Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Waarom Holtkamper?  (gelezen 11310 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 929
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 04, 2019, 06:24:14 pm »

Ik heb een HK, maar ben zeker geen fan op die manier die ik hier zie (overigens voornamelijk bij een ander merk), waar mensen hun merk gaan verdedigen.
We hebben zeker ook naar andere opties gekeken en degene die roept dat HK (te) duur is geef ik altijd gelijk. Blijft zot om >20.000 Euro voor een tent op wielen te rekenen, maar we betalen het er wel voor. Mezelf inclusief.

Als observant vind ik het allemaal wel meevallen. Ja er zijn relatief veel Holtkamper gebruikers op dit forum die lovend zijn over hun aanschaf. Dat kan ook haast niet anders gezien het astronomische bedrag.  :) Ik denk dat naar marktaandeel de Holtkamper gebruikers hier wel wat oververtegenwoordigd zijn. Komt misschien ook omdat het de wat meer bewuste vouwwagen kampeerders zijn die het meer als lifestyle product zien. Maar dat is maar gissen.

Ik denk dat de doorsnee gebruiker van merk x wel tevreden is van merk x, anders had hij/zij wel merk x ingeruild voor merk y. En waarom niet lovend spreken over een product waar je tevreden over bent? Geen van ons is helemaal objectief, simpelweg omdat we de luxe niet hebben om alle producten eens te kunnen gebruiken.

Zelf lijken de Aero en Kyte mij wel mooie wagens maar zou ze zelf niet kopen gezien de prijs/kwaliteit verhouding. De andere en oudere modellen spreken mij niet aan. Elk merk heeft zijn voor en tegens en Holtkamper is daar geen uitzondering in en het is allemaal zeer smaak gevoelig net zoals bij auto's fietsen, caravans enz.
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2019, 06:27:47 pm door Jer81 »
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #16 Gepost op: augustus 04, 2019, 07:02:20 pm »

Als observant vind ik het allemaal wel meevallen. Ja er zijn relatief veel Holtkamper gebruikers op dit forum die lovend zijn over hun aanschaf. Dat kan ook haast niet anders gezien het astronomische bedrag.  :) Ik denk dat naar marktaandeel de Holtkamper gebruikers hier wel wat oververtegenwoordigd zijn. Komt misschien ook omdat het de wat meer bewuste vouwwagen kampeerders zijn die het meer als lifestyle product zien. Maar dat is maar gissen.

Wellicht dat mijn tekst anders over komt dan dat ik het bedoelde: het is hier op het forum, mijn inziens voornamelijk 1 ander, goedkoper merk dat door de eigenaren aardig verdedigd wordt, zoals de gebruikelijke fanboys. Bij het HK deel valt dit heel erg mee en zie ik juist dat de meesten best kritisch zijn op het product. En terecht! Ik ga de naam van de merk overigens niet noemen, laten we het gezellig houden, dus vragen heeft geen zin.  :)
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 929
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #17 Gepost op: augustus 04, 2019, 07:06:59 pm »

"een ander goedkoper merk" maakt het natuurlijk wel heel breed aangezien dat elk ander merk dan Holtkamper is. :)
Maar prima, ik heb het nog niet ervaren en als ik dat wel doe dan weet ik ook welk merk je bedoeld. :)
Gelogd

edwin_t

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Holkamper Kite XL WF
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #18 Gepost op: augustus 04, 2019, 07:21:30 pm »

Om ook maar even een duit in het zakje te doen:

Wij zijn ook super tevreden met onze Holtkamper cocoon uit 2007. Hiervoor een Holtkamper astro, ook een leuke wagen, maar de cocoon vinden we fijner.
Waarom?
- keuken onder de luifel
- binnenruimte die direct mee uitklapt is ruim genoeg om binnen te zitten. De astro heeft weliswaar een voortent optie met kuipzeil, maar dit vinden wij vrij veel werk om op te zetten in vergelijk met de cocoon
- dwarsklapper; bagage ruimte onder bed is makkelijker bereikbaar
- slaapruimte voor 2 volwassenen en 3 kinderen.

Is ie dan helemaal perfect? Bijna wel ;-) maar natuurlijk zijn er nog wensen:
- boogluifel zoals op de kyte of aero. Zet nog sneller op dan de huidige luifel met 3 stokken en 6 scheerlijnen.
- meer ruimte onder het afdekzeil. De nieuwere cocoons hebben hiervoor een softtop extender als optie.

Groet,
Edwin



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #19 Gepost op: augustus 04, 2019, 07:46:24 pm »

"een ander goedkoper merk" maakt het natuurlijk wel heel breed aangezien dat elk ander merk dan Holtkamper is. :)
Maar prima, ik heb het nog niet ervaren en als ik dat wel doe dan weet ik ook welk merk je bedoeld. :)

Wat is er eigenlijk mis met een Cabanon? Oké Franse auto’s en elektronica zijn geen gelukkig huwelijk, maar gelukkig hebben vouwwagens dat bijna niet  ::)
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 929
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 04, 2019, 07:56:51 pm »

Wat is er eigenlijk mis met een Cabanon? Oké Franse auto’s en elektronica zijn geen gelukkig huwelijk, maar gelukkig hebben vouwwagens dat bijna niet  ::)
Ik was dol op mijn 'oude' Peugeot 308 die ik in moest leveren (lease) en daarvoor had ik de Citroen C4 Cactus. Ik vond het een fijne auto. Dus ik heb niets tegen Franse auto's. Werk overigens ook voor een Frans IT detacheringsbedrijf. En met Cabanon? Niets mis mee lijkt mij, de Malawi 2.0 (met keuken) zou ik wel zelf willen hebben. Lijkt mij een erg fijne vouwwagen.
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #21 Gepost op: augustus 04, 2019, 09:07:03 pm »

Maar goed om ‘mijn merk’ dan maar eens te verdedigen de volgende zaken vinden we ‘fijn’ aan de Cabanon Monaco

50 haringen die je de grond in mag schroeven geeft extra veel gelegenheid deze gadget te showen aan overige kampeerders

Veel te veel pakruimte met als gevolg veel te veel spullen mee

Te grote disselbak waardoor je naast je koelkast nog meer spullen mee kunt nemen

Afdekzeil die verlengt is, nog meer spullen....

Te grote luifel waardoor je kans loopt dat de hele buurt komt schuilen bij overvloedige regen of zon

Keuken met driepitten die achter de wagen hangt met als gevolg: nog meer ruimte voor spullen...

Boogluifel waardoor er nooit een stok lekker in de weg staat

Boogmodel welke minstens eens in de week wordt aangezien voor tent, totdat je een rondleiding geeft

Jaloerse buurtgenoten omdat je zoveel handige gadgets bij je hebt (vanwege de ruimte)

Bedden die veel te lekker liggen waardoor je te laat bent voor de croissants en verplicht stokbrood moet eten

Je zoon staat hoog en droog met zijn campingbed in het midden van de wagen waardoor je soms als eerste wakker wordt vanwege zijn ochtendfles, daar heb je toch buren voor op de camping?

Als er nog vragen zijn dan ligt ik de overige onhandigheden graag even toe

OW ja voordat ik het vergeet: hij was redelijk betaalbaar waardoor we nu veel te vaak op een terras belanden  ::)

« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2019, 09:12:25 pm door sammyvannorel »
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 929
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #22 Gepost op: augustus 04, 2019, 09:14:06 pm »

Het onderwerp is Holtkamper.  :)
Gelogd

jvos1972

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Alpen kreuzer
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #23 Gepost op: augustus 04, 2019, 09:38:21 pm »

Bedankt voor jullie reacties,

Zitten leuke en interessante  tussen. Ga van de week verder met mijn tocht op internet en reallife.

Groetjes Jacqueline
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #24 Gepost op: augustus 04, 2019, 09:41:46 pm »

Wellicht ook een idee om naar de kampeer en caravan Jaarbeurs te gaan. Zie je aardig wat merken in 1 keer. En een bezoekje aan Holtkamper, ze zijn zeer behulpzaam (zeker Emmen)

Echt zien, voelen, erin zitten en liggen geeft een andere indruk dan internet.

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
Gelogd

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 148
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #25 Gepost op: augustus 04, 2019, 10:28:31 pm »

Iedere vakantie weer blij dat we onze trigano oceane hebben  ingeruild voor een holtkamper flyer. We hadden een bouwwagen, nu een vouwwagen.
Welk merk je ook kiest, ik beveel de snelklapvariant aan. Combi camp country mis ik hier nog, zijn mensen ook altijd zeer tevreden over.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Gelogd
Space

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #26 Gepost op: augustus 04, 2019, 10:35:50 pm »

Wij hebben een roadmaster en persoonlijk heb ik die 100 keer liever dan een Holtkamper ik heb niks met dat merk. Heb ook dingen gezien waar ik mijn twijfels bij had. En toe ik die vragn stelden werden ze boos bij Holtkamper. Nee geef me dan de heren van Campooz maar die luisteren te minste.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #27 Gepost op: augustus 04, 2019, 10:59:19 pm »

Wat ik al eens zei.
Elke vouwwagen heeft zijn voor en tegens.
En dat is weer voor iedereen anders.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #28 Gepost op: augustus 04, 2019, 11:18:58 pm »

Wat ik al eens zei.
Elke vouwwagen heeft zijn voor en tegens.
En dat is weer voor iedereen anders.

Klopt. Onze 2e wagen was een Smitveld.  Ook een geweldige wagen maar werd te klein.
Daarna overgestapt naar een Spacer toen Kyte. Ik geniet nog elke vakantie van onze wagen maar geloof nooit dat dit de laatste zal zijn. Omstandigheden veranderen zo ook de behoefte.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #29 Gepost op: augustus 05, 2019, 06:21:00 am »

Wij begonnen met een Jametic. Niks mis mee. Goedkope en betaalbare wagen. Wel wat beginnersproblemen gehad.  Na 4 jaar werd het een nieuwe HK Cocoon van 2014. Toen we de Jametic net hadden moest ik niets hebben van die dure Holtkampers. Maar mijn mening wijzigde in 4 jaar toch flink. Voor ons was het vooral het grotere opzet gemak van de Cocoon. En het klassieke model sprak ons ook aan. Toen was de HK Aero er al, maar die vonden we niet zo mooi als de klassieke Cocoon met zijn 3 hoekige ramen. Maar we wilden makkelijker en sneller opzetten en afbreken en daarin won de Cocoon het toch duidelijk van de Jametic. Geen gesjor meer met een zware keuken. Al je spullen onder het bed  in de wagenbak waar je zo bij kunt. Makkelijk inladen thuis en weer uitladen.
En om nog een opmerking te maken over Franse spullen. De Jametic was prima voor zijn geld, 4x goedkoper dan de Cocoon. Maar onze Citroen C4 is al de derde op rij en we zijn er zeer tevreden mee.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal