Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Re: basekitchen  (gelezen 1052 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: basekitchen
« Gepost op: juli 21, 2019, 08:35:14 pm »

Het maakt niet uit wat die weegt, je auto moet 750kg geremd kunnen en mogen trekken. Anders mag er geen aanhanger/vouwwagen achter hangen die 750kg MAG wegen.
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Re: basekitchen
« Reactie #1 Gepost op: juli 21, 2019, 08:48:30 pm »

Waar komt die wijsheid vandaan? Bij mij op mijn werk nemen ze standaard de zwaarste aanhangers: is ie wat leger dan kan hij ook achter de c1 van de secretaresse (bij wijze van spreke) is ie zwaar beladen dan gaat hij achter de b-e trekkers. Zo blijf je wat flexibel. Risico is wel dat je ze te zwaar achter een lichte auto hangt (bijv mijn megane MAG 1700 kg trekken maar of ik dat fijn vind is een ander punt)
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Re: basekitchen
« Reactie #2 Gepost op: juli 21, 2019, 09:25:45 pm »

Omdat bij controle niet altijd gewogen wordt. Zeker niet als de politie je even wil controleren.
Men kijkt eerst naar de kenteken papieren en wat de auto maximaal mag trekken. En of die aanhanger nu vol of leeg is maakt niet uit de technische of toegestane maximale massa is leidend en bij vouwwagens en aanhangwagens zonder eigen kenteken is dit 650 of 750 kg.
Meeste auto's mogen dit wel trekken maar dat staat dus op de papieren van de auto. Mijn auto mag geremd 1100kg trekken en ongeremd 657kg.
Volgens mij mochten de C1 , Aygo's niks trekken want stond 0 op kenteken papieren. Trekhaak kon wel voor fietsendrager. En iets trekken zou ook wel lukken maar mocht niet. Weet niet hoe dat tegenwoordig is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Re: basekitchen
« Reactie #4 Gepost op: juli 21, 2019, 09:58:07 pm »

Waar komt die wijsheid vandaan? Bij mij op mijn werk nemen ze standaard de zwaarste aanhangers: is ie wat leger dan kan hij ook achter de c1 van de secretaresse (bij wijze van spreke) is ie zwaar beladen dan gaat hij achter de b-e trekkers. Zo blijf je wat flexibel. Risico is wel dat je ze te zwaar achter een lichte auto hangt (bijv mijn megane MAG 1700 kg trekken maar of ik dat fijn vind is een ander punt)


Lekker bedrijf dan, waar je werkt. Dan ga maar melden dat ze waarschijnlijk met enige regelmaat in overtreding zijn; het heeft dus niets te maken met wat de aanhanger weegt maar wat de wettelijk toegestane massa is.
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2019, 09:59:57 pm door C5CCV »
Gelogd

lauty

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 38
  • Merk Vouwwagen: HK Nano
Re: Re: basekitchen
« Reactie #5 Gepost op: juli 21, 2019, 10:14:53 pm »

op de kentekenpapieren van onze c3 staat dat we 450 ongeremd en 600 geremd mogen trekken,
de nano is 450kg , dus is het voor ons van belang wat de keuken weegt zodat we weten of er dan nog wel ruimte qua gewicht over blijft voor de vaste inboedel van de HK zoals kampeerstoelen en dergelijke....
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Re: basekitchen
« Reactie #6 Gepost op: juli 21, 2019, 10:16:31 pm »

En waar haal jij die wijsheid vandaan: in onze optiek is het zo dat een aanhanger altijd getrokken mag worden mits de auto hem in de praktijk mag trekken: aanhanger bijvoorbeeld max 2000 kilo trekker mag maximaal 1600 kilo dan maximaal beladen tot 1600 kilo. Dat de politie dit onhandig vind is hun probleem, zij vonden het makkelijker om van papier te lezen dat de combi mag, dan daadwerkelijk naar een weegbrug te gaan en het nameten.

Voor zover ik weet zijn wij er zakelijk ook nog nooit nat mee gegaan (behalve als er stiekem toch te veel kilo’s op de aanhanger lagen  >:( )
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Re: basekitchen
« Reactie #7 Gepost op: juli 21, 2019, 10:46:37 pm »

Volgens mij kan je in verschillende EU landen beboet worden als je aanhanger meer kan wegen dan de auto trekken mag. Of je hem daadwerkelijk ook zwaarder beladen hebt dan de auto trekken mag maakt dan niet uit.

Dat is ook de reden dat sommige mensen hun caravan opnieuw laten keuren. Dan willen ze een lager maximaal gewicht (dus minder mogen beladen) zodat ze het mogen trekken met hun auto. Dan komt dat netjes op papier en heb je nergens problemen.
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Re: basekitchen
« Reactie #8 Gepost op: juli 21, 2019, 10:54:27 pm »

Nog even wat ondersteunende literatuur van de vrienden van de ANWB https://www.anwb.nl/experts/auto/92/maximum-massa-aanhanger

Het is blijkbaar wel ingewikkelde materie, maar mijn werkgever lijkt toch de juiste weg ingeslagen te zijn met de hoge toelaatbare aslasten WW
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

lauty

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 38
  • Merk Vouwwagen: HK Nano
Re: Re: basekitchen
« Reactie #9 Gepost op: juli 21, 2019, 11:02:35 pm »


oke, heel erg leuk deze discussie....


Maar ik wilde alleen maar weten hoe zwaar de Basekitchen weegt.

Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Re: basekitchen
« Reactie #10 Gepost op: juli 21, 2019, 11:14:22 pm »

De regelgeving is enkele jaren terug veranderd. Voorheen was het zo, mocht je auto 650 kg trekken, dan mocht het maximale gewicht van de aanhanger + lading ook niet op papier de 650 kg overschrijden.
Nu is het zo dat het totale gewicht van aanhanger + lading het maximale trekgewicht van de auto niet mag overschrijden. Al mag de aanhanger 2000 kg lading hebben, het totaal gewicht moet onder het maximale trekgewicht van de auto blijven.

Niks ingewikkeld aan.

Het keuren naar een lager gewicht, heeft te maken met je rijbewijs.  Je mag geen combinatie rijden waarvan het totaal gewicht, boven het maximale gewicht dat op je rijbewijs vermeld is.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Re: basekitchen
« Reactie #11 Gepost op: juli 21, 2019, 11:18:18 pm »

Ik,zou een nieuw topic openen lauty....
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Re: basekitchen
« Reactie #12 Gepost op: juli 21, 2019, 11:18:47 pm »

En dat is binnen alle Europese landen zo?
Gelogd

lauty

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 38
  • Merk Vouwwagen: HK Nano
Re: Re: basekitchen
« Reactie #13 Gepost op: juli 21, 2019, 11:26:27 pm »

Ik,zou een nieuw topic openen lauty....


tja, dacht dat mijn vraag en onderwerpregel duidelijk genoeg was..
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Re: basekitchen
« Reactie #14 Gepost op: juli 21, 2019, 11:41:05 pm »

En dat is binnen alle Europese landen zo?
Dat is een goede vraag, dat weet ik niet.

Volgens mij mag je in Duitsland 4200 kg rijden met een “klein” rijbewijs. Het dan niet zo dat als een Duitser in Nederland komt, hij nog maar met 3500 kg mag rijden.
Omgekeerd is het ook niet zo, dat een Nederlander in Duitsland met 4200 kg mag rijden.

Dus ik denk dat je in het buitenland moet voldoen aan de regels van je rijbewijs en de keuringsrapporten van de aanhanger


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal