Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Lattenbodem bed  (gelezen 26834 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #15 Gepost op: juni 22, 2015, 08:37:16 pm »

Ik vraag mij af of "indrukken" vergelijkbaar is met er op liggen.
De laten bodems die wij thuis hebben zijn echt latjes die zo op het oog helemaal niet meegeven.
De bol staande latten van de Cocoon hebben volgens mij in het hulsje waarmee ze aan de zijkanten bevestigd zijn ruimte om te schuiven en daarmee wordt de druk verdeeld.
Probleem van de topic starter lijkt veroorzaakt te worden door het matras.
Gelogd

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2002
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #16 Gepost op: juni 24, 2015, 01:11:31 am »

prima slapen hoor in onze Astro........
« Laatst bewerkt op: juni 24, 2015, 01:15:19 am door gateman »
Gelogd

hooghenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #17 Gepost op: juni 24, 2015, 05:53:30 am »

Ik vraag mij af of "indrukken" vergelijkbaar is met er op liggen.
De laten bodems die wij thuis hebben zijn echt latjes die zo op het oog helemaal niet meegeven.
De bol staande latten van de Cocoon hebben volgens mij in het hulsje waarmee ze aan de zijkanten bevestigd zijn ruimte om te schuiven en daarmee wordt de druk verdeeld.
Probleem van de topic starter lijkt veroorzaakt te worden door het matras.

Wim ik lees dat dij jou de latten kunnen bewegen in de kunststof houders?
Bij onze lattenbodem zitten de latten geniet aan de houders en kunnen ze dus geen kant op!
Dus ik denk als ik jouw reactie lees dat de latten los horen te zitten en niet vast.
Dan hoeft het bij ons niet aan het matras te liggen.
Ik hoop dat je een keer kunt kijken of ze inderdaad los liggen in de kunstof houders want dan ga ik de nieten verwijderen in de hoop dat de houders niet kapot getrokken worden.
Gelogd

hooghenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #18 Gepost op: juni 24, 2015, 10:08:12 am »

Update lattenbodem,
Ik heb vandaag Holtkamper gebeld en de vraag maar per telefoon gesteld, en het schijnt zo te horen dat de latten vastgeniet zitten aan de kunststof houders of huisjes waarin deze geschoven zitten.
Hun advies is om toch bij Ikea een extra matrasje te kopen van traagschuim met een dikte van 5 cm.
Onze vouwwagen heeft een 8cm dik droommatras en daar komt dan nog 5 cm extra boven op.
En als we dan nog niet kunnen dromen dan weet ik het niet meer😇😇

Iedereen bedankt voor het meedenken.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #19 Gepost op: juni 24, 2015, 05:16:59 pm »

Update lattenbodem,
Ik heb vandaag Holtkamper gebeld en de vraag maar per telefoon gesteld, en het schijnt zo te horen dat de latten vastgeniet zitten aan de kunststof houders of huisjes waarin deze geschoven zitten.
Hun advies is om toch bij Ikea een extra matrasje te kopen van traagschuim met een dikte van 5 cm.
Onze vouwwagen heeft een 8cm dik droommatras en daar komt dan nog 5 cm extra boven op.
En als we dan nog niet kunnen dromen dan weet ik het niet meer😇😇

Iedereen bedankt voor het meedenken.
Het droommatras is juist erg zacht, hebben veel mensen moeite mee.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

cato

  • Gast
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #20 Gepost op: juni 25, 2015, 02:48:42 pm »

Ik zit er ook aan te denken om een IKEA opdekmatras van 5 cm op de droommatras te leggen. Heb ook het idee dat de lattenbodem niet echt flexibel is. Als je er zo'n opdekmatras oplegd geeft dat dan geen problemen met het dichtklappen?
Gelogd

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #21 Gepost op: juni 25, 2015, 03:16:15 pm »

Wij hebben zo'n opdekmatras en het slaapt heerlijk. Totaal geen problemen met dichtklappen ondervonden. Ik ben benieuwd en ga ook eeens kijken of de latten vastgeniet zitten. Met mijn boerenverstand zou ik zeggen dat dit de beweeglijkheid van de latten niet ten goede komt.....
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #22 Gepost op: juni 25, 2015, 04:58:25 pm »

Wij hebben zo'n opdekmatras en het slaapt heerlijk. Totaal geen problemen met dichtklappen ondervonden. Ik ben benieuwd en ga ook eeens kijken of de latten vastgeniet zitten. Met mijn boerenverstand zou ik zeggen dat dit de beweeglijkheid van de latten niet ten goede komt.....
Ons matras is voor mijn vrouw te zacht. Was die van jullie ook te zacht, of te hard? Want als het helpt om een harder dekmatras er op te leggen dan is dat een stuk voordeliger dan een geheel nieuw matras. EN hebben we de mogelijkheid om voor ieder een opdekmatras naar behoefte aan te schaffen. Want ik lig liever wat zachter.
Want ik denk dat een zacht matras met een harder opdekmatras niet is te verwezenlijken. Andersom is makkelijker.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

cato

  • Gast
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #23 Gepost op: juni 25, 2015, 05:10:12 pm »

Mijn man slaapt er prima op maar ik wil graag wat zachter. Vandaag bij Ikea gaan kijken. De smalste maat is 80x200. Het bed in Cocoon is 140 dus enkele is geen optie. Ook als je dus twee verschillende matrassen wil is het lastig denk ik. Het opdekmatras van 5 cm dik wordt aanbevolen door Ikea als je wat steviger wil liggen. Dus ik weet het nog niet. 90 euro uitgeven waarvan je niet weet of het werkt vind ik veel geld
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #24 Gepost op: juni 25, 2015, 06:31:47 pm »

Mijn man slaapt er prima op maar ik wil graag wat zachter. Vandaag bij Ikea gaan kijken. De smalste maat is 80x200. Het bed in Cocoon is 140 dus enkele is geen optie. Ook als je dus twee verschillende matrassen wil is het lastig denk ik. Het opdekmatras van 5 cm dik wordt aanbevolen door Ikea als je wat steviger wil liggen. Dus ik weet het nog niet. 90 euro uitgeven waarvan je niet weet of het werkt vind ik veel geld
Bij IKEA kun je 90 dagen proberen meende ik. daarna omruilen als het niet goed ligt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

hooghenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #25 Gepost op: juni 27, 2015, 09:26:08 am »

Volgende update,
Wij hebben een opdekmatras bij Ikea gehaald van 8 cm kosten 130 euro en zijn nu aan het proefkamperen.
Geen stijf gevoel meer bij het wakker worden.
Hij is nog niet geheel in z'n vorm want volgens gebruiksaanwijzing duurt dat 72 uur.
Wij vinden dit in ieder geval een hele verbetering!
Over het inklappen dat proberen we morgen als we weer inpakken.
Dus word vervolgd.
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #26 Gepost op: juni 27, 2015, 09:38:32 am »

Weet je zo welk type je gekocht hebt en welke maat? Voor onze Kyte heb ik een opdekmatras Tussoy gekocht 160*200. Dus net iets te breed (5cm) en net iets te kort (10cm). Die 10cm te kort merk ik niet, de breedte wel doordat de slaaptent iets onder spanning staat. Maar ik kan altijd nog de schaar in het matras zetten.

Het ligt comfortabel maar stap nog steeds niet zonder stijf gevoel uit bed. Eerst maar even de vakantie afwachten.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #27 Gepost op: juni 27, 2015, 11:30:21 am »

Volgende update,
Wij hebben een opdekmatras bij Ikea gehaald van 8 cm kosten 130 euro en zijn nu aan het proefkamperen.
Geen stijf gevoel meer bij het wakker worden.
Hij is nog niet geheel in z'n vorm want volgens gebruiksaanwijzing duurt dat 72 uur.
Wij vinden dit in ieder geval een hele verbetering!
Over het inklappen dat proberen we morgen als we weer inpakken.
Dus word vervolgd.
Kun je meer vertellen? Is jullie org. matras hard of juist te zacht?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

danny060473

  • Gast
Lattenbodem bed
« Reactie #28 Gepost op: juni 27, 2015, 11:40:23 am »

Kun je meer vertellen? Is jullie org. matras hard of juist te zacht?

Yella, hebben jullie al eens overwogen om selfinflatables onder het matras te doen? Kan ieder voor zich bepalen of het harder of zachter moet. Makkelijk bij elkaar te houden middels twee spanbandjes.

Heeft bij ons ook wonderen verricht!

Ik 135 kg met veel rugproblemen en mijn vrouw heel veel minder kg's en zonder problemen.
Gelogd

hooghenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #29 Gepost op: juni 27, 2015, 11:58:15 am »

Weet je zo welk type je gekocht hebt en welke maat? Voor onze Kyte heb ik een opdekmatras Tussoy gekocht 160*200. Dus net iets te breed (5cm) en net iets te kort (10cm). Die 10cm te kort merk ik niet, de breedte wel doordat de slaaptent iets onder spanning staat. Maar ik kan altijd nog de schaar in het matras zetten.

Het ligt comfortabel maar stap nog steeds niet zonder stijf gevoel uit bed. Eerst maar even de vakantie afwachten.

Wij hebben ook een Tussoy van 8 cm dik en in de Cocoon past hij perfect bed is nl 140x200.
Doordat het geheel nu dikker is merken wij de bollingen van de lattenbodem niet meer!
En nu voel ik dat mijn rug bij rugligging veel beter contact heeft met het matras.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal