Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes  (gelezen 26487 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PeterKr

  • Gast
Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Gepost op: februari 22, 2012, 09:17:18 am »

Uit het AD van 22/02/2012

Hebben ze weer een melkkoetje gevonden? :N


Vakantiegangers die komende zomer van plan zijn richting Frankrijk te reizen, lopen het risico melkkoe te worden van de Franse overheid. Die heeft een aantal nieuwe verkeersboetes uitgebroed, waaronder die voor het voeren van navigatieapparatuur die ook de lokatie van snelheidscamera's aangeeft.

De boete voor het aan boord hebben van zo'n apparaat is niet minder dan 1500 euro. Zelfs als het ding uit staat. Maar het blijft niet bij deze nieuwe regel.

Vanaf juli wordt het automobilisten ook verplicht een ademtester in de wagen te hebben, zo schrijft De Telegraag. Daarmee kan de rijder zelf vaststellen of hij, of zij, te veel alcohol heeft gedronken. De functionaliteit van het apparaatje is evenwel omstreden.

Desondanks levert het niet hebben van het twee euro kostende prul een boete op van 11 euro. Veilig Verkeer Nederland raadt de tester zelfs af. 'Ze zijn erg onbetrouwbaar. Je hebt er niets aan.'
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #1 Gepost op: februari 22, 2012, 10:30:51 am »

Ja , dat klopt.
Onlangs is op een ander forum, Camping-Frankrijk.nl een topic over geweest.
Misschien wel interessant om dit na te lezen,   http://camping-frankrijk.nl/forum/topic.asp?ID=33123&p=7     :(

Ook was er een topic over de alcoholtest, deze wordt zelfs toegelicht door een fransman!!
Zie topic   http://camping-frankrijk.nl/forum/topic.asp?ID=33529&p=1       ::)
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #2 Gepost op: februari 22, 2012, 11:10:38 am »

Dit is een jaarlijks terugkerend bericht, mensen erop attent maken dat ze heus wel wat doen. Preventieve werking is groot.

Over een maand of wat komt de ANWB met zijn jaarlijkse bangmakerij stukje naar buiten, dat is dan weer gericht op het verkopen van zoveel mogelijk Eurropese wegenwachtserive (oude IRK) en een reisverzeekring
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #3 Gepost op: februari 22, 2012, 11:27:35 am »

Je hebt je nu eenmaal aan de wet te houden. Dit is dus GEEN melkkoetje, maar de aankondiging van een nieuwe wet, of wellicht, handhaving van een wet.

Er is geen land in Europa waar je wordt aangehouden om hier pro-actief op te controleren. Wel kan je bij een algemene controle tegen de lamp lopen. Laten we wel wezen: als je je aan de verkeersregels houdt, is het weten waar de flitspalen staan ook niet nodig. Het is feitelijk een middel om het ontlopen van straf (snelheidsboete) te vergemakkelijken. En dat is in veel landen strafbaar, hulpmiddelen om strafvervolging te voorkomen.

Het blaasdinges, als het al waar is, met twee euro kosten... Moet je weer hollander voor zijn om daarover te zeuren. Wel goed om te melden dat je zo'n ding moet hebben!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #4 Gepost op: februari 22, 2012, 11:46:37 am »

maar.... op elke navigatie systeem zit toch zo ding die meld wanneer er flitsers in de buurt zijn?? wij hebben hem uit staan omdat wij zeker hier ons aan de snelheid houden (met en zonder vw) maar begrijp ik nu goed dat als je hem uit heb gezet je dan toch nog een boete kan krijgen??
Gelogd
Jevipro

biccie

  • Gast
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #5 Gepost op: februari 22, 2012, 11:55:55 am »

en wat als je navigatie ingebouwd zit?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #6 Gepost op: februari 22, 2012, 12:02:58 pm »

Citaat
Auto & kampeerauto


Flitswaarschuwing
?Het meenemen en gebruik van radardetectieapparatuur is verboden.
?Gebruik van apparatuur (bijv. navigatie, telefoon) met signalering voor vaste flitslocaties of trajectcontroles lijkt toegestaan voor zover publieke informatie wordt gebruikt.

(Bron: http://www.anwb.nl/bestemmingen/landeninformatie/vakantie/bestemmingIndex.html?btiId=BTI_4&themaId=BEST_P_60 )
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #8 Gepost op: februari 22, 2012, 12:32:36 pm »

Inderdaad, kun je een boete krijgen als je de flitserwaarschuwingen app heb staan in je satnav.
In oosterijk en zwitserland geld dit al een paar jaar. Het maakt niet uit of je een losse tomtom tegen je vooruit hebt of een ingebouwde. De flitsmelding is een software matige applicatie, die je bij oa tomtom via een abonement maar ook voor een deel gratis kunt downloaden.

Uit ervaring van een familielid (vrachtwagen chauffeur) weet ik dat de politie in de betrokken landen let op (buitenlandse) chauffeurs die afremmen in de buurt van flitspalen/lokaties en bij traject controles. Als je dan wordt aangehouden, wordt ook je satnav gecontroleerd. Het maakt dan niet uit, of je de satnav aan of uit hebt staan of de applicatie aan/uit. Als de software erop staat is het strafbaar.

Maar ja, als je normaal rijdt en je aan de geldende snelheid beperkingen houd, heb je deze app ook niet nodig of wel? :#




Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #9 Gepost op: februari 22, 2012, 12:45:48 pm »

hmmmm, toch maar eens kijken hoe ik dat van mijn navje kan verwijderen voor we op vakantie gaan, voor die 1500 eurootjes kan ik wel een betere bestemming bedenken dan dat aan de Franse overheid te " schenken"   :P
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Stori

  • Gast
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #10 Gepost op: februari 22, 2012, 01:10:27 pm »

@ Biccie: een ingebouwde GPS is inderdaad een probleem. Wij hebben vorige week onze nieuwe auto opgehaald in de garage en voor de eerste keer een ingebouwd toesteL Omdat ik het probleem voor Zwitserland al kende, wou ik direct de flitspaallocaties eruit laten halen. Buiten het feit dat ze de problematiek niet kenden, wist niemand in de garage hoe dit moest. En nu? In Zwitserland nemen ze ook je GPS in beslag, zelfs al ligt hij in de koffer en staat de functie uit. Gaan ze nu mijn auto in beslag nemen??? :o

O ja, in Frankrijk hebben ze het vooral op het systeem Coyote begrepen, je flitspaallocatie uitzetten volstaat. Maar de berichtgeving is heel verwarrend en niet éénduidig.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #11 Gepost op: februari 22, 2012, 01:12:00 pm »

In een land waar de gemiddelde automobilist slechter rijdt dan de hond van de buren met een liter wodka op zijn dit wel 2 zeer vreemde maatregelen om het aantal verkeersdoden omlaag te krijgen. En zo zijn die maatregelen toch echt gepresenteerd. Ik kom er na 20 achtereenvolgende zomervakanties niet meer. Mooi land, maar die bewoners..
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #12 Gepost op: februari 22, 2012, 01:23:30 pm »

hmmmm, toch maar eens kijken hoe ik dat van mijn navje kan verwijderen voor we op vakantie gaan, voor die 1500 eurootjes kan ik wel een betere bestemming bedenken dan dat aan de Franse overheid te " schenken"   :P

ik zal het vanavond eens zeggen tegen me man zodat hij het eraf kan halen... Hoewel.. we dit jaar dus niet naar Frankrijk gaan maar als je het toch niet gebruikt zoals wij dan gewoon eraf halen kunnen we ook geen last krijgen waar dan ook!!
Gelogd
Jevipro

marleejenrob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: trigano ocean 3.15
  • kamperen= klapkoets, skottelbroi en senseo mee!
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #13 Gepost op: februari 22, 2012, 02:05:22 pm »


thanks voor de waarschuwing.
ik had ergens zoiets gelezen maar had de miepmiep nog niet verandert, nu wel!
scheelt toch 1500, euries, kennen we nog een keertje op vacantie

thanks
Gelogd

biccie

  • Gast
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #14 Gepost op: februari 22, 2012, 04:04:38 pm »

@stori: toch wel jammer dat ze het bij de garage ook niet weten, toch?
we gaan het eens navragen bij onze dealer, kijken wat die weet......
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal