Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Lattenbodem bed  (gelezen 26832 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #60 Gepost op: augustus 26, 2015, 01:10:32 pm »

Korte update: we hebben op enig moment de topper eraf gegooid om te kijken of zonder de nietjes in de lattenbodem het standaard matras voldoende is. Resultaat: waardeloos, allebei slecht geslapen. Mijn conclusie is dan ook dat het standaardmatras voor ons duidelijk niet geschikt is. Echt veel te hard.

De vraag is hoe nu verder; met de topper is het bed eigenlijk goed maar ik vind zo'n sandwich een beetje klungelig en bovendien is de maat van de topper niet perfect: 5cm te breed en 10cm te kort. Geen probleem, ook niet met inklappen maar zoals gezegd een beetje klungelig.

Aangezien we een bestemming hebben voor de topper (logeerkamer) denk ik erover te investeren in een goed en voor ons passend matras met de juiste maten. Ik heb nog even om erover na te denken; de Kyte staat weer schoon en droog in de garage en het zal even duren voordat de wagen er weer uit mag.

Groeten, Matthijs

Heb je wel verschil ervaren na het weghalen van de nietjes? Ligt dit al zachter?
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #61 Gepost op: augustus 26, 2015, 03:01:35 pm »

Hi Gert Jan, als je iets verder terug leest dan zie je de ervaringen. Voorheen hadden we zelfs met topper nog stijve ruggen, na het verwijderen van de nietjes niet meer - echt groot verschil. Echter, zonder topper nog steeds geen feest. Goed om deze nieuwe foto's te zien, blijkbaar is eea gemodificeerd. Als dit nou beter/ zachter blijkt te liggen, dan laat ik het door Holtkamper ombouwen. Ik ga zeker naar Dusseldorf om eea te bekijken.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #62 Gepost op: augustus 26, 2015, 03:21:51 pm »

Ik las idd dat er verschil was door het verwijderen van nietjes. Goed te lezen dat het verschil best groot is.
Het frollisysteem (daar lijkt het op) wat nu wordt toegepast zou idd iets beter kunnen zijn. Zo te zien verhoogt het wel het bed met een cm of 5.. waarmee ook de totale kar weer wat hoger wordt. Zeker als je hierna nog steeds een topper nodig hebt. Zou mooi zijn als dat niet meer hoeft dan. Ze moeten het zo kunnen ombouwen volgens mij. Mogelijk kan je het zelf als je het systeem los kan krijgen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #63 Gepost op: augustus 26, 2015, 04:21:04 pm »

Zoals al eerder aangegeven slapen wij perfect op onze matras met traagschuim die geleverd is door HK. Maar ik zie de nietjes ook niet volgens mij heb ik een andere constructie er in zitten.....

Maar zoals aangegeven is het heel persoonlijk. Overigens is mijn Kyte van 2014.
Onze Cocoon van 2014 heeft ook dit systeem. Wij vinden het droommatras veel te zacht. Latten maar vastzetten dus.  :#
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #64 Gepost op: augustus 26, 2015, 06:48:11 pm »

Omruilen  Yella <--> Matthijs _164 dan maar?
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #65 Gepost op: augustus 26, 2015, 06:50:59 pm »

Heheheh - ik zie kansen   :#
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #66 Gepost op: augustus 26, 2015, 06:53:22 pm »

Omruilen  Yella <--> Matthijs _164 dan maar?
Gaat niet passen. Kyte heeft een breder matras en het is waarschijnlijk ook dunner dan van de Cocoon. Vorige week stond er hier in de buurt een Kyte matras te koop. Ben er wezen kijken, maar was 2 cm dunner. Breedte was geen probleem, kon ik gewoon smaller snijden en in de oude Cocoon hoes stoppen. Maar we wilden niet een dunner matras vanwege de instap. We denken dat je  dan veel gemakkelijker de rand van de wagen zult raken. Niet comfortabel met je knie. De verkopers merkten zoiets ook al op als verschil tot hun nieuwe dikkere matras.
Maar mocht iemand een 12 cm dik matras hebben, dan hou ik me uiteraard aanbevolen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

constant

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Kyte
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #67 Gepost op: september 02, 2015, 10:25:47 pm »

Hallo,

Wij hebben een Kyte, modeljaar 2012. Het was een showmodel en daarom weet ik het type matras niet 100% zeker. In ieder geval 2lagen zwart en wit. Voor zover ik kan inschatten een koudschuim dus.

We lagen hier al veel beter in,dan de vorige vouwwagen: een Tago Settler uit 1978. Zelf kon ik niet de hele nacht op mijn zij liggen, maar dat lukt thuis ook niet. Om medische reden hebben we dit voorjaar besloten een topdekmatras te laten aanmeten. Bij Joans in Ijmuiden konden we eindeloos proberen. Eea was geen koopje, maar we hebben nu een topdek van 208x155x5 (precies op maat) , bovenste 70cm zijn van een zachter materiaal dan de andere 138, luxe tijk. Als we het anders willen kunnen we weer terug voor een andere vulling. De tijk is naar verhouding kostbaar want arbeidsintensiever.
We merken het met het zicht naar achteren nauwelijks: de buizen en tentdoek kids waren toch al het hoogste. Gewicht extra is ca 11kg.

Tip van Joans overigens: traagschuim is lang niet altijd beter omdat het zich vormt door lichaamswarmte. Dit kan bewegingsvrijheid beperken tijdens je slaap. Daarnaast: hoeveel warmte geef je af als je op een koude nacht in je slaapzak bent gekropen....

Succes met jullie keuzes.
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #68 Gepost op: september 02, 2015, 10:48:25 pm »

Bedankt voor het delen van jullie oplossing. Waarom een topper en niet meteen een heel nieuw matras? Het matras met de 2 lagen is inderdaad het koudschuimmatras - zo heb ik dat begrepen tenminste.

Gr, Matthijs
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #69 Gepost op: september 03, 2015, 04:22:32 pm »

Bedankt voor het delen van jullie oplossing. Waarom een topper en niet meteen een heel nieuw matras? Het matras met de 2 lagen is inderdaad het koudschuimmatras - zo heb ik dat begrepen tenminste.

Gr, Matthijs
Eigenlijk heel goedkoop denk ik als je toch al de hoes hebt van het oude matras.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #70 Gepost op: september 03, 2015, 09:26:13 pm »

Precies, dat denk ik ook!
Gelogd

constant

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Kyte
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #71 Gepost op: september 06, 2015, 10:16:39 pm »

De bestaande tijk gebruiken kan inderdaad een economisch slimme keuze zijn. Wij gingen voor de topper om bij elkaar 15cm matras te hebben. Bestaande tijk is voor 10cm. Wij hadden/hebben de indruk dat de HKmatrassen best redelijk goed zijn maar dikte missen.
Het is natuurlijk voor eenieder een eigen keuze.

Succes, Constant
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #72 Gepost op: september 07, 2015, 07:40:14 am »

De bestaande tijk gebruiken kan inderdaad een economisch slimme keuze zijn. Wij gingen voor de topper om bij elkaar 15cm matras te hebben. Bestaande tijk is voor 10cm. Wij hadden/hebben de indruk dat de HKmatrassen best redelijk goed zijn maar dikte missen.
Het is natuurlijk voor eenieder een eigen keuze.

Succes, Constant
De matras van onze Cocoon 2014 is 12 cm dik. We konden laatst een harder matras kopen van een Kyte en die was inderdaad slechts 10 cm. Om die reden hebben we het matras ook niet gekocht. Mede omdat ons dan de rand van de Cocoon een obstakel leek waar je lekker je knieen aan kunt stoten in slaapdronken toestand 's nachts uit je bed te klimmen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

rogerpaolo

  • Gast
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #73 Gepost op: augustus 15, 2016, 11:37:17 am »

Hoi,

Na het lezen van dit forum ben ik ook eens gaan kijken naar de nietjes. Het antwoord van HK over het verschuiven van de latten geloof ik niet helemaal. De latten kunnen ook zonder de nietjes onmogelijk verschuiven in de plastic rails. Wat ik vermoed is dat de nietjes in eerste instantie als doel hadden om de modules van de plastic rails te verbinden alvorens het geheel in het bed te schuiven, maar omwille van het gemak van het monteren niet men de latten er ook aan vast. Het maakt het geheel voor montage een stuk handelbaarder.
Ik heb aan 1 kant alle nietje verwijderd, andere kant niet. volgende vakantie eens aan beide kanten slapen. Ik voel nu niet echt verschil, maar weet uit ervaring met het kiezen van ons normale bed dat het verschil vaak pas merkbaar is na een nacht slapen.

Gelogd

hooghenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Lattenbodem bed
« Reactie #74 Gepost op: juli 29, 2017, 06:05:43 pm »

Hi all,
Dit jaar zijn wij weer eens echt gaan camperen met de Cocoon.
Na de eerste nacht met een stijve rug wakker geworden te zijn heb ik besloten ook de nieten uit de lattenbodem te halen.
Resultaat is stukken beter slapen en niet meer met een stijf gevoel wakker worden.
Het topdek matras van Ikea ligt er nog wel op en ik denk nog wel nodig.
Wij overwegen een ander matras aan te schaffen die ongeveer 4 cm dikker is dan de Standaard matras dus 14 cm. Ik denk dat het resultaat nog beter zal zijn en makkelijker in te klappen.
Dan kan de Ikea topper achterwege blijven.
Scheelt ook gewicht met het open klappen van het bed.
Zodra ik het resultaat weet meld ik het weer in dit topic.
Misschien dat er nog Cocoon vrienden zijn die andere oplossingen weten lees ik het graag!
Iedereen nog een fijn kampeer seizoen gewenst.
Henk
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal