Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Newbie wil een Flyer!  (gelezen 5089 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #30 Gepost op: juli 31, 2019, 08:49:50 pm »

Gelogd

djaanhetrot

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: HK kyte xl
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #31 Gepost op: juli 31, 2019, 10:40:47 pm »

Er staat bij dat 1 rits niet werkt. Ik weet niet vanaf welk jaar holtkamper ykk ritsen is gaan gebruiken.  Als het een oudere rits is, is repareren misschien lastiger? P.s. volgens mij moet je m uit Spanje halen? Of zie ik het verkeerd?
« Laatst bewerkt op: juli 31, 2019, 10:45:04 pm door djaanhetrot »
Gelogd

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #32 Gepost op: juli 31, 2019, 10:58:20 pm »

Er staat bij dat 1 rits niet werkt. Ik weet niet vanaf welk jaar holtkamper ykk ritsen is gaan gebruiken.  Als het een oudere rits is, is repareren misschien lastiger? P.s. volgens mij moet je m uit Spanje halen? Of zie ik het verkeerd?

Het betreft de rits bij het bed, dus daar maak ik me niet zo druk om.
En ik denk dat zij denken dat ze em wellicht makkelijker slijten in Spanje, maar als dat niet lukt rijden ze em terug. Per pb geven ze als richtprijs 1000 euro aan, compleet met inventaris.
Gelogd

Freak

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #33 Gepost op: augustus 04, 2019, 10:43:09 am »

Leeftijd is volgens mij niet het belangrijkste. Belangrijk is het aantal staweken en de omstandigheden waarin deze heeft gestaan. Persoonlijk heb ik liever een oude met elweinig staweken dan een nieuwere met veel meer staweken. Hier is alleen moeilijk zicht op te krijgen.

Wij hebben zelf een flyer uit 87 en kamperen daar nog altijd met veel plezier mee. Tuurlijk heeft 'ie gezien z'n leeftijd een aantal kleine reparaties (aan het doek) achter de rug maar still going strong. Ik heb begrepen dat de kwaliteit van het oude doek hoger is dan de nieuwere doeken doordat de chemische behandeling destijds nu ivm milieu-regelgeving niet meer toegepast kan worden.
Gelogd

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #34 Gepost op: augustus 07, 2019, 10:17:47 pm »

Leeftijd is volgens mij niet het belangrijkste. Belangrijk is het aantal staweken en de omstandigheden waarin deze heeft gestaan. Persoonlijk heb ik liever een oude met elweinig staweken dan een nieuwere met veel meer staweken. Hier is alleen moeilijk zicht op te krijgen.

Wij hebben zelf een flyer uit 87 en kamperen daar nog altijd met veel plezier mee. Tuurlijk heeft 'ie gezien z'n leeftijd een aantal kleine reparaties (aan het doek) achter de rug maar still going strong. Ik heb begrepen dat de kwaliteit van het oude doek hoger is dan de nieuwere doeken doordat de chemische behandeling destijds nu ivm milieu-regelgeving niet meer toegepast kan worden.

Daar zeg je wat. Ik ben dan juist weer bang dat zo’n karretje uit elkaar klapt.
Er staat er ook eentje te koop met een bak uit 84, en een er vorig jaar opgezette tent uit 98. Klokgaaf, zo zegt de verkoper.

Komend weekend ga ik er hopelijk twee bekijken. Is nog best lastig om tot afspreken te komen via MP.
Gelogd

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 147
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #35 Gepost op: augustus 07, 2019, 10:41:10 pm »

Die tent ziet er inderdaad goed uit! Kan toch wel een goede optie zijn. Die karretjes kunnen lang mee hoor. Bij modellen voor 1996-97 kijken of de deksel nog in goede staat is.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd
Fly High

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #36 Gepost op: augustus 07, 2019, 10:53:37 pm »

Ja ik vraag steeds naar de deksel maar vaak weten verkopers het verschil niet te zien.
Hopelijk krijg ik het zo geregeld dat ik 2 dagen op pad ga en er dan 4 bekijk.

Overigens heb ik m’n zoektocht toch uitgebreid met de Spacer en Astro.
Gelogd

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #37 Gepost op: augustus 12, 2019, 10:06:27 am »

Oh wat ingewikkeld allemaal!
Ik had een mooie Astro met whitebox op het oog, die daalde ineens naar 600. En toen viste ik achter het net! Vind het ook lastig te bedenken wat nou redelijke prijzen zijn: de een vraagt voor een (naar zeggen) prima HK 350 euro, de ander 2400, en dan liggen de bouwjaren in de jaren 90.

Ik woon behoorlijk centraal, maar toch ligt elke optie op 1-2 uur reisafstand.
Mocht iemand nog een paar goede tips hebben voor mij die helpen tot keuzes te komen, graag!
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #38 Gepost op: augustus 12, 2019, 10:40:53 am »

Zonder vervelend te willen overkomen: je bent aan de onderkant van de markt aan het kijken. Een nieuwe HK kost momenteel zo'n 15.000 tot 25.000 Euro. Exemplaren rond de 1.000 Euro zal je echt moeten gaan bekijken.
Vergelijk het met auto's: een occasion bij een merk dealer voor de helft van de nieuwwaarde kan je min of meer ongezien kopen. Je krijgt garantie en kan mag juridisch uitgaan van een degelijk product. Een auto van 1.000 Euro bij een particulier kan meevallen, kan tegenvallen. Min of meer je eigen risico.

Dus enige methode: ga er een paar bezichtigen die er op internet goed uitzien Goed kijken naar gebreken en wat geld achter de hand houden voor wat kleine zaken te op te lossen.
Gelogd

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #39 Gepost op: augustus 12, 2019, 11:03:02 am »

Ja dat is eigenlijk wel een open deur he?  :P
Misschien ligt m’n vraag eigenlijk anders: is het misschien een beter idee voor een uitvoering van 2003-2004 te gaan en er een duizend euro bij op te tellen?
Of valt daar ook niks over te zeggen in het algemeen?
Gelogd

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 147
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #40 Gepost op: augustus 12, 2019, 03:22:09 pm »

Zou ik toch voor die flyer gaan met de zo goed als nieuwe tent en die extra 1.000 euro steken in nieuwe banden, schokbrekers, oplooprem na laten kijken, nieuw matras met schotels (froli) eronder.
Gelogd
Fly High

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #41 Gepost op: augustus 12, 2019, 03:25:43 pm »

Na mijn vorige open deur nog maar een nieuwe open deur.  :)

Een minder oude (let wel: 2004 is inmiddels ook alweer 15 jaar geleden) hoeft niet perse beter te zijn dan eentje van de jaren 90. Ligt veel aan het gebruik van de vorige eigenaren. Hoeveel weken is hij effectief gebruikt, hoe netjes waren ze,is de tent al eens vervangen, zijn de banden jonger dan 6 jaar enzovoorts.
Jonger is beter als ze op dezelfde manier gebruikt zijn.

Ik blijf erbij: bij een product van die leeftijd is een dag vrij nemen en er een paar gaan bekijken de enige verstandige optie.
Of wellicht eens bij Kees Kampeert gaan buurten.
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2019, 03:30:40 pm door RDDR »
Gelogd

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 147
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #42 Gepost op: augustus 12, 2019, 03:37:30 pm »

Eens. Gewoon gaan kijken. Kost wel tijd, maar als je met dit budget gaat shoppen, dan moet je het niet erg vinden om even te zoeken.
Gelogd
Fly High

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #43 Gepost op: augustus 12, 2019, 05:23:29 pm »

Dank voor deze tips!
Vanmiddag bij een dealer geweest dichtbij ons, dan wil ik bijna toch wel een gloedje nieuwe!

Hopelijk kan mijn vader volgende week mee, en even samen kijken. Die ziet toch meer dan ik, ik ging laatst al met een kinderfietsje de mist in.  :*
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #44 Gepost op: augustus 12, 2019, 07:46:19 pm »

Bij een gebruikte wagen loop je al gauw tegen wat kosten aan: kijk goed naar de technische staat, bandjes, remmen indien geremd, matras: je wil toch een nieuwe want er heeft iemand anders op geslapen. Is het tentdoek en de het vliegengaas nog heel.  Eur 1.000 heb je zo uitgegeven aan onderhoud, nieuwe banden en een nieuw matras.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal