Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair  (gelezen 24712 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

prutsky

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 142
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte keuken
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #45 Gepost op: juli 05, 2014, 09:57:48 pm »

Wij hebben het 's avonds een graad of 8 gehad onder de luifel. Tja, dat was fris, maar ook wel lekker. Als het te koud is duiken we onze slaapcabine in. De luifel afsluiten geeft ook meteen een "hokkerig" gevoel denk ik.
Ook met regen hebben we gewoon onder de luifel kunnen zitten (de wind stond goed). De kids speelde toen gewoon lekker binnen in de tent op de grond.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #46 Gepost op: juli 06, 2014, 06:41:13 am »

Tja, als de kyte in ons budget zou passen, dan keek ik niet eens naar de opties van de modulair  :P en kocht ik 'm gelijk!. Maar helaas, zo'n 16.000 euro (inclusief kidstent XL) is echt onze max......(de modulair zou echt net kunnen -> als we nog een ietsiepietsie van de prijs af kunnen krijgen tenminste).
Flink onderhandelen over de prijs. Wij hebben afgelopen pasen een Cocoon XL gekocht en kwam bijna spontaan een Paaskorting bij van 1500 eu. Ga gewoon bij Hk kijken, maak er een dagje uit van. Dan weet je meteen hoe het voelt. Neem de kids mee. Een Kyte is overigens niet zo heel veel groter dan de Cocoon, meen iets van 70 cm breder ongeveer. De Cocoon XL is de enige nog uit de oude serie die wordt geleverd, maar heeft standaard een achteruitbouw en kost evenveel als de Modulair zonder uitbouw.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #47 Gepost op: juli 06, 2014, 11:05:28 am »


Missen jullie nooit een voortent?? Waar je met heel slecht weer zou kunnen zitten (met kinderen)?? Ik zie ons niet met z'n 5-en in de wagenbak zitten.
Je hebt gelijk, met zijn 5 in de wagenbak wordt krapjes. Maar wij zijn met z'n tweeën.  Dan is het binnen gedeelte van de Cocoon volgens ons ruim genoeg (ong. 210x320cm). Daar kunnen prima twee stoelen en een tafel in.

Met kids is de Cocoon Aero misschien beter. Daarvan kan de luifel compleet dicht.

Met z'n tweetjes ga ik ervan uit dat je met de coocoon modulair of xl de snelste opzetter hebt met genoeg binnenruimte en een fijne luifel voor mooier weer. We hebben onze Flyer net verkocht, daarin zit te weinig  bruikbare binnenruimte, tenzij je de luifel helemaal dicht maakt. Overigens zit ik met minder warm weer graag buiten. Een fleece dekentje doet wonderen. ;-)
« Laatst bewerkt op: juli 06, 2014, 11:08:32 am door RickB »
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #48 Gepost op: juli 06, 2014, 06:32:39 pm »

Voordeel van de modulair (waarom die voor ons een optie zou kunnen zijn) is dat er een kindertent XL als optie bijgeleverd kan worden (kan verder alleen als optie bij de kyte). En dat lijkt me zooooo ideaal met 3 kids (allemaal een eigen slaapplaats!, dus hoeft er niet 1 op de wagenbak te slapen). En nee, een apart tentje voor de kinderen vind ik geen optie, die wil ik gewoon bij ons in de tent hebben liggen (willen ze zelf ook). Misschien dat bij slecht weer de scheidingswanden van de kindertent XL wel omhoog kunnen (?) waardoor er toch een grote speelruimte ontstaat (ok, eten met z'n allen wordt een ander verhaal).

Misschien is een bezoekje aan HK inderdaad wel handig...........
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #49 Gepost op: juli 06, 2014, 11:30:18 pm »

Missen jullie nooit een voortent?? Waar je met heel slecht weer zou kunnen zitten (met kinderen)?? Ik zie ons niet met z'n 5-en in de wagenbak zitten....

Wij redden het prima met z'n vijven in de Cocoon XL, maar onze jongste is inmiddels al 8. Bij slecht weer kunnen ze gaan lezen of spelen in de slaaptentjes, of doen we samen aan tafel een spelletje. Toen onze kinderen nog kleiner waren, was ik echter maar wat blij met de ruimte voortent van onze Roadmaster. Konden er ook nog vriendjes of vriendinnetjes spelen.
Met twee kinderen heb je plek zat, met drie wordt het passen en meten. Voor de een prima te doen en voor de ander drie keer niks.
Gelogd

Hj

  • Gast
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #50 Gepost op: juli 07, 2014, 02:44:40 pm »

@KPH er staat inmiddels een kyte te koop op dit forum, en tevens marktplaats misschien is dit iets?
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #51 Gepost op: juli 07, 2014, 03:29:00 pm »

Jazeker, maar was al gereserveerd, kwam vanmiddag iemand kijken en opzetten.......(heb gemaild)
Gelogd

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #52 Gepost op: juli 07, 2014, 05:53:52 pm »

Jazeker, maar was al gereserveerd, kwam vanmiddag iemand kijken en opzetten.......(heb gemaild)
:off Mijn ervaring met het verkopen van een Holtkamper is super. Onze Flyer uit 1984 werd binnen 6 uur bekeken en verkocht via Marktplaats!  :nl
Als je er eentje wilt kopen, moet je er bovenop zitten!
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #53 Gepost op: juli 07, 2014, 05:56:45 pm »


Wij redden het prima met z'n vijven in de Cocoon XL, maar onze jongste is inmiddels al 8. Bij slecht weer kunnen ze gaan lezen of spelen in de slaaptentjes, of doen we samen aan tafel een spelletje. Toen onze kinderen nog kleiner waren, was ik echter maar wat blij met de ruimte voortent van onze Roadmaster. Konden er ook nog vriendjes of vriendinnetjes spelen.
Met twee kinderen heb je plek zat, met drie wordt het passen en meten. Voor de een prima te doen en voor de ander drie keer niks.

Bij ons gaat het prima met twee kids binnen in de Cocoon S.
Tafel, twee stoelen en twee krukjes. Gaat prima. Je moet dan natuurlijk wel rekening met elkaar houden.
Gelogd

Kemp74

  • Gast
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #54 Gepost op: juli 07, 2014, 11:29:43 pm »

Wij hebben een cocoon aero met kyte kindertent L, afgelopen voorjaar binnen gezeten met zijn vijven ( kinderen 2, 5 en 7)het kan en de kids kunnen ook nog in de kindertent spelen. de voorwand van de luifel nemen we al niet meer mee. Ons doel is wel zoveel mogelijk buiten zijn indien nodig met fleece deken.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #55 Gepost op: juli 08, 2014, 08:56:58 am »

Ik ga in onze vakantie gewoon een dagje Bunnik plannen........ :J
(maar vrees dat we het toch bij de CCC gaan houden)
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #56 Gepost op: juli 08, 2014, 10:11:01 am »

Goed bezig  :J
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #57 Gepost op: juli 10, 2014, 09:33:05 am »

Wij hebben een cocoon aero met kyte kindertent L, afgelopen voorjaar binnen gezeten met zijn vijven ( kinderen 2, 5 en 7)het kan en de kids kunnen ook nog in de kindertent spelen. de voorwand van de luifel nemen we al niet meer mee. Ons doel is wel zoveel mogelijk buiten zijn indien nodig met fleece deken.

Mochten we voor de aero gaan en jullie de voorwand van jullie luifel echt helemaal niet meer gebruiken, dan zouden we misschien een dealtje kunnen sluiten.... :P
Gelogd

Kemp74

  • Gast
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #58 Gepost op: juli 12, 2014, 10:22:54 pm »

Mochten we voor de aero gaan en jullie de voorwand van jullie luifel echt helemaal niet meer gebruiken, dan zouden we misschien een dealtje kunnen sluiten.... :P

Hoi, los verkopen zijn we niet van plan. hopelijk wil HK een mooie deal met jullie maken.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #59 Gepost op: juli 13, 2014, 05:24:32 pm »

Eersteens "kijken-kijken-niet kopen......... "
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal