Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Stekker aansluiting vw en auto  (gelezen 2729 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Stekker aansluiting vw en auto
« Reactie #15 Gepost op: juli 06, 2018, 02:43:57 pm »

Ik weet van Ford dat zij alleen maar 13 polig leveren. Kan dus makkelijk zo zijn dat meer autofabrikanten dat doen. After market is 7polig echter wel te verkrijgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Heb een nieuwe kia cee'd en daar was het nog gewoon standaard. Maar merk wel als er iets niet goed zit aan de vouwwagen op de kogel dat de kia via een nood signaal aangeeft dat het fout zit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Stekker aansluiting vw en auto
« Reactie #16 Gepost op: juli 06, 2018, 03:04:38 pm »

Tegen mijn zin in zit er onder mijn nieuwe auto ook een Jeager. De garage heeft me wel een verloop gegeven naar 13 polig multicon. maar als ik dit draadje lees wordt ik er niet perse gerust op.. ik ga de vouwwagen denk ik maar even iets eerder halen.
Helemaal niet druk om maken. Gewoon andere stekker op je vouwwagen zetten. Kosten een euro of 7 en een uurtje werk.
En het maakt niet uit als je auto 13 polig heeft en je vouwwagen 7 polig. Wat je niet op de vouwwagen hebt, wordt ook niet bediend.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.363
Re: Stekker aansluiting vw en auto
« Reactie #17 Gepost op: juli 06, 2018, 03:17:36 pm »

Op mijn vouwwagen zit  13 polig.(multicon)     op mijn fietsen drager 7 polig, op de 2e auto en op de klassieker ook 7 polig, dus met multicon kon ik alle kanten uit.  De stekker aan de vouwwagen weer terugveranderen kan... Het heeft alles behalve mijn voorkeur. Maar als het verloop bij mij ook storing geeft zal er weinig anders op zitten.

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk

Gelogd
Adventure Awaits

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.363
Re: Stekker aansluiting vw en auto
« Reactie #18 Gepost op: juli 06, 2018, 07:18:03 pm »

Net de fietsdrager maar even aan de stekker gehangen. Geen bijwerkingen met de verlichting.  Dan zal het met de vouwwagen ook wel goed gaan. 

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk

Gelogd
Adventure Awaits

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 851
  • Merk: kampeermiddel : CC-Flexi Comfort
Re: Stekker aansluiting vw en auto
« Reactie #19 Gepost op: juli 07, 2018, 03:22:38 pm »

Ik ben niet zo’n fan van verloopstekkers. Mijn ervaring is dat zo’n verloop toch een bron van storing kan zijn. Je ontkomt er niet altijd aan natuurlijk, maar als het kan zou ik een passende stekker aan de VW maken. Het is niet zo moeilijk om een 7-polige stekker te vervangen door een 13-polige Jeager. Heb ik ook gedaan met de 7-polige stekker van de fietsendrager. Wel even goed opletten dat je de juiste aansluitpennen gebruikt anders wordt het alsnog ‘feestverlichting’ of, nog erger, blijft het donker.
Gelogd

steef

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 67
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL 2013
Re: Stekker aansluiting vw en auto
« Reactie #20 Gepost op: juli 07, 2018, 06:34:47 pm »

Kan het niet zijn dat het niet goed is aangepast in je Boordnet  van je auto? Bij VAG moet alles geactiveerd worden voor al het gedonder. Kan dit gelukkig zelf doen en ook extra opties aan zetten of bepaalde dingen uit.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.393
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: Stekker aansluiting vw en auto
« Reactie #21 Gepost op: juli 08, 2018, 01:51:54 pm »

Ik heb op de auto ook een  Jeager en de vouwwagen heeft een 7 polige. Dus verloopstekker. GEen problemen met gehad. Toen de vorige vouwwagen een defect lampje had, kwam de auto boordcomputer me zelf vertellen welk lampje dat vervangen moest worden.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Stekker aansluiting vw en auto
« Reactie #22 Gepost op: juli 08, 2018, 06:25:44 pm »

Ik heb op de auto ook een  Jeager en de vouwwagen heeft een 7 polige. Dus verloopstekker. GEen problemen met gehad. Toen de vorige vouwwagen een defect lampje had, kwam de auto boordcomputer me zelf vertellen welk lampje dat vervangen moest worden.
Ideaal. De onze vertelt alleen dat er een storing is en we naar iemand toe moeten die het kan repareren.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.024
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Stekker aansluiting vw en auto
« Reactie #23 Gepost op: juli 08, 2018, 08:08:49 pm »

Ik heb op de auto ook een  Jeager en de vouwwagen heeft een 7 polige. Dus verloopstekker. GEen problemen met gehad. Toen de vorige vouwwagen een defect lampje had, kwam de auto boordcomputer me zelf vertellen welk lampje dat vervangen moest worden.

En daarom verloopt alles tegenwoordig via de canbus. Een zegen en een ramp tegelijkertijd.
Gelogd

Axel57

  • Gast
Re: Stekker aansluiting vw en auto
« Reactie #24 Gepost op: juli 17, 2018, 11:02:15 am »

Nou de oplossing na een 30min in de garage gestaan te hebben met vw. 

Auto starten zonder verloop en stekker > de achterlichten branden ook.  Nieuwe auto hebben voor en achter dagrij verlichting.........

Dat had ie ook wel via de mail kunnen melden, weet dat ze daar mee bezig zijn alleen niet dat de onze dat ook al had. Heb ook de indruk dat dat pas is na de laatse update (software).

Aan de dode hoek sensoren konden ze niet wat doen maar die kan je ook uitzetten in het menu.

Dus eigenlijk voor niks naar de garage geweest.
Gelogd

steef

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 67
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL 2013
Re: Stekker aansluiting vw en auto
« Reactie #25 Gepost op: maart 03, 2019, 10:42:28 am »

Even oude topic omhoog halen, maar nieuwe auto's hebben geen dagrijverlichting achter. Alleen maar voor en dat zal voorlopig zo blijven.

Franse auto's zijn nogal gevoelig voor electronica maar kan het zo zijn dat ze de trekhaak niet aangemeld hebben in het boordnet? Bij het VAG concern moet je zeker met nieuwere auto's aanmelden in het boordnet, dit ook om eventuele parkeersensoren uit te schakelen die achter zitten en te zorgen dat je geen foutmeldingen e.d krijgt.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.024
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Stekker aansluiting vw en auto
« Reactie #26 Gepost op: maart 03, 2019, 02:11:05 pm »

Even oude topic omhoog halen, maar nieuwe auto's hebben geen dagrijverlichting achter. Alleen maar voor en dat zal voorlopig zo blijven.

Citaat

Nee, dat is al veranderd,  in 2015:

https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=37706

Te veel auto’s reden te lang zonder verlichting achter. Was een stom idee, alleen DRL aan de voorzijde.
Gelogd

steef

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 67
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL 2013
Re: Stekker aansluiting vw en auto
« Reactie #27 Gepost op: maart 03, 2019, 02:19:07 pm »

De bron is ANWB maar nergens wettelijk. Daarbij werk ik zelf in een bedrijf waar vele nieuwe auto's dagelijks de weg op gaan, meerdere mensen met nieuwe auto's die ik ken en zelf ook een auto van december 2018 voor de deur heb staan en allemaal dagrijverlichting aan de voorkant maar niet achter. Achter werkt alleen als de je de schakelaar op stadslicht zet of op dimlicht.
Bij VAG kan ik ze wel coderen dat je achterlichten mee branden maar ze moeten ook weer uit kunnen voor apk.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.259
  • Merk: kampeermiddel : HK Cocoon Aero
Re: Stekker aansluiting vw en auto
« Reactie #28 Gepost op: maart 06, 2019, 08:16:45 pm »

Als je geen DRV hebt en je voert dimlicht branden de achterlichten. Met DRV zou dit ook moeten zijn om te voorkomen je niet zichtbaar bent in mist, of slecht werkende (te laat automatisch aangaande dimlicht) lichtsensor hebt. Dat achterlichten aan met alleen DRV een APK afkeurpunt is vind ik vreemd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Avec

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 90
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix
Re: Stekker aansluiting vw en auto
« Reactie #29 Gepost op: maart 07, 2019, 09:27:52 am »

Lijkt me niet alleen vreemd, maar vooral ook onzin. Ik heb een auto uit 2017 en daar staan standaard bij DRV de achterlichten ook aan. Is volgens mij ook geen mogelijkheid om ze uit te zetten.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal