Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: vraag over het opzetten van de kyte. HELP  (gelezen 10768 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #15 Gepost op: augustus 09, 2011, 05:58:17 pm »

HK heeft een bepaalde lengte carbonstokken bij de leverancier besteld. HK kwam er pas later achter dat er een verschil in lengte van de stok kon zitten.
De leverancier zei dat er een marge van een paar CM in kan zitten!
Nu controleerd HK alle stokken voordat ze geplaatst worden.
Bah, bedrijven die zich achter toeleveranciers verschuilen. Tijdens het productie proces moet je zo iets kunnen zien, en niet pas als je klanten gaan klagen.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #16 Gepost op: augustus 09, 2011, 07:27:00 pm »

Nu snap ik ook waarom je zo een ding nergens kan huren voordat je hem koopt, zonder cursus, examen en praktijkervaring bak je er niets van.

Maar als je hem enkele keren hebt opgezet en ingeklapt is het een fluitje van een cent. Het blijft een prachtkar. :#
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #17 Gepost op: augustus 09, 2011, 07:54:55 pm »

Ook al heb je toeleveranciers, dan nog moet je altijd als fabrikant je aangeleverde onderdelen controleren, dus ook de carbonstokken nameten op lengte en diameter!!!

Verschuilen is geen excuus!!!

Als ik de Kyte binnenkort uit de stalling haal ga ik ook de lengte opmeten!

gr. Rob
Gelogd

michielw

  • Gast
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #18 Gepost op: augustus 09, 2011, 08:53:26 pm »

Ook al heb je toeleveranciers, dan nog moet je altijd als fabrikant je aangeleverde onderdelen controleren, dus ook de carbonstokken nameten op lengte en diameter!!!

Verschuilen is geen excuus!!!

Als ik de Kyte binnenkort uit de stalling haal ga ik ook de lengte opmeten!

gr. Rob

Nou nou, HK mag toch uitleggen hoe het zo gekomen is? Dat is nog geen verschuilen. Verschuilen zou zijn als ze je doorverwijzen naar die toeleverancier om een nieuwe stok te krijgen. Neemt inderdaad niet weg dat het slordig is van HK zelf.

Overigens ga ik hem ook nameten en ik ga er vooralsnog vanuit dat HK dit netjes op gaat lossen voor alle betrokken klanten.

En zoals hierboven al opmerkt: het blijft een prachtkar. We hebben het hier over, in mijn ogen, kleine cosmetische dingetjes. Niet over zaken waardoor je hele vakantie in het water valt.

Wij hebben de Kyte deze vakantie 6x opgezet en de laatste keer zat er tussen aankomen bij de receptie en het volledig opgezet zijn (inclusief inrichten keuken en kidsroom, aansluiten electra en  bier tje opentrekken, slechts 3 kwartier. Het vereist even wat oefening, maar zo ingewikkeld is het nou ook weer niet allemaal. Het enige wat ik echt geen enkele keer naar mijn zin heb kunnen krijgen is de achterluifel, maar ook die deed dan alsnog gewoon zijn werk, namelijk de zon van de achterkant weg houden.

Overigens hebben wij geen water binnen gehad, ook niet bij nat inpakken (en dat hebben we 3x moeten doen). Maar wij doen dan ook idd wel de ramen helemaal dicht en we zorgen dat de luifel niet mee naar binnen komt met de mast.
Gelogd

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #19 Gepost op: augustus 09, 2011, 08:56:35 pm »

Hebben ze eigenlijk ook nog aangegeven vanaf wanneer ze het zelf zijn gaan controleren?  :?
Kan me voorstellen dat er een aantal (nieuwe) Kyte bezitters zijn die zich graag geen zorgen meer zouden maken. Zeker niet als die nog op pad moeten dit jaar.
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

vrucht

  • Gast
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #20 Gepost op: augustus 09, 2011, 10:30:42 pm »

Maar als je hem enkele keren hebt opgezet en ingeklapt is het een fluitje van een cent. Het blijft een prachtkar. :#


Compleet mee eens, prachtkar is het zeker!
Dit weekend veel ooooohhh en ahhhhhh gehoord van mensen die op de camping langs liepen.

En wie zat er met zn zonnebril te glunderen voor de trent trailer..... :>
Gelogd

vrucht

  • Gast
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #21 Gepost op: augustus 09, 2011, 10:38:56 pm »

Hebben ze eigenlijk ook nog aangegeven vanaf wanneer ze het zelf zijn gaan controleren?  :?
Kan me voorstellen dat er een aantal (nieuwe) Kyte bezitters zijn die zich graag geen zorgen meer zouden maken. Zeker niet als die nog op pad moeten dit jaar.

Het lengteverschil is niet ernstig, blijkbaar kan daardoor alleen kan je tent aan de achterkant wat anders vallen.

Ik schrok eerder van het bericht dat ze stokken\materiaal dus blijkbaar niet nameten voordat ze het gebruiken.

Nee, ze hebben niet aangegeven wanneer het naar boven kwam, Wij hebben een kyte 2010 model en deze valt dus blijkbaar nog in de reeks.

Gelogd

Frank en Jet

  • Gast
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #22 Gepost op: augustus 11, 2011, 12:27:04 am »

Wij hebben ook die te lange carbonstok wat op den duur schade gaat geven aan je doek dat kan gewoon niet anders.
Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat als die stok te lang is dit ook problemen gaat geven met het hulpframe aan de disselzijde(inklappen) het lijkt mij dat alles op elkaar afgestemd moet zijn voor een juiste werking.
Ps geeft er misschien nog bij iemand de scherpe keukenwand hoeken schade aan de kunstof zijwand van de tent?

Frank.
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #23 Gepost op: augustus 24, 2011, 08:51:30 pm »

Met betrekking tot de keuken en de shcerpe hoek, het slijt wel ja! Ook dat is een punt wat wij in oktober gaan melden aan HK
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #24 Gepost op: augustus 25, 2011, 08:18:33 am »

Wij hebben ook die te lange carbonstok wat op den duur schade gaat geven aan je doek dat kan gewoon niet anders.
Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat als die stok te lang is dit ook problemen gaat geven met het hulpframe aan de disselzijde(inklappen) het lijkt mij dat alles op elkaar afgestemd moet zijn voor een juiste werking.
Ps geeft er misschien nog bij iemand de scherpe keukenwand hoeken schade aan de kunstof zijwand van de tent?

Frank.
Wat betreft de scherpe hoek van de keuken. Voor aanschaf hebben wij bij HK aangegeven, nadat we bij een demo schade zagen, dat deze hoek afgerond moest worden. Volgens een monteur/medewerker werd dit nu ook gedaan. Maar voor de zekerheid werd het toch even opgeschreven. Echter toen wij onze Kyte gingen ophalen was er niets met de hoek gebeurt. Dit hebben we vermeldt en er werd direct iemand bijgehaald. Hij ging er met een grote vijl mee aan de slag  ::). Vond ik nou niet zo succes. En heb dit ook kenbaar gemaakt en hem laten stoppen. Voor afrekening heb ik kenbaar gemaakt hier niet tevreden mee te zijn. Er is schijnbaar nog niets aan veranderd :?. Wij hebben hem zelf met een schuurmachine netjes afgerond en hebben dan ook geen zichtbare slijtage.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #25 Gepost op: augustus 25, 2011, 10:39:39 am »

Lien,

Welke hoek van de keuken bedoel je precies, ik heb het niet helder voor ogen.

gr. Rob
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #26 Gepost op: augustus 25, 2011, 01:51:08 pm »

Lien,

Welke hoek van de keuken bedoel je precies, ik heb het niet helder voor ogen.

gr. Rob
Aan de rechterkant. En dan de hoek van het uitklap gedeelte onderaan.
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #27 Gepost op: september 10, 2011, 02:17:52 pm »

Als garantie hebben ze onze kyte volledig nagelopen en zaken als carbonmasten nagemeten en zonodig aangepast. Noemen ze een technische beurt. Is eigenlijk ook normaal dat je een tijdje na gebruik weer even bij de dealer langsgaat om alles na te laten kijken, kijk maar bij auto's. Ik ging eigenlijk naar hun toe omdat het hulpframe was gebroken (bekend probleempje) en in mijn verzekerimgolis stond dat als ik binnen twee jaar een beurt laat geven, de nieuwprijsdekking met twee jaar wordt verlengd. Ik kwam daar en hk bood een technische beurt aan met check op tig bekende punten. Gewoon laten doen dus, komt alles goed ! Weet je ook zeker dat alles weer klopt volgend kampeersiezoen.
Gelogd

Frank en Jet

  • Gast
Re: vraag over het opzetten van de kyte. HELP
« Reactie #28 Gepost op: maart 11, 2012, 08:12:46 pm »

Hoi,
Ook wij hadden dezelfde problemen.
Bij ons kwam de linker voorhoek omhoog.
De kyte is afgelopen november voor een sevice beurt geweest en dar kregen we nog enkele opzet tips.
Om het tegen gaan van het omhoogkomen van de hoeken zei men het volgende, je moet de gronszeil hoeken die je het eerst vast zet die bij de wagenbak iets onder de wagenbak vast zetten en niet loodrecht naar beneden zoals ons eerst was vertelt.
Zo ook de tent op gezet in Bunnik en jawel een vlak grondzeil.

Groet Frank en jet
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal