Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: Tesla Model 3 met Campooz (ex Combi Camp) aan de haak, verbruik en ervaringen  (gelezen 21156 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 338
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #120 Gepost op: december 02, 2021, 10:46:08 am »

Gisteren een Campooz Lazy Jack besteld.
...
...
Medio februari gaat ie geleverd worden, dan kunnen we gelijk de eerste 80km/h landweg test naar de stalling rapporteren.
Heel mooi, en gefeliciteerd met de aanschaf. Ik ben heel benieuwd wat het energie verbruik verschil ten opzichte van de combi camp is.
(Ik heb de indruk dat dit met een elektrische auto, vanwege de gedetailleerde monitoring, makkelijker te bepalen is dan met een brandstof auto.) 
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #121 Gepost op: december 02, 2021, 03:26:51 pm »

Gisteren een Campooz Lazy Jack besteld. Was de enige vouwwagen in de selectie lijst waar onze hartjes sneller van gingen kloppen.

We hebben nog even snel naar de Camplet gekeken maar dat is niet onze smaak en zooi meenemen zonder dakkoffer (die ik niet wil) wordt een uitdaging.

Week 4 kan hij afgeleverd worden, maar dat ging ons niet lukken. Medio februari gaat ie geleverd worden, dan kunnen we gelijk de eerste 80km/h landweg test naar de stalling rapporteren.

Gefeliciteerd! Ben benieuwd of je het echt gaat merken in het verbruik. De test in februari zegt niet zoveel. Je moet dan ook de chillfactor op de accu’s meenemen (ze voorspellen een barre winter…)  :o
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 met Campooz (ex Combi Camp) aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #122 Gepost op: maart 11, 2022, 06:43:38 pm »

Net de Campooz uit de stalling gehaald. 20 km binnendoor max 80km/h fris en winderig en met winterbanden 198wh/km.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 met Campooz (ex Combi Camp) aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #123 Gepost op: mei 07, 2022, 09:03:39 pm »

Zo, eerste weekje met de campooz zit erop. Zoals verwacht is het verbruik aanzienlijk hoger. Rond de 250 wh/km. Heen 3 keer kort laden. Terug kon in 2 keer. Nog steeds prima te doen maar wordt wat meer laden naar zuid frankrijk in Augustus.


« Laatst bewerkt op: mei 07, 2022, 09:34:23 pm door EriLin »
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 met Campooz (ex Combi Camp) aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #124 Gepost op: augustus 06, 2022, 12:25:16 am »

Zo we zijn alweer een week in zuid frankrijk op de camping beau rivage in saint ambroix.

Ik vermijd de route du soleil. We zijn met 2 overnachtingen via parijs > clremont ferrand de cevennes overgestoken. Was weer prima te doen. Blijkbaar worden de fransen ook rijker want we zien steeds meer teslas met frans kenteken ;) alleen in CF hoeven wachten om te laden maar die is altijd druk.

Lekker dag 1 net boven parijs een camping gepakt, de 2de net onder CF en de laatste stint was een korte maar heftige door de bergen.

Totale rit gemiddeld 240 wh/km, bij minimaal 100km/h, in FR bijna altijd 110 km/h. Komt iets boven het verbruik met de combi camp als ik kijk naar de rit van vorig jaar…

Het is echt niet spannend meer het verhaal met elc autos. Staan al veel meer ionity palen overal en Total hamerd ook goed aan de weg. Ook niet teslas ervaren geen stress meer, ook omdat ze altijd kunnen uitwijken naar de super chargers. Vreemd genoeg bij alle laadstops maar 1 vreemde gezien een taycan in CF.

 Al veel meer vw’s achter elc. autos gezien dit jaar, leuke is wel de wat duurdere vw zijn, voornamelijk. Ak, cc, hk. Hier op de camping een volvo xc nogwat full electric met aanhangwagen. Ook een mustang e-mach met vouwwagen.

Wat wel mist zijn snelladers in de regio, leuke is wel dat de lidl het snapt en ons lokt met bijna overal 30min gratis laden tussen de 11/22kwh . Dus leeg komen we niet te staan :)

Vervelende voor prive rijders, de kosten zijn zowat verdubbeld. Gingen we vorig jaar naar pepignAn voor 150 euro heen en terug is dat nu al bijna het geval voor een enkele reis.

We gaan nog even genieten hier.
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2022, 12:28:34 am door EriLin »
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Tesla Model 3 met Campooz (ex Combi Camp) aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #125 Gepost op: augustus 06, 2022, 08:56:49 am »

Daar kun je dus bijna tegen op rijden met een benzine auto… qua kosten. Wij rijden zo weinig dat het voor ons echt niet de moeite is. Ik rijd gemiddeld 10k km per jaar. Thuis wel all-electric en dat bespaard een hoop geld. Interessant om je verhalen te lezen, dus blijf aub delen!

Als ik een auto van de zaak had en veel reed had ik ook wel een elektrische auto overwogen, nu rijd ik deze nog wel een jaar of 8 (Skoda Octavia 1.0)
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tesla Model 3 met Campooz (ex Combi Camp) aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #126 Gepost op: augustus 06, 2022, 10:33:26 am »

Dank voor het delen!

Ik lees nog steeds met interesse mee..
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Tesla Model 3 met Campooz (ex Combi Camp) aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #127 Gepost op: augustus 06, 2022, 11:26:16 am »

Nou dan hoef ik voorlopig nog niet over te stappen: ik tankte van de week in Duitsland mijn v60 diesel weer vol: iets van 60 liter net onder de 100 euro en daar red ik het mee tot aan het Gardameer: en dat zonder laadstress (ik rij op 1 tank via de fernpass naar lazise met vouwwagen vanuit ede, snelheid boven de 110 in Duitsland met vouwwagen)
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tesla Model 3 met Campooz (ex Combi Camp) aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #128 Gepost op: augustus 06, 2022, 12:30:21 pm »

Nou dan hoef ik voorlopig nog niet over te stappen: ik tankte van de week in Duitsland mijn v60 diesel weer vol: iets van 60 liter net onder de 100 euro en daar red ik het mee tot aan het Gardameer: en dat zonder laadstress (ik rij op 1 tank via de fernpass naar lazise met vouwwagen vanuit ede, snelheid boven de 110 in Duitsland met vouwwagen)

prima, maar heeft niets met het delen van actuele EV-ervaringen te maken...
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Tesla Model 3 met Campooz (ex Combi Camp) aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #129 Gepost op: augustus 06, 2022, 11:11:29 pm »

Een collega is met een EV en caravan richting Oostenrijk gegaan. Flinke caravan, staat wel vaak aan de lader, ongeveer iedere 150 a 200 km. Dat werkt, al vallen de kosten me erg tegen, zo'n 60 cent per kilowattuur en zo'n 45 tot 50 kWh per laadbeurt. Blij dat ik zelf nog steeds LPG rijd, dat is echt in alle opzichten goedkoper. Met caravan deed onze auto 1 op 7 op voor ongeveer 80 cent per liter. Dan is de ev dus ongeveer de helft duurder in gebruikskosten. Had ik niet verwacht.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 met Campooz (ex Combi Camp) aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #130 Gepost op: augustus 07, 2022, 12:21:22 am »

Dat is voor een recente d4 de fabrieksopgave die je bijna nooit haalt. Dan haal je 1 op 22/23 met volbepakte auto (zie een kinderstoel) en vouwwagen met fietsen erop ? door de alpen, dacht het niet.  Zou 1 op 15 realitisch vinden , gemiddelde prijs van 1,8 voor diesel (zie ik actueel) zit je dan op 278 euro voor 2320 km.

Onze rit is zo’n 2500 km over route du relax. Dus dat is even duur qua brandstof als de tesla maar vergeet je onderhoudt van de volvo niet waar je jaarlijks met slijtage onderdelen zeker een 100 euro p/m mag rekenen.

Context is ook erg belangrijk. Net als het hoe snel zet je een vouwwagen op verhaal, dat zegt niks zonder context en kan ik ook altijd mijn lach niet bij inhouden.

Vorige c5 picasso 1.3 3 cilinder deed 1 op 13 met de ccc. Denk dat dat wel een redelijke aanname is voor benzine tuffers van recente leeftijd. Dan kom je op 2500 km nog steeds met een gemiddelde bezine prijs van zeg 1,90 op 365 voor de reis + je kosten zeg 100 euro in de maand voor alles wat niet aan een elc auto slijt. Dat is dan zo’n 450 euro voor 4 weken als ook nog van de snelweg af gaat tanken.

Ik heb in totaal 50 euro bij de eerste beurt in 2,5 jaar afgetikt voor een aircofilter, ruitenwisserbladen en vloeistoffen check. In de eerste 10 jaar is de verwachting om de 2 jaar misschien wat vloeistof hier en daar , airco filter, ruitenwisserbladen en banden. Remmen doen we bijna nooit dus die slijten niet. Dus die totale 300 euro voor de heen en terugreis van zo’n 2500km is nog altijd goedkoper. En ik betaal voor een maand 130 netto lease voor de Tesla dus ja…

Verhaal wordt weer anders als je naar andere merken kijkt waar je geforceerd wordt onderhoudt te laten plegen op een elc auto waar technisch niet veel aan fout kan gaan of kan slijten ;)

14 jaar oude astra bezine van vrouwlief zou 1 op 5 rijden en tikt minimaal 500 euro per jaar af voor dealer onderhoudt. Reken maar uit wat dat feestje zou gaan kosten.

« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2022, 12:22:57 am door EriLin »
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 met Campooz (ex Combi Camp) aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #131 Gepost op: augustus 07, 2022, 01:01:49 am »

60 cent tot 80 cent is zonder abbo chargen bij tesla of ionity. Dat zou niet slim zijn, of gewoon een zakelijke bak die je nu gaat vergelijken.

Zeg dat ding verbruikt 350wh per km gemiddeld, dat is dan op 2000 km 700kwh.

Zonder abbo ‘dom’ laden ionity 553 euro.
Met abbo en dat is helaas een heel jaar 461 euro, alsnog goedkoper dus altijd doen. Er zijn ook nog andere vormen die korting geven maar houdt mij er nog niet zo mee bezig. Maar… met het abbo kan je ook je andere vakanties goedkoop chargen bij ionity.

Tesla supercharger Voor niet teslas volgens mij 525 zonder abbo en 328 inclusief 1 maand abbo van 12,99.

Dus ff gewoon lden voor 0,60 cent is een dief zijn van je eigen portmonee.

En weer ff vergelijk met de lpg die nu op 1 euro de liter zit. 2000/7 = 286 euro en dan je hogere onderhouds verschil van zeg met een dikke duim 50 euro p/m voor een niet tesla.

Komt dus op hetzelfde neer als je lpg bak als je bij de superchargers laad of als je toch al een ionity abbo nodig hebt is hij goedkoper uit.

Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 met Campooz (ex Combi Camp) aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #132 Gepost op: augustus 07, 2022, 01:07:37 am »

En vergeet niet dat on site vaak er gunstige laadt tarieven gelden. Hier bij de lidls in de buurt altijd half uurtje gratis laden. Dus ik heb on site nog niks hoeven af te tikken en we gaan elke 2-3 dagen boodschappen doen en een uitje in een straal van 60km.
« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2022, 01:13:47 am door EriLin »
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 met Campooz (ex Combi Camp) aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #133 Gepost op: augustus 07, 2022, 01:19:54 am »

prima, maar heeft niets met het delen van actuele EV-ervaringen te maken...

Haha inderdaad. Het is een soort angst afkeer. Maar iedereen zal er aan moeten geloven. Vw, bmw, mercedes, ze moeten auto verkopen om de eu economie te laten blijven draaien. Je zult erin gedrukt worden of je nou wil of niet. Pak deze ervaringen en die van andere op dit forum en zie dat het allemaal geen probleem is met een vouwwagen.

Dan raad ik het persoonlijk uiteraard ten zeerste af om je voordeel er mee te doen en zeker niet als ‘niet tesla’ bij de superchargers gaan laden ;) haha. Straks moet ik op je wachten of Wordt het handoekje leggen bij de lidl.
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Tesla Model 3 met Campooz (ex Combi Camp) aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #134 Gepost op: augustus 07, 2022, 02:07:32 am »

Ik rijd een d3 die is net wat zuiniger dan de d4 maar heeft meer dan voldoende trekkracht: ik moet wel zeggen dat ik de fietsen thuis heb gelaten, dus die wapperden niet tegen. Maar toch is ie een pak zuiniger dan mijn vorige 110pk megane als ik harder dan 120 danwel bepakt en bezakt rijd. Ik heb 4200 kilometer gereden en 4,5 keer getanked deze vakantie, tanken doe ik meestal bij 55 liter en een keer heb ik er 25 in gedaan net voor een verplaatsing van Gardameer naar Karinthië: dus 250 liter keer 1.80: 450 euro= 11 cent de kilometer waarbij ook veel bergweggetjes waarbij ik niet verder dan de 2e versnelling kwam want de camping ligt op hoogte in Karinthië: verbruik van 1/17 all in vind in dan niet slecht.

Overigens ik ben blij dat steeds meer mensen elektrisch gaan rijden. Er zal iets moeten veranderen in de consumptie van de wereld, en een ieder draagt daar op zijn manier aan bij. Full elektrisch is in elk geval beter dan wat mijn campingbuurman deed: lekker zijn vijf cilinder laten ronken met een v60 pih terwijl er ook een laadpaal op de camping was….

Overigens dinsdag mijn eerste beurtje (ik rijd hem nu een jaartje) ik hoop niet dat die 1200 euro gaat kosten 🤑 want dan had ik wat minder gelatos moeten eten aan het Gardameer.
« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2022, 02:17:31 am door sammyvannorel »
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal