Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Onvrede Buite Lewe  (gelezen 16170 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #30 Gepost op: februari 07, 2022, 08:52:06 pm »

Volkomen te begrijpen. Ik hoop dat jullie een mooi alternatief gaan vinden,  we denken met z'n allen graag mee :J :J
Gelogd

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #31 Gepost op: februari 14, 2022, 09:50:12 am »

Dit hele verhaal blijft me toch door mijn hoofd spoken. Zijn er al mensen geweest die preventief geïmpregneerd hebben om problemen te voorkomen? Dit zou zowel ten goede komen van zowel waterdichtheid alsook werken tegen schimmelvorming.

Ik heb nu een informatie aanvraag ingediend bij Ultramar om te kijken wat zij voor advies geven hierin.
Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #32 Gepost op: februari 14, 2022, 09:10:43 pm »

Kan me dat voorstellen.  Denk dat t slim is om advies in te winnen (al heb ik dat niet voor je)
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #33 Gepost op: februari 15, 2022, 08:46:13 am »

Ik had ook interesse in een Buiten Lewe. Maar ben wel genezen nu ik dit allemaal lees.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #34 Gepost op: februari 15, 2022, 08:51:15 am »

Toen ik las hoe goedkoop deze trailer is ten opzichte van bijvoorbeeld Campooz,, bekroop mij wel het gevoel hoe dat mogelijk was.
Nu blijkt hoe dat zit hoop ik vooral voor de eigenaren dat er goede oplossingen zijn en ze uiteindelijk toçh met een fijn kampeermiddel op vakantie kunnen.
(Eerlijk gezegd vond ik het te mooi om waar te zijn. hopelijk is het dat uiteindelijk niet!)
Gelogd

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #35 Gepost op: februari 15, 2022, 09:25:36 am »

Dat ik ergens concessies op zou moeten doen t.ov. een campooz had ik ergens wel verwacht. Echter een debacle zoals ik hier in dit topic lees natuurlijk niet.

De doorslag voor mij t.o.v. de Campooz was idd de prijs alsook de grotere binnenruimte. Toch wel handig in een gezin van 5. Maar zoals al gezegd gaan we in April de vouwwagen hier in de tuin opzetten en dan nat sproeien. Dan gaan we zien hoe goed of slecht ons exemplaar is.

Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #36 Gepost op: februari 15, 2022, 12:21:20 pm »

...Zijn er al mensen geweest die preventief geïmpregneerd hebben om problemen te voorkomen? Dit zou zowel ten goede komen van zowel waterdichtheid alsook werken tegen schimmelvorming...
Goed doek is door de fabrikant preventief behandeld.
De behandeling bestaat uit:
1: Het veredelen/reinigen van het (katoen) garen / doek om potentiele schimmel bronnen weg te nemen. Denk hierbij ook aan het verwijderen van olie/smeermiddelen die tijdens het weefproces op het doek gekomen is.
2: Het doek met een (chemisch) middel behandelen voor bescherming tegen schadelijke UV, rot, meeldauw en schimmel aanvallen.

Deze stappen zijn deel van het productieproces en kunnen niet achteraf 'toegevoegd' worden. Vuil (schimmelbronnen) die in het doek zitten waarna een impregnatie/coating is aangebracht zitten juist steviger 'geborgd' in het doek. Slechte kwaliteit doek is niet eenvoudig met een nabewerking te verbeteren.

Het is een uitdaging om goede beschermende middelen te vinden of te ontwikkelen die voldoen aan herhaaldelijk aangescherpte (Europese) milieu eisen. Voor mij is dit een verklaring waarom het doek van oude tenten duurzamer lijkt te zijn dan meer recente tenten.

Zie bijvoorbeeld http://www.waxcon.com.au/spec_sheets/Dynaproofed_A4_Brochure.pdf
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2022, 03:06:45 pm door JanJD »
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

Leeuwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #37 Gepost op: februari 19, 2022, 05:36:09 pm »

Wat een helder verhaal Jan. Gezien de ervaringen die ik ken van alle gedupeerden ga ik ervan uit dat het bij punt 1 al fout gaat. Het zou ook verklaren waarom droog ingepakte tenten compleet beschimmeld uit de stalling zijn gekomen.
Gelogd

dieseltje2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #38 Gepost op: februari 19, 2022, 05:46:58 pm »

Al die oplossingen zijn goed bedoeld maar als je een spiksplinternieuwe vouwwagen koopt moet het gewoon in orde zijn.  Dus niet van te voren nat sproeien of impregneren en zeker geen schimmelvorming oplossen .  Dan is het geleverde product gewoon niet in orde. 

@Leeuwin en dieseltje2: jullie hebben het heel netjes verwoord en als ik het zo lees meer geduld dan ik :X

Dit dus.... Het moet gewoon in orde zijn. Het kan niet de bedoeling zijn dat je een gloednieuwe vouwwagen gaat impregneren..... het wordt sowieso geadviseerd een doek pas te impregneren als het echt niet anders kan (na b.v 20 jaar) omdat je dit telkens moet herhalen.

Ik had ook weinig geduld hoor  :N Ik wilde het zo snel mogelijk opgelost hebben (lees dat ding terug brengen). Om die reden hebben we ook wat geld erop toegelegd. Ben heel blij dat ik er vanaf ben.

Op naar (weer) een Roadmaster  :)
Gelogd

Leeuwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #39 Gepost op: februari 19, 2022, 07:08:24 pm »

Dat ik ergens concessies op zou moeten doen t.ov. een campooz had ik ergens wel verwacht. Echter een debacle zoals ik hier in dit topic lees natuurlijk niet.

De doorslag voor mij t.o.v. de Campooz was idd de prijs alsook de grotere binnenruimte. Toch wel handig in een gezin van 5. Maar zoals al gezegd gaan we in April de vouwwagen hier in de tuin opzetten en dan nat sproeien. Dan gaan we zien hoe goed of slecht ons exemplaar is.

Dat ga je daar niet perse ontdekken. Sorry.
Er zijn ook wagens die een week slecht weer hebben getrotseerd en pas daarna zijn gaan lekken en schimmelen.
Ik hou ook m’n hart voor je vast. Je beste kans is voor altijd op vakantie in warme en droge oorden en hopen dat de jouwe niet schimmelt tijdens het stallen.
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 166
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #40 Gepost op: februari 19, 2022, 08:15:36 pm »

Ik ben een eigenaar van een Buite Lewe 2 model 2020.

Ik had ook last van lekkage door het afdekzeil, gelukkig snel geconstateerd en opgelost voordat de vouwwagen de stalling in ging.

2021 vouwwagen gebruikt met Hemelvaart, flink wat regen. Het luistert wat nauw met opzetten, maar geen lekkages. Na droog inplakken flink in de regen gestaan, zonder controle of drogen direct naar de stalling.

Zomervakantie 2021: gelukkig geen schimmel geconstateerd, afdekhoes had het water goed buiten gehouden.

Vakantie was in Italië, amper regen gehad. Klapperen net veel wind viel ons daar af en toe wel op, maar daar hadden mijn oudere vorige vouwwagens ook wel eens last van. Net als minder goed aansluitende delen, de vouwwagen en de materialen gaan werken over de jaren heen.

Kortom: vooralsnog heb ik niet de schimmelproblemen. Ik duim dat dit zo blijft, maar het zou mij verbazen als dit spontaan de kop opsteekt als het de afgelopen 1,5 jaar al niet is ontstaan. Natuurlijk kan het wel, naarmate de vouwwagen ouder wordt maar dit is niet Buite Lewe specifiek.

Als eigenaar vind ik het erg vervelend om de negatieve ervaringen te lezen. In potentie is het namelijk een ruime , maar ook basic, vouwwagen. ELKE vouwwagen zou echter waterdicht moeten zijn en schimmelvrij, ook de goedkopere modellen. Zie het als dat elke nieuwe auto veilig moet zijn en - zou APK al van toepassing zijn - met vlag en wimpel zou moeten slagen.

Ik geef jullie dus ook groot gelijk dat jullie hier niet mee akkoord zijn gegaan en het is nogal problematisch dat Buite Lewe de kwaliteit onvoldoende op orde heeft én kan waarborgen!

Ik vind echter wel dat - gezien het prijsverschil met andere merken - je op niet APK-punten minder kan en mag verwachten dan een dure vouwwagen. Dat bijvoorbeeld de vouwwagen minder strak staat, niet alles 100% aansluit... Dat kan. Een Dacia heeft ook grotere naden tussen de carrosserie delen dan bijvoorbeeld een BMW of Mercedes.

Ik wens de gedupeerden veel sterkte, ik kan 100% begrijpen dat jullie het vertrouwen kwijt zijn en terecht dat jullie dit melden en delen.

Hopelijk blijft mijn Buite Lewe het goed doen en hopelijk zijn er vele anderen met mij, zodat o.a. @EdwinC er hopelijk nog vele jaren gebruik van kunnen maken.

@Leeuwin bedankt voor het delen van het verhaal!
Kleine kanttekening: de laatste response richting Edwin aangaande het waterdicht en schimmelen niet snel te constateren... Dat zit een beetje tegen bangmakerij aan. Gezien je ervaringen snap ik dit, maar laten we niet iedereen op voorhand bang maken. Bij jullie en de andere gedupeerden is het schimmelen zeer snel geconstateerd, dus waarom zou het bij Edwin anders zijn.

Gedupeerden, nogmaals sterkte! Ik vind het wel een beetje spannend als straks de vouwwagen uit de stalling komt, maar hopelijk is en blijft de vouwwagen goed en ben ik niet de enige. :)1696]



Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

sschelhaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: in orientatie
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #41 Gepost op: februari 20, 2022, 11:52:42 am »

Korte reactie van andere bezitter:
- vreselijk voor de slachtoffers, lijkt me een hele nare ervaring.
- we zijn eigenaar van buite lewe 2020, ca 3 weken weggeweest (af en toe regen, niet extreem) en 1 week thuis opgezet (veel regen, ivm inregenen). Initieel lekkage maar daarna droog. Op een plek in de zijtent na, heb de juiste naad nog niet gevonden waar ik moet inpregneren. Verwacht dat dat het oplost.
- bewust het geadviseerde tape op de hoes geplakt. Persoonlijk vinden we niet storend.
- paar issues gehad en zijn keurig oplost (te strakke montage en kromme stok)
- ik heb ook ervaren dat de Facebook groep niet onafhankelijk is. Negatieve berichten worden verwijderd.
 Al met al zijn wij tevreden en hopen dat het zo blijft. Het is een flink goedkopere wagen dus je mag mi ook andere kwaliteit verwachten. Over Campooz lees ik ook veel negatiefs. Krijg wel de indruk dat Campooz de problemen veel grondiger oppakt, bv eerder en kosteloos tent vervangen.

« Laatst bewerkt op: februari 20, 2022, 12:10:49 pm door sschelhaas »
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #42 Gepost op: februari 24, 2022, 09:27:54 pm »

Als de schimmel ontstaat tijdens het kamperen, wat schimmelt er dan eigenlijk? Is dat het doek, of is het de coating? Kan het in zo'n geval helpen om de tent preventief te wassen en volledig opnieuw te impregneren, bv met Ultramar? Ik ken het schimmelen eigenlijk alleen van vochtig doek dat verstikt is. Open en bloot in de lucht in zo'n korte tijd is nieuw voor mij.

Ik heb het dit jaar voor het eerst gehad met onze Gordigear. Het seizoen was zo nat dat het doek nat bleef. De wagen heeft 3 weken in augustus op een camping gestaan omdat onze dochter in de buurt werk had. Daar waar het doek vierdubbel op elkaar zit (dakoverlap), zat schimmel. Ik heb door te boenen met heet water, het voor 95% tot 100% weg kunnen krijgen. De zon moet de rest maar doen als we deze zomer weer naar een warmer land kunnen.
Gelogd

Leeuwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #43 Gepost op: maart 01, 2022, 05:05:37 pm »

Krijg wel de indruk dat Campooz de problemen veel grondiger oppakt, bv eerder en kosteloos tent vervangen.

Wat mij betreft zou ALLES anders zijn als Tiesse problemen erkende en zich probleemoplossend opstelde.
Helaas is dat alleen het geval bij een klein probleem, daarna komt er een gigantische draai in zijn houding.
Er zijn mensen echt voor duizenden euro’s in het schip gegaan (gelukkig niet iedereen), maar het is met name zeer stressvol als de verkoper de schuld bij de koper legt en/of onredelijke voorstellen doet en voet bij stuk houdt. Of je blokkeert, of de rechtsbijstand gewoon negeert.

Als hij dezelfde problemen had als nu met de houding van de verkopers van Campooz had ik dit topic nooit geplaatst, en zou ik veel begrip hebben gehad voor het feit dat hij een startende onderneming runt en er nu eenmaal wat schoonheidsfoutjes in zitten.
Gelogd

Francisca

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Buite lewe 2
Buite Lewe
« Reactie #44 Gepost op: mei 11, 2022, 11:58:51 am »

Dit is even schrikken. We herkennen ons absoluut niet in deze opmerkingen en willen ook hier graag op reageren.
Sinds januari 2021 hebben wij een Lewe 2 en zijn hier uitermate tevreden over.
Zeker gezien de prijs kwaliteit verhouding.
We zijn er inmiddels al 4 keer mee weggeweest en hebben geen enkel probleem ervaren. Zeker de uitstekende service welke dhr. Ties ons geboden heeft. Altijd goed te bereiken en altijd zeer snel met een antwoord of oplossing.
Inmiddels hebben we ook behoorlijk wat gebruikers van Buite Lewe gesproken en hoor alleen maar dezelfde complimenten over de vouwwagens.
Het is vervelend om te lezen dat het ook anders wordt ervaren maar wij zijn van mening dat we met de aankoop van onze LEEUW een goede aankoop te hebben gedaan en zijn overtuigd  dit nog jaren zo te ervaren.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal