Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Verbeterpunten Kyte?  (gelezen 3627 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #30 Gepost op: augustus 27, 2019, 10:01:45 pm »

Eerst een kyte uit 2011 gehad nu een windforce sinds 2018, tja verbeterpunten, iedereen heeft zo zijn eigen dingen, vandaag kyte naar hk gebracht , gaatje in het doek thv de maststomp, maar gelijk gevraagd naar een oplossing voir het grote gat in de keuken wand voor de mast, hier kunnen reuze muggen doorheen.
Als slot hebben we een hangslot met alarm , werk prima en gewoon niet teveel luxe dingen meenemen.
Verder vinden wij het jammer dat het doek hoe voorzichtig toch vies wordt.
Hebben er dit jaar een achterluifel bij, helemaal super, en de kyte is veel mooier erdoor.
Wij vinden het altijd weer een feest om er mee weg te gaan en het is toch de mooiste op de damping :)1]

Groetjes
Tja dat witte doek zie je idd alles op.
Van afstand zie je het niet maar als je hem inklapt denk je van zo dat doek is toch vervuild.
Je doet er niks aan, echter bij dauw liggen nog steeds na 7 jaar de druppels erop.
Zo een goede autowax zoek ik nog :)
Verder lijkt mij de achterluifel ook fijn maar op de plek heb je meer ruimte nodig dat lijkt me weer lastig.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #31 Gepost op: augustus 28, 2019, 12:40:03 pm »

Geheel mee eens en geldt zeker ook voor de kindertent XL. Is 'gewoon' zwart doek voldoende? Ik heb zelf als probeerseltje een stuk verduisteringsdoek vastgespeld met goede resultaten, maar vraag me af of dat slim is bij grotere koude bruggen in voor- of najaar (met mogelijk condensvorming -> vocht -> schimmel tot gevolg)? Heb jij daar ervaring mee?

Wij gebruiken een dun zwart doet alleen op de slaapcabine. Hebben geen last van condensvorming of schimmel.
Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #32 Gepost op: augustus 28, 2019, 03:35:27 pm »


- het grondzeil binnen blijkt een lastig op te spannen onderdeel te zijn: in veel Kytes blijft bij regulier opzetten een plooi in het zeil zitten van enkele centimeters hoog die diagonaal door de binnentent loopt;


Dit hadden wij inderdaad ook, echter op de laatste camping waar we hebben gestaan heb ik dit eindelijk vrij eenvoudig op kunnen lossen
Als de tent staat, en het grondzeil ligt zo goed mogelijk.... dan even op de knietjes ter hoogte van het wiel
Dan het grondzeil aan beide zijden van het wiel naar achteren (zeg maar onder de wagenbak) duwen

Bij ons was toen die opstaande plooi "niet" meer aanwezig
Gelogd

Nekaf

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce 2018
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #33 Gepost op: augustus 28, 2019, 06:57:56 pm »

Achterluifel neemt niet veel meer plaats in, hij komt net voorbij de dissel , oke in breedte iets verder 😬
Gelogd

Nirak

  • Karin, Peter en Nicolo. Van Arizona, naar Odyssee, naar Panama — naar Nano 👍
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 273
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Nano met Basekitchen
  • 'Camouflage Klapper'
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #34 Gepost op: augustus 28, 2019, 07:53:38 pm »

Wij gebruiken een dun zwart doet alleen op de slaapcabine. Hebben geen last van condensvorming of schimmel.

Kan je de slaapcabine er niet gewoon uithalen en met textielverf donker maken? Wij hebben de slaaptent van onze Panama dit jaar nespressobruin gemaakt met Dylon textielverf en dat  is een stuk donkerder. Er is ook een versie donkerzwart.
Gelogd
Dans met je hart en je voeten zullen volgen.

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #35 Gepost op: augustus 28, 2019, 10:30:28 pm »

De kindertent heeft geen slaapcabine.
Gelogd

Nirak

  • Karin, Peter en Nicolo. Van Arizona, naar Odyssee, naar Panama — naar Nano 👍
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 273
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Nano met Basekitchen
  • 'Camouflage Klapper'
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #36 Gepost op: augustus 28, 2019, 11:45:03 pm »

Diep had het over de gewone slaapcabine, Telly had het over de kindertent. Ik reageerde op de opmerking van Diep.
Gelogd
Dans met je hart en je voeten zullen volgen.

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #37 Gepost op: augustus 29, 2019, 07:16:56 am »

Diep had het over de gewone slaapcabine, Telly had het over de kindertent. Ik reageerde op de opmerking van Diep.

Ja dat klopt
Gelogd

michelf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Verbeterpunten Kyte?
« Reactie #38 Gepost op: augustus 31, 2019, 07:57:34 am »

Leuk om te lezen al die opmerkingen!

Het is ook wel interessant om aan de vacatures van Holtkamper te zien waar ze zich op lijken te richten in de toekomst:

https://www.holtkamper.nl/nl/vacatures/vacature-duo-opdracht-proefopstelling-ontwerpen-en-onderzoek-naar-integratie-van-zonnepanelen-in-tentdoek

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal