Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Schimmel?  (gelezen 7884 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Schimmel?
« Reactie #30 Gepost op: oktober 04, 2021, 12:07:53 pm »

Los van een mening over een bepaald merk, met een gloednieuwe kar kan je binnen een maand al het weer in het doek hebben. Dan is het blijkbaar verkeerd behandeld. Voor een kampeerder zou het logisch moeten zijn dat meervoudig tentdoek minder goed droogt dan enkelvoudig doek. Tja, nat opslaan van het beste (katoenen) tentdoek, heeft nu eenmaal een enorm risico op schimmel. Maar het zegt denk ik meer over de vorige eigenaar dan over de kwaliteit van het doek.
Helemaal mee eens. Onze Cocoon had ook geen schimmel in het dak. Wij droogden de tent nog extra bij thuiskomst. gewoon een dag opzetten op een droge winderige dag. Nu is dat natuurlijk niet voor iedereen weggelegd.  Maar niet meteen HK de schuld geven.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Schimmel?
« Reactie #31 Gepost op: oktober 04, 2021, 01:15:29 pm »

Het krijgen van schimmel in tentdoek hang voor het overgrote deel af van de zorgvuldigheid van de gebruiker.
Maar ja, waar bij de een Holtkamper leidt tot blinde adoratie, leidt dat bij de ander tot blinde haat (lijkt wel). en natuurlijk alles ertussen in.
Gelogd

Paulus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Schimmel?
« Reactie #32 Gepost op: oktober 05, 2021, 10:21:54 am »

Ik denk dat schimmel in het tentdoek vooral een kwestie is van droog inklappen, en heeft weinig te maken met de prijs van de vouwwagen. Je kunt misschien allerlei chemicaliën gebruiken om het te voorkomen, maar of dat de oplossing is ?  Beste remedie  blijft gewoon zo droog mogelijk inklappen
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Schimmel?
« Reactie #33 Gepost op: oktober 06, 2021, 04:12:29 pm »

De wagen is gisteren idd naar HK gebracht.
Helaas was er geen tijd om de wagen direct te bekijken, was mij ook al wel een beetje via de telefoon gezegd.
Wordt komende week gebeld met hun bevindingen.

Er werd boven bij de occasions net een Kyte 2018 opgezet, welke net binnen was gekomen.
Terwijl wij daarbij stonden merkte ik op dat het dak van deze wagen ook "gemarmerd" was met vlekken/plekken.
Al pratend trok de medewerker het dak links voor van de wagen los en zij; als er schimmel zit, dan zit het vaak hier tussen het dak en het airco dak. En warempel in deze 3 jaar oude Kyte zat ook schimmel.... Ik vind het echt(!) bizar dat het zo makkelijk en snel lijkt te gaan bij deze wagens.
Betreffende Kyte staat nu op de HK site met bij de opties dat er een nieuw dak op kan(!)  :Z :I ::)
Je koopt een Kyte uit 2019 voor €19.995 met een beschimmelt dak....

Dit is hem:
https://www.marktplaats.nl/v/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1756207120-holtkamper-kyte-xl-wind-force

Het is niet zo dat er een nieuw dak op kan.
Er staat bij de opties dat er een nieuw dak opzit, weliswaar met een klein weeffoutje, maar wel nieuw.
Gelogd

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2002
Re: Schimmel?
« Reactie #34 Gepost op: juni 02, 2022, 11:19:58 pm »

Vindt het altijd zo jammer dat ik een vervolg mis............
Gelogd

Borgje01

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Schimmel?
« Reactie #35 Gepost op: augustus 05, 2022, 08:11:40 pm »

goedenavond Schimmel , wij herkennen dit probleem , wij hebben een Kyte uit 2017 en hiervoor een Trigano , deze hebben wij 16 jaar gehad zonder schimmel , onze Kyte heeft in 2019 en nieuw dak gekregen , wij zijn zorgvuldig en laten de tent goed drogen ,alleen daar zijn wij nu achter gekomen , een Kyte moet zeker 2x zo lang drogen dan een andere tent , er zit dikker doek en dubbel doek op , je denkt dat hij droog is ,maar niet genoeg dus  :N. na een rit naar Emmen ,kost een dag ,conclusie Schimmel !! enige wat HK kon doen was een luifel welke op voorraad lag iets goedkoper verkopen euro 1750,-, ik vindt het nog steeds merkwaardig dat ze bij HK dit niet adviseren , 2x zo lang drogen dan een normale tent , dan kan je dit leed voorkomen !
succes bij de voortgang .
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Schimmel?
« Reactie #36 Gepost op: augustus 06, 2022, 08:27:49 am »

goedenavond Schimmel , wij herkennen dit probleem , wij hebben een Kyte uit 2017 en hiervoor een Trigano , deze hebben wij 16 jaar gehad zonder schimmel , onze Kyte heeft in 2019 en nieuw dak gekregen , wij zijn zorgvuldig en laten de tent goed drogen ,alleen daar zijn wij nu achter gekomen , een Kyte moet zeker 2x zo lang drogen dan een andere tent , er zit dikker doek en dubbel doek op , je denkt dat hij droog is ,maar niet genoeg dus  :N. na een rit naar Emmen ,kost een dag ,conclusie Schimmel !! enige wat HK kon doen was een luifel welke op voorraad lag iets goedkoper verkopen euro 1750,-, ik vindt het nog steeds merkwaardig dat ze bij HK dit niet adviseren , 2x zo lang drogen dan een normale tent , dan kan je dit leed voorkomen !
succes bij de voortgang .
ik vindt het nog steeds merkwaardig dat ze bij HK dit niet adviseren , 2x zo lang drogen dan een normale tent , dan kan je dit leed voorkomen.
Een lastig advies 2x zolang drogen. Wat is 2x zo lang?
Onze ervaring is dat onze katoenen tent vaak snel droog is, ondanks dat het kort daarvoor nog geregend heeft of de tent vroeg in de ochtend nog nat is van condens.

Ik probeer wel vocht dat zich ophoopt tot druppels er af / uit te wrijven. Het duurt namelijk erg lang voordat druppels opgedroogd zijn. Een dun laagje vocht is in no time droog.
Ik voel altijd of de tent droog is en let daarbij vooral op stukken waar de stof dubbel zit, is dat droog is de tent okay om in te klappen. Is dat niet droog en we moeten toch klappen, dan gaat de tent thuis nog even open.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2022, 08:31:20 am door Jerome »
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Schimmel?
« Reactie #37 Gepost op: augustus 06, 2022, 08:46:01 am »

Het kan sowieso geen kwaad denk ik om de wagen thuis nog even open te gooien zodat er nog wat vocht weg kan. 2x langer is idd een moeilijk advies, maar iets van je voet dat het droog is en dan nog een uur wachten zou ook een advies kunnen zijn. Jouw Aart Kok heeft katoenen TenCate doek, dat van Holtkamper is volgens mij geen TenCate maar een eigen fabrikaat, of het 100% katoen is weet ik niet.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal