Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Trekkende auto met LPG  (gelezen 32521 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mvdkant

  • Gast
Re: Re: Trekkende auto met LPG
« Reactie #15 Gepost op: mei 07, 2012, 10:10:32 pm »

Wat grappig zeg, daar heb ik nog nooit van gehoord. Waar laat je dat doen? Heb je daar een website van?

Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk

ik ga deze zelf inbouwen en de bedrading doe ik samen in de garage.
http://www.maxxlube-automotive.eu/NL/
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2012, 10:12:39 pm door mvdkant »
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Trekkende auto met LPG
« Reactie #16 Gepost op: mei 08, 2012, 07:13:22 am »

De combinatie LPG en een vouwwagen trekken lijkt mij geen probleem. Ik denk wel dat het verstandig is om als je de bergen in gaat en er stevig geklommen moet worden, dan toch even over te schakelen naar benzine.

Ook de bergen was bij ons geen probleem. Wij schakelde wel idd nu en dan over op benzine om alles gesmeerd te houden (als ik mijn man goed begrepen heb)
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Re: Trekkende auto met LPG
« Reactie #17 Gepost op: mei 08, 2012, 07:47:22 am »

ik ga deze zelf inbouwen en de bedrading doe ik samen in de garage.
http://www.maxxlube-automotive.eu/NL/
Ziet er interessant uit.
Zal eens gaan informeren hierover klinkt interessant.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Re: Trekkende auto met LPG
« Reactie #18 Gepost op: mei 08, 2012, 10:45:47 am »

Ziet er interessant uit.
Zal eens gaan informeren hierover klinkt interessant.

Zou er eerst eens goed op googelen. Heeft mij een iets te hoog Tell Sell gehalte...
En als iets te mooi is om waar te zijn....
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Re: Trekkende auto met LPG
« Reactie #19 Gepost op: mei 08, 2012, 11:02:19 am »

ik ga deze zelf inbouwen en de bedrading doe ik samen in de garage.
http://www.maxxlube-automotive.eu/NL/
Interessant. Maar ik ben niet zo van het proberen van dit soort onbekende dingetjes. Je auto moet er ook nog tegen kunnen. Natuurlijk zou het zeer worden gewaardeerd als je hier de mensen op de hoogte houdt van de ontwikkelingen. Heb nu nog een auto met LPG, maar voor een volgende auto is het wellicht iets.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Trekkende auto met LPG
« Reactie #20 Gepost op: mei 08, 2012, 11:08:06 am »

Ook de bergen was bij ons geen probleem. Wij schakelde wel idd nu en dan over op benzine om alles gesmeerd te houden (als ik mijn man goed begrepen heb)
Auto's worden niet gesmeerd door de benzine. Men adviseert af en toe op benzine te rijden voor de brandstofpomp, dat die af en toe beweegt en niet vast gaat zitten. Maar eigenlijk lijkt mij dat onzin, want iedere LPG3 auto start en draait de eerste momenten op benzine tot de juiste temperatuur is bereikt. Dus wij rijden buiten het normale gedrag van het systeem nooit extra op benzine. Alleen als we zonder LPG zitten zoals in Oostenrijk als er niets te tanken is. Overigens hebben wij hier mazzel met al jaren 2 goedkope LPG pompen. Ruim 1 euro prijsverschil met benzine momenteel. dat maakt het feestje alleen maar leuker.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Stori

  • Gast
Re: Trekkende auto met LPG
« Reactie #21 Gepost op: mei 08, 2012, 12:45:10 pm »

Wat betreft die Maxxlube: ik heb de link doorgestuurd naar mijn man, die werkt in een onderzoeksinstelling en heeft toevallig jaren in het waterstof onderzoek gewerkt.
Dit is zijn reactie:
"Ik denk dat het onzin is want ik kan geen enkel artikel van een gerenomeerde onderzoeksinstelling vinden.
De rest is verkoopspraat of ze claimen oncontroleerbare voordelen enz.
Vroeger was teflon in de motorolie de uitvinding, ik denk niet dat het additief nog te vinden is :)"


Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Trekkende auto met LPG
« Reactie #22 Gepost op: mei 08, 2012, 01:59:54 pm »

Het klonk ook te mooi om waar te zijn.
Waarom doen alle fabrikanten dit dan niet standaard.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Trekkende auto met LPG
« Reactie #23 Gepost op: mei 08, 2012, 02:57:11 pm »

Dit is zijn reactie:
"Ik denk dat het onzin is want ik kan geen enkel artikel van een gerenomeerde onderzoeksinstelling vinden.
De rest is verkoopspraat of ze claimen oncontroleerbare voordelen enz.

Curieus. Het wemelt op het internet namelijk van de onderzoeken over waterstof-additie, deels door Nasa en deels door technische universiteiten, die het overigens niet per definitie over lager verbruik hebben, maar vooral over efficiëntere verbranding, hogere inlaatdruk en vermindering van uitstoot. Daar zitten ook praktijkonderzoeken bij.

En hou me te goede; ik zal niet beweren dat het werkt, noch dat het niet werkt. Want daar heb ik de kennis niet voor. Maar te zeggen dat er geen artikelen over dit onderwerp zijn is onjuist. Ze zijn er van niet geringe technische universiteiten in Taiwan en Japan en er is daarnaast het door de fabrikant van dat ding opgelepelde Nasa onderzoek
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: Trekkende auto met LPG
« Reactie #24 Gepost op: mei 08, 2012, 06:33:03 pm »

Beste allemaal: energie creëren uit het niets gaat nog steeds niet.
Als Nasa dat HHO-gas zo interessant zou bevonden hebben dan pasten ze dat al lang toe. Ik noch mijn collega senior onderzoeker in het energiedomein kennen dat gas. Als die producent van dat apparaat zo zeker is van zijn zaak dan laat hij dat apparaat toch testen door een gerenommeerd instituut want dan boomt zijn verkoop tot in de sky. Maar nee, ik vind op de site een paar zogenaamde getuigenissen maar lees die eens aandachtig: daar staat geen testprocedure beschreven zodat bvb anderen dat kunnen controleren want zo werkt wetenschappelijk onderzoek nu eenmaal: iedereen kan alles checken. Dus Fried air of gebakken lucht in 't schoon Vlaams ;-) 

Jan (echtgenoot van Stori)
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Re: Trekkende auto met LPG
« Reactie #25 Gepost op: mei 08, 2012, 06:55:04 pm »

http://www.maxxlube-automotive.eu/NL/

Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is dat het meestal ook.
Klinkt allemaal nogal vaag, ben benieuwd wie dit aandurft. Ik zou het niet doen.
Gelogd

Dammetje

  • Gast
Trekkende auto met LPG
« Reactie #26 Gepost op: mei 08, 2012, 07:03:48 pm »

Mijn gevoel zegt ook dat Jan (echtgenoot van stori) gelijk heeft.
Als dit waar is zou het systeem wereldwijd een enorme hit zijn. Zeker met de huidige brandstof prijzen zou je de investerring snel terugverdienen. Wordt zeker verzonden vanui liberia hahaha.

Broodje aap verhaal.
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re: Trekkende auto met LPG
« Reactie #27 Gepost op: mei 08, 2012, 08:20:28 pm »

ik heb er 1 in bestelling staan en ga deze proberen in de passat.

het broodje aap verhaal valt wel mee. ik ken mensen die dit systeem in de auto hebben en er wel degelijk zuiniger door rijden. misschien dat het resultaat minder is dan verwacht.
een kennis van mij heeft een 1974 cadillac eldorado en de auto rijdt bijna 1 op 7 ipv 1 op 5. misschien toeval maar het is het overwegen waard
maar goed, ik ga dit uitproberen en zal de resultaten op dit forum bekendmaken als ik ze heb.  zal ergens vanaf juni zijn.
is het een broodje aap, ja dan heb ik gewoon pech gehad maar als je het niet probeert dan weet je het ook niet

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Trekkende auto met LPG
« Reactie #28 Gepost op: mei 08, 2012, 10:42:20 pm »

Beste allemaal: energie creëren uit het niets gaat nog steeds niet.
Volgens mij is dat ook niet de claim. De claim is dat toevoeging van waterstof aan de inlaat van een conventionele verbrandingsmotor vanwege de hoge verbrandingstemperatuur van waterstofgas, de gewone brandstof sneller en vollediger laat verbranden, waardoor de motor meer doet met dezelfde brandstof. En als bonus ook schoner verbrandt. Gegeven het betrekkelijk lage rendement van de conventionele verbrandingsmotor is dat niet per definitie een rare claim. De claim behelst beslist geen perpetuüm mobile.

Als Nasa dat HHO-gas zo interessant zou bevonden hebben dan pasten ze dat al lang toe.
Dat kan nauwelijks een wetenschappelijk argument genoemd worden om iets tot niet bestaand te verklaren, vind je niet?
Bovendien worden astronauten tot heden nog niet met dieselmotoren de ruimte ingeschoten, dus waarom zouden ze die technologie toepassen, gezien het feit dat brandstof voor (onbemande) raketten al grotendeels uit waterstof bestaat. ::)
Als op de TU Twente een ontdekking gedaan wordt die voor de automotive markt van belang is, wordt die ook niet per definitie op de auto's van diezelfde universiteit toegepast.

Hier is de link naar het onderzoek van de Nasa
Hier is het Japanse onderzoek te koop over hetzelfde onderwerp

Ik noch mijn collega senior onderzoeker in het energiedomein kennen dat gas.
Dat kan kloppen, want HHO is geen gas maar een term. De term HHO (2xH en 1xO)  kun je ook verstaan als H2O
De term HHO wordt gebruikt als populaire term voor "Hydrogen on demand", het ter plekke produceren van waterstof uit water via electrolyse. Dat aldus 'on  demand' geproduceerde waterstof wordt vervolgens in de inlaat als mengsel toegevoegd aan de gewone brandstof.
Jullie kennen de term niet, maar Google levert op die term 28 miljoen resultaten. Toegegeven, ze zullen niet allemaal over hydrogen on demand gaan. Maar toch.

Als die producent van dat apparaat zo zeker is van zijn zaak dan laat hij dat apparaat toch testen door een gerenommeerd instituut want dan boomt zijn verkoop tot in de sky. Maar nee, ik vind op de site een paar zogenaamde getuigenissen maar lees die eens aandachtig: daar staat geen testprocedure beschreven zodat bvb anderen dat kunnen controleren want zo werkt wetenschappelijk onderzoek nu eenmaal: iedereen kan alles checken. Dus Fried air of gebakken lucht in 't schoon Vlaams ;-) 
Ik twijfel beslist niet aan je kennis en kunde, maar je uitspraken laten heel duidelijk zien dat je hoegenaamd geen enkele moeite gedaan hebt om e.e.a. wat zorgvuldiger te bekijken. Ik vind eigenlijk een beetje dat je jezelf vanwege die vluchtigheid enigszins diskwalificeert.
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2012, 10:47:15 pm door Frankie »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Trekkende auto met LPG
« Reactie #29 Gepost op: mei 09, 2012, 09:28:36 am »

ik heb er 1 in bestelling staan en ga deze proberen in de passat.

het broodje aap verhaal valt wel mee. ik ken mensen die dit systeem in de auto hebben en er wel degelijk zuiniger door rijden. misschien dat het resultaat minder is dan verwacht.
een kennis van mij heeft een 1974 cadillac eldorado en de auto rijdt bijna 1 op 7 ipv 1 op 5. misschien toeval maar het is het overwegen waard
maar goed, ik ga dit uitproberen en zal de resultaten op dit forum bekendmaken als ik ze heb.  zal ergens vanaf juni zijn.
is het een broodje aap, ja dan heb ik gewoon pech gehad maar als je het niet probeert dan weet je het ook niet
Ik denk dat het wel iets zal helpen omdat de brandstof rijker is.
Maar wat ook bekend is dat mensen ineens hun rijstijl (onbewust) aanpassen waardoor het verbruik ook minder is geworden.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal