Vouwwagenclub.info
(Openbaar)De vouwwagen => vouwwagenmerken informatie => Holtkamper => Topic gestart door: Bing2019 op juli 30, 2019, 08:03:52 pm
-
Na een weekje in een huurtent ben ik om: ik wil graag een vouwwagen. Omdat ik die alleen moet kunnen opzetten en snel ook graag kom ik uit bij een Flyer. Dat besluit is inmiddels genomen. 😅
Maar dan: een prima oudje, of een nieuwere?
Van een particulier of van Kees Kampeert? Wel of geen bermkeuken? En als je die op de dissel plaatst, dan de fietsen (waarvan een kinderfiets) op het deksel? Is dat makkelijk te doen in je eentje? En is het voordeel van een bermkeuken nou vele malen groter dan de luxe uitvoering van een vouwkeuken? Kan mijn Opel Corsa dat allemaal dragen?
Is er iemand die zin heeft met mij mee te denken?
Daarnaast vraag ik me af of er ergens handige tips te vinden zijn specifiek voor de Flyer, als in: welke bakken passen goed tussen de bankjes, hoe richt je alles handig in? Heeft iemand toevallig foto’s geplaatst?
Alvast dank!
-
De wagens voor 2001 hebben een houten deksel, deze is gevoelig voor houtrot. De latere hebben een kunststof deksel
-
Een beetje off topic, maar ik vraag me sowieso weleens af, of er ergens per jaar verbeteringen zijn genoteerd. Een soort van changelog, voor vouwwagens. Aardig wat werk, maar enorm waardevol voor potentiele kopers.
@Bing, geniet van de voorpret!
-
Dat is voor de Flyer bijna niet mogelijk, er zijn jaren waarin 3 verschillende gemaakt zijn. Dat kan in kleinere of grotere verschillen zien maar ik zal eens een opzetje maken met de info die ik al heb :J
-
Een beetje off topic, maar ik vraag me sowieso weleens af, of er ergens per jaar verbeteringen zijn genoteerd. Een soort van changelog, voor vouwwagens. Aardig wat werk, maar enorm waardevol voor potentiele kopers.
@Bing, geniet van de voorpret!
Voor Camp-let heb ik zoiets wel gevonden. In het Deens...
Ik zit erover na te denken om er maar eens een Wikipedia pagina van aan te maken.
Informatie over oudere vouwwagens (welk merk dan ook) en wat er veranderd is per jaargang is maar moeilijk te vinden.
-
Per merk is hier al een info pagina, als je aanvullingen hebt zie ik ze graag tegemoet
-
De wagens voor 2001 hebben een houten deksel, deze is gevoelig voor houtrot. De latere hebben een kunststof deksel
Ja dat had ik al begrepen. Is dat risico erg groot? Ik lees bijna nergens dat de deksel stuk is.
-
Een beetje off topic, maar ik vraag me sowieso weleens af, of er ergens per jaar verbeteringen zijn genoteerd. Een soort van changelog, voor vouwwagens. Aardig wat werk, maar enorm waardevol voor potentiele kopers.
@Bing, geniet van de voorpret!
Ik geniet er dus niet zo van. Ik heb ontzettende keuze-stress! Daarom ga ik maar liever vlot tot kopen over, dat scheelt me uuuuuuren Googlen en MP afstruinen.
-
Ja dat had ik al begrepen. Is dat risico erg groot? Ik lees bijna nergens dat de deksel stuk is.
Op mp stonden er afgelopen week 2 met een gerepareerde deksel, of mensen dit altijd door hebben weet ik niet.
Voorbeeld: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=5276.msg50537#msg50537
-
Op mp stonden er afgelopen week 2 met een gerepareerde deksel, of mensen dit altijd door hebben weet ik niet.
Voorbeeld: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=5276.msg50537#msg50537
Ah dankje. Nee blijkbaar heb ik dat dus niet door, heb denk ik elke advertentie nu 15x gelezen... :J
Die van Kees Kampeert heeft wel een gerepareerde deksel, maar zijn site lijkt zo betrouwbaar dat ik dat dan dus ineens niet zo zorgelijk vind.
-
Hoi Bing2019,
Ik denk even met je mee.
Ik heb een Spacer te koop, deze is ook alleen op te zetten, wellicht iets voor je en past die binnen je budget?
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=24039.0
De handleiding en opzetinstructie vind je hier voorzien van vele foto’s:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=20599.0
Ik heb er zelf een disselkeuken bij gemaakt , deze vind je hier:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=20605.0
Op de deksel hebben we een roofrack fietsendrager met 4 fietsendragers, deze is met 4 bouten makkelijk los en vast te maken...
Heb je nog vragen of opmerkingen, stel ze gerust bv via een persoonlijk bericht...
Gr. Hemertje
-
Hai Hemertje, ik heb de jouwe gezien op MP, die ligt een heel eind boven mijn budget. Ook vind ik de Flyer gewoon mooier dan de Spacer!
Ik ben wel erg benieuwd naar in hoeverre jouw keuze qua lading (fietsen en bermkeuken) haalbaar zou zijn voor mijn auto. Wat weegt dat allemaal?
-
Bij Mechielsen in Vlissingen staatceen astro. 2750 euro
https://www.mechielsen.eu/voorraad/
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
-
Hai Hemertje, ik heb de jouwe gezien op MP, die ligt een heel eind boven mijn budget. Ook vind ik de Flyer gewoon mooier dan de Spacer!
Ik ben wel erg benieuwd naar in hoeverre jouw keuze qua lading (fietsen en bermkeuken) haalbaar zou zijn voor mijn auto. Wat weegt dat allemaal?
Geen probleem natuurlijk
De Spacer is net als de Flyer maximaal een totaal gewicht van 750kg
Voor de gemiddelde auto levert dat geen probleem op
-
Kees Kampeert is van Jelle Holtkamp en hij weet heel veel, zo niet alles, over de Holtkampers. Wat ik bij hem gezien heb zag er goed uit en tegen een eerlijke prijs.
-
Kees Kampeert is van Jelle Holtkamp en hij weet heel veel, zo niet alles, over de Holtkampers. Wat ik bij hem gezien heb zag er goed uit en tegen een eerlijke prijs.
Ja dat was mijn indruk ook.
Dat lijkt dus minder risicovol dan een aankoop van een particulier, toch?
-
Geen probleem natuurlijk
De Spacer is net als de Flyer maximaal een totaal gewicht van 750kg
Voor de gemiddelde auto levert dat geen probleem op
Zo een keuken lijkt me zo zwaar! Maar bedankt voor je info.
-
Ja dat was mijn indruk ook.
Dat lijkt dus minder risicovol dan een aankoop van een particulier, toch?
:J :J
-
:J :J
Dat is mijn idee ook wel, maar ik blijf dan zo twijfelen. :?
Los van de deksel, zijn er nog meer redenen om voor een jongere Flyer te gaan?
Hij heeft er nog meer staan, maar het verschil loopt op tot duizenden euro’s. Ze lijken allemaal in prima staat.
-
Uitstekende keuze. Net in drie weken op 5 plaatsen gestaan met de flyer. Keeskampeert ziet er betrouwbaar uit. Kopen bij een particulier kan ook prima als die de vouwwagen onderhoudt. Er zijn veel liefhebbers. Garantie op een occaision blijft toch vaak lastig, ook bij een vouwwagenbedrijf.
Grootste voordeel van de keuken is dat er veel in kan en dat er een absorptiekoelkast in zit. Werkt veel beter dan een electrische koelbox. Noodzakelijk is ie niet. Fietsen kunnen op het dak van de vouwwagen. Er zijn originele 'dakdragers' voor. Ik laat de fietsen altijd thuis en mis ze niet, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
In de bak leg ik de spullen die ik eruit wil, op de camping: 2 tafels en 4 stoelen en in ons geval de adventuretent. (Bij sommige modellen aanritsbaar aan de achterkant).
Ik zet 'm op met 2 haringen. En als we se adventuretent gebruiken nog eens 5 extra. Ideaal!
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
-
Ik bedenk me nu pas dat ik nog maaaaaaanden heb om evt een bermkeuken te kopen. De prijzen gaan straks vast zakken.
Dit seizoen wordt het nog hoogstens ergens een nachtje staan denk ik.
-
De keuken die Hemertje voor de spacer heeft gemaakt is prachtig, voor de flyer heb je echter een verrijdbare white- of greenbox nodig, omdat je de bedlade over de dissel trekt.
De keukens zakken niet veel in prijs, maar je kan inderdaad goed kijken hie de flyer bevalt zonder die keuken.
Als je fietsen opnde dissel zet zou ik kijken naar een drager die er niet af hoeft als je de bedlade over de dissel trekt. Zelf neem ik als gezegd geen fietsen mee en zou ik dan voor een disselbak gaan met luiken aan de zijkant zodat je er eenmaal geklapt, nog goed bij kan.
Als je geen extra's hoeft, maar vooral wil profiteren van de constructie van de flyer zou ik in jou geval voor de goedkoopste gaan als die in een goede staat is.
Opties waar je naar kan kijken wat zit er wel niet bij:
Inritsbare voorwand
(Inritsbaar) kuipgrondzeil
Extra aanritsbaar luifel (verlenging)
Rits aansluiting adventuretent achterzijde
Adventuretent
Dakdragers
Keuken
Voorschort / vakkenschort
Ondertent onder de bedlade
Wel / Geen schokbrekers. (Nodig voor tempo 100 sticker in Duitsland).
Succes!
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
-
Als je fietsen op de dissel meeneem monteer dan een trekhaak knobbel waar je fietsen drager op kan zetten. Voordeel is ook weer dat je deze fietsendrager weer op de trekhaak van de auto kan zetten.
Kijk ook naar je stekker, 7 polig, 13 polig, jaeger of multi Com, wat zit er aan de auto. Is het mistlicht er al.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
-
De keuken die Hemertje voor de spacer heeft gemaakt is prachtig, voor de flyer heb je echter een verrijdbare white- of greenbox nodig, omdat je de bedlade over de dissel trekt.
Hi Johan,
Ter info, mijn disselkeuken heb ik afneembaar en verrijdbaar gemaakt
-
Dat is helemaal knap werk Hemertje!
-
Als je fietsen op de dissel meeneem monteer dan een trekhaak knobbel waar je fietsen drager op kan zetten. Voordeel is ook weer dat je deze fietsendrager weer op de trekhaak van de auto kan zetten.
Kijk ook naar je stekker, 7 polig, 13 polig, jaeger of multi Com, wat zit er aan de auto. Is het mistlicht er al.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Helaas heb ik geen trekhaak, dus dat staat ook op het regel-lijstje!
Dank voor je tips!
-
Uitstekende keuze. Net in drie weken op 5 plaatsen gestaan met de flyer. Keeskampeert ziet er betrouwbaar uit. Kopen bij een particulier kan ook prima als die de vouwwagen onderhoudt. Er zijn veel liefhebbers. Garantie op een occaision blijft toch vaak lastig, ook bij een vouwwagenbedrijf.
Grootste voordeel van de keuken is dat er veel in kan en dat er een absorptiekoelkast in zit. Werkt veel beter dan een electrische koelbox. Noodzakelijk is ie niet. Fietsen kunnen op het dak van de vouwwagen. Er zijn originele 'dakdragers' voor. Ik laat de fietsen altijd thuis en mis ze niet, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
In de bak leg ik de spullen die ik eruit wil, op de camping: 2 tafels en 4 stoelen en in ons geval de adventuretent. (Bij sommige modellen aanritsbaar aan de achterkant).
Ik zet 'm op met 2 haringen. En als we se adventuretent gebruiken nog eens 5 extra. Ideaal!
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Is dat het enige dat je in de vw legt? En de rest in de auto dan?
-
De keuken die Hemertje voor de spacer heeft gemaakt is prachtig, voor de flyer heb je echter een verrijdbare white- of greenbox nodig, omdat je de bedlade over de dissel trekt.
De keukens zakken niet veel in prijs, maar je kan inderdaad goed kijken hie de flyer bevalt zonder die keuken.
Als je fietsen opnde dissel zet zou ik kijken naar een drager die er niet af hoeft als je de bedlade over de dissel trekt. Zelf neem ik als gezegd geen fietsen mee en zou ik dan voor een disselbak gaan met luiken aan de zijkant zodat je er eenmaal geklapt, nog goed bij kan.
Als je geen extra's hoeft, maar vooral wil profiteren van de constructie van de flyer zou ik in jou geval voor de goedkoopste gaan als die in een goede staat is.
Opties waar je naar kan kijken wat zit er wel niet bij:
Inritsbare voorwand
(Inritsbaar) kuipgrondzeil
Extra aanritsbaar luifel (verlenging)
Rits aansluiting adventuretent achterzijde
Adventuretent
Dakdragers
Keuken
Voorschort / vakkenschort
Ondertent onder de bedlade
Wel / Geen schokbrekers. (Nodig voor tempo 100 sticker in Duitsland).
Succes!
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Zo’n greenbox of whitebox is aardig aan de prijs, en weinig aanbod.
Maar ik kom wel wat andere opties tegen voor stukken minder geld. Ik heb ook een lege whitebox gevonden, dacht wie weet kan ik daar zelf wat in maken. Heb van de verkoper alleen de binnenmaten nog niet gekregen.
Dank je voor je lijst opties! Ik heb niet zoveel nodig denk ik. :)
-
Is dat het enige dat je in de vw legt? En de rest in de auto dan?
Dit is wat ik in het middenpad heb liggen, dat wil ik snel vrij hebben op de camping.
In de klepkasten aan de zijkant heb ik haringen, voorwand, voorschort, slaapzakken, 2 slaapmatjes, lamp, reserve gasflesje, verwarming.
De vorige eigenaar heeft er nog een extra klepkast in het midden in gemaakt, daar heb ik de adventuretent liggen.
Alle pannen, borden, bestek, bekers, keukengerei ligt in de whitebox.
De rest in de auto: kledingtassen, toilettassen, kratje (met etenswaren, keukenrol, ehbo doos, batterijen), tas met speelgoed, tas met slippers en schoenen, tas met boeken en 4 kussens (niet omdat het moet, maar omdat het kan) :> . Ik heb dan vrij zicht naar achteren en ik heb geen dakkoffer.
-
Ja dat zou hier eigenlijk ook wel moeten lukken.
Misschien moet ik gewoon op de betaal-knop gaan drukken bij Kees Kampeert. :>
-
Zouden jullie dit aandurven? Er zit zóveel bij voor die prijs.
http://link.marktplaats.nl/m1438683792?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
-
Er staat bij dat 1 rits niet werkt. Ik weet niet vanaf welk jaar holtkamper ykk ritsen is gaan gebruiken. Als het een oudere rits is, is repareren misschien lastiger? P.s. volgens mij moet je m uit Spanje halen? Of zie ik het verkeerd?
-
Er staat bij dat 1 rits niet werkt. Ik weet niet vanaf welk jaar holtkamper ykk ritsen is gaan gebruiken. Als het een oudere rits is, is repareren misschien lastiger? P.s. volgens mij moet je m uit Spanje halen? Of zie ik het verkeerd?
Het betreft de rits bij het bed, dus daar maak ik me niet zo druk om.
En ik denk dat zij denken dat ze em wellicht makkelijker slijten in Spanje, maar als dat niet lukt rijden ze em terug. Per pb geven ze als richtprijs 1000 euro aan, compleet met inventaris.
-
Leeftijd is volgens mij niet het belangrijkste. Belangrijk is het aantal staweken en de omstandigheden waarin deze heeft gestaan. Persoonlijk heb ik liever een oude met elweinig staweken dan een nieuwere met veel meer staweken. Hier is alleen moeilijk zicht op te krijgen.
Wij hebben zelf een flyer uit 87 en kamperen daar nog altijd met veel plezier mee. Tuurlijk heeft 'ie gezien z'n leeftijd een aantal kleine reparaties (aan het doek) achter de rug maar still going strong. Ik heb begrepen dat de kwaliteit van het oude doek hoger is dan de nieuwere doeken doordat de chemische behandeling destijds nu ivm milieu-regelgeving niet meer toegepast kan worden.
-
Leeftijd is volgens mij niet het belangrijkste. Belangrijk is het aantal staweken en de omstandigheden waarin deze heeft gestaan. Persoonlijk heb ik liever een oude met elweinig staweken dan een nieuwere met veel meer staweken. Hier is alleen moeilijk zicht op te krijgen.
Wij hebben zelf een flyer uit 87 en kamperen daar nog altijd met veel plezier mee. Tuurlijk heeft 'ie gezien z'n leeftijd een aantal kleine reparaties (aan het doek) achter de rug maar still going strong. Ik heb begrepen dat de kwaliteit van het oude doek hoger is dan de nieuwere doeken doordat de chemische behandeling destijds nu ivm milieu-regelgeving niet meer toegepast kan worden.
Daar zeg je wat. Ik ben dan juist weer bang dat zo’n karretje uit elkaar klapt.
Er staat er ook eentje te koop met een bak uit 84, en een er vorig jaar opgezette tent uit 98. Klokgaaf, zo zegt de verkoper.
Komend weekend ga ik er hopelijk twee bekijken. Is nog best lastig om tot afspreken te komen via MP.
-
Die tent ziet er inderdaad goed uit! Kan toch wel een goede optie zijn. Die karretjes kunnen lang mee hoor. Bij modellen voor 1996-97 kijken of de deksel nog in goede staat is.
Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
-
Ja ik vraag steeds naar de deksel maar vaak weten verkopers het verschil niet te zien.
Hopelijk krijg ik het zo geregeld dat ik 2 dagen op pad ga en er dan 4 bekijk.
Overigens heb ik m’n zoektocht toch uitgebreid met de Spacer en Astro.
-
Oh wat ingewikkeld allemaal!
Ik had een mooie Astro met whitebox op het oog, die daalde ineens naar 600. En toen viste ik achter het net! Vind het ook lastig te bedenken wat nou redelijke prijzen zijn: de een vraagt voor een (naar zeggen) prima HK 350 euro, de ander 2400, en dan liggen de bouwjaren in de jaren 90.
Ik woon behoorlijk centraal, maar toch ligt elke optie op 1-2 uur reisafstand.
Mocht iemand nog een paar goede tips hebben voor mij die helpen tot keuzes te komen, graag!
-
Zonder vervelend te willen overkomen: je bent aan de onderkant van de markt aan het kijken. Een nieuwe HK kost momenteel zo'n 15.000 tot 25.000 Euro. Exemplaren rond de 1.000 Euro zal je echt moeten gaan bekijken.
Vergelijk het met auto's: een occasion bij een merk dealer voor de helft van de nieuwwaarde kan je min of meer ongezien kopen. Je krijgt garantie en kan mag juridisch uitgaan van een degelijk product. Een auto van 1.000 Euro bij een particulier kan meevallen, kan tegenvallen. Min of meer je eigen risico.
Dus enige methode: ga er een paar bezichtigen die er op internet goed uitzien Goed kijken naar gebreken en wat geld achter de hand houden voor wat kleine zaken te op te lossen.
-
Ja dat is eigenlijk wel een open deur he? :P
Misschien ligt m’n vraag eigenlijk anders: is het misschien een beter idee voor een uitvoering van 2003-2004 te gaan en er een duizend euro bij op te tellen?
Of valt daar ook niks over te zeggen in het algemeen?
-
Zou ik toch voor die flyer gaan met de zo goed als nieuwe tent en die extra 1.000 euro steken in nieuwe banden, schokbrekers, oplooprem na laten kijken, nieuw matras met schotels (froli) eronder.
-
Na mijn vorige open deur nog maar een nieuwe open deur. :)
Een minder oude (let wel: 2004 is inmiddels ook alweer 15 jaar geleden) hoeft niet perse beter te zijn dan eentje van de jaren 90. Ligt veel aan het gebruik van de vorige eigenaren. Hoeveel weken is hij effectief gebruikt, hoe netjes waren ze,is de tent al eens vervangen, zijn de banden jonger dan 6 jaar enzovoorts.
Jonger is beter als ze op dezelfde manier gebruikt zijn.
Ik blijf erbij: bij een product van die leeftijd is een dag vrij nemen en er een paar gaan bekijken de enige verstandige optie.
Of wellicht eens bij Kees Kampeert gaan buurten.
-
Eens. Gewoon gaan kijken. Kost wel tijd, maar als je met dit budget gaat shoppen, dan moet je het niet erg vinden om even te zoeken.
-
Dank voor deze tips!
Vanmiddag bij een dealer geweest dichtbij ons, dan wil ik bijna toch wel een gloedje nieuwe!
Hopelijk kan mijn vader volgende week mee, en even samen kijken. Die ziet toch meer dan ik, ik ging laatst al met een kinderfietsje de mist in. :*
-
Bij een gebruikte wagen loop je al gauw tegen wat kosten aan: kijk goed naar de technische staat, bandjes, remmen indien geremd, matras: je wil toch een nieuwe want er heeft iemand anders op geslapen. Is het tentdoek en de het vliegengaas nog heel. Eur 1.000 heb je zo uitgegeven aan onderhoud, nieuwe banden en een nieuw matras.
-
Dat ligt eraan waar je hem koopt natuurlijk. Bij een dealer krijg je hem afgeleverd met beurt en kan je er zo mee op vakantie. Zelf hebben wij onlangs een vouwwagen uit 2006 gekocht en daar wouden we zelf nog een disselbak, topper en lattenbodem bij wat de prijs wat opdreef maar technisch was hij in perfecte staat en ook gewoon een Bovag beurt gekregen voor aflevering.
-
Hoi, die van ons staat sinds gisteren ook op het forum te koop. Algemene tips van mij: ga vooral kijken, weer in het doek is bijvoorbeeld erger dan een stel banden die op zijn. Dat weer zie je nooit op foto's. Ook zie ik enkele advertenties met foto's erbij die overal en nergens vandaan komen. Vraag is dan hoe de wagen er echt uit ziet. Je moet voor jezelf ook nagaan wat je belangrijk vindt; froli of niet, goed matras, membrane, kuipgrondzeil, etc. Sommige zaken schelen echt in comfort als je 3 weken van huis bent.
Succes met je zoektocht!
-
Hoi, die van ons staat sinds gisteren ook op het forum te koop. Algemene tips van mij: ga vooral kijken, weer in het doek is bijvoorbeeld erger dan een stel banden die op zijn. Dat weer zie je nooit op foto's. Ook zie ik enkele advertenties met foto's erbij die overal en nergens vandaan komen. Vraag is dan hoe de wagen er echt uit ziet. Je moet voor jezelf ook nagaan wat je belangrijk vindt; froli of niet, goed matras, membrane, kuipgrondzeil, etc. Sommige zaken schelen echt in comfort als je 3 weken van huis bent.
Succes met je zoektocht!
Ja ik had em al gespot! Leuke advertentie. :J
Het doek is eigenlijk wel een van de duurste kostenposten he?
Verder vind ik het eigenlijk lastig vooraf te bepalen wat ik nou echt belangrijk vind. Een lekker matras (zelf kopen) en een handige keuken, dát weet ik wel. Maar verder?
Gister bij de dealer viel mij wel op dat een kuipgrondzeil er wel fijner uitziet. Is wellicht ook een goed idee aangezien ik een ontzettende koukleum ben?
-
Let even op dat een nieuwe matras wel op maat gemaakt moet worden. Een Ikea matras gaat niet passen; te dik en te breed.
-
Let even op dat een nieuwe matras wel op maat gemaakt moet worden. Een Ikea matras gaat niet passen; te dik en te breed.
Oh? Kees Kampeert zegt op een van z’n filmpjes dat een Ikea matras van 140 past.
-
Ik ga Kees Kampeert niet tegenspreken, aangezien dat van Jelle Holtkamp is. Maar op de site van HK zelf staat een maat van 207x133. Dat betekent in de breedte en lengte al een overmaat. En omdat de Flyer inklapt met de stokken deels naast het matras kan ik me voorstellen dat dat problemen gaat geven.
Dan heb je nog de dikte, die mag ook niet teveel zijn, anders krijg je de wagen niet goed dicht. Volgens mij kom je, als het dus past, dan op een topmatras van IKEA. Ik ga niet voor m'n lol 3 weken op een topper op een plank liggen. Wij hebben daarom een matras van 8 cm op maat laten maken met daaronder een froli systeem. Daartussen liggen nog opblaasbare matjes, die we leeg laten lopen voordat we m inklappen. Ligt bijna als thuis, behalve dat ons bed thuis 50 cm breder is. Maar qua comfort echt heel goed. :J
-
Officieel zegt men bij de Kyte ook een matras van 155 x 210. Nu hebben we er 2 toppers op liggen van 80 x 200 (210 is niet nodig als de langste van de 2 personen 177 is :#) Maar ook in de Kyte past de 160 breedte en de extra dikte door de toppers erg makkelijk. Geen enkel probleem met inklappen.
Ik denk wel eens dat men die afwijkende maten maakt om mensen bij hun vervangende matrassen te laten kopen. Wellicht ben ik te achterdochtig.
-
Ik weet nu even niet meer welk filmpje het was, maar hij zei toen dat de officiële breedtemaat van het bed van betreffende HK 135 cm was, en dat daar dus een matras van 140 inpast. Ik ben er dus gewoon vanuit gegaan dat dat helemaal waar is.
Is Kees Kampeert van de een lid van dé familie Holtkamp? Hijzelf schrijft op de site alleen dat hij er jaren gewerkt heeft.
-
Correct, de eigenaar van Kees Kampeert is Jelle Holtkamp en als hij zegt dat het past, zal het ongetwijfeld zo zijn.
-
Is er iemand die mij kan vertellen wat, naast de schuivende lade/opklappende bed, het verschil is tussen de Spacer en de Astro?
-
Correct, de eigenaar van Kees Kampeert is Jelle Holtkamp en als hij zegt dat het past, zal het ongetwijfeld zo zijn.
Achteraf heb ik spijt dat ik niet de Flyer die hij toen had staan heb gekocht.
Maar toen zocht ik net en wilde ik niet over één nacht ijs gaan. :I
-
Gezien ik in dit topic blijkbaar van de open deuren ben: achteraf is alles makkelijk. :) Zo gaat dan soms en je komt er ongetwijfeld weer eentje tegen. Wellicht toch even met hem bellen en vertellen wat je zoekt voor welk budget. Wellicht krijgt hij er nog binnen op korte termijn.
-
Ik hou van open deuren!
Zal eens kijken of mijn vader aankomend weekend tijd heeft voor een dagje kijken.
De Flyer met de vrij nieuwe tent is nog beschikbaar, en er zijn nog wel wat goeie opties. Momenteel staat er ook een (lege) disselkeuken op MP.
-
Officieel zegt men bij de Kyte ook een matras van 155 x 210. Nu hebben we er 2 toppers op liggen van 80 x 200 (210 is niet nodig als de langste van de 2 personen 177 is :#) Maar ook in de Kyte past de 160 breedte en de extra dikte door de toppers erg makkelijk. Geen enkel probleem met inklappen.
Ik denk wel eens dat men die afwijkende maten maakt om mensen bij hun vervangende matrassen te laten kopen. Wellicht ben ik te achterdochtig.
Dat zou maar zo kunnen, wat nog wel meespeelt is dat de Flyer een hardtop is, waardoor alles net iets nauwer komt dan met een softtop als de Cocoon of Kyte. Wij wilden het risico niet lopen en slapen prima zo en qua kosten valt een op maat gemaakt matras reuze mee.
-
Ik durf wel te stellen dat hij het juist beweerde van een hardtop.
-
Vanmiddag eindelijk ergens kijken. Niet bij degene die bovenaan m’n lijst staat, maar deze kan gecombineerd worden met een noodzakelijk familiebezoek. :)
Misschien kan m’n vader goed uitleggen waarop te letten zodat ik hierna ook alleen kan.
-
Vandaag aan Astro bekeken. De staat van het tentdoek viel me flink tegen. Veel vlekken, eigenlijk overal. Aan de binnenzijde, met name waar de stokken liepen, zat naar mijn idee het weer erin. Dat ontkende de eigenaar.
Ik vraag me af in welke staat je een doek mag verwachten na 20 jaar.
-
Hier gaan we de 31e kijken. Lang telefoongesprek gehad, goed gevoel erbij! :>
Holtkamper Flyer compleet met o.a.keuken en Froli systeem
http://link.marktplaats.nl/m1446540876?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
-
Flyer kan in prima staat zijn, maar deze is van eind jaren 80 tot 1991 en niet eind jaren 90 zoals in de advertentie staat.
Mocht alles in goede conditie zijn dan is de prijs overigens niet heel gek.
-
Meen je dat nou? Waar zie je dat aan?
-
Het bouwjaar kun je oa aan de velg herleiden.
Op de velg staat een bouwjaar ingeslagen de vouwwagen kan dan 1 of 2 jaar jonger zijn, maar dan stopt het wel zo'n beetje.
Hier zijn de velgen vervangen zag ik. Dan kun je veel aan wagembak en tent herleiden. Kleurstelling tent, afwerking bankjes en de deksel van de wagen. De deksel is het oude type, deze kan gaan doorrotten. Het keuken onderstel is tot ongeveer 94 geproduceerd.
Maar nogmaals de aangeboden Flyer kan in prima conditie zijn.
-
Dankje voor je info! Dat weet de verkoper vast niet.
We gaan gewoon heel goed kijken. Sinds we bij de Astro zijn geweest heeft m’n vader zich erin vastgebeten. :P
-
In de Facebook groep vouwwagen kampeerders Is een uurtje geleden een flyer te koop aangeboden
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
In de Facebook groep vouwwagen kampeerders Is een uurtje geleden een flyer te koop aangeboden
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dankje! 8000 euro mag ik pas uitgeven als ik komende jaren minstens 2x per jaar ermee weg ga. :o
-
Dankje! 8000 euro mag ik pas uitgeven als ik komende jaren minstens 2x per jaar ermee weg ga. :o
Ik wist niet wat de vraagprijs was, maar 2x per jaar weg met de vouwwagen... dat lijkt mij geen straf:):)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Ik wist niet wat de vraagprijs was, maar 2x per jaar weg met de vouwwagen... dat lijkt mij geen straf:):)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Haha nee maar het moet wel haalbaar blijken in de praktijk.
Er staat in de winter ook nog een verre (vlieg)reis gepland. :X
-
mijn aanbod geldt nog steeds... :P
-
mijn aanbod geldt nog steeds... :P
Ja je hebt een prachtig ding staan hoor, maar mijn budget is een fractie van jouw waarde.
Zijn er wel geïnteresseerden? Ik zie dat sommige HK’s in 2 dagen weg zijn, anderen blijven wéken staan.
-
Ja je hebt een prachtig ding staan hoor, maar mijn budget is een fractie van jouw waarde.
Zijn er wel geïnteresseerden? Ik zie dat sommige HK’s in 2 dagen weg zijn, anderen blijven wéken staan.
de geïnteresseerden staat en valt met het beschikbare budget....
-
Het bouwjaar kun je oa aan de velg herleiden.
Op de velg staat een bouwjaar ingeslagen de vouwwagen kan dan 1 of 2 jaar jonger zijn, maar dan stopt het wel zo'n beetje.
Hier zijn de velgen vervangen zag ik. Dan kun je veel aan wagembak en tent herleiden. Kleurstelling tent, afwerking bankjes en de deksel van de wagen. De deksel is het oude type, deze kan gaan doorrotten. Het keuken onderstel is tot ongeveer 94 geproduceerd.
Maar nogmaals de aangeboden Flyer kan in prima conditie zijn.
Jij hebt ook een mooie Spacer staan zie ik!
-
U bent welkom. Graag wel even bericht wanneer.
-
IK HEB EM! :> :> :>
Gegaan voor de link die ik hier plaatste.
Wagen bleek uit eind jaren 80 inderdaad, met een tent uit (dacht die man) eind jaren 90.
Alles zag er ontzettend netjes uit, zelfs het doek. Hij had wat dingetjes verbeterd, met name aan de keuken.
Nu nog de inventaris en oefenen.
Volgens mijn vader is het écht lastig voor een vrouw alleen (met peuter), maar ik denk dat het na even oefenen prima gaat. Als we met z’n tweetjes kunnen backpacken in Azië kunnen we ook heus klappen.
-
Gefeliciteerd :> :>
Uit ervaring kan ik zeggen dat het absoluut te doen is voor een vrouw alleen, je bent welkom om te komen buurten tijdens het klapweekend (of gewoon meegaan, dan krijg je ook allerlei tips :J
-
Joepie!!!! Goed bezig! Gewoon een paar keer goed oefenen.
Ik zette vroeger de flyer met mijn vader op, en ik deed altijd de klep trekken, wat heel makkelijk ging door hoe de stang gemaakt is, en mijn vader trok de lade dan uit.
Dat is het zware werk, de rest is een kwestie van afspannen.
Vouwwagen op de plek zetten is denk ik nog het lastigste deel....
Geniet ervan!
-
Vergeet het inklappen niet, vochtig doek enzo. Inderdaad veel oefenen.
Veel plezier van de vw. Wij hebben 16 jaar met een flyer gekampeerd, 2 volwassen en 2 kinderen, tent mijn vrouw, stroom en keuken deed ik. Extensies eraan met zijn tweeen. Haringen voor de vrouw, scheerlijnen, stokken voor luifel deed ik. De taakverdeling is daar. Kinderen vinden het fantastisch om nee te helpen, soms van de drup in de regen, maar een stok vertikaal houden kunnen ze echt wel. Haringen halen kunnen ze ook, aan grondzeilen trekken kunnen ze ook, op een grondzeil gaan staan opdat dit niet wegwaait kunnen ze ook. Een jeuken van de dissel halen, aks ze een jaar of 16 zijn gaat ze dat ook lukken. Tip van muis vond ik een mooie.
Veel plezier
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
-
Dankjulliewel! Wel een beetje rottige weersverwachting. Gelukkig hebben we hier een dagcamping, dan kan ik zo vaak klappen als ik wil.
Ik zal zoon trainen, hij voelt zich sowieso al erg belangrijk met de vouwwagen.