Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gebruiken voortentstok voor luxe luifel  (gelezen 863 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PatrickJ

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix
Gebruiken voortentstok voor luxe luifel
« Gepost op: juni 30, 2019, 10:16:57 pm »

Hallo,

ik heb al even zitten zoeken op het forum maar kon zo geen duidelijk antwoord vinden over de luxe luifel bij de Cabanon Chamonix.

Is het mogelijk om de voorste stok van de voortent te gebruiken als stok voor de luxe luifel. We hebben nu al een aantal keren zowel de voortent als de luxe luifel meegenomen omdat niet helemaal duidelijk was of de hele voortent wel past op de campingplek. (vooral in Kroatie soms wat krappe plekjes) Tot nu toe namen we dan altijd zowel de tentstokken als de de stok van de luxe luifel mee. Maar ik vroeg me af of de voorste stok van de tent ook past als stok voor de luifel qua vorm en afmeting. Dat zou weer een paar kilootjes schelen in de bak.

Alvast bedankt!
Gelogd

hgtenheuw

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Combi Camp Country 2017
Re: Gebruiken voortentstok voor luxe luifel
« Reactie #1 Gepost op: juli 01, 2019, 08:26:53 am »

Wij hebben een Cabanon Mercury gehad en daarbij lukte het wel! Wij hebben de (stalen) stokken van de luxe luifel dus nooit meegenomen.
Gelogd

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 192
Re: Gebruiken voortentstok voor luxe luifel
« Reactie #2 Gepost op: juli 06, 2019, 05:36:06 pm »

Hallo,

ik heb al even zitten zoeken op het forum maar kon zo geen duidelijk antwoord vinden over de luxe luifel bij de Cabanon Chamonix.

Is het mogelijk om de voorste stok van de voortent te gebruiken als stok voor de luxe luifel. We hebben nu al een aantal keren zowel de voortent als de luxe luifel meegenomen omdat niet helemaal duidelijk was of de hele voortent wel past op de campingplek. (vooral in Kroatie soms wat krappe plekjes) Tot nu toe namen we dan altijd zowel de tentstokken als de de stok van de luxe luifel mee. Maar ik vroeg me af of de voorste stok van de tent ook past als stok voor de luifel qua vorm en afmeting. Dat zou weer een paar kilootjes schelen in de bak.

Alvast bedankt!

Hier nemen we die stok dan ook niet mee
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Mercury 2011
Re: Gebruiken voortentstok voor luxe luifel
« Reactie #3 Gepost op: juli 06, 2019, 08:31:32 pm »

Bij de Mercury kan het dus, maar een Chamonix is natuurlijk wel anders.... Ik zou hem wel meenemen voor de zekerheid, maar de als je hem opzet een stok van de voortent gebruiken om te proberen.
Gelogd

PatrickJ

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix
Re: Gebruiken voortentstok voor luxe luifel
« Reactie #4 Gepost op: juli 10, 2019, 10:00:17 pm »

Afgelopen weekend meteen nog even geprobeerd hoe de luifel staat met de voortentstok i.p.v. de luifelstok. De stok van de voortent is toch net een stukje langer dan die van de luxe luifel waardoor de luifel een stukje hoger van de grond komt. De slikranden komen nog wel op de grond maar de haringen hebben zo niet heel veel grip meer. Voor de rest staat de luifel wel goed zeker in combinatie met de zonneluifel er ook aan.

We gaan de zomer in ieder geval maar eens de luifelstok thuis laten dat scheelt weer wat kilo’s.

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal