Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Verbeterpunten Kyte?  (gelezen 3625 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

michelf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Verbeterpunten Kyte?
« Gepost op: juli 31, 2019, 01:35:13 pm »

hi allemaal!

Ik lees een heleboel positiviteit (vooral meer recent) over de Holtkamper Kyte hier. Als Cabanon kampeerder kijk ik stiekem weleens naar een volgende stap, voor als de spaarpot weer gevuld is  :P. Het lijkt me fantastisch om een tot het topsegment horende klapper te mogen bezitten.

Zo nu en dan lees ik echter nog wel wat verbeterpunten of wensen, zoals bijvoorbeeld een tijdens de rit toegankelijke keuken of makkelijker bereikbare Pack-N-Go.

Zomaar uit nieuwsgierigheid; als jullie als trotse Holtkamer Kyte bezitters een aantal wensen op zouden mogen geven ter verbetering aan Holtkamper, wat zouden deze dan zijn? Zijn er uberhaupt nog tekortkomingen, of is dit product echt af en 100% compleet?

« Laatst bewerkt op: juli 31, 2019, 01:41:22 pm door michelf »
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #1 Gepost op: juli 31, 2019, 02:08:31 pm »

Natuurlijk zijn er ook verbeterpunt. Ik denk dat ieder merk vouwwagen die heeft hoewel ik er wel even over moet nadenken. Nou ja als eerste dan maar de prijs. Hoewel je bij HK erg veel kwaliteit en een goede service krijgt betaal je hier natuurlijk wel voor.

Een belangrijke het toegankelijk zijn van je keuken heb je al genoemd.

Zelf vind ik de binnentent van het slaap gedeelte erg licht. Wij hebben zelf boven op de binnentent een dun zwart doek liggen welke wij in de hoeken hebben vast gemaakt aan het frame. Zodoende kunnen we het laten zitten en is het makkelijk in en uitvouwen. Het slaapgedeelte wordt hierdoor een stuk donkerder.
Mooier zou zijn als HK de binnentent met donker doek zou maken.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #2 Gepost op: juli 31, 2019, 02:17:51 pm »

Ik ben nogal kritisch en er zijn zeker verbeterpunten. Echter het verschil is, dat dat veelal relatief kleine dingen zijn.
De basis belofte wordt ingelost: ZEER snelle klapper, die je ook alleen kan opzetten en inpakken, ding ziet er fantastisch uit, kan echt zonder haringen (op de luifelpunten na) staan, je voelt overal kwaliteit, de keuken is mooi en handig (en bij de XL inderdaad niet te bereiken tijdens het rijden, maakt mij totaal niet uit) en Windforce doet wat het belooft. Ook blijft alles droog na nat inpakken en zitten de meeste ramen onder een overkapping, waardoor je ook met regen kan ventileren.

Mijn minpunten (uit een eerder topic van mezelf gekopieerd):
1) het droom-matras is erg (te) hard, maar is deels ook smaak, opgelost met extra toppers erop, die gewoon kunnen blijven liggen met inpakken, net zoals het dekbed en kussens.
2) de oplossing met 2 stroomstekkers aan de kar: 1 voor Windforce, 1 voor keuken en de rest. Dit werkt, maar zorgt voor een extra handeling die volgens mij ook anders op te lossen zou zijn.
3) de keuken is top en de bamboe variant ook erg mooi. Maar gezien er al stroom zit (inclusief 2 stopcontacten op de keuken zelf) zou het fijn zijn geweest als ze ook aan verlichting hadden gedacht. Een LED stripje onder een van de plankjes zou al voldoende zijn 's avonds. Schakelaar erbij en klaar. Dat gaan we op termijn zelf maar even regelen.
4) Nog een keer elektra: een contactdoos in de tent zelf zou ook fijn zijn geweest, had aan de zijkant van de keuken kunnen zitten. Nu zelf opgelost met een slof (met USB poorten en 4 stekkers) die onder de keuken in steekt en na het uitklappen hang ik die slof in de lus die bedoeld is om de stok van de luifel in vast te zetten tijdens het reizen. Werkt prima zo.
5) Pack and go.... tja... het werkt, maar is bijna net zoveel werk als het opzetten van de tent. Afdekzeil eraf, 5 ritsen zoeken, flap naar voren en dan pas kan je aan je spullen. Voordeel is dat dit kan terwijl hij in de garage blijft staan. Maar heel vlotjes gaat dit niet.
6) De wagenbak is niet afsluitbaar, waardoor de gelegenheidsdief er wel erg makkelijk met mijn iPad van tussen kan gaan. Nu weet ik wel dat je zo'n lattenboden ook zo sloopt, maar een kleine hindernis houdt de echte gelegenheidsdief buiten. Zou mijn inziens makkelijk te maken zijn geweest. Hebben we nu opgelost met een fietsslot (Abus kettingslot). Werkt ook prima.
7) als ik kijk naar de tijd die het inpakken kost, gaat er te veel tijd (relatief gezien, want ik ben in 25 minuten compleet klaar) in het erop doen en vast ritsen van het afdekzeil. Vraag me af of dit handiger had gekund, maar weet zelf even niet hoe.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #3 Gepost op: juli 31, 2019, 03:08:19 pm »

We hebben onlangs een Kyte-S uit begin 2014 gekocht, zonder Windforce trouwens, heerlijke wagen

Bij de Kyte-S kan je de keuken onder het rijden trouwens ook niet gebruiken
Volgens andere Windforce eigenaren zet en breek je de wagen handmatig net zo snel op als met Windforce, zou voor de snelheid dus geen toegevoegde waarde hebben
Wanneer je fysiek klachten hebt is het zeker een grote plus qua hulp!

De lichte binnentent ervaren we niet als negatief of aandachtspunt

Wij ook een topper op het “droommatras” gelegd
We hebben een extra stroomslof in de keukenbak gelegd waarop we Ikea klemspotjes aangesloten hebben voor keuken en binnentent, in de bagageruimte hebben we een USB lader liggen
De bagageruimte sluiten wij ook af met een flexibel fietsslot om de gelegenheidsdief buiten te houden

Verder met RDDR eens...
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #4 Gepost op: juli 31, 2019, 03:20:29 pm »

Ik heb zelf een handleiding met overzichtje van tips gemaakt
Een combinatie van HK handleidingen en tips / aanpassingen van forum gebruikers, zie

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=24181.0

Wellicht heb je er wat aan?

Gr. Hemertje
Gelogd

michelf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #5 Gepost op: juli 31, 2019, 03:26:56 pm »

Hi Hemertje, RDDR, Diep,

Bedankt voor jullie enthousiaste reacties! Interessant om te lezen. Leuke vragen ook om tijdens een showroom bezoek eens te stellen. Lijken me iniedergeval voor HK vrij makkelijk te realiseren verbeterpunten over het algemeen, zeker dingen als verlichting in de keuken en een oplossing voor de dubbele stroomaansluiting.

Een matras is natuurlijk persoonlijk, maar een donkere binnentent is behoorlijk fijn heb ik aan mijn huidige cabanon gemerkt. Maar goed, geen breekpunt op zich.

En dat van dat slot aan de wagenbak, simpele en briljante oplossing. Aangezien HK zich met de kyte mede schijnt te profileren voor de ex-sleurhutter ;-), een goede oplossing om idd gelegenheidsinbraken te voorkomen.

Leest Holtkamper mee  :P :>?



Gelogd

michelf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #6 Gepost op: juli 31, 2019, 03:28:15 pm »

Ik heb zelf een handleiding met overzichtje van tips gemaakt
Een combinatie van HK handleidingen en tips / aanpassingen van forum gebruikers, zie

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=24181.0

Wellicht heb je er wat aan?

Gr. Hemertje

Die had ik nog niet ontdekt! Super!
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #7 Gepost op: juli 31, 2019, 03:38:02 pm »

Ons slot oplossing
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #8 Gepost op: juli 31, 2019, 03:40:16 pm »


Volgens andere Windforce eigenaren zet en breek je de wagen handmatig net zo snel op als met Windforce, zou voor de snelheid dus geen toegevoegde waarde hebben
Wanneer je fysiek klachten hebt is het zeker een grote plus qua hulp!

Helemaal waar: met Windforce gaat zowel het in- als uitvouwen gemakkelijker, ook ik met rugklachten kan hem helemaal alleen op zetten. Ook mijn vrouw kan de hele wagen alleen opzetten en afbreken. Oftewel: er is maar 1 persoon nodig en het zware werk wordt voor je gedaan. Maar zonder Windforce is zelfs iets (een minuutje of zo) sneller!

We hebben onlangs een Kyte-S uit begin 2014 gekocht, zonder Windforce trouwens, heerlijke wagen

Bij de Kyte-S kan je de keuken onder het rijden trouwens ook niet gebruiken

Weer wat geleerd, dacht altijd dat het bij een S wel kon. Anyway: we hebben 4 jaar een caravan gehad en de keuken tijdens reisdagen exact 0 keer gebruikt. Zou niet weten waarom ik langs de weg een ei zou moeten bakken. Er is overal genoeg te koop en zo gezellig zijn de parkeerplaatsen vaak ook weer niet.

Voor het slot gebruiken wij een iets andere oplossing, zal in september eens een foto maken als we hem weer op hebben staan.
We hebben een ABUS KABEL 2502/85 COMBIFLEX (google it) die we om het 'handvat, dus de gebogen metalen plaat en 1 buis direct eronder heen klikken. Makkelijker kapot te krijgen dan een fiets slot, maar wij vonden het stevig genoeg en veel handiger in gebruik. Vorig jaar hadden we een fietsslot, zoals Hemertje die heeft.
« Laatst bewerkt op: juli 31, 2019, 03:46:15 pm door RDDR »
Gelogd

Koos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S WF (ex CCV)
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #9 Gepost op: juli 31, 2019, 06:04:55 pm »

Als eerste moet gezegd worden dat het een geweldige vouwwagen is, die met een persoon in te klappen is. Had tijdens de laatste vakantievierders rug verrekt, vrouwlief heeft toen het meeste werk gedaan. Was met de ccv met harde deksel wat lastiger geweest.
Meeste is al gezegd.
Windforce 10 AMP, veel campings in zuidelijke landen hebben 6 AMP, maar je kunt ook op de hand en soms werkt 6 amp
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 01, 2019, 08:58:28 am »

Voor de spullen in de kyte hebben wij een kluis.
Dat werkt perfect met cijfercode daardoor heb je niks bij je.
Lichte binnentent geen last van ondanks we thuis rolluiken hebben en de slaapkamer altijd pikdonker is.
Die van ons is al wat ouder en zou zelf wel het nieuwe frame willen.
Keuken van de xl is jammer dat je er niet bij kan vooral de koelkast vind ik jammer maar goed daarvoor kan je de S kiezen of tegenwoordig de aero wat de kyte s eigenlijk is.

Ik héb niet zo echt een groot nadeel.
Zelfs het bed slapen wij goed op dat is ook meer persoonlijk vind ik.

Wij zijn na 8jaar nog steeds tevreden met de kyte.
Zijn echter wel aan het kijken naar de aero of nano.

De prijs is dan echter wel het grootste verbeterpunt.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 01, 2019, 09:03:17 am »

De 2018 / 2019 Kyte schijnt voldoende te hebben aan 6A, zolang de zekering een klein piekje in begin overleefd en dat doen de meeste zekeringen. Ik heb nu een camping of 6 / 7 gehad (NL, Duitsland, Oostenrijk en Noord Italië) en nergens problemen gehad. Gewoon geprobeerd. Van de meeste campings weet ik niet eens hoeveel ampère ze hadden.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 01, 2019, 09:06:12 am »

Voor de spullen in de kyte hebben wij een kluis.
Dat werkt perfect met cijfercode daardoor heb je niks bij je.

Niet voor de echte inbreker, maar die krijgt een fietsslot ook open. En mijn spullen (voornamelijk camera met lenzen) past niet in een kluis.
Echter: het 16 jarige jochie wat snel iets wil pikken wat voor het grijpen ligt krijgt dat Abus slot echt niet open. En de echte inbreker heb ik liever dat hij het slot door knipt dan de hele lattenbodem en frame even sloopt om in de bak te komen.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 01, 2019, 09:28:50 am »

Niet voor de echte inbreker, maar die krijgt een fietsslot ook open. En mijn spullen (voornamelijk camera met lenzen) past niet in een kluis.
Echter: het 16 jarige jochie wat snel iets wil pikken wat voor het grijpen ligt krijgt dat Abus slot echt niet open. En de echte inbreker heb ik liever dat hij het slot door knipt dan de hele lattenbodem en frame even sloopt om in de bak te komen.
Echte inbrekers krijgen alles open.
Hier past echt wel een camera in.
Een 15,6" laptop past zonder problemen.
Binnen maten 42lx31bx16h

« Laatst bewerkt op: augustus 01, 2019, 09:31:17 am door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 01, 2019, 09:30:50 am »

Die heeft inderdaad een prima formaat. Veel groter dan de meesten die je ziet.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal