Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Campingkachel voor in het voorjaar  (gelezen 14105 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk: kampeermiddel : EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Campingkachel voor in het voorjaar
« Reactie #15 Gepost op: januari 20, 2017, 11:23:37 pm »

Je kunt ook eens naar de Ecomat 2000 kijken http://www.ecomat2000.de/nl/produkte.html is hier ook al vaker voorbij gekomen op het forum en heb er goede reviews over gelezen.

Deze wilde wij aanschaffen maar vanwege de prijs eerst even de Euroms geprobeerd. Voor ons voldoen die dus nog geen Ecomat. Vorig jaar Mei was het tegen het vriespunt maar smorgens lekker warm kunnen krijgen. We stoppen wel de buis doorvoeren dicht en het kuipzeil en overige goed dicht. Misschien is het tentdoek dikker van de ccc?

Wij zijn niet van de fossiele brandstof kachels, vuur, vocht en gassen in zo'n kleine ruimte... Enige vuur dat in de tent aanwezig is is met het koken. Maar weer ieder zijn ding uiteraard  :#

Dit is ook wel gaaf, maar niet met kinderen...
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2017, 11:36:17 pm door EriLin »
Gelogd

Jeroenbrs

  • Gast
Re: Campingkachel voor in het voorjaar
« Reactie #16 Gepost op: januari 21, 2017, 08:00:22 am »

Je kunt ook eens naar de Ecomat 2000 kijken http://www.ecomat2000.de/nl/produkte.html is hier ook al vaker voorbij gekomen op het forum en heb er goede reviews over gelezen.

Deze wilde wij aanschaffen maar vanwege de prijs eerst even de Euroms geprobeerd. Voor ons voldoen die dus nog geen Ecomat. Vorig jaar Mei was het tegen het vriespunt maar smorgens lekker warm kunnen krijgen. We stoppen wel de buis doorvoeren dicht en het kuipzeil en overige goed dicht. Misschien is het tentdoek dikker van de ccc?

Wij zijn niet van de fossiele brandstof kachels, vuur, vocht en gassen in zo'n kleine ruimte... Enige vuur dat in de tent aanwezig is is met het koken. Maar weer ieder zijn ding uiteraard  :#

Dit is ook wel gaaf, maar niet met kinderen...
Die ziet er ook top uit en niet groot. Door zijn eenvoudige vierkante vorm makkelijk in te pakken.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk

Gelogd

jafu

  • Gast
Re: Campingkachel voor in het voorjaar
« Reactie #17 Gepost op: januari 21, 2017, 08:08:45 am »

Ik zal eens opzoek gaan naar reviews over de ecomat.
Want het is nogal een prijs verschil! Ben erg benieuwd waar dat dan in zit? Alleen in het feit dat de ecomat geruisloos is? Maar als de prestaties beter zijn is het natuurlijk iets om te overwegen.
Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Campingkachel voor in het voorjaar
« Reactie #18 Gepost op: januari 21, 2017, 08:58:58 am »

Wij gebruiken een zibro kamin petroleumkachel let daarbij wel op dat je hem buiten aansteekt ivm de eerste walm van de petroleum daar na ruik je hem nauwelijks.
Wij hebben hem gebruikt in het afgelopen voorjaar lieten hem ook snachts aan


Oke oke we hadden er twee aan staan en 1 in de nacht.
Hadden toen een alpenkruizer parade royale met panoramatent  (oftewel een balzaal).
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2017, 09:02:24 am door vic36shorty »
Gelogd

klapkei

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2014; ex - Trigano Vendome
Re: Campingkachel voor in het voorjaar
« Reactie #19 Gepost op: januari 21, 2017, 12:37:03 pm »

In het voor- en najaar nemen we altijd onze Zibro SRE petroleumkachel mee. Dit apparaat stookt met gemak de hele voortent lekker warm en maakt daarbij maar heel weinig geluid. Heeft een vermogen van zo'n 4000 Watt en is heel simpel te bedienen net als de thermostaat in je woonkamer thuis. Hij heeft wel netspanning nodig voor de interne elektronica, maar verbruikt bijna niets dus de zekeringen van de camping vliegen er niet uit. Het comfort van deze kachel vinden wij geweldig, hij kost wel wat maar dan heb je ook wat  :J
Gelogd

almer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 112
  • Camp Let Premium 2016
Re: Campingkachel voor in het voorjaar
« Reactie #20 Gepost op: januari 21, 2017, 04:32:41 pm »

Wij hebben deze kachel.
https://www.obelink.nl/images/thumbnails/65/960/640/gimeg_hybride_rolkachel.jpg.

Bevalt prima lekker warm

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.254
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Campingkachel voor in het voorjaar
« Reactie #21 Gepost op: januari 21, 2017, 10:20:25 pm »

Wij hebben deze als aanvulling op een elektrisch blaaskacheltje.
http://www.nauticgear.nl/bootuitrusting/comfort-aan-boord/bootverwarming/petroleumkachel-kopen/petroleumkachel-tonysun.html?gclid=CMmn94KV1NECFQcz0wod1nMD7Q

Er is immers niet overal voldoende stroom aanwezig....
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk: kampeermiddel : 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Campingkachel voor in het voorjaar
« Reactie #22 Gepost op: april 27, 2017, 11:04:17 pm »

Wat blijft dit toch een fijn forum. Ik heb vanavond 'project kachel voor klapper' avond en heb veel gevonden en gelezen!

Wij hebben een oud ventilatorkacheltje 500/1000 watt waar mijn moeder vorig jaar mee aankwam, ziet er retro uit en volgens mij nog in guldens geprijsd, maar zoiets doet niet veel....

Nu heb ik vanavond gelezen over keramische kachels en daar tevreden mensen over gehoord. Is ook elektrisch maar dat keramisch element maakt kennelijk t verschil. Kan iemand het nog kort toelichten, de werking. Bij keramisch denk ik aan keramiek en steenwchtig, heeft het daar iets mee te maken? En qua (ventilator)geluid valt mee toch?

Ook lees ik hier een daar over Zibro als je echt heel (!) behaaglijk wilt hebben. Klinkt ook wel fijn, maar klinkt toch wat ingewikkelder in t gebruik met een brandstof die mee moet en wat iemand hier al zei 'verbranding van brandstof' in je tent...

Hier ook nog gebruikerservaringen met een warmtelamp? Is dat qua prestatie gelijk aan een keramisch kacheltje? En is zo'n warmtelamp dan eigenlijk een halogeenkachel maar dan opgehangen?

Groet,
Caroline



« Laatst bewerkt op: april 27, 2017, 11:25:51 pm door Caroline S »
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk: kampeermiddel : 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Campingkachel voor in het voorjaar
« Reactie #23 Gepost op: april 27, 2017, 11:05:43 pm »

@jeroenbrs / topicstarter, heb jij inmiddels iets aangeschaft? En al gebruikt?
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk: kampeermiddel : 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Campingkachel voor in het voorjaar
« Reactie #24 Gepost op: april 27, 2017, 11:44:26 pm »


Ook Eurom, ook keramisch:
https://www.obelink.nl/eurom-sf1525-kachel.html#product-tab-productspecificaties

Nog een keer de kachel van Hemertje, voor nog meer recensies:
https://www.obelink.nl/safe-t-heater-1500.html?category_params=s_company%3D1%26category_id%3D9758

Verschil tussen beide zal hoeveelheid standen (watt) zijn.

Bij Hornbach wel makkelijk, kan ik voorraad checken en gewoon (morgen) afhalen...
En goedkoper dan bij de kampeerzaken.
Volgens mij is er vandaag zelfs een nieuw filiaal nog dichterbij geopend :-)

Zover ik het nu overzie vind ik de meeste van het merk Eurom. Zullen toch ook wel andere zijn? Maar goed, dit lijkt me goed voor volgende week...



Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk: kampeermiddel : 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Gelogd

ReinierCo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk: kampeermiddel : Campooz Fat Freddy
Re: Campingkachel voor in het voorjaar
« Reactie #26 Gepost op: april 28, 2017, 08:25:02 am »

Wij hebben ookbhet eurom kacheltje, die kreeg onze stormvogel tent prima warm. We gebruiken deze nu ook in de vouwwagen. De bak krijgt hij als het vriest op een prima temperatuur als de kleintjes (2 en 4 maanden) op bed liggen.
Nu een qlima (zibro) erbij voor de avond en vroege ochtend want we zijn nogal vroeg op de kleinste.
De qlime sre kachel kast wordt niet warm van buiten en heeft de jamet arizona in 10 min op elke gewenste temperatuur. Verbruik valt me ook alles mee, door de termostaat gaat hij op vol vermogen tot de juiste temperatuur en schakelt dan terug.

Voor kleinere tenten kom je met de eurom zeker wel een heel eind.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Cocoon XL
Re: Campingkachel voor in het voorjaar
« Reactie #27 Gepost op: april 28, 2017, 08:36:47 am »

Ja, zo eentje hebben we nu ook, maar als het 5 gr is moet je er toch echt voor gaan zitten.


Verstuurd vanaf mijn SHIELD Tablet K1 met Tapatalk
Wij hebben ook een Gaskachel alleen en dit krijgt het prima warm ervoor zitten. ... je smelt weg. Trouwens die prijs is altijd zo rond de 50 euro deze actie laat denken dat het nu extra voordelig is maar dat klopt dus niet helemaal
Gelogd
Jevipro

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Campingkachel voor in het voorjaar
« Reactie #28 Gepost op: april 28, 2017, 08:50:30 am »

Wij hebben een gaskachel en werkt super goed. Heb 3 standen en bij die stand heb je type sauna

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal