Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Bed blijft niet omhoog staan op gasveren  (gelezen 4499 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re: Bed blijft niet omhoog staan op gasveren
« Reactie #15 Gepost op: juni 16, 2019, 02:04:30 pm »

Oud topic, maar hierboven wordt geschreven;

Als ik erbij vertel dat ik zes jaar bij hk gewerkt heb en ze daar niet anders doen? Tis echt zo. Onder andere de positie is van invloed op de werking van de veren

Heeft iemand de de gasveren laten of zelf verzet, zodat het bed makkelijker open/dicht gaat? En waar zitten de gasveren nu?
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Bed blijft niet omhoog staan op gasveren
« Reactie #16 Gepost op: juni 16, 2019, 02:19:25 pm »

...... . Jammer dat dat af fabriek niet gelijk goed is gedaan.


Hoezo, niet gelijk goed is gedaan? Het komt gewoon heel nauw en in principe functioneert bij aanschaf prima totdat er van alles op het matras wordt gelegd (topper, zwaarder matras). 100N meer of minder is een groot verschil. Beetje te zwaar en je krijgt hem niet meer naar beneden. Daarnaast is temperatuur ook nog een factor. Het kan nu eenmaal niet zo zijn dat een gasveer onder alle omstandigheden precies zo functioneert als dat wij zouden willen.

Ik heb de laatste tijd wat showrooms afgestruind en over het algemeen gaan ze in de showraam (leeg) allemaal zeer eenvoudig omhoog en vaak maar moeizaam naar beneden. Precies zoals het zonder ballast zou moeten.

Als het past zou ik beginnen om het draaipunt op het vaste deel wat naar voren toe te halen (paar centimeter), wel opletten of de veer in gesloten toestand nog helemaal ingeschoven kan worden, anders druk je de zaak aan gort.
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re: Bed blijft niet omhoog staan op gasveren
« Reactie #17 Gepost op: juni 16, 2019, 05:05:28 pm »

Klopt, in showroom gaan alle bedden probleemloos open/dicht. Maar daar ligt nooit wat op, maar in de praktijk ligt er wel wat op ;-) Wij hebben een ander matras en inderdaad een topper erop. (Bed van de ccc echt te hard). En dan nog het beddenspul/kussens erop, dan is het een behoorlijk gewicht wat die gasveer omhoog moet tillen. Het is onhandig om elke keer alle beddenspul van het bed te moeten halen of naar achteren te verplaatsen. We moeten toch best vaak onder het bed moeten zijn, en ik vindt het gewoon te zwaar.  En omdat ze bij holtkamper schijnbaar de gasveren verplaatsen (als mensen moeite hebben met het bed omhoog te tillen) dacht ik dat het misschien een makkelijke oplossing zou kunnen zijn. Maar ben bang dat het niet zo eenvoudig op te lossen is.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Bed blijft niet omhoog staan op gasveren
« Reactie #18 Gepost op: juni 16, 2019, 05:20:07 pm »

Nu kan ik het niet nakijken maar volgens mij is de  bij de CC net zo goed mogelijk, je moet alleen even kijken of er  in gesloten toestand nog wat 'veerweg' over is. De bevestiging zit gewoon verplaatsbaar in het aluminium frame aangebracht.


(Het zou overigens mooi zijn als je bij aanschaf de keuze zou kunnen hebben wat voor gasveren er geplaatst  worden 'licht' of 'zwaar')
« Laatst bewerkt op: juni 16, 2019, 05:23:39 pm door C5CCV »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Bed blijft niet omhoog staan op gasveren
« Reactie #19 Gepost op: juni 16, 2019, 07:10:52 pm »

Het bevestigingspunt aan de onderzijde is in elk geval te verzetten. (Ik kan niet zien hoe de bovenkant zit op de foto die ik voorhanden heb).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re: Bed blijft niet omhoog staan op gasveren
« Reactie #20 Gepost op: juni 16, 2019, 07:40:40 pm »


Wat is de levensduur van een gasveer

De levensduur van een gasveer is sterk afhankelijk van het feit of de gasveer correct gemonteerd is. Het is dus noodzakelijk de gasveer rechtlijnig tussen beide bevestigingspunten te bevestigen. Wanneer dit niet het geval is zal de zuigerstang wrijving ondervinden waardoor de interne afdichting van de gasveer beschadigd kan raken en zo een defecte gasveer tot gevolg zal hebben.Ook moet voorkomen worden dat er vuil ,krassen en beschadigingen op de zuigerstang komen. Tevens mogen gasveren niet als eindaanslag functioneren en niet op druk of trek belast worden. Dit alles in acht houdend zal een gasdrukveer circa 40.000 slagen  meegaan een gastrekveer circa 10.000 slagen en een blokkeerbare gasveer circa 20.000 slagen

Kunnen mijn oude gasveren bijgevuld worden

Wanneer uw bestaande gasveren niet meer de gewenste druk hebben betekend dat er stikstof is ontsnapt uit de cilinder. Een versleten afdichting in de cilinder is meestal de oorzaak van het druk verlies. De afdichting dicht de cilinder niet meer goed waardoor er bij elke slag die de gasveer vervolgens maakt een kleine hoeveelheid stikstof kan ontsnappen. Na verloop van tijd is de gasveer dusdanig afgezwakt dat hij niet meer naar behoren werkt. Het vervangen van de gasveer is dus de enige optie

De gasveer moet dus juist gemonteerd zijn. De cilinder zit bevestigd aan het openslaande gedeelte.


Zie ook Springmasters.nl
Ook voor het bestellen van nieuwe veren 😉

Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Bed blijft niet omhoog staan op gasveren
« Reactie #21 Gepost op: juli 13, 2019, 02:55:47 pm »

Wij hadden de gasveren van onze Astro (450N) al eens vervangen door veren van 600N. Omdat het bed door extra dekens etc toch weer te zwaar werd hebben we zojuist de veren aan de onderkant een cm of 4 naar voren verplaatst. Het bed blijft nu weer zelf open staan, maar het optillen blijft zwaar. Misschien zelfs zwaarder nu, doordat het stuk waarop de veren eigenlijk nog niets doen wat 'langer' is, hij 'pakt' als het ware wat hoger.

Om het wat makkelijker te maken hebben we wel even een lus met een ankersteek om het bedframe geknoopt. Aan die lus kunnen we het bed nu omhoog trekken, ipv onder het matras naar de juiste buis te moeten graaien.

Maar even kijken hoe het nu gaat, maar ik vraag me af of zwaardere veren wel een oplossing zijn voor dat eerste zware stukje eigenlijk.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal