Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omlaag

Auteur Topic: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes  (gelezen 26491 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #60 Gepost op: mei 28, 2012, 05:37:30 pm »

Het kan natuurlijk voorkomen dat je bril beschadigt raakt tijdens het rijden. In zo?n geval moet je gelijk kunnen overschakelen naar een andere (zonne)bril.
Ik begrijp daaruit dat het niet uitmaakt of je een aantekening in je rijbewijs hebt over een bril of niet?
Ik bedoel daarmee: als je op je rijbewijs geen aantekening hebt dat je je bril verplicht moet dragen (zoals ik dat wel heb vanwege mijn medische keuring voor groot rijbewijs) dan acht de RDW je bril niet sterk genoeg om verplicht te zijn. Het zou raar zijn om, als het dragen van je bril niet verplicht is, je vervolgens wel verplicht wordt een reservebril te hebben....
Gelogd

walter

  • Gast
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #61 Gepost op: mei 28, 2012, 07:11:44 pm »

op het papieren rijbewijs had ik een code erop staan dat ervoor stond dat ik verplicht was een reservebril bij te hebben, ik weet alleen niet of dat ook voor B rijbewijs was, nu op het pasje staat er geen code op..

maar ondanks verplicht of niet heb ik in de vrachtwagen als de luxe wagen een bril liggen, hetzij oud maar het is nood..
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #62 Gepost op: mei 28, 2012, 08:41:54 pm »

nu op het pasje staat er geen code op..
Dus je hebt nu onder kolom 12 nergens de code 01 staan?
Gelogd

walter

  • Gast
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #63 Gepost op: mei 28, 2012, 08:50:08 pm »

ff speciaal pasje afgestoft, maar geen code met beperking op het
hele rijbewijs te vinden, al komt er binnenkort code bij mijn C te staan
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #64 Gepost op: oktober 21, 2012, 01:04:56 am »

Voor de garmin gebruikers:

http://www.garmin.com/nl/flitspaalmeldingen_frankrijk

Verder lijkt het erop dat ze met de genoemde firmware update ook de franse flitspalen uit het apparaat hebben gehaald, maar dat weet ik komende zomer pas zeker.  :O

Afgelopen zomer naar Frankrijk geweest en wat schertst mijn verbazing, zodra ik langs de kant van de weg de bekende bordjes met de radarcontrôle zie staan,
begint ook m'n garmin, ondanks de update, gelijk te piepen dat er een flitspaal aankomt. Wel aardig, maar toch niet helemaal de bedoeling meer, lijkt me...
Dus daarna de waarschuwingen maar helemaal uitgezet.
Gelogd

Citrofrance

  • Gast
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #65 Gepost op: oktober 22, 2012, 02:52:56 pm »

Ipv het aangeven van flitspalen op specifieke  locaties (dit is dus verboden) zijn de navigatieboeren overgegaan op het weergeven van Zones Dangereux.

Dit geeft een gebied aan (op de route) waarin één of meerdere flitsers kunnen voorkomen. Dat is wel toegestaan. Ik weet dat TT dit doet.

Het hangt helemaal van je Garmin (en de up-to-date status van soft- en hardware) af of deze nog de verboden flitsers zelf of deze zones weergeeft. Nakijken of navragen bij Garmin dus.

INTERESSANT (maar nog GEEN BEWIJS hiervoor!!!) : Het schijnt dat de franse politie/gendarmerie je navigatie helemaal niet mag doorzoeken/nakijken. Dit zou niet mogen omdat deze privé-gegevens zou kunnen bevatten. Lijkt me iets voor de dames/heren van de ANWB
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #66 Gepost op: oktober 23, 2012, 12:20:15 am »

Aha, dan zal-ie inderdaad wel gewaarschuwd hebben voor een gevarenzone,
zie inderdaad dat ze nu de tekst op de site bij Garmin ook iets duidelijker hebben gemaakt dan toen ik de update uitvoerde.
Dan kan ik volgende vakantie met een gerust hart de gevarenzones weer aanzetten...
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #67 Gepost op: oktober 29, 2012, 10:33:33 pm »

INTERESSANT (maar nog GEEN BEWIJS hiervoor!!!) : Het schijnt dat de franse politie/gendarmerie je navigatie helemaal niet mag doorzoeken/nakijken. Dit zou niet mogen omdat deze privé-gegevens zou kunnen bevatten. Lijkt me iets voor de dames/heren van de ANWB
Dat zou wat zijn zeg, weet je of die vraag al bij de ANWB ligt anders wil ik er wel een mail aan wagen :J
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #68 Gepost op: oktober 30, 2012, 09:39:57 am »

Dat zou wat zijn zeg, weet je of die vraag al bij de ANWB ligt anders wil ik er wel een mail aan wagen :J
Dat zou heel goed kunnen als in Frankrijk net als in Nederland geldt dat niet zomaar zonder meer een doorzoeking van de auto plaats mag vinden. Maar ik weet niet of er niet andere regels gelden als er sprake is van een grote gestructureerde controle op meerdere punten. Zo'n controle dus waarbij je in een fuik rijdt en elke auto standaard binenstebuiten gekeerd wordt.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #69 Gepost op: oktober 31, 2012, 11:10:44 pm »

hmmm, morgen toch eens een mailtje sturen :J Als ik antwoord heb zet ik het hier neer
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Vakantieganger slachtoffer van nieuwe Franse verkeersboetes
« Reactie #70 Gepost op: juni 25, 2013, 09:07:16 am »

Even een behoorlijk schopje..............Heb je nog een antwoord van de ANWB gekregen op de vraag? Ik heb een TT met de flitsmeldingen, kan hem wel uitzetten uiteraard maar nu hoorde ik dat het niet afdoende is, ze mogen helemaal niet op het navigatiesysteem aanwezig zijn?
Ik zal de tekst van onderstaande link nog eens goed doorlezen.................... KK

http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/5567/~/is-tomtom-flitsers-legaal%3F
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal