Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Lago Maggiore  (gelezen 9698 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re: Lago Maggiore
« Reactie #15 Gepost op: juni 30, 2014, 04:59:17 pm »

Ik ben gewoon door Duitsland gereden en overnacht in Zwitserland, net voor de Gotthard tunnel.
's Morgens rond 8 uur weer vertrokken en de tunnel genomen, geen enkel probleem. Half uurtje later stond er een file.
Waren rond 12 uur in Verbania.

een kennis is net terug van een vacantie in zuid Frankrijk en heeft op de terugweg problemen ( file ) gehad in Luxemburg, veel wegafzettingen, soms maar 1 baan open ipv 4 banen.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Lago Maggiore
« Reactie #16 Gepost op: juni 30, 2014, 10:17:55 pm »

Overnachten voor de Gotthard heb ik ook een keer gedaan, dan heb je inderdaad geen last van files. Bovendien krijg je als je in het dal logeert een ontheffing en mag je bij Göschenen de snelweg op, dat is direct bij de ingang van de tunnel. Ik wil deze keer wat verder rijden, bovendien zijn de hotels in Zwitserland best prijzig geworden met die hoge koers van de Frank.
Je zou ok nog via de Bernardinopas (niet te verwarren met de St Bernardpas) kunnen rijden, dat is wel om en een stuk is tweebaans, maar ja, zo hard mag je in Zwitserland toch niet. Of gewoon over de Gotthardpas zelf rijden, dat schijnt maar drie kwartier langer te zijn. Heb je wel wat pk-tjes nodig.
Gelogd

Fiatje

  • Gast
Re: Lago Maggiore
« Reactie #17 Gepost op: augustus 05, 2014, 07:23:01 pm »

We zijn nu in italie. Hebben afgelopen (zwarte) zaterdag dus gereden. Via Duitsland tussen de 90 en 100 gereden en in Zwitserland vlak bij Interlaken gestopt voor een camping en toen op zondag in 4,5 uur (met pauze) en de trein bij Kandersteg naar lago Magiorre gereden. Ging best wel relaxed.
Gelogd

Mark2911

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
Re: Lago Maggiore
« Reactie #18 Gepost op: juni 19, 2015, 07:23:19 pm »

Zijn inmiddels al enkele jaren in of door Duitsland gereden. Ook ik rij altijd tussen de 110 en 120. Nog nooit bekeurd.
Gelogd

Spenkie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Montana
Re: Lago Maggiore
« Reactie #19 Gepost op: september 22, 2015, 08:40:18 am »

Wij zijn ook gewoon via Zwitserland gereden.
Is goed te doen, zorgen dat je vroeg bij de gorthard bent. Wij hebben er de heenweg een uur file gehad. Em 14 uur over gereden. (Wel s'nachts).
Terugweg zijn we om een uur of 7 in de avond weg gereden en hadden we niks geen file.
Toen heb ik er 12 en een half uur over gereden, dat was dan 1000km voor ons. 2 keer gestopt om te tanken.
Dan rijd ik 106 op de cruise control (100 op navigatie)

Inhalen is verder geem probleem, bij sommige wegwerkzaamheden stond er een bord van verboden in te halen voor aanhangers.
« Laatst bewerkt op: september 22, 2015, 08:42:38 am door Spenkie »
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal