Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Opknappen Camplet van west rain  (gelezen 20216 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #30 Gepost op: juni 11, 2011, 08:33:16 pm »

K,zie dat je bijna hetzelfde doet bij jou Camplet als bij de onze, ook een dakkoffer op het imprerial, en het wijzigen van de gasleiding. Bij de onze, Condorde bj. 96, zit alleen een water voorzienging met spoelbak. De watercan en de gasfles hebben een plekje in de zelf gemaakte alu-disselbak die op het orginele raamwerkje staat, en dus boven de handrem, die aan de zijkant v/d dissel zit.
Verder is de luifel aan de ritszijde verlengt met ongeveer een halve meter. Dit is door een vakman gedaan, in kleur en netjes afgewerkt..waar en bij wie weet ik niet...ik vermoed bij een tentenmaker in Zelhem...

Misschien is dit voor jou ook een optie.

Groet,n!
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #31 Gepost op: juni 12, 2011, 09:01:11 am »

jonge jonge jonge, dat gaat maar goed met je eerste aanschaf. Ben als vage kennis toch wel trots op je hoor  8) 8) 8) :> :>

ik vind dat je nu al opgeklommen bent op de ladder des klappers van amateur klapper, naar junior klapper. Want hoewel je nog maar een weekend bent wezen klappen, vind ik toch dat je grote sprongen hebt gemaakt.  :P :P

ik kan je nog wel een tip geven, aangezien ik lees dat je de leefruimte onder de luifel wat krap vindt, een schaduwdoek (ook wel tarp genoemd  :J) echt wel een handige aanvulling op een niet al te grote luifel die weinig plaats inneemt en alleen 2 of 3 extra aluminium stokken vraagt.

en mocht je nog tips willen voor de aanschaf van deze doeken, de kwantum heeft ze en bij ons heeft Jisk ze ook en voor een kleine 20 euro heb je zo'n doek. :zw

En ik vertrouw er dan ook op dat je er klaar voor bent om samen de maagdelijke vouwwagen van onze wederzijdse andere vage kennis tot een paradepaardje te maken en zo de gelederen van de happy klappers te versterken  8)


Ah, daar is mijn vage kennis al. Ik vroeg me al af of de term nog iets prikkelender moest zijn om je uit de tent te lokken :O

Schaduwdoek klinkt goed, de prijs zelfs beter. Heb je picatures van deze superoplossing?

Oh ja, die andere vage kennis is er ook nog. Ik bespeur nog geen begeestering bij Appie om zijn nieuwe aanwinst op te voeren tot een paradepaard. Hier ligt nog een schone taak de jongeling bij de hand te nemen en hem te begeleiden tijdens zijn eerste wankele schreden op het klaperpad :#
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #32 Gepost op: juni 12, 2011, 09:09:36 am »

K,zie dat je bijna hetzelfde doet bij jou Camplet als bij de onze, ook een dakkoffer op het imprerial, en het wijzigen van de gasleiding. Bij de onze, Condorde bj. 96, zit alleen een water voorzienging met spoelbak. De watercan en de gasfles hebben een plekje in de zelf gemaakte alu-disselbak die op het orginele raamwerkje staat, en dus boven de handrem, die aan de zijkant v/d dissel zit.
Verder is de luifel aan de ritszijde verlengt met ongeveer een halve meter. Dit is door een vakman gedaan, in kleur en netjes afgewerkt..waar en bij wie weet ik niet...ik vermoed bij een tentenmaker in Zelhem...

Misschien is dit voor jou ook een optie.

Groet,n!

Hoi Beatleenco.

Ook een thule weekender of heb je een andere lage koffer gevonden? Ik ga zelf geen disselbak monteren, maar die gasleiding gaat er komen :J . Ben trouwens wel benieuwd naar een picature van die disselbak en de plaatsing ervan. Die watervoorziening heb je ook op mij voor. Zit er bij mij niet op, maar een opvouwbaar waterreservoir met kraantje werkt eerst ook.

Het verlengen van de luifel door een tentenmaker is idd het mooist. Dit kost echter ook het een en ander. Ik heb de Camplet gekocht voor slechts ? 300,- en wil zonder grote investeringen aan de camplet zelf eerst eens kijken hoe het bevalt. We hadden dit jaar al een accommodatie geboekt dus voor de zomervakantie gaan we de camplet dit jaar niet gebruiken. Het plan is om dit volgend jaar te doen en dit jaar alvast wat weekendjes mee te pakken. Als het uiteindelijk goed bevalt, zit ik te denken aan een nieuwere Concorde of Royal.
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #33 Gepost op: juni 12, 2011, 10:27:49 am »

Hoi West rain,

Bij de onze zit inderdaad ook een Thule op gemonteerd.
En als ik het goed heb heb jij een Camplet GT of GTE uit de jaren 80..
Je zou aan de linker of rechterkant van het gasstel een spoelbakje in kunnen maken en daar ook een 12v.kraantje op kunnen zetten die gevoed wordt d.m.v. een omvormer 220/12v. Kosten bij Obelink iets van 12,00 euro.

Als je mij een prive mailtje stuurd met je e-mail adres stuur ik je een tech.tekening v/d disselbak zoals ik die heb gemaakt.
De deksel sluit waterdicht af zonder afdichtings rubber...
Later zal ik je nog wel wat foto,s sturen van hoe de disselbak gemonteerd is.


Ook kan ik je van mat.(thyleen, + snelkoppelingen, vriest niet kapot en zijn na even door spoelen schoon) voorzien voor een eventueel te leggen waterleiding..
Voor de gasleiding onder de wagen heb ik hydroliekleidingleiding en koppelingen gebruikt omdat die een veel hogere druk kunnen hebben en sterker zijn dan die koperen leidingen.

Dit soort info/tips kun je later altijd toepassen bij een volgende Camplet en weet je precies hoe die wagens in elkaar steken.

Groetjes.


Gelogd

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #34 Gepost op: juni 13, 2011, 10:21:09 am »

Hoi Beatleenco,

joe hep meel :)

Goed gezien, wij hebben een Camplet GTE uit 1989, maar wel in de tentkleuren van de allereerste concorde, dus het zal wel een overgangsmodel zijn geweest. Hartstikke bedankt alvast voor het toesturen van de gegevens.

Ik denk dat ik het watergebeuren laat zoals het is, maar de gasleiding gaat er zeker komen. Goeie tip van de hydroliekleiding. Heb je hier foto's van hoe je het hebt gemonteerd? Gaat mij dan vooral om de bevestiging van de leiding onderlangs en waar het flexibele gedeelte overgaat in de vaste hydroliekleiding. Je moet namelijk op een gegeven moment met je leiding door de bak heen dunkt me.
Gelogd

f.roossien

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #35 Gepost op: juni 13, 2011, 07:58:26 pm »

nou hierbij dan even een foto van een schaduwzeil zoals ik die heb, vandaag natuurlijk even naar Obelink geweest. Aangezien mijn medereiziger het af liet weten wegens lichamelijke inperfecties, even alleen die kant op geweest.

En na de drukte te hebben getrotseerd, je zou bijna denken dat het spul daar gratis is, heb ik mij voor het schaduwzeil een aantal stokken gehaald om het doek los op te kunnen zetten.

Nog geen pics daarvan omdat ik het te slecht weer vond om mijn kostbaar nieuw doek aan dit slechte weer ten toon te stellen  :>


Gelogd

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #36 Gepost op: juni 14, 2011, 07:47:47 pm »

Aangezien mijn medereiziger het af liet weten wegens lichamelijke inperfecties, even alleen die kant op geweest.


Ja ik moest even rustig aan gisteren :( . Van deze kant probeer ik deze week de banden van de velgen af te frotten zodat de boel gestraald kan worden.

Vage kennis, je mag morgenavond het doek wel even voor mij openvouwen en fotograferen. het wordt mooi weer dus geen excuses aub :N
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #37 Gepost op: juni 18, 2011, 10:44:45 am »

zooo, afgelopen donderdagavond de banden even van de 3 velgen afgehaald. Het valt dan toch tegen wat er af komt. Er zaten 2 Nankang onder 16x6,5 en een Vredestein van 16,5x6,5. De Vredestein had het meeste profiel maar bleek al een beetje ingescheurd. De scheur zat net onder de velgrand zodat je het van buitenaf niet kon zien.

Bovendien was het bouwjaar van de 2 Nankangs 1987 dus het werd hoog tijd voor vervanging. Zo zie je maar dat de aanwezigheid van profiel niet alles zegt. In mijn geval verborgen gebreken op de wangen van de banden achter de velgrand + zwaar verouderd rubber. Ben blij dat ik de actie toch gedaan heb, want je moet er niet aan denken dat het bandje in Frankrijk met 130 km/uur ontploft bij een druk van meer dan 3,5 bar. (ik had er koud al 3,5 bar op staan, dus een warm bandje zit daar iets boven) :o

Ook de staat van de velgjes valt altijd wat tegen als de banden eraf zijn. De velgranden zijn hier en daar alweer wat in model getikt. We gaan de komende week lekker tekeer met vijl, staalborstels, schuurpapier en primer. De nieuwe bandjes liggen al klaar en die hebben een lekker racy profiel. 200 is straks dus haalbaar. :K

To be continued.
« Laatst bewerkt op: juni 18, 2011, 10:48:34 am door west rain »
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #38 Gepost op: juli 11, 2011, 10:49:37 pm »

Afgelopen tijd is het even een beetje stil geweest. De buurman met de straalcabine heeft materiaalpech dus na een tijdje wachten heb ik een bad ass flex met slijpschijf geleend. Van tevoren de velgen nog een shot afbijt gegeven, zie plaatje

Foto's volgen, ze komen best wel netjes onder de slijpschijf vandaan. De eerste velg zit al in de putty.
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #39 Gepost op: juli 18, 2011, 10:08:27 pm »

Ziet er al een stuk beter uit zo. Morgenavond komen de bandjes erom :K
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #40 Gepost op: juli 21, 2011, 09:08:02 am »

zo!!!! gaaf hoor, net nieuw!  :W
Gelogd

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #41 Gepost op: mei 03, 2012, 10:49:10 pm »

....beugeltjes ... voor 5/8 buis...
Benieuwd of de beugeltjes het hebben gehouden; het ziet wel erg kwetsbaar uit. Ik ben met precies hetzelfde bezig, maar vraag me af of ik voor de bevestiging vd koffer op m'n Camplet niet beter met een (of2) simpel sjorband kan werken.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal