Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Bigfoot onder een Cabanon (of andere vouwwagen met open uitdraaisteunen)  (gelezen 642 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.359

Pootjes uitdraaien en dan plankjes er onder. Het werkt, maar ik vind het niet zo handig. 

Bigfoots er onder vind ik dan wel handig die vallen gewoon mee uit. Maar nu heb ik een vouwwagen gekocht met uitdraaipoten die daar niet geschikt voor zijn.

Maar ik wil het toch, dus wat nu?

Simpel:

Kort buisje zagen van electrabuis.
 Asje er doorheen en ook een slangklem.
De klem om de poot, en het buisje in de laagste hoek van de poot goed vastdraaien en... Klaar!


« Laatst bewerkt op: april 20, 2024, 04:48:35 pm door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

Annemarie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba Game Drive 2024
Re: Bigfoot onder een Cabanon (of andere vouwwagen met open uitdraaisteunen)
« Reactie #1 Gepost op: april 20, 2024, 08:56:04 pm »

Ja! Dankjewel voor deze tip.  :>

We zijn al drie jaar aan het klungelen met plankjes onder de Kariba. En elke keer denken, dat zou toch anders moeten kunnen.  :)
Was vandaag in de Kampeerhal Roden, stond ermee in m'n hand maar niet meegenomen want hoe maak je ze vast.
Goede reden om nog een keer terug te gaan.  :)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.643
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Bigfoot onder een Cabanon (of andere vouwwagen met open uitdraaisteunen)
« Reactie #2 Gepost op: april 22, 2024, 08:17:20 am »

Nu heeft plastic de neiging om een tikkie broos te worden na blootstelling aan weer en wind, ben je niet band dat je bigfoots op een dag verdwijnen? (en wat doet dat voor de auto achter je?)

Enne, zelf hebben we een kar met tamelijk grote voeten onder de uitdraaipoten, maar ook daar leg ik altijd nog een plankje onder. Leg je er echt niets onder? Uiteindelijk is een bigfoot ook maar een stukje plastic war je de kar op zet. Toch?

Wel leuk concept, persoonlijk zou ik voor een metalen buisje opteren, maar dan wordt wellicht corrosie een groter ding.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.359
Re: Bigfoot onder een Cabanon (of andere vouwwagen met open uitdraaisteunen)
« Reactie #3 Gepost op: april 22, 2024, 09:16:02 am »

Dit is grijze buis, dus min of meer gelijk aan regenpijpen.. Ik verwacht dat het geen problemen gaat geven.  Los daarvan zou je dat toch zien als je de pootjes uitdraait..

Ik heb eigenlijk altijd deze dingen gehad. Ook onder Knaus südwind destijds en ook onder onze vorige vouwwagen de TEUN.  Beide hadden forse uitdraaisteunen (zeker tot in verhouding wat er onder een Cabanon Zit) maar op zacht gras zakken ze toch wat weg, dus wil je de krachten over een wat groter oppervlak verdelen.  Dat doen plankjes en deze voetjes dus ook en dat doen ze prima... De pootjes zijn er alleen maar voor de steun natuurlijk, niet om op te krikken. 
Gelogd
Adventure Awaits

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.643
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Bigfoot onder een Cabanon (of andere vouwwagen met open uitdraaisteunen)
« Reactie #4 Gepost op: april 22, 2024, 09:48:32 am »

Duidelijk, dank voor je toelichting!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

btje1977

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 73
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Bigfoot onder een Cabanon (of andere vouwwagen met open uitdraaisteunen)
« Reactie #5 Gepost op: april 22, 2024, 08:20:49 pm »

Je had nog een aluminium buisje kunnen nemen. Dan gaat het niet stuk.

Verstuurd vanaf mijn 23078PND5G met Tapatalk

Gelogd

Annemarie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba Game Drive 2024
Re: Bigfoot onder een Cabanon (of andere vouwwagen met open uitdraaisteunen)
« Reactie #6 Gepost op: april 23, 2024, 04:06:26 pm »

Nu heeft plastic de neiging om een tikkie broos te worden na blootstelling aan weer en wind, ben je niet band dat je bigfoots op een dag verdwijnen? (en wat doet dat voor de auto achter je?)

Enne, zelf hebben we een kar met tamelijk grote voeten onder de uitdraaipoten, maar ook daar leg ik altijd nog een plankje onder. Leg je er echt niets onder? Uiteindelijk is een bigfoot ook maar een stukje plastic war je de kar op zet. Toch?

Wel leuk concept, persoonlijk zou ik voor een metalen buisje opteren, maar dan wordt wellicht corrosie een groter ding.
Dat valt wel mee hoor. We hebben ze ruim 20 jaar onder de poten van de caravan gehad, was geen probleem. Misschien als de caravan altijd buiten staat dat het plastic dan wel snel slechter wordt.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal