Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Nog meer geocachers hier??  (gelezen 18929 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Nog meer geocachers hier??
« Gepost op: april 20, 2012, 01:25:39 am »

Vorige zomervakantie hebben wij voor het eerst een gps-ontvanger gehuurd op de camping waar we toen stonden. We hadden al gehoord van geocaching van onze buren en familie en wilden dat ook eens doen. Het bleek de perfecte manier om de kinderen mee te krijgen met wandelen of fietsen, zonder gezeur! Onderweg moeten ze opdrachtjes doen en dingen zoeken om op het eind de 'schat' te kunnen vinden. Na die vakantie hebben we zelf een gps gekocht, tweedehands en 2 weken geleden een nieuwe. Inmiddels hebben we al 60 schatten (geocaches) gevonden. In onze woonplaats liggen er heel veel en het apparaat gaat ook elke vakantie mee. Super leuke hobby!

Nog meer klappers hier die aan geocachen doen?
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Nog meer geocachers hier??
« Reactie #1 Gepost op: april 20, 2012, 06:38:20 am »

Nog niet. Zit er wel over na te denken om mee te starten. Wat voor gps heb je genomen en op welke criteria moet je letten bij aanschaf van een gps
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #2 Gepost op: april 20, 2012, 08:39:07 am »

Yep, wij doe het ook. Vorig jaar zomer`zijn we ermee begonnen met onze gsm. Daar hebben we de nodige programma's op gedownload en dat werkt voorlopig prima.
Al een stuk of tien cashes gevonden in de zomervakantie en je komt op plaatsen waar je anders wellicht niet zo snel naar toe zou gaan.

Wij hebben een rugtas klaarstaan met wat kleine speeltjes er in en ons eigen logboek om bij te houden wat en wanneer we het hebben gevonden. Die speeltjes kunnen als goodie geruild worden in sommige cashes, dat vinden de kids altijd erg leuk. Wel even opletten dat je geen etenswaar achterlaat want dan wordt de cash vaak door beestjes aangetast, die ruiken dat feiloos, hoe goed het ook verpakt zit  :O

We doen voornamelijk nog makkelijke cashes die ook leuk zijn voor de kids... die vinden schatzoeken ook erg leuk  :J
Deze winter zijn we er niet zo aan toe gekomen, maar met hemelvaart gaat de tas echt weer mee  :K
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #3 Gepost op: april 20, 2012, 08:42:52 am »

Laatste pagina van did draadje gaat er ook over, en zijn er een paar actievelingen te lezen!

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5833.msg78541.html#msg78541
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

hermanusb

  • Gast
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #4 Gepost op: april 20, 2012, 08:47:44 am »

Ik heb dus ook een garmin gps en was eigenlijk voornemens om hier ook eens mee te beginnen.
Het is er alleen nog niet van gekomen.
Ik heb wel aangemeld bij de site's mbt geocaching.

Naar ik begrepen hebt liggen er in de buurt van kom es an een paar verstopt dus in de vakantie periode zal ik hem meenemen.
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #5 Gepost op: april 20, 2012, 06:36:28 pm »

Ik heb dus ook een garmin gps en was eigenlijk voornemens om hier ook eens mee te beginnen.
Het is er alleen nog niet van gekomen.
Ik heb wel aangemeld bij de site's mbt geocaching.

Naar ik begrepen hebt liggen er in de buurt van kom es an een paar verstopt dus in de vakantie periode zal ik hem meenemen.

Leuk, wij nemen onze Garmin (etrex 20) ook mee, wie weet kunnen we wel met een groep!
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #6 Gepost op: april 20, 2012, 06:50:02 pm »

Misschien een leuk idee als activiteit, met groepjes zoiets gaan doen.Het is mij een onbekend fenomeen maar lijkt me wel leuk nu ik dit zo lees.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

wies

  • Gast
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #7 Gepost op: april 20, 2012, 08:57:43 pm »

Wij doen ook aan geocaching. Inderdaad ideaal om de kinderen mee te nemen voor een wandeling.
Het leukste vinden wij de caches waarbij je verschillende opdrachten moet doen om bij het eindpunt te komen.
De zogenaamde multi-caches. De opdrachten bestaan dan vaak uit dingen tellen, of data zoeken op gebouwen.
Hiermee moet je dan vaak een som maken om zo bij de juiste coordinaten uit te komen.
Het leuke is dat je op plaatsen komt waar je anders misschien niet zo snel zou komen.

De kinderen vinden het ook altijd erg leuk, we doen het nu al een jaar of 4. De kinderen zijn nu 6 en 8 jaar.
Elke vakantie gaan wij wel een aantal keer schatzoeken. En ook buiten de vakanties trouwens

Wij hebben een Garmin (al een ouder type)
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #8 Gepost op: april 21, 2012, 06:00:49 pm »

Laatste pagina van did draadje gaat er ook over, en zijn er een paar actievelingen te lezen!

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5833.msg78541.html#msg78541
Ik las in dit topic dat er vorig jaar ook plannen waren om te gaan geocachen. Is dat er niet van gekomen?
Ik ga ff op geocaching.com kijken of er in de buurt van kom-es-an een leuke cache is. Zijn er, behalve Bensi, meer mensen die ook wel interesse hebben in 'schatzoeken' tijdens het vw-weekend?

Geocachen kan trouwens ook mbv een app op de Iphone of een Android smartphone.
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

hermanusb

  • Gast
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #9 Gepost op: april 21, 2012, 06:02:50 pm »

Ondergetekende wil ook wel.

Misschien voor een aantal groepen.
Eigen tocht maken?   op kom es an of in de buurt?
Gelogd

theun

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: combi camp country
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #10 Gepost op: april 21, 2012, 06:23:53 pm »

wij willen ook wel . 8) maar welke app heb ik nodig voor een ipony :H
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #11 Gepost op: april 21, 2012, 10:56:51 pm »

Ik las in dit topic dat er vorig jaar ook plannen waren om te gaan geocachen. Is dat er niet van gekomen?
Ik ga ff op geocaching.com kijken of er in de buurt van kom-es-an een leuke cache is. Zijn er, behalve Bensi, meer mensen die ook wel interesse hebben in 'schatzoeken' tijdens het vw-weekend?
Geocachen kan trouwens ook mbv een app op de Iphone of een Android smartphone.
LEUK !!!   welke APP heb ik dan nodig voor een Android ?
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

jsteijn

  • Gast
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #12 Gepost op: april 21, 2012, 11:19:58 pm »

Leuk. wij gaan mee. maar ik denk dat een hele route te veel is voor dit toch wel drukke weekend. voor 1 of 2 cashes gaan we zeker mee!
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #13 Gepost op: april 21, 2012, 11:26:31 pm »

Ja leuk, wij hebben het ons Al vaker voorgenomen om te gaan doen maar het is er nog niet van gekomen!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #14 Gepost op: april 22, 2012, 12:12:01 am »

Wij hebben zelf geen ervaring met de apps, maar mijn neefje gebruikt zijn iphone dus ik zal het hem eens vragen. De officiele wereldwijde geocaching-site noemt deze app voor de iphone: http://www.geocaching.com/iphone/default.aspx en dezelfde is er ook voor android: http://www.geocaching.com/android/default.aspx. Maar er zijn er veel meer.

Ik las dat er op Kom-es-an elk jaar wel een paar geocache-meetings worden gehouden, de camping gaat hier speciaal voor open al voor de openingsdatum. Dus de eigenaren zullen ook wel het eea van geocachen weten!

Er ligt in elk geval een leuke kindercache vlakbij de camping, waarbij je 10 dieren moet zoeken en met behulp daarvan reken je dan de eindcoordinaten uit waar de schat ligt. In die schat zitten speelgoedjes die je kunt ruilen.
Geen echte dieren, zoals ik eerst dacht maar poppetjes:


Maar misschien kunnen we ook wel een speciale vouwwagenclub-cache maken. Hermanusb is al op de camping en wij gaan ook eerder dus wie weet!
« Laatst bewerkt op: april 22, 2012, 12:17:58 am door geertje68 »
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal