Oke dan, hier is uw hulp bij probleempjes met polyesther,
Onderstaande methode is ook goed bruikbaar op zeilboten en dergelijke.
Na deze noodreparatie thuis eventje de boel zodanig aanpakken dat het ook heel blijft.
Polyesther is makkelijk materiaal om zelf te verwerken maar regel nr.1 is zorg voor goede hechting.
Door fijn te schuren haal je de hechting weg, je moet dus de boel even wat rigoreuzer aanpakken.
Trek de noodlaag er af, een klein tikje is al genoeg of met even drukken van de scheur laat het meteen los.
De scheur in kwestie uitslijpen tot een kom van zeker tien cm breed die bijna tot het oppervlak van de andere kant komt en uiteraard ruim voorbij de uiteinden van de scheur, je gaat dus echt een knots van een kuil maken met als doel een nieuwe dikke goed aan het oude materiaal hechtende laag aan te brengen.
Je slijpt dus echt vele centimeters ver rondom de scheur het materiaal weg, zuinigheid is hier precies wat je niet moet doen.
Dan met een scherpe beitel in dit komvormige deel naar buiten toe het oorspronkelijke materiaal splijten.
SCHUUR NIET, hoe ruwer, grover splinteriger het oppervlag is hoe beter, je wilt hechting tenslotte.
Glasvezel zoveel mogelijk in alle kieren en andere gaten die je in het originele materiaal maakt leggen.
KRUISLINGS MEERDERE MATTEN verwerken.
Lagen met 2 tot tot 3 tegelijk opbouwen in goed laten uitharden,
Probeer het niet netjes glad te krijgen maar laat het oppervlak van deze opbouw lekker ruw, opstaande glasvezels enzo zijn SUPER.
pas zéér goed op dat je tussendoor de lagen niet aanraakt, deze niet nat worden oid.
Pas bij de laatste laag mag je met een plamuurmes oid de bovenlaag glad proberen te krijgen.
Dan netjes gladslijpen met een lammellenschijf en zeer goed afwerken met de juiste lak.