Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: wat vragen  (gelezen 16981 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
wat vragen
« Gepost op: januari 29, 2016, 10:16:39 pm »

Na dagen zoeken valt mijn oog toch steeds op de combi camp valley of country, de aart kok livingstone of de holtkamper cocoon. holtkamper is vrij duur dus blijven de andere drie een beetje over. ik lees over jamet jameta en trigano alpha dat de kwaliteit minder is.... iig in het combi camp verhaal zoek ik de plussen en de minnen. het voordeel van de ccc tov de ccv is na mijn idee het op of onder het bed bagage plaatsen maar ik lees nu ook dat er ccv s zijn met verhoogd bed. heb je in dat geval dan evenveel ruimte onder het bed bij de ccc en kan dan ook nog de voortent en gastencabine mee ingeklapt worden en evt dekens op het bed of wordt dat te veel? in dat geval kies ik liever voor een ccc omdat ik graag zo min mogelijk bagage op het bed en tent wil maar wel graag de voortent en een gastencabine aangesloten wil laten zitten... heeft een ccv ook de mogelijkheid van een disselbak met gasfles en watertank met aanvoer naar de keuken onder de wagen door?? het bed van de ccv is groter dat spreekt mij weer aan tov de ccc.  is 300 kg bagage voldoende voor een gezien met 2 kinderen?? ik heb geen idee wat een standaard invertaris zal wegen ( incl stoelen en tafels etc) de kleding kan achter in de auto maar de basis wil ik graag in de vouwwagen hebben.. dan de laatste vraag. is het heel moeilijk om de klep vd bak knap neer te zetten op ongelijk terrein of hebben de scharnieren hier erg last van dat ze onder druk kunnen komen te staan... houtjes voor opvullen geen probleem maar wil dan niet dat de bak weer doorveert.... dan kies ik liever voor een kuipzeil ipv harde bak.. dan kies ik misschien weer voor de livingstone niet met xl bed... maar ik vind dat de ruimte in de voortent weer klein... of verbeeld ik me dat.... morgen gaan we bij aart kok kijken ik hoop dat we er een beetje uit kunnen komen maar hoor graag jullie ervaringen
Gelogd

Gait

  • Gast
wat vragen
« Reactie #1 Gepost op: januari 30, 2016, 12:18:13 am »

Ik zou toch de Trigano Alpha nog eens bekijken. Als je CCC en Alpha naast elkaar ziet vallen de verschillen op ten voordele van de Alpha
- hogere doorgang naar deksel
- diepere keuken, meer ruimte en grotere koelbox
- stevige disselbak
- grotere bagageruimte
- lagere prijs
Ik heb geen verschillen in degelijkheid kunnen ontdekken. Zowel niet de gebruikte materialen, ontwerp als afwerking. Wel 2 dingen die minder slim zijn: plaats gaskranen en plaats koppeldoos elektra. Beiden zijn eenvoudig aan te passen.
« Laatst bewerkt op: januari 30, 2016, 12:27:02 am door Gait »
Gelogd

Gait

  • Gast
wat vragen
« Reactie #2 Gepost op: januari 30, 2016, 12:23:57 am »

Heel vroeger hadden wij Alpen Kreuzer met vast deksel. Dat was wel gepuzzel om het deksel vlak en dragend te krijgen. Dat kwam doordat de onderkant van het deksel gelijk was aan de onderkant van de banden en het deksel lag niet op een rek. Bij de CC, Alpha en anderen zorgt het zelfdragende rek voor stabiliteit van het deksel. Het enig wat je hoeft te doen is  6 keggen van 5 cm hoog en 40 cm lang mee nemen en die na het open klappen tussen de grond en het rek steken. Als die er aan alle zijden vast onderzitten is het deksel helemaal stabiel en kun je er de jive op dansen
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: wat vragen
« Reactie #3 Gepost op: januari 30, 2016, 12:46:10 am »

De CCV's met een verhoogd bed zijn schaars, komt door het even niet kunnen leveren van de brede bedden. Standaard hebben de Country's, vanwege de grotere wielen en daaruit voortvloeiende wielkasten, een noodzaak voor het hogere bed. Bij een verhoogd bed kan nog steeds de luifel (voortent zonder wanden) en de gastencabine mee ingeklapt worden, ook als er twee forse slaapzakken op het bed liggen. Kwestie van even geduld bij het inklappen, de lucht moet tijd krijgen te ontsnappen. Wij hebben, ook gezin met twee kinderen, ruim voldoende aan laadruimte en -capaciteit van de Country. Eigenlijk alleen de tassen met kleding gaan in de auto, de rest staat continue startklaar voor een weekeind kamperen.

Het opzetten van elke wagen met vast deksel roept de vraag op of je horizontaal of evenwijdig aan de ondergrond wilt staan. Het eerste is vaak minder eenvoudig dan het tweede. Maar met een paar keggen ook heel goed te doen, ook als je zoals ik vaak in je eentje kampeert.  Voor een CC is het voldoende om het rooster op de hoekpunten te ondersteunen. Met mijn >120kg loop ik vervolgens zonder enige twijfel over het deksel, ook als de rest van mijn gezin daar al staat.

Over het verschil tussen de Alpha en de CC is al veel geschreven. De eerste is nog te kort op de markt tov de CC om echte conclusies te kunnen trekken over duurzaamheid en dat soort zaken. En een ieder zal het verschil tussen deze wagens op z'n eigen manier beleven. Voor mij was het bij de kennismaking in ieder geval wèl duidelijk: het origineel gaf mij aanmerkelijk mèèr vertrouwen. Maar voor de goede orde: dat is dus alleen mijn beleving.

Dit type wagen vind ik verder voornamelijk heerlijk vanwege de flexibiliteit: met hele gezin op pad bij wat minder weer staat zowel wagen als complete voortent en luifel plus gastencabine. Als het weer goed is gebruiken we delen van de voortent en luifel om de zon te weren terwijl we toch maximaal uitzicht hebben. Ben ik alleen op pad dan volstaat de luifel, met misschien een zijwand om de wind te keren. De vaste keuken is ideaal, geen gesleep maar direct na aankomst de klep open om òf een koud biertje te pakken òf een soepje of zo warm te maken.

Veel plezier morgen bij Aart Kok! :-)

Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: wat vragen
« Reactie #4 Gepost op: januari 30, 2016, 04:34:21 am »

Wat jij schreef over de kleine voortent van de Livingstone is voor ons nou juist de reden geweest om onze wagen (aart Kok Kavango) te kiezen. Wij reizen tot op heden altijd naar het zuiden en leven eigenlijk altijd buiten te tent. Alleen als het weer slecht is zitten we binnen als we niet weg zijn om lekker toeristisch aan de gang te zijn. Dus wat heb je aan een grote voortent als je er toch niet in zit? Nu hebben wij een iets kleine voortent maar daardoor een iets grotere leefruimte op de kampeerplek wat nou juist weer lekker is met 3 kinderen  :J

Keuzes keuzes... in ieder geval veel plezier bij Aart Kok morgen.

Wat betreft trouwens de vraag wat een "standaard inventaris" weegt is daar geen antwoord op te geven. Kampeerstoelen en tafels zijn er vanaf een paar kilo tot bijna 10 kilo per stuk en wat de een een noodzakelijkheid vind zal de ander niet meenemen. Ik neem bijvoorbeeld geen Senseo mee maar een potje instant koffie. En een luchtbed is zwaarder dan opblaasmatjes. De ene slaapzak is de andere niet en om een of andere reden is de kledingtas van mijn vrouw 2x zo zwaar dan die van mij  :H
Maar laat ik een schatting maken: ik denk dat je gerust uit kan gaan van ongeveer 20 kilo etenswaar/ keukengerei/ bestek en servies. Veel vliegtuigmaatschappijen rekenen ruim 30 kilo per kledingtas/ koffer en jullie zijn met z'n 4-en dus = 120 kilo. Een kampeerstoel en een tafel zullen ongeveer 5 kilo per stuk wegen dus 25 kilo totaal. Dan nog een ondergrondzeil, kudde haringen, gaststel, gastank, droogrek en andere bende zeg nog eens 50 kilo? Dan zit ik in totaal op zo'n 200 to 250 kilo. Als je dus geen schotelantene, televisie, oventje, laptop, vaatwassertje en dergelijke mee gaat sjouwen zal je aan 300 kilo "ruim" voldoende hebben, naast wat je nog in de auto weg stopt.... (en die is bij mij zo goed als leeg  sinds de kinderwagen weg is :> )
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: wat vragen
« Reactie #5 Gepost op: januari 30, 2016, 09:40:49 am »

Bedankt voor de reacties tot dusver. Ip zijn wij nu ook nog van het vnl naar het zuiden reizen en is nu een kleinere voortent niet eens zo gek echter ervaar ik op internet de voortent van de aart kok als erg schuin waardoor er naar mijn idee amper staruimte over is. ik lees ook in een test dat de stahoogte bij de keuken max 1.80 is???en je voor het bed een opstapje nodig heb?? mijn man meet 190 dus twijfel of dat voor hem lekker kookt.. en ik weet ook niet hoe hoog dat bij de ccv of ccc is.. heb je bij de livingstone veel losse stokken of valt dat mee?? Aart kok moet helaas een paar dagen op ons wachten ivm ziek geworden kind...  Wij zijn altijd van het zo min mogelijk meenemen dus ik denk dat 300 kg laadgewicht dan wel haalbaar moet zijn als ik jullie zo lees. in de caravan zit altijd een standaard invertarisch en proppen we alleen wat kleding en schoen en boodschappen bij en komen we nooit boven de max belading uit... al hadden de voortenten en stokken en scottelbraai  altijd in de auto liggen.
Gelogd

Koos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S WF (ex CCV)
Re: wat vragen
« Reactie #6 Gepost op: januari 30, 2016, 02:24:14 pm »

We hebben als vijfpersoonsgezin met de combicamp Venezia altijd alles met gemak meegekregen, inclusief twee bijzet tenten.
De 2 tafels met de 5 stoelen en de matten gingen op de het rek en werden met spanbanden vastgemaakt. Vervolgens een netje eroverheen om te voldoen aan de wetgever. Daarnaast hadden we een grote waterdichte zak, waar we nog wat spullen in konden meenemen. Deze kon ook op het rek.
Op het bed hadden we voor elke persoon een kunststof box staan met kleren. Deze zijn hier gemakkelijker te plaatsen wegens de vlakke ondergrond dan bij de ccc. Daarnaast heb je de natte tent nooit op je beddegoed liggen.
alles ging in principe in de vouwwagen. In de auto hadden we een extra koelkast, schoenen, beddegoed, jassen en skottel.
Water haalde we meestal zoals we het nodig hebben met de waterkoker. Er zijn altijd wel tappunten aanwezig.
De kwaliteit van het deksel met scharnieren is goed. Enkele blokjes op de hoekpunten en klaar. In de afgelopen 10 jaar heb ik slechts eenmaal de vouwwagen hoeven te verplaatsen, omdat ik het deksel niet goed kreeg liggen op de ondergrond. We stonden hierbij tegen een helling.
Nu we nog met zijn tweeen camperen blijft het rek leeg.
Alles wat we op het bed hebben liggen hebben we die avond nodig (tafel, stoelen en kleding in boxen).
Onder het bed liggen de zware spullen zoals tentstokken, matten, etc.)

Veel wijsheid met je keuze.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: wat vragen
« Reactie #7 Gepost op: januari 30, 2016, 08:38:58 pm »


echter ervaar ik op internet de voortent van de aart kok als erg schuin waardoor er naar mijn idee amper staruimte over is. ik lees ook in een test dat de stahoogte bij de keuken max 1.80 is???

en je voor het bed een opstapje nodig heb?? mijn man meet 190 dus twijfel of dat voor hem lekker kookt..

 heb je bij de livingstone veel losse stokken of valt dat mee??

Klopt de voortent is erg schuin. Maar biedt toch voldoende plek voor ons vijven om stoelen en tafel neer te zetten. Wij hebben afgelopen jaar onze stoelen met hoge rugleuning wel omgeruild voor stoelen met een lage rugleuning. Dit geeft veel meer plaats in de voortent.

De hoogte is ruim voldoende bij de kookplaat. Ook voor 1 meter 90. Bij de koelkast niet. Maar daar ga je toch geen uren staan. Je pakt hetgeen je wil hebben en gaat verder op het aanrecht of bij de kookplaat.

En ja, je hebt een opstapje nodig om in bed te komen. Maar dat is bij meerdere vouwwagens. We gebruiken hiervoor een kunststof klapkrukje.

Wat betreft de losse stokken, 2 voor de basistent en 3 voor de luifel/voortent. Ik denk niet dat dat veel is en het is ook geen puzzel.
Het kan minder, bijvoorbeeld bij een Cocoon zijn de stokken voor de basistent geïntegreerd. Maar het kan ook veel meer zijn ...

Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: wat vragen
« Reactie #8 Gepost op: januari 31, 2016, 06:26:41 pm »

weet iemand wat het verschil tussen de combi camp country en de combi camp country aniversity of 25 of 50 th aniversity is???
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: wat vragen
« Reactie #9 Gepost op: januari 31, 2016, 06:39:47 pm »

De voortent  van de Livingstone is erg schuin. Wij hebben een Zambezi River Lodge gehad en die heeft dezelfde tent (eigenlijk andersom). Het schuine deel ziet er erg mooi uit maar de ruimte onder de schuine kant is niet heel nuttig te gebruiken. Bij nat weer is de ingang van de voortent niet prettig te gebruiken en wij gingen bij regen dus via de achterkant van de wagentent naar binnen en buiten. Het aantal stokken is vrij weinig, de voortent is eigenlijk een luifel met windhoeken en voorwanden en heeft maar 3 stokken.

Van wat ik er van gezien heb doet de Trigano Alpha zeker niet onder voor de CC Country.

De hogere doorloop naar de deksel is erg fijn en de te lage doorloop naar de deksel is voor ons toen doorslaggevend geweest om een River Lodge te kopen ipv de CC Country.

Bij de CC stootte ik een paar keer mijn hoofd bij het heen en weer lopen in de showroom.

Qua tent is de Alpha ook minstens net zo goed, de afwerking is ook netjes.
« Laatst bewerkt op: januari 31, 2016, 06:41:19 pm door meeder »
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: wat vragen
« Reactie #10 Gepost op: januari 31, 2016, 07:16:14 pm »

de trigano alpha is zeker ook een mooie wagen maar ik lees op internet toch wel regelmatig dat hij met jamet vergeleken wordt qua kwaliteit en met de franse slag is gemaakt. we rijden nu een hobby caravan en die heeft zijn naam eer gemaakt. iedere vakantie was er wel weer iets afgebroken. en dat willen we niet meer. we willen wel een goede kwaliteit. en tja aart kok en holtkamper blijken dan de mercedes onder de vouwwagens te zijn als ik internet moet geloven maar helaas zit daar ook het prijskaartje aan gekoppeld. en schuine voortent trekt mij minder vandaar dat ons oog eerder op een ccc of ccv valt..in de hoop dat dat een goede kwaliteit is.. het bed van een ccv trekt me meer maar ik wil graag de spullen onder het bed kwijt en dus dan zeggen we weer.. we kopen een ccc.. een holtkamper is erg mooi maar ik zie ook veel scheerlijntjes dus is dat echt zoveel makkelijker?? en wat ons tegenvalt aan bijv de cocoon is dat de meeste de dissel in de voortent hebben zitten.. zo zie je maar weer.. alle vouwwagens hebben wel wat...en dat maakt het zoeken er niet makkelijker op.. we hopen snel naar aart kok te kunnen gaan..
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: wat vragen
« Reactie #11 Gepost op: januari 31, 2016, 07:31:03 pm »

Alle merken hebben wel wat. Wij hebben genoeg problemen met onze Zambezi gehad, ook qua afwerking. Wij hebben met eigen ogen de assemblage in België bekeken en toen werd ook duidelijk waarom de elektrische installatie in onze Zambezi zo'n drama was. Ik heb heel veel tijd moeten besteden om problemen op te lossen. De beste man die de Zambezi's assembleert heeft geen enkele notie van elektriciteit.

Over Combi Camps lees je genoeg problemen met tenten.
Je moet gewoon kopen waar je het beste gevoel bij hebt. Ik heb wel gezien dat Trigano echt wel een stapje hoger staat dan
Jamet. Ze komen uit dezelfde fabriek maar er is wel degelijk verschil.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: wat vragen
« Reactie #12 Gepost op: januari 31, 2016, 07:43:23 pm »

wat volgens mij ook een verschil bij de trigano tov de ccc is dat je de ccc niet helemaal hoeft open te klappen om je vouwwagen te kunnen beladen toch?? en bij de trigano wel??? toevallig staat er nu wel een knappe mooie trigano op mp maar als ik de filmpjes op internet zo zie heb ik het idee dat de trigano alleen te beladen is als hij helemaal opgenklapt is.. volgens mij hoeft dat bij combi camp niet.... we moeten maar snel naar aart kok en andere zaken om de vouwwagens eens live te zien...
« Laatst bewerkt op: januari 31, 2016, 07:45:31 pm door linda75 »
Gelogd

Dolfontour

  • Gast
Re: wat vragen
« Reactie #13 Gepost op: januari 31, 2016, 07:47:38 pm »

Bij alpha moet je hem openklappen klopt. :>  Wij hebben hier geen problemen mee... Wij wouden geen rommel in gangpad meer bij een nachtje staan en Alpha ziet er goed uit.
Wij hebben ook naar de kosten gekeken omdat je max 2 keer per jaar op vakantie gaat daarom hebben wij vorig jaar een Alpha uit 2012 aangeschaft...Kop er af en toch netjes....
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: wat vragen
« Reactie #14 Gepost op: januari 31, 2016, 07:48:27 pm »

Verschil tussen de country en de 50th anniversary is de uitrusting en de prijs. De 50th heeft een aantal zaken niet standaard (zoals de disselbak met water en gas-aansluiting) die wel standaard op de normale country zitten. Daarom is de 50th een stukje goedkoper. Als je alles er weer wel bijbesteld zit de prijs ook weer gelijk. Is dus vooral een kwestie van waar je behoefte aan hebt!
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal