Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Waarom Holtkamper?  (gelezen 11232 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #75 Gepost op: augustus 09, 2019, 09:14:53 am »

@RDDR helemaal mee eens.
Daarnaast wel eens een luifel aan een 3dog gezet? Nou ik wel daar werd ik niet vrolijk van, in die tijd stond mijn kyte compleet.
Daarnaast gaat de keuken ook nog eens af van je bagageruimte.

@Jer81
En ja als je bogen plaatst in je leefruimte of onder je luifel dan rekt het doek daar dus doe ik ze er altijd in (leefruimte nooit geplaatst overigens)

Na dik 17 jaar vouwwagen te hebben gehad ken ik voor mijn situatie wel alle voor en nadelen van de verschillende merken en types.
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2019, 09:19:19 am door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #76 Gepost op: augustus 09, 2019, 09:24:28 am »

Over dat strakspannen gesproken gaat Holtkamper ook niet vrijuit. Ik zie ze zelden helemaal strak staan. En las laatst op dit forum dat als je een bijgeleverde hulpboog gebruikt om de luifel iets te verhogen je het model uit het doek trekt waardoor je men sowieso nooit meer strak krijgt zonder dat hulpstuk er weer in te zetten.

Het klopt dat zowel de luifelboog als de binnentent boog het doek zich op langere termijn gaat zetten naar deze vorm. Op zich heel logisch. Dus als je de boog eerst 3 jaar gebruikt en daarna niet meer staat hij minder strak dan dat je de boog nooit gebruikt zou hebben. Op zich ook heel logisch. Er zijn maar weinig merken die deze keuzes in opzetten in zijn geheel bieden.
Verder: het blijft een tent en ligt er maar net aan hoe druk je je erover maakt. Wij staan met zo weinig mogelijk haringen en dan staat de wagen behoorlijk netjes en strak van alle kanten uit. Vaak met exact 0 haringen op de luifelpunten na.

@RDDR helemaal mee eens.
Daarnaast wel eens een luifel aan een 3dog gezet? Nou ik wel daar werd ik niet vrolijk van, in die tijd stond mijn kyte compleet.
Daarnaast gaat de keuken ook nog eens af van je bagageruimte.

Klopt, was me bij meer merken opgevallen. De basis staat super snel, maar daarna is het ouderwets bouwen. Een CCC staat echt veel sneller dan een Kyte, totdat je een fatsoenlijke binnenruimte en luifel wil hebben. Dan wint de Kyte met gemak.
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2019, 09:36:43 am door RDDR »
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #77 Gepost op: augustus 09, 2019, 02:30:38 pm »

Klopt dat is toch wel een van de grote pluspunten van Holtkamper: het opzet en afbreekgemak: de geïntegreerde luifel. Bed in de lengte: Nano, bijna mijn ideale vouwwagen, de bagageruimte is wat beperkt. Dus daar ga ik eens over nadenken of daar een oplossing voor is. Bv. Keuken op de dissel en de fietsen dan op of achter de vouwwagen. Ik heb nu de keukenspullen in de bak. De bak die ik nu heb is maar liefst 55cm hoog 125 breed en bijna 200cm lang, en die ruimte heb ik niet bij een Nano....
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #78 Gepost op: augustus 09, 2019, 02:34:39 pm »

Bed in de lengte....

voor ons eventueel het enige voordeel van de Nano...
slapen en in-, uitstappen in de breedte van onze Kyte-S is ons 200% meegevallen
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #79 Gepost op: augustus 09, 2019, 03:25:26 pm »

Verder: het blijft een tent en ligt er maar net aan hoe druk je je erover maakt.
Dat is met elk merk en model vouwwagen zo te rationaliseren. Ik merk dat het gevoelig ligt en zal er dus maar over ophouden.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #80 Gepost op: augustus 09, 2019, 03:37:38 pm »

Nee hoor, ligt helemaal niet gevoelig. Zou niet weten waarom ook. It's a free world en iedereen mag vinden wat hij / zij wil  :J

Maar waarschijnlijk begrijp je best hoe ik het bedoelde. Maar zo niet, licht ik het even toe.
Op onderstaande foto staat mijn Kyte compleet zonder haringen op de luifelpunten na. In mijn ogen staat deze strakker dan menig afgespannen wagen van andere merken. Mijn opmerking sloeg erop dat het strakker kan, door de luifelboog aan te brengen en door een haring of 20 extra erin te slaan. Is het mij niet waard omdat hij behoorlijk netjes staat.

In dit topic zie je hoe de Kyte stond met een haring of 4 in de tent erbij: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=23267.105 (pagina 8 )

Ik vind gewoon dat het netjes moet staan, maar het hoeft niet 100% strak. Als dat de eis is, zou ik naar een Smitveld gaan kijken. Dat zijn toch altijd wel de wagens die uitblinken in hoe enorm strak ze erbij staan. Mijn punt is dus: is mij het werk niet waard. Ik wil iets dat netjes staat met zo min mogelijk haringen. En een Campooz heb ik nog zelden tot nooit netjes zien staan helaas. En dat 'helaas' meen ik oprecht, gezien ik het een erg leuk merk vindt. Als zij doorgaan met ontwikkelen sluit ik niet uit dat ik over 5 jaar wel een Campooz zou nemen.

« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2019, 11:17:04 am door RDDR »
Gelogd

Ron73

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #81 Gepost op: augustus 11, 2019, 10:06:39 pm »

Er is al heel veel geschreven over HK dus weet niet of dit nog iets toevoegt maar toch:

Waarom HK? Wij hebben een cocoon XL van 5 jaar. Het is een oerdegelijk produkt. Na 5 jaar werkt alles nog als nieuw, zwaar (qua gram/m2) en degelijk tentdoek, geen merkbare slijtage behalve wat op de schuivende delen van de tentstokken, geen losse naadjes, geen roestende tentstokken, geen lekkages, makkelijk op te zetten, staat als een huis en (behalve de luifel) zonder haringen, handig in gebruik ( er zitten overal lusjes etc.) Heerlijk bed met lattenbodem, veel ruimte in de bak, leuke keuken op de dissel etc. Stoer ontwerp.

Enige nadeel is dat de cocoon die wij hebben is verkocht als trekkerstent en dus open is aan de voorkant. Bij regen en tegenwind waait het naar binnen is het knutselen met een tarp. We overwegen nu een inritsbaar voorstuk te laten maken.

Al met al m.i. met recht de Rolce Royce onder de vouwwagens ( alhoewel de RR sinds de overname er ook niet op vooruitgegaan is naar het schijnt maar goed)

PS en ja, ik ben schaamteloos bevooroordeeld.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2019, 06:47:44 pm door Ron73 »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #82 Gepost op: augustus 11, 2019, 11:32:01 pm »

Voor wat die wind onder je luifel, daarom hebben wij de voorwand bij de kyte.
Echter in al die jaren maar een paar keer gebruikt, waarvan 1x tegen de kou en regen in het voorjaar zodat we nog steeds onder de luifel konden zitten ipv binnen.
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2019, 11:34:41 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #83 Gepost op: september 01, 2019, 09:28:27 pm »

Wellicht ook een idee om naar de kampeer en caravan Jaarbeurs te gaan. Zie je aardig wat merken in 1 keer. En een bezoekje aan Holtkamper, ze zijn zeer behulpzaam (zeker Emmen)

Echt zien, voelen, erin zitten en liggen geeft een andere indruk dan internet.

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk

Holtkamper staat er niet hoorde ik gisteren in Bunnik.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #84 Gepost op: september 01, 2019, 09:35:40 pm »

Ah, OK. Vorig jaar stonden ze er wel nog, maar kwamen ze wat mij betreft in aanmerking voor de meest treurige, zielloze stand van de beurs.
Ik ga hoe dan ook even naar de jaarbeurs, altijd een leuk uitje. Veel gezelliger dan de grotere beurs in Dusseldorf, die voor mij ongeveer net zo ver rijden is. Die sla ik dit jaar dus over.
« Laatst bewerkt op: september 01, 2019, 09:37:21 pm door RDDR »
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #85 Gepost op: september 01, 2019, 09:36:15 pm »

Holtkamper staat er niet hoorde ik gisteren in Bunnik.
Net even de deelnemerslijst bekeken en idd geen Holtkamper gezien. Vreemde keuze, lijkt me een misser aangezien ze ook geen uitgebreid dealernetwerk hebben.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #86 Gepost op: oktober 12, 2019, 08:15:49 pm »

Wat ze mij verteld in Bunnik had de beurs geen echte meerwaarde voor ze. Iedereen weet ze goed te vinden in Bunnik en dat was genoeg. Op de beurs miste trouwens wel meer merken hoor. Ook Aart Kok was niet aanwezig.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #87 Gepost op: oktober 12, 2019, 08:25:49 pm »

Aart Kok / Combi Camp  is al sinds 2012 niet meer op de beurs te vinden.

Net even de deelnemerslijst bekeken en idd geen Holtkamper gezien. Vreemde keuze, lijkt me een misser aangezien ze ook geen uitgebreid dealernetwerk hebben.
blijkbaar hebben ze dat niet nodig
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #88 Gepost op: oktober 12, 2019, 08:54:10 pm »

Hoorde op HK weekend dat de beurs en Showroom Bunnik maar paar minuten van elkaar liggen, ook met openbaar vervoer

Dus als je wil goed samen te combineren zonder de kosten van beurs m2
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Waarom Holtkamper?
« Reactie #89 Gepost op: oktober 12, 2019, 11:36:13 pm »

Aart Kok / Combi Camp  is al sinds 2012 niet meer op de beurs te vinden.
 blijkbaar hebben ze dat niet nodig
Het zal wel een droge economische afweging zijn idd.
Ergens wel jammer want tijdens zo'n beurs heb je de kans om de vouwwagen echt prominent in beeld te brengen bij kampeerders. Gelukkig hebben de aanwezige merken waaronder Campooz, Camp-let, Campwerk, Alpenkreuzer en Cabanon (die laatste door de Wit) wel die taak op zich genomen en er gezamenlijk een mooi plein van gemaakt. Over aanloop en interesse hadden ze geen gebrek. Ze krijgen van mij ook meer sympathie.
« Laatst bewerkt op: oktober 12, 2019, 11:38:14 pm door Jer81 »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal