Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: schokdempers onder holtkamper  (gelezen 8027 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

schefferdjmj

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
  • holtkamper volger pur sang
schokdempers onder holtkamper
« Gepost op: oktober 25, 2013, 04:09:38 pm »

wie van jullie heeft ervaring met het laten plaatsen van schokdempers.
bij holtkamper vraagt met 295 en dan moet ik ook nog TUV laten keuren.
wie heeft dit goedkoper kunnen oplossen dan zo ?
hoor graag jullie reacties.
laat dit vrnl doen om door Duitsland wat harder te mogen rijden...
wat is jullie gedachte hierover ???
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: schokdempers onder holtkamper
« Reactie #1 Gepost op: oktober 25, 2013, 05:39:37 pm »

Over de snelheden in Duitsland is al genoeg gediscussieerd.
Er zijn aardig wat plekken in Duitsland waar je al niet mag inhalen met een aanhanger/vouwwagen enzo dus de stukken die dan overblijven waar je dan wel 100 mag blijft dan ook niet veel meer van over.

Persoonlijk zou ik zelf al die moeite en kosten niet nemen. Laatste paar jaar dat ik door Duitsland reed heb ik de teller op 100 gezet en goed in de gaten gehouden wanneer ik in kon halen, en ja dat deed ik ook op de stukken waar je dan niet in mocht halen met aanhanger/vouwwagen maar alleen als er echt niks aan kwam en niemand hinderde.

Ben toen ook al genoeg ingehaald door de autobahnpolizei terwijl de teller op 100 stond, dus dan rij je ongeveer 95 echt kilometers en ze keken niet eens om.Dat zijn allemaal risico's die ik zelf neem en tot nu toe goed is gegaan, maar goed dat is geen garantie.
Gelogd

marcmuts

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 65
  • Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte Kitchen
    • mmchil.eu
Re: schokdempers onder holtkamper
« Reactie #2 Gepost op: oktober 25, 2013, 06:00:16 pm »

Ik heb geen ervaring met het achteraf laten plaatsen van schokdempers, maar kan je wel verzekeren dat het de wegligging van de combinatie sterk verbeterd. Ik zou het dus niet alleen voor je Tempo 100 keuring maar zeker voor de wegveiligheid doen.
(En qua opschieten - denk aan Frankrijk - 130 km/h schiet best op en rijd lekkerder door.)
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: schokdempers onder holtkamper
« Reactie #3 Gepost op: oktober 25, 2013, 07:32:42 pm »

Ik weet wel dat een wagen met schokdempers veel lekkerder rijdt. Wij gaan al jaren door Duitsland, maar hebben onze wagen niet laten keuren voor de 100 km (hoewel hij hier al wel voor geschikt is). Door Duitsland rijden we eigenlijk altijd 100 km. Behalve bij de inhaalverboden voor aanhangwagens.
Zoals al gezegd, geen garantie dat je nooit bekeurd wordt, maar mijn ouders rijden al vanaf 1986 door Duitsland en zijn nog nooit bekeurd voor een te hoge snelheid.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: schokdempers onder holtkamper
« Reactie #4 Gepost op: oktober 25, 2013, 09:05:20 pm »

Ik heb toen onder onze Flyer schokdempers laten zetten. Onze stalling heeft ene werkplaats en daar heeft men het voor 130,- erop gezet inclusief keuring. Ik vind de combinatie nu vele fijner rijden. De wagen stuitert minder nadat je over hobbels gereden bent. Is ook een stuk beter voor de spulletjes die IN de vouwwagen en keuken zitten.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

nikkel1964

  • Gast
Re: schokdempers onder holtkamper
« Reactie #5 Gepost op: oktober 25, 2013, 10:08:13 pm »

Ik rijd dan niet vaak in Duitsland met klappie, maar des te vaker op de Franse snelwegen. En dan staat als het kan de meter op 130. Dat durf ik aan dankzij de goede wegligging van de wagen waar volgens mij de schokbrekers onmisbaar voor zijn.

Dus qua wegligging sluit ik me aan de vorige reacties: doen.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: schokdempers onder holtkamper
« Reactie #6 Gepost op: oktober 25, 2013, 10:23:59 pm »

Ik heb ze er een paar weken geleden zelf onder onze Spacer gezet. Niet voor de keuring maar puur voor het rustigere rijgedrag. De laatste jaren paar keer door Duitsland: cruisecontrol op 110...geen enkel probleem en ook vaker ingehaald door de politie...geen probleem. Zelfs regelmatig tegen de 125 km/u gereden.Wel opletten tijdens inhaalverbod.  Totale kosten zelf monteren: < ? 100
Beugels voor op het frame rechtstreeks bij Holtkamper, rest via in Duitsland via internet.

Resultaat:

Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: schokdempers onder holtkamper
« Reactie #7 Gepost op: oktober 25, 2013, 10:40:56 pm »

kennis van mij heeft een cocoon uit 2004.
is momenteel ook bezig met het zelf plaatsen van schokbrekers.
de chassis-beugels zijn besteld bij ALCO of via holtkamper, dat weet ik niet.
rest bij een garage de onderdelen gehaald...
weet nu de voortgang niet, maar de kosten zijn +/-?150,-
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: schokdempers onder holtkamper
« Reactie #8 Gepost op: oktober 25, 2013, 10:43:23 pm »

kennis van mij heeft een cocoon uit 2004.
is momenteel ook bezig met het zelf plaatsen van schokbrekers.
de chassis-beugels zijn besteld bij ALCO of via holtkamper, dat weet ik niet.
rest bij een garage de onderdelen gehaald...
weet nu de voortgang niet, maar de kosten zijn +/-?150,-

Kan wel  kloppen...prijzen in Duitsland zijn aanmerkelijk lager. Scheelt soms bijna de helft...
Gelogd

H Poulssen

  • Gast
Re: schokdempers onder holtkamper
« Reactie #9 Gepost op: oktober 25, 2013, 11:01:52 pm »

Met schokdempers rijdt veel strakker. Veel prettiger rijden. Alleen dat al is het geld waard. Persoonlijk vindt ik het verstandig om door Duitsland met een Tempo 100 te rijden ook al kun je er niet altijd gebruik van maken. Daar waar het wel kan schiet het gewoon beter op en rijdt je al iets lekkerder mee in het verkeer.en per ongeluk 120 rijden is dan niet zo kostbaar als je wordt aangehouden als zonder tempo 100 regeling want dan zit je vakantie er ineens op ! :#
Gelogd

aerodeck

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone T&T
Re: schokdempers onder holtkamper
« Reactie #10 Gepost op: november 10, 2013, 12:53:58 pm »

Ik heb mijn schokdempers door een vriend laten monteren... zie topic 'Schokdempers oud alko chassis ivm Tempo 100'.
Aangezien er volgens Holtkamper op het oude chassis geen mogelijkheid bestond voor het plaatsen van beugels o.i.d. is er een lasapparaat aan te pas gekomen.
Gelogd
Had: Holtkamper Flyer Membrane (2002)
Heeft: Aart Kok Livingstone T&T (2015)

AppieZ

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp
Re: schokdempers onder holtkamper
« Reactie #11 Gepost op: augustus 13, 2019, 07:06:42 pm »

Heeft iemand voor mij de artikelnummers van de schokdempers en steunen voor de holtkamper.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: schokdempers onder holtkamper
« Reactie #12 Gepost op: augustus 13, 2019, 07:11:55 pm »

Ik weet wel dat een wagen met schokdempers veel lekkerder rijdt. Wij gaan al jaren door Duitsland, maar hebben onze wagen niet laten keuren voor de 100 km (hoewel hij hier al wel voor geschikt is). Door Duitsland rijden we eigenlijk altijd 100 km. Behalve bij de inhaalverboden voor aanhangwagens.
Zoals al gezegd, geen garantie dat je nooit bekeurd wordt, maar mijn ouders rijden al vanaf 1986 door Duitsland en zijn nog nooit bekeurd voor een te hoge snelheid.

Bij die inhaalverboden moet je dus nog harder gaan rijden!  O0
Wij hebben een tempo 100 en rijden in Duitsland inderdaad gewoon 100 a 110. Het inhaalverbod negeren we.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: schokdempers onder holtkamper
« Reactie #13 Gepost op: augustus 13, 2019, 10:17:39 pm »

Heeft iemand voor mij de artikelnummers van de schokdempers en steunen voor de holtkamper.

steunen via HK
schokbrekers via Duitsland


https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=21216.0

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: schokdempers onder holtkamper
« Reactie #14 Gepost op: augustus 16, 2019, 07:16:15 pm »

Ik heb dit destijds zelf gedaan bij onze Jametic. Alle onderdelen voor 85 besteld in Duitsland. Middagje klooien en klaar. De wagen rijdt er zeer zeker stukken beter door. Vangt gaten en bulten mooi op. Onze Jametic had nogal de neiging om heen en weer te deinen bij hogere snelheid. Niet meer met de schokdempers. Let op, er zijn voor verschillende gewichten. Die zwarte zijn voor karren van 1200 kg en meer. Ik had de groene Octacon. Die zijn tot 900 kg geloof ik. Maar we hadden geen Tempo 100 voor Duitsland. Diverse keren daar gereden, sneller dan 100. Maar geen bon gehad. Gewoon goed opletten en vlot inhalen en niet Met gering snelheidsverschil inhalen. Maar gas er even op. Vrachtautos die inhalen is al vervelend genoeg voor andere automobilisten, dus ook vouwwagens.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal