Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Lattenbodem bed  (gelezen 26808 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hooghenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Lattenbodem bed
« Gepost op: juni 20, 2015, 10:09:03 pm »

wij hebben een Holtkamper Cocoon uit 2012 met een lattenbodem.
Wij vinden het bed zeer stug en worden regelmatig wakker en zijn zo stijf als een plank als we s'morgens wakker worden.
Zelf denk ik dat het aan de lattenbodem ligt.
De latten lopen iets bol en zitten aan beide kanten vastgeniet aan de kunststof houders waardoor ze eigenlijk niet meer kunnen bewegen en de vorm van het lichaam aan kunnen nemen. Als je op je rug ligt dan heb je het ideeën dat je ribben uit elkaar gaan staan en lig je op de zij dan heb je het gevoel dat je een beetje naar beneden hangt.
Zijn er mensen die dit herkennen?
Indien ja is er wat aan te doen?
Verder is het een heerlijke wagen die makkelijk opzet waardoor je er heerlijk mee kunt toeren en van camping naar camping kunt trekken!
Alvast dank voor de reactie!
Henk
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #1 Gepost op: juni 20, 2015, 10:13:49 pm »

Kun je die nieten er niet (aan 1 kant) er uithalen om te kijken of je problemen dan zijn opgelost?
Gelogd

hooghenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #2 Gepost op: juni 20, 2015, 10:27:20 pm »

Daar heb ik wel over nagedacht maar dat is een heel karwei en ik ben bang dat ik de kunstof houders kapot trek! Iedere lat heeft wel 2of3 nieten per kant! Ik heb er ook een bericht aan gewaagd naar Holtkamper en wacht nog op antwoord. In ieder geval bedankt voor de reactie!
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #3 Gepost op: juni 20, 2015, 11:06:18 pm »

Da's herkenbaar - we hebben hetzelfde bij onze Kyte. Mijn vrouw en ik zijn aan de lichte kant en heb niet het gevoel dat de latten ook maar een millimeter doorbuigen. We experimenteren nu met een 8cm traagschuimoplegmatrasje van de IKEA. Na 1 weekend is de voorlopige conclusie dat we beter slapen maar ideaal is het nog niet. Snappen doe ik het eerlijk gezegd niet - spendeer veel tijd in hotels en slaap op vele soorten bedden en eigenlijk nooit last van mijn rug. In de Kyte wel.
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #4 Gepost op: juni 21, 2015, 12:03:25 am »

Wij hebben bij Holdkamper de traagschuim matras gekocht en herkennen het probleem absolute niet.
Het Ligt bijna net zo lekker als thuis en daar hebben we Tempur.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #5 Gepost op: juni 21, 2015, 07:05:16 am »

Bij ons is het matras erg zacht, het "droommatras" volgens HK. Hoort bij het luxe pakket. Ik slaap er prima op, maar mijn vrouw helaas niet. Voor haar is het matras te zacht. Of er nietjes in de lattenbodem zitten, dat weet ik niet. Kan het nu ook niet checken omdat de Cocoon in de stalling staat. Maar ik neem aan dat de latjes in de rubbers voldoende kunnen bewegen. Als ze teveel bewegen kan de boel weer doorzakken. In onze voormalige Jametic was het andersom. Sliep ze heerlijk op het harde matras en had ik de helft van de vakantie nodig om er aan te wennen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

hooghenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #6 Gepost op: juni 21, 2015, 07:17:39 am »

Ik wil iedereen die een HK heeft vragen of ze willen kijken indien mogelijk of de latten van de bodem in de houders kunnen bewegen! Bij mijn weten heeft onze Cocoon een traag schuim matras met pack en go systeem. Iedereen dank voor de reacties ik ben er blij mee!
Gelogd

Wammus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #7 Gepost op: juni 21, 2015, 10:16:48 am »

wij hebben een kyte uit 2014 en hebben nog nooit zo goed geslapen in een vouwwagen. normaal gesproken slecht slpen en rugpijn en nu gewoon lekker uitgerust....

hebben een traagschuimmatras genomen en hebben thuis ook een tempur bed,........

ik snap het dus niet wat hierboven staat.
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #8 Gepost op: juni 21, 2015, 10:32:28 am »

Heb tijdje geleden kort met Holtkamper gesproken omdat ik twijfelde over welk type matras we hebben - blijkt het zogenaamde 'droommatras' te zijn. Verkoper vertelde me dat temperatuur grote invloed heeft op eigenschappen van het matras - hoe kouder, hoe harder. Onze eerste kampeerweekends waren 's nachts behoorlijk fris (3 - 8 graden). Bij het laatste weekend was het veel warmer (rond 15 graden 's nachts) maar toen hadden we IKEA oplegmatras. Vond ik weer erg zacht. De komende vakantie in Zuid Frankrijk kunnen we experimenteren. Paar nachten met oplegmatras en paar nachten zonder.

Ik denk overigens dat persoonlijke voorkeur, gewenning en lichaamsgewicht ook grote invloed hebben. Ik ben nog geen 70kg en mijn vrouw zit rond de 60kg.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #9 Gepost op: juni 21, 2015, 10:44:58 am »

Als het matras te hard is zou je er ook een dekmatras er over kunnen doen.
Wij hebben dan wel geen Holtkamper maar wel harde matrassen op een plank.
en een dekmatras werkt prima.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #10 Gepost op: juni 21, 2015, 10:47:39 am »

wij hebben een kyte uit 2014 en hebben nog nooit zo goed geslapen in een vouwwagen. normaal gesproken slecht slpen en rugpijn en nu gewoon lekker uitgerust....

hebben een traagschuimmatras genomen en hebben thuis ook een tempur bed,........

ik snap het dus niet wat hierboven staat.
Dat is niet zo heel moeilijk. Ieder mens heeft eigen slaap behoeften. Ieder  lichaam is anders. van vorm, van gewicht, van lengte. dus vrij eenvoudig te begrijpen dat een standaard matras voor iedereen niet bestaat.
Voorbeeld. Thuis onlangs nieuwe matrassen gekocht. Proef gelegen etc. In de showroom lagen ze goed. we hebben beide hetzelfde matras, iets wat de verkoper/adviseur al uitzonderlijk vond. Maar in de praktijk blijkt dus dat mijn vrouw prima slaapt op het vrij harde matras, maar ik iedere morgen wakker wordt met rugpijn. Dit verklaart ook waarom zij last heeft in de Cocoon en ik niet. Inmiddels is er voor thuis een ander matras besteld voor mij die wat zachter is, omruilgarantie.
Dat je zelf prima slaapt wil niet zeggen dat een ander geen problemen kan hebben met dat matras. Op het forum zijn er veel meer voorbeelden te vinden hierover en dat men na vervanging prima slaapt.
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2015, 10:49:43 am door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

hooghenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #11 Gepost op: juni 21, 2015, 11:16:07 am »

Bij ons ligt het niet aan het matras dat weet ik vrijwel zeker! Wij hebben vorig jaar een Cocoon uit 2010 gehad en daar hebben we prima op geslapen. Alleen die had geen pack en go systeem wat ik lastig vond omdat we geen ruimte hebben om hem deels uit te vouwen bij huis! Dus daarom twijfel ik aan de lattenbodem. Als je op een lat drukt dan beweegt hij nauwelijks en blijft net zo bol staan omdat de lat opgesloten zit in de houder. Bij een lattenbodem van een bed bij ons thuis kunnen de latten vrij bewegen en zijn daardoor ook buigzamer. En kan daardoor in mijn ogen beter de vorm van een lichaam aannemen.
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #12 Gepost op: juni 22, 2015, 06:36:48 pm »

Ik weet niet of dit in een holtkamper past, maar wij hebben zo pas een froly-systeem geplaatst. Dat zijn soort van kleine flexibele schoteltjes, Daarbovenop een matras met topdek van traagschuim. Weet nog niet hoe het slaapt, want we zijn er nog niet mee weggeweest (nog 3 weken geduld), maar als dit nu niet goed slaapt, weet ik het ook niet meer.
Misschien een optie voor de hk.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #13 Gepost op: juni 22, 2015, 07:02:10 pm »

Ik weet niet of dit in een holtkamper past, maar wij hebben zo pas een froly-systeem geplaatst. Dat zijn soort van kleine flexibele schoteltjes, Daarbovenop een matras met topdek van traagschuim. Weet nog niet hoe het slaapt, want we zijn er nog niet mee weggeweest (nog 3 weken geduld), maar als dit nu niet goed slaapt, weet ik het ook niet meer.
Misschien een optie voor de hk.
Nee. De Cocoon heeft een lattenbodem. Froli systeem is volgens mij voor op een plank. Bij ons is het puur het matras wat voor mijn vrouw te zacht is.
Maar ze wil het dit jaar nog proberen. wel nemen we een selfinflatable mee om eventueel een harder bed te maken. Desnoods kan ze daarmee ook op de grond slapen. Wil ze zelf. Gisteren waren we bij IKEA en proef gelegen op Matrand matras. Lag prima.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #14 Gepost op: juni 22, 2015, 07:42:24 pm »

voor degene die wel lekker zacht wil liggen, zou je de lattenbodem kunnen vervangen door daardoor een plank met gaten in de maken, daar vervolgens het froly systeem op plaatsen, maar weet niet of dit bij de hk kan, aangezien ik er zelf geen heb, kan ik het technische gedeelte niet beoordelen.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal