Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Slapen op een parkeerplaats  (gelezen 4757 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jimmymichiels

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 506
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panema up 2022
Re: Slapen op een parkeerplaats
« Reactie #15 Gepost op: maart 01, 2018, 07:16:24 am »

Dat is hier ook zo...
Zodra die klapper aan die trekhaak hangt begint de vakantie...
Mijn vrouw rijd alleen tijdens de vakantie’s met de trafic.
En als ze er dan tussendoor mee rijd geeft da een vakantiegevoel  :H
Gelogd

Rudy78

  • Gast
Re: Slapen op een parkeerplaats
« Reactie #16 Gepost op: maart 01, 2018, 10:59:39 pm »

Wij reden "vroeger" ook altijd 's nachts. Maar toen waren we nog maar met ons tweetjes en gingen we met de tent. Een van de redenen was ook dat we geen airco in de auto hadden.
Soms sliepen / rusten we ook wel eens een uurtje of zo tussen door. We stopten dan altijd bij een tankstation waar veel bedrijvigheid was. Maar met de vouwwagen is dat wat lastiger.
Je komt dan al vaker op de parkeerplaatsen verder weg van de bedrijvigheid...

Tegenwoordig hebben we een auto met Airco en rijden we dus overdag :) Wel in twee dagen, overnachten doen we dan in een hotelletje!
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Slapen op een parkeerplaats
« Reactie #17 Gepost op: maart 02, 2018, 03:01:57 pm »

Wij rijden ook niet meer op afstand maar op duur. Na 6-7 uur zijn we het wel zat en zoeken we een plek. We hebben ook zelden een kampeerplek waar we echt naar toe moeten. Geeft veel rust.

Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

Chrissie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura
Re: Slapen op een parkeerplaats
« Reactie #18 Gepost op: maart 06, 2018, 07:29:37 am »


Wij vertrekken tegenwoordig rond 05.30 en komen zo tussen 17.00 en 18.00 bij ons hotel aan in Lyon (vanuit twente toch 1000klm) Simpel hotel met failiekamers incl ontbijt voor 4 pers voor 95 euro. Geen "gedoe" met opzetten, maar gewoon lekker aan de wijn en vroeg weer op richting de eindbestemming. Gewoon, in de zomervakantie vaak ook nog op zwarte zaterdag maar werkelijk waar nog nooit in de file gestaan, dus wellicht ook eens vroeg vertrekken en dan ergens overnachten?

Ook in het verleden wel eens op vrijdag vertrokken om op zwarte zaterdag stuk 2 te rijden maar man o man wat een drukte op de weg! Over 200 klm gewoon 8 uur gedaan, nee dat nooit weer..Dus nu altijd op zaterdag weg rijden en dan is er boven Lyon eigenlijk niks aan de hand is onze ervaring...


@superkoe:
Welk hotel hebben jullie rond Lyon? We zijn nog op zoek naar een fijn adresje rond Lyon waar we de vouwwagen gewoon gekoppeld kunnen laten staan.
(Sorry, even off topic, als dat mag?)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Nicky75

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha '19, Trigano Odyssee '14, Holtkamper Flyer '91, Trigano Oceane '05.
Re: Slapen op een parkeerplaats
« Reactie #19 Gepost op: maart 06, 2018, 01:09:50 pm »

Voordat wij kids, nu 2 en 6, en een vw hadden pakten wij ook een B&B of hotel onderweg.
Nu rijden we rond middernacht aan, slaapt de bijrijder en stoppen we om de paar uur voor een pauze.
Kids gaan al slapend de auto en rijden maar, tegen de tijd dat ze wakker worden zitten wij al lang en breed in Frankrijk.
Wij rijden ook niet in de weekenden, scheelt ook aanzienlijk.
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Slapen op een parkeerplaats
« Reactie #20 Gepost op: maart 06, 2018, 02:53:55 pm »

@superkoe:
Welk hotel hebben jullie rond Lyon? We zijn nog op zoek naar een fijn adresje rond Lyon waar we de vouwwagen gewoon gekoppeld kunnen laten staan.
(Sorry, even off topic, als dat mag?)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wij overnachten hier wel eens.
Kan je de vw gewoon achter de wagen laten en is een beetje afgelegen en daardoor heel rustig.

http://www.leperrier.com/nl/nlchambres.html
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Slapen op een parkeerplaats
« Reactie #21 Gepost op: maart 06, 2018, 02:56:14 pm »

Wij overnachten hier wel eens.
Kan je de vw gewoon achter de wagen laten en is een beetje afgelegen en daardoor heel rustig.

http://www.leperrier.com/nl/nlchambres.html

Terug on topic:wij doen wel eens een dutje van  1à2hr op een parkeerplaats en tot hiertoe geen problemen.
Wel gaan we steeds op een goed verlichte plaats staan.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.795
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Slapen op een parkeerplaats
« Reactie #22 Gepost op: maart 06, 2018, 06:41:29 pm »

wij kiezen al jaren voor de B&B hotels in Frankrijk, nette kamers voor een schappelijke prijs, meestal met een afgesloten parkeerplaats snachts

Gelogd

momasa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Smitveld
Re: Slapen op een parkeerplaats
« Reactie #23 Gepost op: maart 06, 2018, 07:00:15 pm »

Voorheen reden wij altijd op zondag en vertrokken dan om 04:00. Om dan om 16:00 op de camping aan te komen. En dan rijden wij allebei. Tegenwoordig vertrekken we zaterdagmiddag rond 14:00 en rijden dan tot Metz of Nancy. Pakken een hotel en gaan lekker eten. Volgende dag op ons gemak het tweede deel van de reis. Dan rustig de vouwwagen opzetten en niet zo kapot als na 12 uur rijden. Bevalt ons veel beter. Ook als we naar Zweden gaan doen we het zo maar dan pakken we de nachtboot.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Slapen op een parkeerplaats
« Reactie #24 Gepost op: maart 06, 2018, 08:57:28 pm »

@superkoe:
Welk hotel hebben jullie rond Lyon? We zijn nog op zoek naar een fijn adresje rond Lyon waar we de vouwwagen gewoon gekoppeld kunnen laten staan.
(Sorry, even off topic, als dat mag?)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Chrissie, wij kiezen dan voor BBhotel Lyon St Priest

https://www.hotel-bb.com/en/hotels/lyon-st-priest.htm
en laten de vouwwagen dan aangekoppeld staan. Dat is niet ieder jaar gelukt maar met een wielklem, disselslot en letterlijk voor de deur gaat dat prima.
Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: Slapen op een parkeerplaats
« Reactie #25 Gepost op: maart 06, 2018, 10:16:46 pm »

ik boek altijd via de Booking punt com site. kun je vaakt de dag zelf tot 18uur annuleren. Dus mocht je in een file komen kun je altijd annuleren en iets anders zoeken nog..
En altijd een hotel buiten het centrum! hebben vaak een groot (afgesloten) parkeerterrein en dicht bij de snelweg. Dit jaar een Ibis budget hotel. voor nog geen 100 euro een familiekamer, 4 pers, incl ontbijt en groot parkeerterrein.
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

Rudy78

  • Gast
Re: Slapen op een parkeerplaats
« Reactie #26 Gepost op: maart 14, 2018, 10:59:12 pm »

Chrissie, wij kiezen dan voor BBhotel Lyon St Priest

https://www.hotel-bb.com/en/hotels/lyon-st-priest.htm
en laten de vouwwagen dan aangekoppeld staan. Dat is niet ieder jaar gelukt maar met een wielklem, disselslot en letterlijk voor de deur gaat dat prima.

Wij hebben voor dit jaar B&B Hôtel Lyon Eurexpo Chassieu geboekt. Ik denk dat de vouwwagen aangekoppeld parkeren niet mogelijk is. Maar wel afgesloten parkeerterrein en disselslot en wielklem erop!
Voor mijn gevoel ligt die ook een beetje beter dan die in Saint Priest. Dicht bij de A46 en er liggen twee restaurants langs  :#
http://www.hotel-bb.com/fr/hotels/lyon-eurexpo-chassieu.htm?utm_source=googlemaps&utm_medium=fichehotel&utm_campaign=seo
Hier de locatie op de kaart!
« Laatst bewerkt op: maart 14, 2018, 11:00:57 pm door Rudy78 »
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal