Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Problemen rits kyte  (gelezen 912 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wammus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce
Problemen rits kyte
« Gepost op: juli 13, 2019, 09:56:21 pm »

We hebben sinds deze vakantie problemen met de rits van onze kyte en wel van onze “voordeur” als we hem dichtritsen gaat die aan de bovenkant van elkaar af waarna je naar veel moeite de ritst weer dicht krijgt...... de kyte is nu 5 jaar oud en nog nooit gehad. Tent is ook niet te straks afgespannen.... zie er verder niets aan van dat ik zeg hij is kapot........
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Problemen rits kyte
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2019, 10:41:58 pm »

Is de runner iets ruimer geworden. Kun je weer dichtknijpen. Het handigste werkt dit met een waterpomptang. Niet te hard, gaat echt maar om weinig.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Problemen rits kyte
« Reactie #2 Gepost op: juli 14, 2019, 09:45:19 am »

Of er een nieuwe opzetten,  ben je voor nog geen 5 euro klaar. Bij een kampeerwinkel met tentatelier hebben ze die vaak wel ( neem dan de runner mee voor de maat :J
Gelogd

Wammus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce
Re: Problemen rits kyte
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2019, 08:57:39 pm »

Drilusniet je tip lijkt te werken...... dank. Gaan het de komende dagen uitproberen.

Nieuwe runner zal ik eens achterasn gaan hoewel ik me afvraag hoe je deze eenvoudig kan vervangen.... je moet toch dat uiteindestop eraf halen en zien dat je dat je het er weer goed op krijgt.......
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Problemen rits kyte
« Reactie #4 Gepost op: juli 15, 2019, 07:46:51 am »

Ik heb Sannie75 geholpen daarbij, de runner is even pielen maar die uiteinden waren er zo af en er weer zo op :J
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Problemen rits kyte
« Reactie #5 Gepost op: juli 15, 2019, 09:48:24 am »

Ik heb Sannie75 geholpen daarbij, de runner is even pielen maar die uiteinden waren er zo af en er weer zo op :J

inderdaad, voor die runner heb je een 3e hand nodig. De uiteindes waren simpel los te tornen met een tornmesje, deze uiteraard weer netjes met een paar steekjes vastgezet. Hiervoor een speciaal stevig (tent) garen en een kromme naald gekocht.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Wammus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce
Re: Problemen rits kyte
« Reactie #6 Gepost op: augustus 01, 2019, 08:33:05 pm »

Door de goede tip doet de rist het weer prima. Per mail toch even contact opgenomen met holtkamper en heb 2 runners thuisgestuurd gekregen. We gaan eind deze maand nogmaals 3 weken weg dus mocht het toch weer voorkomen dan ga ik de runners vervangen heb nu mooi een paar reserve runners....

Uitstekende service van holtkamper (kosteloos opgestuurd) dat mag ook weleens gezegd worden.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal