Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Waarom Holtkamper?  (gelezen 11093 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jvos1972

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 38
  • Merk Vouwwagen: Alpen kreuzer
Waarom Holtkamper?
« Gepost op: augustus 03, 2019, 01:29:40 pm »

Hallo,

Ik ben nieuw hier en ook groen wat kamperen betreft. Heb sinds 2018 een oude Alpen Kreuzer deluxe. Deze is redelijk gedateerd heeft nog franje aan de luifel :). We vinden sinds afgelopen jaar kamperen leuk de Alpen Kreuzer is zwaar en kost aardig wat moeite om op te zetten. En je kunt er weinig bagage  in kwijt.

 Ben gisteren bij Holtkamper wezen kijken in Bunnik. Wedachten eerst dat de Nano wel wat was echter heeft deze inde basis tent weinig ruimte bij minder weer is dit erg krap met 2 personen en 2 grotere honden. Daarom sprak de Cocoon meer aan.  Waar ik naar opzoek ben is een leuke wagen die makkelijk opzet en ruim genoeg is voor 2 personen en 2 honden.

Wat zijn jullie ervaringen?
Kun je voor €5000 een leuke 2e hands kopen en hoe oud is deze dan?
Is de bak (pvc) sterk  genoeg? Of zijn er karren met metalen behuizing?
Waar gaat jullie voorkeur naar uit en waarom?

Bvd

Groetjes Jacqueline
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2019, 01:42:39 pm »

Waarom een holtkamper? Ik denk een emotie en een gevoel van goede brouwkwaliteit. Zelfde gaat op voor een autokeuze. Voor een goede 5000 euro kan je zeker wel een HK vinden, deze hebben een kampeer ervaring, gok ik, rond de 10 jaar, type afhankelijk en afhankelijk van de accessoires, keuken ja of nee. De klep van de flyer en de spacer zijn van polyester, de bak is multiplex met een polyester laag.
 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2019, 01:55:36 pm »

Waarom rijdt iemand een BMW / Mercedes / Volvo.... immers: een Dacia komt er ook, is waarschijnlijk zuiniger, rijdt helemaal niet meer slecht tegenwoordig en wellicht zelfs minder storingsgevoelig en ook voorzien van airco, radio, etc.

Beetje hetzelfde hier: ik heb een Kyte, staat zeer snel, is ruim, kost geen kracht om op te zetten, heeft nagenoeg geen losse stokken, kan staan zonder haringen (op de luifelpunten na), heeft een zeer mooie keuken, doek is van topkwaliteit, frame ook. Persoonlijk vind ik het een mooi design.
Is het prijsverschil met bijvoorbeeld een Campooz (in mijn ogen zeer veel waar voor je geld) te verantwoorden? Nee, net zoals een BMW-prijs dat ook niet is ten opzichte van een Dacia. Je betaald veel voor een premium product. Maar dat geldt voor heel veel producten.
Gelogd

jvos1972

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 38
  • Merk Vouwwagen: Alpen kreuzer
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 03, 2019, 01:56:24 pm »

Waarom een holtkamper? Ik denk een emotie en een gevoel van goede brouwkwaliteit. Zelfde gaat op voor een autokeuze. Voor een goede 5000 euro kan je zeker wel een HK vinden, deze hebben een kampeer ervaring, gok ik, rond de 10 jaar, type afhankelijk en afhankelijk van de accessoires, keuken ja of nee. De klep van de flyer en de spacer zijn van polyester, de bak is multiplex met een polyester laag.
 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Bedankt voor uw reactie.

Antwoord zegt genoeg lijkt mij. Een te vreden Holtkamper zo te lezen. Stond ook versteld van hoe anders het is als de Alpen Kreuzer die ik nu heb.

Groetjes Jacqueline

Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2019, 01:59:27 pm »

Ter verduidelijking, wij kamperen al een jaar of 18 met een HK, 16 jaar met een Flyer nu met een Cocoon Aero. Mooi model, hoef geen fysieke inspanning te leveren.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

jvos1972

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 38
  • Merk Vouwwagen: Alpen kreuzer
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 03, 2019, 02:04:26 pm »

Waarom rijdt iemand een BMW / Mercedes / Volvo.... immers: een Dacia komt er ook, is waarschijnlijk zuiniger, rijdt helemaal niet meer slecht tegenwoordig en wellicht zelfs minder storingsgevoelig en ook voorzien van airco, radio, etc.

Beetje hetzelfde hier: ik heb een Kyte, staat zeer snel, is ruim, kost geen kracht om op te zetten, heeft nagenoeg geen losse stokken, kan staan zonder haringen (op de luifelpunten na), heeft een zeer mooie keuken, doek is van topkwaliteit, frame ook. Persoonlijk vind ik het een mooi design.
Is het prijsverschil met bijvoorbeeld een Campooz (in mijn ogen zeer veel waar voor je geld) te verantwoorden? Nee, net zoals een BMW-prijs dat ook niet is ten opzichte van een Dacia. Je betaald veel voor een premium product. Maar dat geldt voor heel veel producten.

Bedankt voor uw.

Klopt helemaal.  Modellen die wij gezien hebben zien er goed uit.  Kwaliteit is prima alles netjes afgewerkt en met stevig materiaal.

Vind het lastig omdat ik geen ervaring heb om tot de juiste keuze te komen. Veel googlen en bij zaken gaan kijken. En dan op je gevoel afgaan denk ik.

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 03, 2019, 03:55:23 pm »

Dag Jacqueline,

Indien je serieuze interesse hebt in een Spacer, dan zetten we de onze graag een keer samen met jullie op. Je kunt het opzetten en afbreken dan zelf ervaren...

Gr. Jeroen van Hemert
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 03, 2019, 04:07:46 pm »

Terugkomend op je vraag...

Onze keuze voor een Holtkamper was wat voorgaande ook aangeven

De kwaliteit , dat zie je ook terug bij de “oudere” modellen, zien er nog goed uit voor de leeftijd
Het doordachte vouwsysteem met minimaal aantal haringen en stokken (zo heeft de Spacer maar 2 luifelstokken, de basis staat door de wagen waterpas te zetten, de klep te openen en de luifel uit te klappen),
Grote bergruimte
Laadgewicht van de totale wagen incl belading geschikt voor 750kg
Gelogd

Vickenjo

  • Gast
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 03, 2019, 07:36:02 pm »

Wij hebben een oude Holtkamper Flyer. Zijn met zijn 2en. Deze Flyer heeft denk ik genoeg ruimte voor jullie 2 honden! Je kunt zon Flyer als je goed zoekt al voor 1250.- of minder kopen. Kijk eens op marktplaats of speurders! Veel succes!
Gelogd

jvos1972

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 38
  • Merk Vouwwagen: Alpen kreuzer
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 03, 2019, 09:23:51 pm »

Wij hebben een oude Holtkamper Flyer. Zijn met zijn 2en. Deze Flyer heeft denk ik genoeg ruimte voor jullie 2 honden! Je kunt zon Flyer als je goed zoekt al voor 1250.- of minder kopen. Kijk eens op marktplaats of speurders! Veel succes!

Bedankt voor uw reactie,

Staan inderdaad aardig wat te koop voor relatief weinig geld. Ben niets anders aan het doen dan op internet info vergaren. Wil de voors en tegens afwegen. Heb geen haast. Ga aankomende week denk ik nog wat dealers bezoeken.

Groetjes Jacqueline
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.965
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 03, 2019, 11:28:21 pm »

 Wij hebben 18 jaar al een vouwwagen.
Waarvan de laatste 8 een kyte.

Waarom omdat wij dit model erg mooi vonden veel bagageruimte heeft snel opzegbaar is en ik overal kon staan met mijn 1,94

Maar iedere maakt zijn keuze op zijn mannier.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

jvos1972

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 38
  • Merk Vouwwagen: Alpen kreuzer
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 04, 2019, 03:23:29 pm »

Wij hebben 18 jaar al een vouwwagen.
Waarvan de laatste 8 een kyte.

Waarom omdat wij dit model erg mooi vonden veel bagageruimte heeft snel opzegbaar is en ik overal kon staan met mijn 1,94

Maar iedere maakt zijn keuze op zijn mannier.

Bedankt voor uw reactie. Ben er achter dat dit een merk naar velens tevredenheid is. Goed om te lezen. Als je nul ervaring hebt met kamperen is het fijn dat je reacties  krijgt van ervaringsdeskundige.  Je wilt geen kat in een zak kopen. Fijn t dit forum er is.
Gelogd

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 04, 2019, 04:58:51 pm »

Bedankt voor uw reactie. Ben er achter dat dit een merk naar velens tevredenheid is. Goed om te lezen. Als je nul ervaring hebt met kamperen is het fijn dat je reacties  krijgt van ervaringsdeskundige.  Je wilt geen kat in een zak kopen. Fijn t dit forum er is.

Pas wel op, zijn veel Holtkamper “fans” hier incl. Mijzelf, kun je afvragen in hoeverre, onze meningen objectief zijn  8)

Houd bij gebruikte exemplaren wel tekening met levensduur tent doek!! Is na 10/15 jaar intensief gebruik wel op!
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 04, 2019, 05:10:12 pm »

Ik heb een HK, maar ben zeker geen fan op die manier die ik hier zie (overigens voornamelijk bij een ander merk), waar mensen hun merk gaan verdedigen.
We hebben zeker ook naar andere opties gekeken en degene die roept dat HK (te) duur is geef ik altijd gelijk. Blijft zot om >20.000 Euro voor een tent op wielen te rekenen, maar we betalen het er wel voor. Mezelf inclusief.

Voor jVos: voordelen zijn naast die wat er al genoemd zijn vaak ook kleinere dingen:
- ramen zijn van binnenuit dicht te maken. Dus gaas is de buitenste laag. Hoef je niet in de regen naar buiten om je ramen te sluiten.
- waterpas zetten: geen gedoe met een ding van 750kg op wiggen duwen, maar gewoon op de poten waterpas zetten. Desnoods met een wiel volledig los van de grond.
- 'caravan' aansluiting voor stroom standaard, met stopcontacten in de keuken en in de wagenbak, inclusief een zekeringsautomaat in de wagen
- dak van 2 lagen; nooit een druppel water binnen gehad en we hebben een enorme hoosbui gehad midden in de nacht in de bergen. Voortent van de overburen stond blank. In de Kyte geen druppel
- in zijn geheel geen scheerlijnen

En ik ben er vast nog wat vergeten. Dus ik ben zeer tevreden, maar zal zeker goed naar alle opties kijken als het tijd is voor een andere wagen. Onder andere Aart Kok en 3Dog hebben zeer degelijke wagens in hun assortiment. Waarbij 3Dog wellicht technisch de beste is, maar ik kon met moeilijk over het design heen zetten. Maar ook design kan veranderen.
« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2019, 09:49:54 am door RDDR »
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 04, 2019, 06:12:51 pm »

Wij hebben indertijd marktplaats afgestruind naar alle mogelijke soorten en modellen. We vielen als een baksteen voor de tent-achtige uitstralng van de Holtkamper (astro). Dat bleek toen ook kwalitatief een topmerk te zijn, met helaas wel bijpassende prijzen.
Wij zijn heel tevreden met onze oudere holtkamper, maar wij zouden bv niet voor een cocoon gaan alleen maar omdat het een holtkamper is. Wij vinden de cocoon niet zo mooi. De uitstraling en degelijkheid van veel Aart Kok wagens staat ons dan wel weer aan, maar die zag je toen nog niet zo veel tweedehands in onze prijsklasse. Het was bij ons dus een beetje een toevalstreffer, maar wel tot volle tevredenheid.
Succes met jullie zoektocht!
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal