Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Afdingen op vouwwagen  (gelezen 6229 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gemma

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Cabanon mercury
  • Vouwwagen = even verdwijnen = vrijheid!
Afdingen op vouwwagen
« Gepost op: februari 05, 2019, 09:14:32 pm »

Dag allen,
Komend weekend zullen we onze vouwwagen gaan kopen.
Al met al komen we rond de 9000,- uit voor een tweedehands vw. We kopen de 2x eerder verhuurde vw uit 2018 bij een dealer.
Nu vroeg ik mij af; is onderhandelen over de prijs not done, of kan ik een poging wagen?
Hebben jullie tips of goede oneliners hoe dit aan te pakken.
Ik hoop iets wijzer te worden.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Gelogd
Kamperen; kan geen therapie tegen op!

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Afdingen op vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: februari 05, 2019, 09:17:31 pm »

Mijn ervaring is dat er weinig ruimte op de wagen zit. De accesoires valt wel iets mee te doen. Maar het is niet als bij aankoop van een nieuwe keuken (waar meer dan 25% betalen van de eerste prijs alleen voor de mindere onderhandelaars lijkt te zijn :#)
« Laatst bewerkt op: februari 06, 2019, 04:20:59 pm door CEO »
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Afdingen op vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: februari 05, 2019, 10:01:19 pm »

Altijd proberen! Kijk even wat de vw nieuw kostte vorig jaar en daar moet dan zeker wat afschrijving af!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Afdingen op vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: februari 05, 2019, 10:09:45 pm »

Wij hebben vorig jaar op een showroommodel toch flínk iets van de prijs afgekregen. Een enorm verschil. Zeker proberen!

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

sneeuwgors

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: Afdingen op vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: februari 06, 2019, 11:25:54 am »

Je kan ook als korting misschien ook een winkeltegoed proberen te krijgen als de dealer ook kampeerspullen verkoopt.
Gelogd

JeroenGouda

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
  • ex- alpenkreuzer parade royal met panoramatent
Re: Afdingen op vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: februari 06, 2019, 12:16:30 pm »

zolang de verkoper geen familie of vriend is: ga door tot het gaatje! Ik ding persoonlijk af tot het onbeschofte aan toe (althans dat vind mijn vrouw) maar heb zeker het gevoel dat ik het maximale er uithaal. Ik begin met minimaal 45% minder te bieden als openingsbod, en kijk dan hoe het spel verder gaat. Succes!

enkele tips: https://www.consumentenbond.nl/budgetteren/afdingen
« Laatst bewerkt op: februari 06, 2019, 12:18:58 pm door JeroenGouda »
Gelogd
alpenkreuzer parade royal met panoramatent 1996

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Afdingen op vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: februari 06, 2019, 01:41:49 pm »

Afdingen kan altijd zeker op een gebruikte én ouder model. Ligt aan de accessoires die je erbij neemt maar 10 procent van de nieuwprijs is denk ik wel schappelijk voor een overjarig model. En dan ook nog 2 keer gebruikt dus dan hebben ze er ook al wat aan 'verdiend'. Wat zou deze wagen in 2018/2019 nieuw gekost hebben?
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Afdingen op vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: februari 06, 2019, 07:19:41 pm »

Wie niet waagt wie niet wint en nooit geschoten is altijd mis  :#

Waarom niet afdingen? Te laag inzetten, ik weet niet of dat zo'n goed idee is, kom je dan nog wel serieus over.
De tips van de consumentenbond zijn wel handig.

Wat ze altijd roepen is dat de marges onderdruk staan en dat er geen ruimte is.

Suc6 laat even horen hoeveel korting je gekregen hebt.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Nicky75

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha '19, Trigano Odyssee '14, Holtkamper Flyer '91, Trigano Oceane '05.
Re: Afdingen op vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: februari 07, 2019, 10:44:03 am »

zolang de verkoper geen familie of vriend is: ga door tot het gaatje! Ik ding persoonlijk af tot het onbeschofte aan toe (althans dat vind mijn vrouw) maar heb zeker het gevoel dat ik het maximale er uithaal. Ik begin met minimaal 45% minder te bieden als openingsbod, en kijk dan hoe het spel verder gaat. Succes!

enkele tips: https://www.consumentenbond.nl/budgetteren/afdingen

Als ik uitga van een prijs van €9000 zou jij beginnen met €4950, of zie ik dat verkeerd? Lijkt me niet echt geloofwaardig en ik denk dat de dealer je zonder pardon buiten zet...  :zw :#
Gelogd

JeroenGouda

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
  • ex- alpenkreuzer parade royal met panoramatent
Re: Afdingen op vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: februari 07, 2019, 01:27:43 pm »

Als ik uitga van een prijs van €9000 zou jij beginnen met €4950, of zie ik dat verkeerd? Lijkt me niet echt geloofwaardig en ik denk dat de dealer je zonder pardon buiten zet...  :zw :#

Ik denk dat er erg weinig dealers zijn die me buitenzetten, als dat echt zou gebeuren wil ik er toch geen zaken mee doen. De te verwachten gespeelde verontwaardiging is een leuke start, en mijn ervaring is dat er echt wel een tegenbod komt! Mijn auto stond voor 6500 in de showroom ex poetsen en afleverkosten van 700, heb er (twee uur later!!) tegen betaling van 4135,- een deal over gesloten. Met een nieuwe apk, en 2 nieuwe banden en een volle tank (80 liter). Drie jonge kinderen door de showroom laten rennen speelde ook mee denk ik......

Ik heb niets te verliezen, hij wel: mij als klant. De dealer is aardig tegen mij omdat ik geld kom brengen, ik ben een absolute eikel omdat ik zo min mogelijk geld wil geven. We zijn te beleefd en vriendelijk opgevoed om dit te doen, heb ik geen last meer van hoor! Maar vooral: doe waar je jezelf prettig bij voelt!

Wat ook kan werken is je max bedrag vaststellen, en een eikel uit je kennissenkring, die geen emotionele binding heeft met het te kopen object, de onderhandelingen laten doen! Nogmaals succes!
Gelogd
alpenkreuzer parade royal met panoramatent 1996

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Afdingen op vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: februari 07, 2019, 02:15:08 pm »

Let wel dat je deze methode alleen kan toepassen als je bereid bent weg te lopen en niet deze vouwwagen te kopen. Zodra de verkoper je spelletje door heeft en merkt dat je echt deze wil, kom je er slecht uit vrees ik.
Overigens: als ik privé iets verkoop en iemand doet een absurd laag bod zijn we binnen 10 seconden klaar......

Ik ding wel wat af, maar binnen heel redelijke grenzen.
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2019, 03:09:47 pm door RDDR »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Afdingen op vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: februari 07, 2019, 03:04:32 pm »

Denk dat je dit niet in Drenthe hoeft te proberen.
Dan zeggen ze ook kom maar terug als je serieus bent geworden en de handel naar waarde weet te schatten.
Ook ik ben van het afdingen op grote bedragen tegen de zin van Bonny :P
Maar dan wel realistischer.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

johanvanmarion

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
Re: Afdingen op vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: februari 07, 2019, 04:27:32 pm »

Interessante discussie :)1]

Volgens mij gaat het helemaal niet om hoeveel eraf kan of hoeveel het kost etc maar om wat het jou waard is en dus wat je wil betalen.

Met een startbod komen wat 40% lager ligt als de vraagprijs kan je best een keer wegkomen en een goede deal scoren echter realisties gezien is die kans nihil. Ik vergelijk het met de keukenbrache: je bent helemaal in je sas dat je van de 20000 er 8000 afgelult hebt en uiteindelijk heb je nog steeds het gevoel dat je genaaid bent. De verkoper is misschien wel heel blij omdat jij 2000 euro meer hebt betaald als zijn minimum......

Dus goed kijken en vergelijken en vooraf bepalen wat je uit wilt geven/ervoor over hebt.

Succes!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Afdingen op vouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: februari 07, 2019, 07:26:08 pm »

Gewoon kijken en vergelijken met wat de marktwaarde is op verschillende verkoopsites en bij dealers. Dan weet je precies wat de boven en ondergrens is.
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Afdingen op vouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: februari 07, 2019, 08:11:24 pm »

Als je bij een vw winkel binnengaat kijken wat je droomwagen kost en eerst voor een duurdere gaan met de verkoper en afdingen.
Je zal uiteindelijk kunnen zeggen dat is met te veel echter die wagen die daar staat is goedkoper maak daar eens prijs voor.
Je zal zien dat er wel wat te regelen valt aangezien ze allen toch willen verkopen en jij hun tijd verbruikt.

Nog een tip:franse vw kopen in september of oktober,waarom,omdat de verdelers in november hun bestellingen moeten binnengeven en als die nog niet goed gevuld is maak je kans op een fikse korting zoals wij toendertijd.

Als je dan toch nog vind dat het niet lukt om de prijs te doen dalen gewoon zeggen dat je nog gaat wachten en ook aanstalte maken om te gaan.

Wij hadden in totaal 1200€ korting na wat moeite op een trigano odyssee,in september gekocht.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal