Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Concorde on a budget  (gelezen 21996 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Concorde on a budget
« Reactie #15 Gepost op: mei 11, 2015, 12:18:25 pm »

Ander nadeel van stokken in de lengte is dat ze zo naar buiten komen bij aan aanrijding...
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Concorde on a budget
« Reactie #16 Gepost op: mei 11, 2015, 10:00:52 pm »

Daar heb je een punt.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Concorde on a budget
« Reactie #17 Gepost op: mei 11, 2015, 10:11:20 pm »

Ander nadeel van stokken in de lengte is dat ze zo naar buiten komen bij aan aanrijding...
Ben ik met je eens, maar dan nog heb ik liever een stapel tentstokken in mijn nek dan een verkeerd beladen huis-op-wielen of verhuis-boedelbak-kar. En als je de voorste afsluiter verstevigt zie ik het probleem niet.Of te wel, denk ik dat het best mogelijk is op een veilige manier
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Froessen

  • Gast
Re: Concorde on a budget
« Reactie #18 Gepost op: mei 11, 2015, 11:28:08 pm »

Als je een hard pvc dop neemt en zorgt dat de stokken tegen de voorste dop aanliggen zal het geen probleem zijn, risico is dan net zo groot als een gasfles in een dun origineel disselbakje. Als de stokken een aanloop kunnen nemen in de buis is het heel wat anders en gaan ze er als het tegenzit dwars doorheen. Met normaal remmen zal het wel meevallen en met een botsing is alles toch al stuk. Denk alleen dat er geen ruimte onder de camp-let is om een buis te maken, iig niet als je ook nog een reservewiel onder de bak hebt. Ik heb op 2 na alle stokken voor de luifel, gordijnen e.d in het stuk buis zitten. De stokken om binnen de tent op te zetten passen toch niet in een buis dus zoveel blijft er niet over om in een buis te stoppen.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Concorde on a budget
« Reactie #19 Gepost op: mei 12, 2015, 08:41:25 am »

Een gasfles hoort vastgezet te worden, zodat hij niet kan bewegen. Een PVC dop op een PVC buis, kan, maar dan wel de hoge druk uitvoering, met goede voorzieningen om de krachten op te vangen. En vergis je niet, die krachten zijn groot.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Concorde on a budget
« Reactie #20 Gepost op: mei 12, 2015, 12:19:51 pm »

Een gasfles hoort vastgezet te worden, zodat hij niet kan bewegen. Een PVC dop op een PVC buis, kan, maar dan wel de hoge druk uitvoering, met goede voorzieningen om de krachten op te vangen. En vergis je niet, die krachten zijn groot.
Bij een noodremming zeker weten ja. Maar als je de dop aan de binnenkant voorziet van een aluminium plaatje (verfblikbodem ofzo) eventueel met wat schuim bekleed en dan verlijmt aan de buis dan komen ze er echt niet doorheen hoor!
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Concorde on a budget
« Reactie #21 Gepost op: mei 12, 2015, 04:19:08 pm »

Je hebt dan al extra's aangebracht, en persoonlijk neem ik liever het zekere voor het onzekere, en zou dus niet vertrouwen op alleen de verlijming van die dop.
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Concorde on a budget
« Reactie #22 Gepost op: mei 13, 2015, 05:25:49 pm »

Weet iemand trouwens de maten van de voortent? Ik had vorige vakantie de hele tent opgemeten om het kuipzeil te maken en het briefje goed opgeborgen om het niet kwijt te raken...  ::) Ik weet wel dat ik op andere maten uitkwam dan die uit de folders.
Gelogd

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Re: Concorde on a budget
« Reactie #23 Gepost op: mei 13, 2015, 10:19:30 pm »

zal het morgen even op meten dan kan ik ook en kuilzijl maken
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiƫle sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

Froessen

  • Gast
Re: Concorde on a budget
« Reactie #24 Gepost op: mei 14, 2015, 12:50:15 am »

Top! Ik heb van marktplaats een stuk vrachtwagenzeil gekocht, daar gaan we niet zomaar doorheen. Tapijtje er netjes in snijden en hopelijk blijft dan alles droog binnen. Afgelopen vakantie 1x een waterballet binnen gehad, vind 1x ook wel genoeg  :J
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Concorde on a budget
« Reactie #25 Gepost op: mei 14, 2015, 10:08:36 am »

Welkom en super leuk project...ook al zo'n handige.
Veel klapplezier gewenst!
Gelogd

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Re: Concorde on a budget
« Reactie #26 Gepost op: mei 17, 2015, 09:36:42 pm »

ik ben vergeten de vouwwagen op te meten  :? :? :?... maar ik ga het 1 dezer weken doen omdat wij ook een kuilgrondzeil gaan laten maken..
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiƫle sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

Froessen

  • Gast
Re: Concorde on a budget
« Reactie #27 Gepost op: mei 18, 2015, 12:12:08 am »

Geeft niks, ben nog druk bezig met andere dingen en vakantie zit er nog even niet in tot de zomer...
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Concorde on a budget
« Reactie #28 Gepost op: mei 18, 2015, 06:26:09 pm »

Heb je ook al ideetjes voor de luifel? Je bent erg creatief zo te zien, en ik vind mijn luifel te klein.
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Concorde on a budget
« Reactie #29 Gepost op: mei 18, 2015, 07:02:36 pm »

Luifel is voor ons groot genoeg maar lijkt mij vrij makkelijk langer te maken. Middendoor halen, strook ertussen en alles weer aan elkaar. Je kunt hem ook bij de rits loshalen maar de meeste naaimachines lopen daar op vast. Esvo verkoopt stof in allerlei kleuren en afmetingen of je kunt naar een tentnaaiatelier en het laten doen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal