Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Herfstvakantie met vouwwagen  (gelezen 5759 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edwinv

  • Gast
Herfstvakantie met vouwwagen
« Gepost op: september 28, 2013, 12:21:00 pm »

Dag mede klappers,

Gaan jullie met de herfstvakantie ook wel eens op pad met de vouwwagen.
Hebben hier totaal geen ervaring mee. Willen in de vakantie naar legoland vlakbij Ulm (duitsland)

Als het weer zo zou zijn als nu.......
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Herfstvakantie met vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: september 28, 2013, 12:30:06 pm »

Goede dekbedden of een electrische deken doen wonderen, als ik wat meer tijd had zou ik er ook op uit trekken.
« Laatst bewerkt op: september 28, 2013, 05:16:23 pm door nunogconway »
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: Herfstvakantie met vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: september 28, 2013, 12:34:21 pm »

Wij vinden de herfstvakantie net wat te laat in het seizoen. De temperatuur is niet zoveel anders dan (vroeg) in het voorjaar en als je voor de avonden een kacheltje hebt gaat dat prima. Maar het goed droog krijgen van de vouwwagen kan een behoorlijke uitdaging zijn. Als je de vouwwagen ergens (overdekt) kunt laten drogen, is dat uiteraard ook geen probleem. Wij lopen dat risico liever niet en laten de vouwwagen in de herfstvakantie dus in de stalling staan.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Herfstvakantie met vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: september 28, 2013, 01:39:49 pm »

Wij gaan vrij ver in het jaar door (en beginnen ook weer vroeg). Dat leidt wel eens tot 'rammelende watertanks' (ijsklonten) en andere maffe dingen. Maar met een beetje voorbereiding en wat geluk met het weer is het zeer goed te doen.

Schreef ik vanaf camping Ikenhiem waar we met vier klappers op een rijtje staan in een heerlijk zonnetje en met de stookhut paraat voor als de zon vanavond verdwijnt.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.276
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Herfstvakantie met vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: september 29, 2013, 06:08:37 pm »

Zolang overdag het zonnetje schijnt is het zeker te doen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Qwaqa

  • Gast
Re: Herfstvakantie met vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: september 29, 2013, 07:17:42 pm »

In het voorjaar was het verrekte koud (zoek maar eens). Dat gaat prima, maar je moet wel zorgen voor een extra deken en wat goede pyama's. Of bv isolatie ondergoed. Het elektrische kacheltje kon het echt niet meer bij stoken dus een gaskachel was wél heel erg fijn. Als je het koud krijgt krijg je het niet meer warm :-).

Het lastigste is 'krijgen we het droog mee terug'.... Het blijft lang vochtig 's ochtends, ook het gras.
Gelogd

prutsky

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 142
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte keuken
Re: Herfstvakantie met vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: september 29, 2013, 08:46:12 pm »

Wij hebben besloten dit niet te gaan doen. We hadden nu een lang weekend vrij (van vrijdag t/m maandag), maar vandaag toch besloten op te breken.
Gisteren werd het dakdoek nauwelijks droog en dit was pas rond 17:00u. Vandaag hadden we dezelfde zon, maar vooral meer wind. Dit hielp goed.
OVer een paar weken is het mogelijk nog kouder/vochtiger. De gok dat ik hem niet droog krijg is te groot.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Herfstvakantie met vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: oktober 20, 2013, 11:22:58 pm »

We willen proberen om in de herfstvakantie in ieder geval 1 nachtje in onze nieuwe vouwwagen te slapen. Over de koude nachten maak ik me niet zo'n zorgen, maar wel over de dauw 's ochtends. Als ik zie hoe nat onze cabrio in de ochtend is dan vraag ik me af of het slim is voor een vouwwagen. Hij gaat hierna waarschijnlijk voor zo'n maand of 7 de stalling in. Duurt het lang voor hij weer helemaal droog is? Moet dan de volgende dag de hele dag de zon schijnen? Wat zijn jullie ervaringen/gedachten hierover?
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Herfstvakantie met vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: oktober 20, 2013, 11:31:50 pm »

Als ik het zo lees, zou ik het niet doen. Of je moet ver gaan, Spanje is nog heerrrrlijk weer.

Voor ons, inwoners van Belgie, is het helemaal laat, de herfstvakantie is altijd in de week waar 1 november invalt.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.276
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Herfstvakantie met vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: oktober 21, 2013, 05:47:03 am »

Als ik een wagen had en de tijd wist ik het wel.
Maar moet toegeven dat ik mijn wagen ook in de staling overdekt kan drogen.

Vrienden staan via vakantie veilingen voor 36 euro een hele week op een camping in Overijssel.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

nikkel1964

  • Gast
Re: Herfstvakantie met vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: oktober 21, 2013, 07:56:25 am »

Als je niet het plan hebt om voor 12 uur van de camping weg te willen rijden maar even je tijd neemt dan droogt de wagen met wat wind en als het kan een klein zonnetje nog prima. Maar ja, als het regent op de dag van vertrek... Het is een risico maar goed te doen.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Herfstvakantie met vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: oktober 21, 2013, 12:04:29 pm »

Ik heb jaren in de herfstvakantie gekampeerd,  Heerlijk vind ik het.

Of je Droog in kunt pakken is in elk seizoen een risico.
Je moet maar zo denken:

If you wait for the perfect conditions, you'll never get anything done!
Gelogd
Adventure Awaits
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal