Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Newbie wil een Flyer!  (gelezen 5086 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Newbie wil een Flyer!
« Gepost op: juli 30, 2019, 08:03:52 pm »

Na een weekje in een huurtent ben ik om: ik wil graag een vouwwagen. Omdat ik die alleen moet kunnen opzetten en snel ook graag kom ik uit bij een Flyer. Dat besluit is inmiddels genomen. 😅

Maar dan: een prima oudje, of een nieuwere?
Van een particulier of van Kees Kampeert? Wel of geen bermkeuken? En als je die op de dissel plaatst, dan de fietsen (waarvan een kinderfiets) op het deksel? Is dat makkelijk te doen in je eentje? En is het voordeel van een bermkeuken nou vele malen groter dan de luxe uitvoering van een vouwkeuken? Kan mijn Opel Corsa dat allemaal dragen?

Is er iemand die zin heeft met mij mee te denken?

Daarnaast vraag ik me af of er ergens handige tips te vinden zijn specifiek voor de Flyer, als in: welke bakken passen goed tussen de bankjes, hoe richt je alles handig in? Heeft iemand toevallig foto’s geplaatst?

Alvast dank!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #1 Gepost op: juli 30, 2019, 08:24:27 pm »

De wagens voor 2001 hebben een houten deksel, deze is gevoelig voor houtrot. De latere hebben een kunststof deksel
Gelogd

michelf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #2 Gepost op: juli 30, 2019, 08:27:51 pm »

Een beetje off topic, maar ik vraag me sowieso weleens af, of er ergens per jaar verbeteringen zijn genoteerd. Een soort van changelog, voor vouwwagens. Aardig wat werk, maar enorm waardevol voor potentiele kopers.

@Bing, geniet van de voorpret!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #3 Gepost op: juli 30, 2019, 08:30:17 pm »

Dat is voor de Flyer bijna niet mogelijk,  er zijn jaren waarin 3 verschillende gemaakt zijn.  Dat kan in kleinere of grotere verschillen zien maar ik zal eens een opzetje maken met de info die ik al heb  :J
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #4 Gepost op: juli 30, 2019, 08:31:08 pm »

Een beetje off topic, maar ik vraag me sowieso weleens af, of er ergens per jaar verbeteringen zijn genoteerd. Een soort van changelog, voor vouwwagens. Aardig wat werk, maar enorm waardevol voor potentiele kopers.

@Bing, geniet van de voorpret!
Voor Camp-let heb ik zoiets wel gevonden. In het Deens...
Ik zit erover na te denken om er maar eens een Wikipedia pagina van aan te maken.
Informatie over oudere vouwwagens (welk merk dan ook) en wat er veranderd is per jaargang is maar moeilijk te vinden.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #5 Gepost op: juli 30, 2019, 08:33:17 pm »

Per merk is hier al een info pagina, als je aanvullingen hebt zie ik ze graag tegemoet
Gelogd

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #6 Gepost op: juli 30, 2019, 08:37:17 pm »

De wagens voor 2001 hebben een houten deksel, deze is gevoelig voor houtrot. De latere hebben een kunststof deksel

Ja dat had ik al begrepen. Is dat risico erg groot? Ik lees bijna nergens dat de deksel stuk is.
Gelogd

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #7 Gepost op: juli 30, 2019, 08:38:52 pm »

Een beetje off topic, maar ik vraag me sowieso weleens af, of er ergens per jaar verbeteringen zijn genoteerd. Een soort van changelog, voor vouwwagens. Aardig wat werk, maar enorm waardevol voor potentiele kopers.

@Bing, geniet van de voorpret!

Ik geniet er dus niet zo van. Ik heb ontzettende keuze-stress! Daarom ga ik maar liever vlot tot kopen over, dat scheelt me uuuuuuren Googlen en MP afstruinen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #8 Gepost op: juli 30, 2019, 08:56:22 pm »

Ja dat had ik al begrepen. Is dat risico erg groot? Ik lees bijna nergens dat de deksel stuk is.
Op mp stonden er afgelopen week 2 met een gerepareerde deksel, of mensen dit altijd door hebben weet ik niet. 

Voorbeeld: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=5276.msg50537#msg50537
Gelogd

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #9 Gepost op: juli 30, 2019, 08:59:16 pm »

Op mp stonden er afgelopen week 2 met een gerepareerde deksel, of mensen dit altijd door hebben weet ik niet. 

Voorbeeld: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=5276.msg50537#msg50537

Ah dankje. Nee blijkbaar heb ik dat dus niet door, heb denk ik elke advertentie nu 15x gelezen...  :J
Die van Kees Kampeert heeft wel een gerepareerde deksel, maar zijn site lijkt zo betrouwbaar dat ik dat dan dus ineens niet zo zorgelijk vind.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #10 Gepost op: juli 30, 2019, 09:51:24 pm »

Hoi Bing2019,

Ik denk even met je mee.

Ik heb een Spacer te koop, deze is ook alleen op te zetten, wellicht iets voor je en past die binnen je budget?

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=24039.0

De handleiding en opzetinstructie vind je hier voorzien van vele foto’s:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=20599.0

Ik heb er zelf een disselkeuken bij gemaakt , deze vind je hier:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=20605.0

Op de deksel hebben we een roofrack fietsendrager met 4 fietsendragers, deze is met 4 bouten makkelijk los en vast te maken...

Heb je nog vragen of opmerkingen, stel ze gerust bv via een persoonlijk bericht...

Gr. Hemertje
Gelogd

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #11 Gepost op: juli 30, 2019, 10:09:09 pm »

Hai Hemertje, ik heb de jouwe gezien op MP, die ligt een heel eind boven mijn budget. Ook vind ik de Flyer gewoon mooier dan de Spacer!
Ik ben wel erg benieuwd naar in hoeverre jouw keuze qua lading (fietsen en bermkeuken) haalbaar zou zijn voor mijn auto. Wat weegt dat allemaal?
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #12 Gepost op: juli 30, 2019, 10:12:54 pm »

Bij Mechielsen in Vlissingen staatceen astro. 2750 euro

https://www.mechielsen.eu/voorraad/


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #13 Gepost op: juli 30, 2019, 10:17:57 pm »

Hai Hemertje, ik heb de jouwe gezien op MP, die ligt een heel eind boven mijn budget. Ook vind ik de Flyer gewoon mooier dan de Spacer!
Ik ben wel erg benieuwd naar in hoeverre jouw keuze qua lading (fietsen en bermkeuken) haalbaar zou zijn voor mijn auto. Wat weegt dat allemaal?

Geen probleem natuurlijk

De Spacer is net als de Flyer maximaal een totaal gewicht van 750kg
Voor de gemiddelde auto levert dat geen probleem op
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #14 Gepost op: juli 30, 2019, 10:25:41 pm »

Kees Kampeert is van Jelle Holtkamp en hij weet heel veel,  zo niet alles, over de Holtkampers.  Wat ik bij hem gezien heb zag er goed uit en tegen een eerlijke prijs.

Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal