Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes  (gelezen 26490 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #45 Gepost op: mei 12, 2012, 08:40:56 pm »

Dat wordt voor mij dus naast een alcoholtester (verplicht in Frankrijk) ook nog een brandblusser kopen. Ik ben nl. al jarenlang zonder brandblusser in de auto door België naar Frankrijk gereden.  :#
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #46 Gepost op: mei 12, 2012, 09:31:39 pm »

We moeten als Nederlander wel erg veel extra dingen aanschaffen als wij de grens over rijden. Verbandtrommel

Ik mag toch hopen dat iedereen een verbandtrommel in de auto heeft? Heeeeeeeeeel veel van de wettelijke verplichtingen hebben een tamelijk directe link met VEILIGHEID, zoals daar zijn: een minimale remvertraging, een maximale toegestane massa, veiligheidsgordels.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

walter

  • Gast
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #47 Gepost op: mei 12, 2012, 09:41:05 pm »

We moeten als Nederlander wel erg veel extra dingen aanschaffen als wij de grens over rijden. Verbandtrommel (verplicht in oa België, Duitsland), gevaren driehoek (oa België, Duitsland), veiligheidsvest (Frankrijk, Duitsland, België). Al deze zaken zijn in Nederland niet verplicht. Hoe zit het met de verplichting van een brandblusser in de auto?

er gebeurt onderweg iets en je moet een verbandje aanleggen, toch makkelijk zon verbandtrommel.

je staat op de vluchtstrook savonds laat en je accu is al wat zwakker aan het worden, toch makkelijk dat ze je nog kan waarschuwen door dat ding 100 meter achter je auto te hebben......


veiligheidsvest, ook leuk om te weten dat je ten alle tijde er de aantal bij moet hebben gelijk aan het aantal zitplaatsen in je auto
brandblusser, nergens verplicht tenzij het bedrijfsvoertuig is en heb je een vrachtwagen dan soms zelfs 2 die aan bepaalde afmetingen moeten voldoen
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #48 Gepost op: mei 13, 2012, 09:27:24 am »

Volgens mij is het ook verplicht om twee gevaren driehoeken bij te hebben  als je met de een combinatie rijd.
Weet iemand hier iets meer vanaf...weet niet welk buurland Duitsland, Belgie  mss ook Frankrijk
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #49 Gepost op: mei 13, 2012, 12:25:24 pm »

Volgens mij is het ook verplicht om twee gevaren driehoeken bij te hebben  als je met de een combinatie rijd.
Weet iemand hier iets meer vanaf...weet niet welk buurland Duitsland, Belgie  mss ook Frankrijk

Geldt alleen voor Spanjaarden!

Bron: ANWB

A: In auto's met een Spaans kenteken moeten twee gevarendriehoeken aanwezig zijn. Bij pech moet u de gevarendriehoek op 50 meter afstand achter het voertuig plaatsen. De gevarendriehoek moet op minimaal 100 meter zichtbaar zijn. Een eventuele tweede driehoek dient voor het voertuig te worden geplaatst.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #50 Gepost op: mei 13, 2012, 02:02:28 pm »

Geldt alleen voor Spanjaarden!

Bron: ANWB

A: In auto's met een Spaans kenteken moeten twee gevarendriehoeken aanwezig zijn. Bij pech moet u de gevarendriehoek op 50 meter afstand achter het voertuig plaatsen. De gevarendriehoek moet op minimaal 100 meter zichtbaar zijn. Een eventuele tweede driehoek dient voor het voertuig te worden geplaatst.
Mijn dank is groot WW WW WW
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #51 Gepost op: mei 13, 2012, 02:20:39 pm »

Altijd in de auto; brandblusser, vestjes 7 stuks (2 kinder en 5 volwassenen), verbandtrommel, zaklampen (met goede batterijen :J), gevarendriehoek (2 stuks), sleepkabel, startkabel, kruissleutel, gereedschapsetje, drinken.

In de (tegenwoordig) caravan; brandblusser, branddeken, verbandtrommel. Deze spullen had ik ook bij met de tent en met de vouwwagen.

Dus ook maar even een alcoholtesterje kopen :#

Ook met de komende vakantie gaat de navigatie mee, het is een Mio en heb geen idee hoe ik daar de flitspaalmeldingen uit zou moeten halen.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

primera

  • Gast
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #52 Gepost op: mei 13, 2012, 04:33:31 pm »

Nog een paar veiligheids dingen in de auto en van de meeste auto's zit de kofferbak al weer vol.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #53 Gepost op: mei 24, 2012, 07:04:46 pm »

In de KCK staat dat de ANWB vanaf juni ook de alcoholtester gaat verkopen. Er stond geen bedrag bij.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #54 Gepost op: mei 24, 2012, 08:00:30 pm »

Altijd in de auto; brandblusser, vestjes 7 stuks (2 kinder en 5 volwassenen), verbandtrommel, zaklampen (met goede batterijen :J), gevarendriehoek (2 stuks), sleepkabel, startkabel, kruissleutel, gereedschapsetje, drinken.
In de (tegenwoordig) caravan; brandblusser, branddeken, verbandtrommel. Deze spullen had ik ook bij met de tent en met de vouwwagen.
Dus ook maar even een alcoholtesterje kopen :#

Ook met de komende vakantie gaat de navigatie mee, het is een Mio en heb geen idee hoe ik daar de flitspaalmeldingen uit zou moeten halen.
Dat  zou ik dan toch maar even ergens informeren als je naar Frankrijk gaat,1500 eurootjes boete is toch wel heel erg jammer  ::)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #55 Gepost op: mei 24, 2012, 08:58:57 pm »

Dat  zou ik dan toch maar even ergens informeren als je naar Frankrijk gaat,1500 eurootjes boete is toch wel heel erg jammer  ::)

Gezocht......gevonden.......geregeld  :J

Wij zijn ook klaar voor Frankrijk. Op de site van Mio kun je voor bijna alle toestellen een 'patch' downloaden en installeren op je 'weet-waar-je-bent-en-weet-waar-je-naar-toe-moet-en-zal-het-je-vertellen-(wel-goed-luisteren-deze-keer-h?-want-we-moeten-nog-een-heel-eind) apparaatje.


Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

oscar

  • Gast
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #56 Gepost op: mei 27, 2012, 12:06:19 pm »

Hier een link waar je goed gekeurde testers kunt kopen.
Kosten zijn ?9.95 per 2 testers en ?1.95 verzend kosten. bier
 W:
http://your-mind.nl/
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #57 Gepost op: mei 27, 2012, 09:25:20 pm »

12,00 voor 2 testers is best veel als je ze in Frankrijk bij de pomp kan kopen voor ?2 a 3 euro.
Gelogd
live life outdoors

mvdkant

  • Gast
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #58 Gepost op: mei 28, 2012, 11:10:10 am »

hou er ook rekening mee dat in sommige landen, o.a. spanje, een reservebril verplicht is als je een bril draagt.
Gelogd

walter

  • Gast
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #59 Gepost op: mei 28, 2012, 11:12:57 am »

hou er ook rekening mee dat in sommige landen, o.a. spanje, een reservebril verplicht is als je een bril draagt.

ff een bronvermelding voordat we mooie discussies krijgen   :#

Op vakantie? Reservebril verplicht!

Denk bij het samenstellen van je reisapotheek ook aan je reservebril. Sterker nog: in een aantal vakantielanden moet deze reservebril in de auto aanwezig zijn. Dit geldt in elk geval voor de landen Portugal, Spanje, Zwitserland, Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk. Het kan natuurlijk voorkomen dat je bril beschadigt raakt tijdens het rijden. In zo?n geval moet je gelijk kunnen overschakelen naar een andere (zonne)bril. Voor je eigen veiligheid en ter voorkoming van een boete.

Bron: Drogisten Weekblad, 11 juni 2011
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal