wel zo netjes is om in de advertentie aan te geven dat niet alle foto's de aangeboden Alpha betreffen. Ik heb de aanbieder gevraagd dat aan te passen, en dat heeft hij nu gedaan door de foto te verwijderen. Netjes opgelost dus.
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: wijnand op februari 01, 2016, 01:05:33 pm
Overigens is de foto met de luifel ook niet van de aangeboden Alpha, die heeft namelijk de mj2010 kleur groen. De kleur is vanaf 2011 meer donkergroen en later marine blauw. De rest van de foto's lijken mij wel authentiek.
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: linda75 op februari 01, 2016, 02:10:46 pm
ik had ook het idee dat ik de foto al eens voorbij heb zien komen.... en de foto is nu idd verdwenen. Ik krijg keurig mail van de eigenaar waarom hij er vanaf wilt.. maar kleurverschil vind ik niet zo mooi dus zal hem netjes mailen geen interesse te hebben. WE gaan rustig verder zoeken.. komt vanzelf wat op ons pad
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: wijnand op februari 01, 2016, 02:44:10 pm
Uit nieuwsgierigheid: waar zie je kleurverschil? Of heeft de aanbieder daar in zijn mail iets over gezegd? Heel eerlijk vind de Alpha er op de foto's erg netjes uit zien. Het gascomfort en de spoelbak lijkt wel ongebruikt.
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: linda75 op februari 01, 2016, 03:45:59 pm
Dat heeft hij gemaild. De voortent en achtertent zijn licht groen en de wage tent donkergroen. De foto waarop je het zag is verwijderd maar blijkt ook niet vd eigenaar te zijn.. hij gaf aan dat de voortent en achtertent ongebruikt zijn maar wel lichter van kleur.. dat vind ik erg jammer want verder is het idd een prachtige wagen..
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: wijnand op februari 01, 2016, 04:07:31 pm
En dan zou het gaan om kleurverschil (inwerking zon) vanwege het gebruik van de wagentent en het niet gebruiken van de voor/achtertent? Dat zou bij wijze van spreken nog te ondervangen zijn door de voor-en achtertentdelen buiten de vakanties om een flinke tijd in de zon te leggen.
Zo niet dan is er vreemds aan de hand. De lichtere kleur groen is namelijk alleen in 2010 geleverd, daarna werd 'ie donkergroen. Het lijkt er dan op dat de voortent en de achtertent ouder zijn dan de wagentent. Of... de hele wagen is ouder en er is in 2011/12 een nieuwe wagentent op gekomen. Vanwege lekkageproblemen is dat bij een aantal Alpha's van 2010/2011 gebeurd. Ik zou een Alpha met zo'n kleurverschil inderdaad ook laten staan.

De foto die is weggehaald was van onze Alpha, en die heeft geen kleurverschil. Er staat nog wel een foto in het rijtje die van voren is genomen (met een slordig opgespannen luifel), daarop is wel het kleurverschil te zien. De wagentent lijkt daar de donkere groentint te hebben en de voortent heeft de 2010 kleur groen.
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: Dolfontour op februari 01, 2016, 04:46:42 pm
Denk dat het ook lichtinval is dat je wat verschil ziet van de kleur..
Maar sowieso klopt het Bouwjaar niet hij zet aan de kop 2012 en in advertentie  staat 2011 gekocht.
Maar net fff alles gelezen in dit topic maar ook vaag dat er allerhande plaatjes van internet geplukt worden .
Ik zeg niet dat dat niet kan maar zet het er dan bij. Mensen willen toch zien wat ze gaan bekijken of eventueel willen kopen.
Dus kan me voorstellen dat Linda nog fff verder kijkt....
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: linda75 op februari 01, 2016, 05:19:06 pm
dat heeft de eigenaar niet gezegd. hij melde me dat hij de tweede eigenaar was de eerste heeft hem na een seizoen verkocht die hadden de voor en achtertent gebruikt en heel veel regen gehad en geen lekkage. daarna hebben zij hem 3 x gebruikt maar alleen met luifel ipv voortent en achtertent ook niet opgezet. deze tenten liggen dus al poos op zolder maar er zit kleurverschil in voor en achter tent tov wagenbak tent maar niet door verkleuring zegt hij . het doek is gewoon iets lichter.... hij komt verder heel netjes over hoor en geloof zijn verhaal ook wel maar ik haak af ivm kleurverschil. ik denk als ik de advertentie uit mp moet geloven dat hij in 2011 gekocht is en in 2012 voor het eerst gebruikt door de eerste eigenaar. daarna hebben deze mensen hem gekocht maar willen er nu vanaf ivm leeftijd en overgang caravan.. maar nogmaals. wij haken af vanwege kleurverschil.. er komt vast nog wel iets moois op ons pad.. staat ook een prachtige combi camp country uit 2012 iq met alles erop en eraan maar ja 11250 euro  is wel weer ff boven ons budget.... we houden de websites in de gaten...en het kan idd misschien wel zo zijn dat de vooor en achtertent van een ouder type is??? en dat deze mensen dat ook niet geweten hebben?? geen idee. het is iig een mooie wagen maar niet geschikt voor ons..
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: Jerome op februari 02, 2016, 05:41:49 am
Dat kleurverschil zou ik me niet zo aan storen. Zeker niet wanneer het voor de rest een wagen is die aan je eisen en verwachtingen voldoet. Als daar bij dan de prijs scherp is, zou ik kijken om tot een overeenkomst te komen.
Of deze vraagprijs reëel is weet ik niet. Ik ben niet bekend met Trigano. Maar hij oogt netjes, en mijn ervaring van 4 jaar terug is dat vouwwagens niet heel hard afschrijven. Daarom hebben wij toen voor een nieuwe gekozen. Maar als je dat doet moet je aardig goed weten wat je wil. Probeer er achter te komen wat je echt belangrijk vind en focus je daar op. Uit eindelijk zal je toch compromissen moet sluiten. En elke vouwwagen / merk heeft zo zijn voor en nadelen.
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: C5CCV op februari 02, 2016, 09:16:29 am
Het kleurverschil is naar mijn mening geen issue, dit is niet door het gebruik ontstaan (dus geen verkleuring), het lijkt me eerder of er een nieuwe wagentent op is gezet;


Vergeet 1 ding niet, als je hem zelf nieuw koopt is hij na het eerste jaar ook niet nieuw meer, verkleuring door de zon, harsplekken of andere vervuiling liggen op de loer. In het begon heel vervelend, maar je ontkomt er niet aan. Je ziet ook mensen die hun hele vouwwagen na het opzetten inpakken met plastic  ::) Dat is net zoiets als dat je een nieuwe auto komt het het plastic op de stoelen laat zitten totdat je hem weer inruilt omdat de volgende bezitter dan mooie stoelen heeft .......
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: wijnand op februari 02, 2016, 11:29:30 am
Kleurverschil is weldegelijk een issue. Het gaat hier echt om twee totaal verschillende kleuren groen. Dat mag uit de foto's misschien niet zo blijken, maar in het echt is het verschil tussen 2010 groen en 2011 groen groot. Als je een hoop geld uitgeeft voor een vouwwagen waar je jaren mee wilt doen, is dat voor mij een no-go.
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: C5CCV op februari 02, 2016, 12:14:43 pm
....... tja, en als ie zo op de markt wordt gebracht dan vinden we het allemaal prachtig ...... we hebben het hier niet over blauw en groen, maar twee verschillende tinten groen als die maar niet vloeken met elkaar, wat zou er dan mis mee zijn?




... en als die verschillende kleuren een 'no go' zijn dan zou er geen Holtkamper meer verkocht worden; donker gekleurde ramen, crème doek, groen doek, oranje/terra-doek en dan ook nog de kleur van de buizen en het andere groen van de wagenbak die aansluit op de tent ....... 
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: linda75 op februari 02, 2016, 01:27:19 pm
ik denk dat dat een persoonlijke kwestie is. voor ons is het igg een rede om niet te kopen aangezien ik mezelf ken en me er aan ga ergeren. maar ja kleurverschol door zon ontkom je ook niet aan.. en groen is een gevoelige kleur dat merk ik aan onze bijzettent. onze voortent van de huidige caravan ( dorema) is blauw met grijs en amper verkleurd terwijl het bijzettentje van obelink groen was en nu echt een stuk minder. Maar goed ik ga geen 7000 euro uitgeven aan iets waarvan ik dan niet 100 % blij wordt.... dan spaar ik liever even door.. maar nogmaals ik denk dat dit een persoonlijke kwestie is..
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: Stensel op februari 02, 2016, 03:52:27 pm
Hallo Linda75,

Wij hebben in het na seizoen  een cocoon xl gekocht met een aantal opties daar op. In die periode willen mensen er wel van af voor een redelijk bedrag maar verwacht geen bodem prijzen. Ik trof toevallig iemand die een sleurhut gekocht had en dus anders dubbel stalling moest betalen en het zakgeld was op denk ik. De verkopende partij weet ook als de vouwagen de stalling in gaat dat de wagen het seizoen erna 1 jaar ouder is.
Ik denk dat het vooral is dat je moet weten waar je voor wil gaan en dat je weet wat een redelijke prijs daar voor is. Dan geduld en toeslaan wanneer er iets voorbij komt.
Wij hebben gekeken naar de cc country, aart kok kavango en de hk cocoon xl.
Succes met de zoektocht. Het is wel een leuke bezigheid het hoort gewoon een beetje bij de voorpret.

Ps. Zag dat je een reactie had geplaatst dank daarvoor, wij hebben 2 weekjes geboekt op mas de la cam plaats 91.
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: linda75 op februari 02, 2016, 05:10:01 pm
daar zitten we ook aan te denken maar ja dan zouden we nu moeten huren of een tent moeten lenen/ huren. ik wil echt niet meer de caravan op pad... betaal liever nu  wat meer dan nog een keer die afstand afleggen met de sleurhut.... mas de la cam is een hele leuke vakantie jullie zullen er geen spijt van krijgen..over het algemeen lekker weer en een prachtige omgeving
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: Krizz op februari 02, 2016, 05:47:28 pm
Vond het nogal veel geld inderdaad voor duizend  euro meer heb je een nieuwe Kavango Laden en Lossen
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: Stensel op februari 02, 2016, 05:55:51 pm
Ik geloof dat er wat forumleden een cocoon of een kyte verhuren als zij er niet mee weg zijn. De vouwagen specialist in boxtel verhuurd cc'S dat is ook en fijn bedrijf. En dan ervaar je ook meteen waar je voor kiest. Ik persoonlijk zou dat geld bij de vouwagen leggen. Er is toch wel iets te vinden voor elk bedrag. Gewoon
de onderhandeling in gaan, je weet toch niet waarom iemand de vw weg doet.
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: linda75 op februari 02, 2016, 10:21:05 pm
ja ik heb al gekeken maar bijv een ccc in hoogseizoen kost 500 euro voor een week huren, ik vind dat erg veel geld. ( zal het ongetwijfeld waard zijn hoor) Ondertussen houden we internet in de gaten.. vandaag alweer een ccc gezien maar daar komen as donderdag al kijkers voor en ik zie nu een holtkamper cocoon op mp staan uit 2009 voor 6500 maar dat is excl keuken en dissel in voortent en dat trekt mij niet ( dissel in voortent) ik weet dat er mensen hier op het forum zijn die dat veranderd hebben maar goed een keuken erbij kost ook weer min 2500 euro dus dan wordt het nog een vrij dure wagen... Ach er komt vanzelf wat op ons pad.. we hebben nog ff  :)
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: linda75 op februari 08, 2016, 08:00:13 pm
vandaag naar aart kok in heemstede geweest en binnen 5 minuten viel de combi camp al af :Z.. mijn man is vrij lang en moet echt bukken om in de tent te komen en kon in de wagenbak niet goed rechtopstaan. we waren allebei erg gek van de livingstone.. maar ja die ligt prijstechnisch toch een stuk hoger dan de combi camp..we werden er wel prima geholpen en niets werd ons aangesmeerd. de verkoper nam rustig de tijd en vroeg echt wat onze wensen waren waardoor bepaalde wagens voor ons al afvielen. Nog even gekeken bij de combi camp flexi.. prijstechnisch een stuk leuker maar we zijn bang dat onze dochter misschien wel met 2 -3 jaar alsnog weer in der eigen tent gaan en dan hebben we een bed wat overbodig is. daarintegen kan ze nu mbv een knus achtertentje wel in de livingstone.  Het enige minpuntje aan de livingstone vond ik wel de hoogte vh bed. zonder opstapje kom ik daar echt niet in maar goed mijn man had al een mooie kist bedacht die onderweg voor opslag kan dienen en daar voor opstapje... nu hard nadenken wat we gaan doen.... ik vind het nogal wat hoor 13000 euro voor een tent op een karretje :>
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: Drikusniet op februari 08, 2016, 08:22:10 pm
Prijstechnisch zijn de Raclet Panama en Cabanon Malawi dan een goed alternatief. Vergelijkbaar systeem en opties.
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: KlapJoeri op februari 08, 2016, 08:22:19 pm
Tjah, misschien komt nog wel eens zo'n buitenkansje langs als vorige week "van de tweede eigenaar"   Die van vorige week was nog ongebruikt en een zeer lage vraagprijs... was een mooie kans geweest ;)
Sowieso komen ze op marktplaats wel een paar keer per jaar langs, met wat geduld en snel reageren zijn ze best tweedehands te bemachtigen.

Maar het is een fantastische wagen!!
De hoge opstap op het bed hoeft geen probleem te zijn met een uitklapkrukje ben je zo boven.

NB:  De Zambezi River Lodge heeft exact dezelfde tent, alleen een polyester wagenbak en een andere keuken. Maar ook deze komt tweedehands nog wel eens langs.
Misschien ook een optie ;)
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: linda75 op februari 08, 2016, 08:58:04 pm
het hoort misschien niet meer onder de combi camp topic... :X maar we waren nog langs Heerhugowaard gereden maar helaas was pauw gesloten dus daar gaan we vrijdag nog even heen.. de zambezi met keuken stond er ook maar vinden we minder praktisch..we twijfelen of we een keuken willen aangezien we altijd buiten koken..we hebben enerzijds een idee dat we dan een losse keukenkastje kopen waar we wel de pannen in kunnen doen die we dan in de wagenbak of disselbak vervoeren.. daar gaan we even over nadenken.. de keuken die we bij de livingstone zagen was voor ons al niet praktisch aangezien we de koelbox al los in de auto vervoeren.. op die plek kan evt een spoelbakje maar we twijfelen dus of we dat wel praktisch vinden... daar gaan we nog even over nadenken.. igg wordt combi camp helaas afgevinkt...blijkt dus maar dat live in de winkel kijken een hoop duidelijkheid kan geven..
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: Gait op februari 09, 2016, 03:07:02 am
Dan wordt het dus toch een Alpha ;-)
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: linda75 op februari 09, 2016, 06:42:37 am
ja willen we wel gaan bekijken ja maar enige minpunt is dat een alpha dealer niet bij ons in de buurt zit... dus niet ff een dagje op pad.... voor een holtkamper moeten we ook al 1.5 uur rijden maar voor een lapha wordt het al ruime 2 uur rijden... maar goed we gaan wel ff een keer kijken ja.. heb jij enig idee hoe hoog die doorgang is??
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: muis op februari 09, 2016, 08:30:11 am
het hoort misschien niet meer onder de combi camp topic...  :X
zet anders je vragen over trigano en Aart Kok even in je topic over het zoeken naar een vouwwagen, die staat in het algemene gedeelte  :J
Titel: wat vragen
Bericht door: Jerome op februari 09, 2016, 09:08:44 am
we hebben enerzijds een idee dat we dan een losse keukenkastje kopen waar we wel de pannen in kunnen doen die we dan in de wagenbak of disselbak vervoeren.. daar gaan we even over nadenken..

Een los keukenkastje en een aparte koelkast is wel weer iets waar je mee moet sjouwen... neer zetten bij aankomst, opruimen bij vertrek.
Als jullie plan is om meerdere campings tijdens een vakantie aan te doen, zou ik dit niet verkiezen.

Wat wel weer leuk is van een keuken die tijdens de reis toegankelijk is, is dat je onderweg makkelijk kunt lunchen uit eigen keuken.
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: Gait op februari 09, 2016, 12:36:09 pm

ja willen we wel gaan bekijken ja maar enige minpunt is dat een alpha dealer niet bij ons in de buurt zit... dus niet ff een dagje op pad.... voor een holtkamper moeten we ook al 1.5 uur rijden maar voor een lapha wordt het al ruime 2 uur rijden... maar goed we gaan wel ff een keer kijken ja.. heb jij enig idee hoe hoog die doorgang is??
Wijnand heeft je vraag al beantwoord. Een hogere doorgang betekent in dit geval ook een hogere (voor)tent. Er zijn 3 dealers in NL, maar dat wist je vast al.
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: wijnand op februari 09, 2016, 12:53:55 pm
Prijstechnisch zijn de Raclet Panama en Cabanon Malawi dan een goed alternatief. Vergelijkbaar systeem en opties.

De Panama vind ik inderdaad ook een erg mooie vouwwagen. Deze was nog niet leverbaar toen wij de Alpha kochten, maar anders had ik zeker de voor- en nadelen van beide typen bekeken.
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: KlapJoeri op februari 09, 2016, 08:19:45 pm
we twijfelen of we een keuken willen aangezien we altijd buiten koken..
Onder de luifel is toch ook buiten :)  Bij goed weer rits je alleen de luifel aan, je staat dan onder de luifel te koken. Je kunt deze zelfs nog deels wegritsen als je helemaal open wilt staan ;)
Bij slecht weer rits je de zijwanden en voorwand erin en kun je prima binnen koken. Enige is dat je een vaste keuken niet even "in het zonnetje" plaatst.
Wij hebben trouwens een losse kleine scottel Safari chef erbij die we ook vaak gebruiken, die is weer erg mobiel.

Citaat
we hebben enerzijds een idee dat we dan een losse keukenkastje kopen ................. aangezien we de koelbox al los in de auto vervoeren........
Gesjouw met een losse keuken moet je maar willen... Als je een beetje snel wilt klappen is het juist fijn als je keuken kant-en-klaar bereikbaar is.
De koelbox los in de auto? Weer zoiets, ga je met zo'n zwaar apparaat aan de sjouw. Gewoon lekker makkelijk als deze zit ingebouwd in de keuken.
Ook tijdens het reizen op een tussenstop is je keuken en je koelbox zonder problemen bereikbaar. Eenmaal op de camping: Deksel open en koken maar :)

NB: Over het nut van een spoelbakje zijn al meer discussies te vinden op het forum. De een zweert erbij de ander moet er niet aan denken.
Toen wij een Cabanon hadden vonden we het ideaal. Totdat het pompje van de kraan een keer stuk ging. Toen kwamen we erachter dat we met 2 petflessen water ook prima konden redden zonder kraan en zonder spoelbakje. In de Zambezi hebben we dit dus ook niet meer en we missen het niet.
Titel: Re: wat vragen
Bericht door: linda75 op februari 09, 2016, 09:03:33 pm
Ach ja zoveel mensen zoveel wensen he haha..we zijn er ook nog niet over uit..we twijfelen nog maar goed we strepen gewoon Door en dan komen we Vanzelf tot een conclusie en ondertussen houden we mp ed goed in de gaten.. ondertussen is de ccc en ccv al afgevallen😂
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal