Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Concorde on a budget  (gelezen 21982 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Concorde on a budget
« Reactie #45 Gepost op: augustus 06, 2015, 10:53:16 am »

Bij ons heeft de oudste er ook last van. Net zoals zijn vader vroeger. Wij hebben er speciale armbandjes voor die om beide armen moeten.
Hoe werkt dat dan? Reisziekte heeft voor zover ik weet te maken met een verschil van informatie tussen je evenwichtsorgaan en je ogen. En de geneesmiddelen ertegen hebben vooral een versuffende werking. Wat doen die armbandjes dan precies?
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Concorde on a budget
« Reactie #46 Gepost op: augustus 06, 2015, 05:24:43 pm »

Armbandjes zitten als het goed is precies op een drukpunt die de wagenziekte tegen gaan, maar de bandjes kan je alle kanten op draaien dus denk dat het placebo effect nog het belangrijkste is. We hebben de bandjes, oordopjes, reispillen en noem maar op geprobeerd. Het is voor elk kind weer anders hoe hij reageert en wat werkt. Je merkt wel dat met een vouwwagen er achter de auto net wat anders veert en dat kan het al versterken. We hebben het idee dat de oudste er aardig overheen is, de jongste reageert goed op de huismerk reispillen van het kruitvat (smaken veel minder vies dan Primatour).
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Concorde on a budget
« Reactie #47 Gepost op: augustus 06, 2015, 06:35:22 pm »

Hoe werkt dat dan? Reisziekte heeft voor zover ik weet te maken met een verschil van informatie tussen je evenwichtsorgaan en je ogen. En de geneesmiddelen ertegen hebben vooral een versuffende werking. Wat doen die armbandjes dan precies?
Het werkt zoals froessen schrijft. Sjors houd ze in de auto goed om. Daarna gaat hij er graag mee zitten spelen.
Opletten dat ze niet kwijt raken dus.
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Concorde on a budget
« Reactie #48 Gepost op: juli 06, 2016, 11:32:56 am »

Zo, het klapgebakkie is weer uit de stalling. Eerst gecontroleerd op vocht binnenin maar blijkbaar toch goed droog gekregen vorig jaar. Gelijk de wagenbak de laatste 2cm omhoog gezet voor de 10 inch wielen. Twee stukken stalen koker ergens opgescharreld, per koker 2 massief stalen staven er in gezet en de koppen dichtgezet. het pastte zowaar in 1 keer, ook wel eens leuk! Bij de schuifstokken voor de luifelzijwanden de haken en ogen extra vastgezet met een parkertje en de oplooprem ingevet. Luifel gerepareerd, de vorige eigenaar had een paar scheuren dichtgeplakt met van dat noodspul maar dat laat los na een aantal jaar in de zon. Dus een paar stukken oude luifel op maar geknipt en met textiellijm erop geplakt. Ook nog een gratis dakkoffer opgeduikeld dus die kan mooi op de imperiaal voor wat hoognodige extra bergruimte. Langzaamaan maar een beetje in gaan pakken en dan kijken of hij Frankrijk weer haalt! Stapel spuugzakken en reispillen mee en kijken hoe ver we komen  :X
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 379
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Concorde on a budget
« Reactie #49 Gepost op: juli 06, 2016, 01:31:11 pm »

Ha, top. Wat innovatief al die aanpassingen! Ga eens kijken wat voor ons praktisch haalbaar wordt  :).
Veel klapplezier weer :). Wij gaan over 2 weekjes, heerlijk!
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Concorde on a budget
« Reactie #50 Gepost op: augustus 21, 2016, 12:51:39 pm »

Het elastiek trucje heb ik ook gebruikt dit jaar. Werkt prima. Wel doe ik nog een spanbandje van een fietsendrager aan de stangen in het deksel. De tent blijft er netjes compleet in hangen bij het open of dicht doen. Nu kan ik dat alleen.
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Concorde on a budget
« Reactie #51 Gepost op: augustus 21, 2016, 11:05:13 pm »

Hele simpele aanpassing maar het scheelt een hoop ergernis! Zag het bij een nieuwere camp-let en het is zo gemaakt dus waarom niet  :)
Gelogd

Blackwadder

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Camp-let concorde
Re: Concorde on a budget
« Reactie #52 Gepost op: mei 09, 2017, 10:27:51 pm »

Mooi keukensteuntje gemaakt. Heb je toevallig nog de afmetingen? Zelf nog zo'n oude steun en een bosje stalen buis in de garage  :) .
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Concorde on a budget
« Reactie #53 Gepost op: december 31, 2017, 06:46:06 pm »

Mooi keukensteuntje gemaakt. Heb je toevallig nog de afmetingen? Zelf nog zo'n oude steun en een bosje stalen buis in de garage  :) .
Zo, duidelijk een tijdje niet geweest hier! Maten heb ik niet opgenomen, het hoekijzertje op een dusdanige maat maken dat hij goed onder de keuken past tussen de bevestigingspunten van het pannenrek door. Hoogte zo houden dat je genoeg ruimte over houdt om te stellen en niet teveel dat de binnenste schuifpootjes bijna volledig uitgeschoven moeten worden.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Concorde on a budget
« Reactie #54 Gepost op: januari 01, 2018, 03:15:39 pm »

Grappig, jullie hebben de kleurstelling precies omgekeerd aan de onze: een groene gastencabine aan een grijze tent, wij de grijze aan een groene... Mocht je die groene ooit los weg doen, hou ik me aanbevolen  :P
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Concorde on a budget
« Reactie #55 Gepost op: januari 02, 2018, 12:56:02 am »

Grappig, jullie hebben de kleurstelling precies omgekeerd aan de onze: een groene gastencabine aan een grijze tent, wij de grijze aan een groene... Mocht je die groene ooit los weg doen, hou ik me aanbevolen  :P
Gastencabine van ons is hartstikke blauw met lichtblauwe bovenkant, echt het concorde kleurtje alleen de verkeerde voor ons :# Royal is licht met donkergroen dus ben bang dat je er weinig mee opschiet wat passende kleuren betreft. Hij zat bij de vouwwagen toen we hem kochten, was ook 1 van de redenen om deze te nemen. Hij is afgelopen jaar de stalling niet uit geweest, (iets met net verhuist, weinig vakantie, geen energie om naar het buitenland te gaan dus dan maar een huisje huren...) Voor komend jaar staat alles nog open!
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Concorde on a budget
« Reactie #56 Gepost op: juni 14, 2018, 10:29:15 pm »

Na een aantal directievergaderingen hier in huis over het onderwerp hóe gaan we op vakantie (ene directielid vind een huisje wel makkelijk, andere directielid wil lekker kamperen ) zijn we op een caravan uitgekomen (niet te hard roepen hier :+ )! Nieuw avontuur en nieuwe mogelijkheden maar betekend wel dat de concorde de deur uit gaat. Dus mocht iemand interesse hebben in een vakantieklare camp-let met wat aanpassingen hier en daar voor een leuk prijsje stuur een pb. Regio den haag, ik zal hem komend weekend in de te koop sectie zetten.

Hij staat aan huis dus ik zal voor de liefhebbers de maten van de keukenpoot nog opnemen en hier in het topic plaatsen.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Concorde on a budget
« Reactie #57 Gepost op: juni 15, 2018, 01:04:23 am »

Na een aantal directievergaderingen hier in huis over het onderwerp hóe gaan we op vakantie (ene directielid vind een huisje wel makkelijk, andere directielid wil lekker kamperen ) zijn we op een caravan uitgekomen (niet te hard roepen hier :+ )!

Niks mis mee. De reis is het doel, de overnachtingsplek slechts een middel. En ieder middel heeft z'n eigen voors en tegens.
Gelogd

ehaaslsi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog
Re: Concorde on a budget
« Reactie #58 Gepost op: juli 21, 2023, 11:49:31 pm »

Onder de steun een vierkante pvc koker gemaakt voor de losse stokken, zijn die ook gelijk de bak uit. De meeste passen erin dus lekker opgeruimd.

Zo'n vierkante pvc koker daar ben ik ook naar op zoek. Ik krijg hem niet gevonden. Iemand tips?
Oh, en die deksels op de koker, zijn die zelfgemaakt? Zo niet, waar zijn die te koop?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,

Jeroen
Gelogd

Campwerk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Campwerk
Re: Concorde on a budget
« Reactie #59 Gepost op: juli 22, 2023, 09:14:51 pm »

Hallo Jeroen,
Onze Campwerk lijkt best veel op jullie 3dog.
Je zou kunnen overwegen om ook een transportkoker te kunnen plaatsen net zoals wij.
Deze heb ik in Duitsland besteld (Transportrohr) en met 200mm buisklemmen aan de onderkant van het bed vastgeschroefd.

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal