Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Verbeterpunten Kyte?  (gelezen 3587 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.970
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 01, 2019, 09:35:19 am »

Die heeft inderdaad een prima formaat. Veel groter dan de meesten die je ziet.
Deze bij holtkamper erbij besteld.
Tegenwoordige doen ze geen cijfer slot meer maar met een sleutel.
Ik vond de code juist erg makkelijk
De deksel alleen is al super zwaar dus super degelijke kluis.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #16 Gepost op: augustus 01, 2019, 09:48:33 am »

 :off leuk om te zien dat je je naambordje en vlaggetje zo belangrijk vind dat ze in de kluis zitten  :#
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.791
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #17 Gepost op: augustus 01, 2019, 11:18:10 am »

Deze bij holtkamper erbij besteld.
Tegenwoordige doen ze geen cijfer slot meer maar met een sleutel.
Ik vond de code juist erg makkelijk
De deksel alleen is al super zwaar dus super degelijke kluis.

Ja dan heeft een cijferslot zeker de voorkeur boven een losse sleutel die je ook weer ergens moet laten...
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.970
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #18 Gepost op: augustus 01, 2019, 11:23:15 am »

:off leuk om te zien dat je je naambordje en vlaggetje zo belangrijk vind dat ze in de kluis zitten  :#
Idd altíjd bij.
Vergeet ik ze nooit
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #19 Gepost op: augustus 01, 2019, 02:12:12 pm »

Inbreken maak ik mij niet zo veel zorgen om met een tent. En een caravan is ook zo open trouwens. Kamperen blijft kwetsbaar op dat punt.
Maar goed, terug naar topic.... bereikbaarheid keuken onderweg is voor ons niet belangrijk. Wel thuis bij het inpakken en na afloop weer bij het uitladen. Dit is waarom wij de Kyte S hebben.
Verder niet echt punten voor verbetering. Enige is de kwaliteitscontrole van HK, maar daar hebben ze het laatste jaar een echte verbeterslag gemaakt.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 01, 2019, 02:42:03 pm »

:off Wij zijn na 8jaar nog steeds tevreden met de kyte.
Zijn echter wel aan het kijken naar de aero of nano.

Ook wij vinden deze twee wagens interessant maar wat is jou motivatie?
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.791
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #21 Gepost op: augustus 01, 2019, 05:12:17 pm »

Mbt de keuken het volgende verbeterpunt wat mij betreft

We hebben geen watervoorziening, nooit gehad sinds kamperen met de tent en we missen deze ook niet
Wat mij betreft mag dan de (compressor) koelkast een kwartslag gedraaid worden zodat je een kookplaat kwijt kunt met de 3 pitten naast elkaar i.p.v. in een driehoek, je hebt dan meer ruimte voor je pannen...

Zo had ik het ook gemaakt in onze disselkeuken

Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #22 Gepost op: augustus 01, 2019, 06:02:31 pm »

Zal lastig gaan met het windscherm Hemertje. Klep zal daardoor niet volledig open kunnen. Werkblad van 2019 Kyte is trouwens wel een paar cm dieper.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.791
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #23 Gepost op: augustus 01, 2019, 06:12:00 pm »

Koelkast hebben we nooit openstaan, hooguit even open en dicht om je spullen te pakken
Ik zie daar geen probleem in
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.970
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #24 Gepost op: augustus 01, 2019, 07:47:50 pm »

Ook wij vinden deze twee wagens interessant maar wat is jou motivatie?
Dit jaar ging onze zoon nog mee maar of dat volgend jaar nog is zodoende lijkt de nano wel wat lekker vlot opzetten alleen de luifel lijkt ons te klein en de keuken heb ik ook nog mijn twijfels over.

De aero omdat dit de kyte s is met wel een wat grotere luifel en je kan bij de keuken want die is net zoals de cocoon met mtt keuken.
Beide zouden niet met het airforce systeem hoeven maar wel het nieuwe frame.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Wammus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #25 Gepost op: augustus 01, 2019, 08:38:01 pm »

Wij hebben hem nu 5 jaar en bevalt meer dan goed. Zo comfortabel..... enige waar ik me echt aan erger is de kookplaat. Is al eens vervangen. Maar gas gaat steeds uit en dan met je weer rommelen met de kabels achterop de kookplaat (thermische beveiliging volgens mij die zorgt dst gastoevoer afsluit als er geen vlam is). Zie dat aan de onderkant tegenwoordig een metalen rek zit om dit te voorkomen...... dus daarmee is het denk ik opgelost..... zoniet dan zou ik kiezen voor een andere kookplaat......
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #26 Gepost op: augustus 01, 2019, 08:56:25 pm »

Zie dat aan de onderkant tegenwoordig een metalen rek zit om dit te voorkomen...... dus daarmee is het denk ik opgelost..... zoniet dan zou ik kiezen voor een andere kookplaat......

Als dat gas telkens uit gaat is dat wel heel vervelend echter hebben wij dit nooit. Wel heb ik vorig jaar zo’n los aluminium rek gekocht en er zelf er onder geschroefd. Puur ter bescherming van de onderzijde van de kookplaat. Losse levering was toen 25 euro bij HK. Heb het in Bunnik opgehaald.
Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #27 Gepost op: augustus 01, 2019, 09:09:41 pm »

Metalen rek onder kookplaat lijkt mij een (gratis) service puntje voor HK voor wagens van een paar jaar oud.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gelogd

Telly

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #28 Gepost op: augustus 27, 2019, 02:24:03 pm »


Zelf vind ik de binnentent van het slaap gedeelte erg licht. Wij hebben zelf boven op de binnentent een dun zwart doek liggen welke wij in de hoeken hebben vast gemaakt aan het frame. Zodoende kunnen we het laten zitten en is het makkelijk in en uitvouwen. Het slaapgedeelte wordt hierdoor een stuk donkerder.
Mooier zou zijn als HK de binnentent met donker doek zou maken.

Geheel mee eens en geldt zeker ook voor de kindertent XL. Is 'gewoon' zwart doek voldoende? Ik heb zelf als probeerseltje een stuk verduisteringsdoek vastgespeld met goede resultaten, maar vraag me af of dat slim is bij grotere koude bruggen in voor- of najaar (met mogelijk condensvorming -> vocht -> schimmel tot gevolg)? Heb jij daar ervaring mee?

Verder hebben wij nog andere, mogelijke verbeterpunten:
- de klep van de bamboekeuken die de bestekla afdekt is (vind ik) qua styling lelijk en onpraktisch. Itt de klep in de basiskeuken is die bamboeklep niet verzonken, waardoor het keukenblad niet doorloopt en waardoor bij het plaatsen van een snijplank/pan/oid altijd met de rand van klep rekening gehouden moet worden. Dat verkleint het netto gebruiksoppervlak van de keuken;
- het grondzeil binnen blijkt een lastig op te spannen onderdeel te zijn: in veel Kytes blijft bij regulier opzetten een plooi in het zeil zitten van enkele centimeters hoog die diagonaal door de binnentent loopt;
- het airco systeem wordt effectiever door het dak van de linker voorhoek te verhogen met iets ertussen (bijv een beker oid). Het gevaar is echter wel dat het dak verschuift tov de wagen;
- de gasaansluiting wijst recht naar achteren, terwijl de gasfles voor de aansluiting geplaatst wordt. Daardoor is een sterke bocht in de gasslang noodzakelijk, waardoor die op die plaats eerder poreus wordt;
- de koelkast is alleen te verwijderen door de hele keuken te demonteren. Dat is vooral wenselijk (en lastig) als er onder de koelkast schoongemaakt moeten worden;
- het vastgeschroefde, witte 2-puntsstekkerblok op het aanrechtblad is erg lelijk doordat het sterk afwijkt van kleur en styling. Beter zou zijn om een (al dan niet magnetisch) demontabel stekkerblok tussen gasveer en keuken te monteren, zodat bijv. Nespresso ook op bovenste rand met magneten kan worden vastgezet;
- de ruimte in de keuken is de meest 'kostbare' ruimte. Het is daarom zonde dat het (standaard) stekkerblok in de keuken staat en zonde dat het witte tweepuntsstekkerblok is vestageschroefd op het blad. Beter zou zijn om het stekkerblok onder het bed te monteren (met de std aansluiting voor de koelkast) en aansluitend een extra stekkerdoos te monteren (zie ook vorige punt);
- piezo ontsteking van gasfornuis zou handig zijn, maar is over langere tijd wellicht niet betrouwbaar;
- idem: dimbare (led)verlichting (warm wit).
- ruimere opties (en kennis!) om off the grid te (gaan) kamperen: zonnepanelen, accu's, omvormers, etc.
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2019, 04:52:45 pm door Telly »
Gelogd

Nekaf

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce 2018
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #29 Gepost op: augustus 27, 2019, 09:04:20 pm »

Eerst een kyte uit 2011 gehad nu een windforce sinds 2018, tja verbeterpunten, iedereen heeft zo zijn eigen dingen, vandaag kyte naar hk gebracht , gaatje in het doek thv de maststomp, maar gelijk gevraagd naar een oplossing voir het grote gat in de keuken wand voor de mast, hier kunnen reuze muggen doorheen.
Als slot hebben we een hangslot met alarm , werk prima en gewoon niet teveel luxe dingen meenemen.
Verder vinden wij het jammer dat het doek hoe voorzichtig toch vies wordt.
Hebben er dit jaar een achterluifel bij, helemaal super, en de kyte is veel mooier erdoor.
Wij vinden het altijd weer een feest om er mee weg te gaan en het is toch de mooiste op de damping 😄

Groetjes
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal