Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?  (gelezen 6922 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
« Reactie #60 Gepost op: mei 09, 2019, 11:17:48 pm »

Om luchtdruk op te kunnen bouwen is een 'propeller' van een dusdanige vorm dat hij maar in één richting goed werkt. Maar je kunt ook met bijv. een klep de in- en uitgang omwisselen, is ook eenvoudig te realiseren.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
« Reactie #61 Gepost op: mei 10, 2019, 07:55:19 am »

Om luchtdruk op te kunnen bouwen is een 'propeller' van een dusdanige vorm dat hij maar in één richting goed werkt. Maar je kunt ook met bijv. een klep de in- en uitgang omwisselen, is ook eenvoudig te realiseren.

denk eens even verder mee hardop Drikus, wat zou er nodig zijn om het te realiseren?
out of the box denken, altijd leuk!

 :P
Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
« Reactie #62 Gepost op: mei 10, 2019, 09:26:48 am »

Denk aan principe van een elektrische pomp voor een luchtbed. Slang aan de ene kant erop is opblazen en slang aan de andere kant is leeg zuigen. Zo simpel kan het zijn. Alleen nu nog in een vaste opstelling in een vw bedenken.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
« Reactie #63 Gepost op: mei 10, 2019, 01:21:18 pm »

Denk aan principe van een elektrische pomp voor een luchtbed. Slang aan de ene kant erop is opblazen en slang aan de andere kant is leeg zuigen. Zo simpel kan het zijn. Alleen nu nog in een vaste opstelling in een vw bedenken.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

wie denkt er met ons mee...?  :O  I:
Gelogd

Klappen maar!

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Kyte Wind Force-S-uper ;-)
Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
« Reactie #64 Gepost op: mei 10, 2019, 02:15:53 pm »

 :* KISS  :*  Keep It Simple and Safe

Een ventilator is genoeg, wel even af en toe omdraaien.
Bespaart een ventilator,  een gecombineerde in/uitlaat is dan voldoende en meer bagageruimte.


De HK prijslijst gaat er rooskleurig uitzien in 2020   :>
Waar is de ideeën bus?
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2019, 02:17:46 pm door Klappen maar! »
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
« Reactie #65 Gepost op: mei 10, 2019, 03:16:35 pm »

Omdraaien is het probleem. De ventilator zit ingebouwd onder het bed en kan je dus alleen fysiek aan als de tent op staat.
Dus.... dichtgeklapt valt er niets om te draaien.

Als je zoiets wil kom je uit op de externe variant (waar laat je dat ding tijdens de reis???) en dat was er vroeger ook maar 1 gezien je die makkelijk kan draaien.

Toch denk ook ik dat het met de juiste fan met 1 stuks moet kunnen.
Gelogd

smoutewm

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
« Reactie #66 Gepost op: mei 10, 2019, 10:56:55 pm »

Ze zijn wel bezig met een ander systeem.
Dan komt er een unit onder de wagen mis je ook geen bagage ruimte meer.
Je moet alleen daar waar de lucht uit komt rekening houden met je spullen.
En dan word het wel een fan die 2 kanten op kan.
Wanneer dat ko mt geen idee maar kwam van een verkoper af bij holtkamper.
Klopt, dit was ook de reactie op mijn vraag aan HK of mijn Kyte voorzien kon worden van een upgrade waardoor de piekstroom niet meer boven 10A zou komen. Niet helemaal het antwoord dat ik zocht. Denk dat ik me moet behelpen met een externe piekspanningsbeveiliging. Heeft iemand daar ervaring mee?
Gelogd
La pluie en Bretagne.....? Une légende!

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
« Reactie #67 Gepost op: mei 11, 2019, 07:02:20 am »

zullen we voor de Ideeenbus en de Alternatieve Windforce een nieuw draadje starten?

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=23854.0

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
« Reactie #68 Gepost op: mei 17, 2019, 07:04:47 pm »

Gelogd

Dionne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero uit 2015 (Windforce)
Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
« Reactie #69 Gepost op: augustus 20, 2019, 09:13:18 pm »

@Wim: de latere versie komt door een slowstart systeem inmiddels echt niet meer boven de 6A

Weet jij ook vanaf welk jaar dat is? We hebben pas een cocoon aero uit 2015 gekocht.
We willen nog gaan proef kamperen, maar de camping waar we naar toe willen heeft 6A en ik durf eigenlijk nu die gok nog niet te nemen.
Gelogd

Dionne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero uit 2015 (Windforce)
Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
« Reactie #70 Gepost op: augustus 20, 2019, 09:19:31 pm »

In hoeverre is het  Aero systeem een commercieel verkoopargument en leuk / supergrappig opblaas speeltje in de categorie Toys for Boys?
Hebben we het echt nodig om een vouwwagen op te zetten?
Wedstrijdje wat het snelste gaat?

Wij hebben net een cocoon aero (2015) , met windforce, gekocht, onze Kyte uit 2009 staat nog te koop.
Wij zijn overgestapt omdat mijn man erg artrose heeft in zijn handen en hij dit jaar daar best veel problemen mee ondervond met het opzetten. De cocoon gaan we dit weekend uit proberen.
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
« Reactie #71 Gepost op: augustus 20, 2019, 09:20:32 pm »

Dat slowstart systeem heeft te maken met het nieuwe windforce systeem.
Dat is nog zo nieuw hiervan zijn pas een paar wagens van uitgeleverd.

Zie:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=24607.0
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
« Reactie #72 Gepost op: augustus 20, 2019, 10:12:14 pm »

De kyte uit 2009 heeft ook geen hulp frame zoals latere modellen hadden,  sinds de windforce is het frame ook weer aangepast.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal