Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Newbie wil een Flyer!  (gelezen 5154 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 930
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #45 Gepost op: augustus 12, 2019, 07:57:02 pm »

Dat ligt eraan waar je hem koopt natuurlijk. Bij een dealer krijg je hem afgeleverd met beurt en kan je er zo mee op vakantie. Zelf hebben wij onlangs een vouwwagen uit 2006 gekocht en daar wouden we zelf nog een disselbak, topper en lattenbodem bij wat de prijs wat opdreef maar technisch was hij in perfecte staat en ook gewoon een Bovag beurt gekregen voor aflevering.
Gelogd

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #46 Gepost op: augustus 13, 2019, 10:01:20 am »

Hoi, die van ons staat sinds gisteren ook op het forum te koop. Algemene tips van mij: ga vooral kijken, weer in het doek is bijvoorbeeld erger dan een stel banden die op zijn. Dat weer zie je nooit op foto's. Ook zie ik enkele advertenties met foto's erbij die overal en nergens vandaan komen. Vraag is dan hoe de wagen er echt uit ziet. Je moet voor jezelf ook nagaan wat je belangrijk vindt; froli of niet, goed matras, membrane, kuipgrondzeil, etc. Sommige zaken schelen echt in comfort als je 3 weken van huis bent.

Succes met je zoektocht!
Gelogd

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #47 Gepost op: augustus 13, 2019, 09:07:29 pm »

Hoi, die van ons staat sinds gisteren ook op het forum te koop. Algemene tips van mij: ga vooral kijken, weer in het doek is bijvoorbeeld erger dan een stel banden die op zijn. Dat weer zie je nooit op foto's. Ook zie ik enkele advertenties met foto's erbij die overal en nergens vandaan komen. Vraag is dan hoe de wagen er echt uit ziet. Je moet voor jezelf ook nagaan wat je belangrijk vindt; froli of niet, goed matras, membrane, kuipgrondzeil, etc. Sommige zaken schelen echt in comfort als je 3 weken van huis bent.

Succes met je zoektocht!

Ja ik had em al gespot! Leuke advertentie.  :J
Het doek is eigenlijk wel een van de duurste kostenposten he?
Verder vind ik het eigenlijk lastig vooraf te bepalen wat ik nou echt belangrijk vind. Een lekker matras (zelf kopen) en een handige keuken, dát weet ik wel. Maar verder?
Gister bij de dealer viel mij wel op dat een kuipgrondzeil er wel fijner uitziet. Is wellicht ook een goed idee aangezien ik een ontzettende koukleum ben?
Gelogd

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #48 Gepost op: augustus 13, 2019, 10:37:23 pm »

Let even op dat een nieuwe matras wel op maat gemaakt moet worden. Een Ikea matras gaat niet passen; te dik en te breed.
Gelogd

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #49 Gepost op: augustus 13, 2019, 10:41:24 pm »

Let even op dat een nieuwe matras wel op maat gemaakt moet worden. Een Ikea matras gaat niet passen; te dik en te breed.

Oh? Kees Kampeert zegt op een van z’n filmpjes dat een Ikea matras van 140 past.
Gelogd

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #50 Gepost op: augustus 14, 2019, 08:42:30 am »

Ik ga Kees Kampeert niet tegenspreken, aangezien dat van Jelle Holtkamp is.  Maar op de site van HK zelf staat een maat van 207x133. Dat betekent in de breedte en lengte al een overmaat. En omdat de Flyer inklapt met de stokken deels naast het matras kan ik me voorstellen dat dat problemen gaat geven.

Dan heb je nog de dikte, die mag ook niet teveel zijn, anders krijg je de wagen niet goed dicht. Volgens mij kom je, als het dus past, dan op een topmatras van IKEA. Ik ga niet voor m'n lol 3 weken op een topper op een plank liggen. Wij hebben daarom een matras van 8 cm op maat laten maken met daaronder een froli systeem. Daartussen liggen nog opblaasbare matjes, die we leeg laten lopen voordat we m inklappen. Ligt bijna als thuis, behalve dat ons bed thuis 50 cm breder is. Maar qua comfort echt heel goed.  :J
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #51 Gepost op: augustus 14, 2019, 09:17:52 am »

Officieel zegt men bij de Kyte ook een matras van 155 x 210. Nu hebben we er 2 toppers op liggen van 80 x 200 (210 is niet nodig als de langste van de 2 personen 177 is  :#) Maar ook in de Kyte past de 160 breedte en de extra dikte door de toppers erg makkelijk. Geen enkel probleem met inklappen.

Ik denk wel eens dat men die afwijkende maten maakt om mensen bij hun vervangende matrassen te laten kopen.  Wellicht ben ik te achterdochtig.
Gelogd

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #52 Gepost op: augustus 14, 2019, 09:52:05 am »

Ik weet nu even niet meer welk filmpje het was, maar hij zei toen dat de officiële breedtemaat van het bed van betreffende HK 135 cm was, en dat daar dus een matras van 140 inpast. Ik ben er dus gewoon vanuit gegaan dat dat helemaal waar is.

Is Kees Kampeert van de een lid van dé familie Holtkamp? Hijzelf schrijft op de site alleen dat hij er jaren gewerkt heeft.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #53 Gepost op: augustus 14, 2019, 10:21:10 am »

Correct, de eigenaar van Kees Kampeert is Jelle Holtkamp en als hij zegt dat het past, zal het ongetwijfeld zo zijn.
Gelogd

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #54 Gepost op: augustus 14, 2019, 10:23:52 am »

Is er iemand die mij kan vertellen wat, naast de schuivende lade/opklappende bed, het verschil is tussen de Spacer en de Astro?
Gelogd

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #55 Gepost op: augustus 14, 2019, 10:25:41 am »

Correct, de eigenaar van Kees Kampeert is Jelle Holtkamp en als hij zegt dat het past, zal het ongetwijfeld zo zijn.

Achteraf heb ik spijt dat ik niet de Flyer die hij toen had staan heb gekocht.
Maar toen zocht ik net en wilde ik niet over één nacht ijs gaan.  :I
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #56 Gepost op: augustus 14, 2019, 10:27:59 am »

Gezien ik in dit topic blijkbaar van de open deuren ben: achteraf is alles makkelijk. :)  Zo gaat dan soms en je komt er ongetwijfeld weer eentje tegen. Wellicht toch even met hem bellen en vertellen wat je zoekt voor welk budget. Wellicht krijgt hij er nog binnen op korte termijn.
Gelogd

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #57 Gepost op: augustus 14, 2019, 11:54:41 am »

Ik hou van open deuren!
Zal eens kijken of mijn vader aankomend weekend tijd heeft voor een dagje kijken.

De Flyer met de vrij nieuwe tent is nog beschikbaar, en er zijn nog wel wat goeie opties. Momenteel staat er ook een (lege) disselkeuken op MP.
Gelogd

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #58 Gepost op: augustus 14, 2019, 12:44:21 pm »

Officieel zegt men bij de Kyte ook een matras van 155 x 210. Nu hebben we er 2 toppers op liggen van 80 x 200 (210 is niet nodig als de langste van de 2 personen 177 is  :#) Maar ook in de Kyte past de 160 breedte en de extra dikte door de toppers erg makkelijk. Geen enkel probleem met inklappen.

Ik denk wel eens dat men die afwijkende maten maakt om mensen bij hun vervangende matrassen te laten kopen.  Wellicht ben ik te achterdochtig.

Dat zou maar zo kunnen, wat nog wel meespeelt is dat de Flyer een hardtop is, waardoor alles net iets nauwer komt dan met een softtop als de Cocoon of Kyte. Wij wilden het risico niet lopen en slapen prima zo en qua kosten valt een op maat gemaakt matras reuze mee.
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2019, 12:46:31 pm door michr »
Gelogd

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Newbie wil een Flyer!
« Reactie #59 Gepost op: augustus 14, 2019, 01:01:35 pm »

Ik durf wel te stellen dat hij het juist beweerde van een hardtop.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal